(Sprawa C-205/04)(2004/C 168/08)
(Dz.U.UE C z dnia 26 czerwca 2004 r.)
Dnia 7 maja 2004 r. do Trybunału Sprawiedliwości Wspólnot Europejskich wpłynęła skarga przeciwko Królestwu Hiszpanii wniesiona przez Komisję Wspólnot Europejskich, reprezentowaną przez G. Rozeta, w charakterze pełnomocnika, z adresem do doręczeń w Luksemburgu.
Strona skarżąca wnosi do Trybunału:
– o stwierdzenie, iż nie uchwalając przepisów ustawodawczych przewidujących w sposób wyraźny w hiszpańskiej służbie cywilnej uznanie, z punktu widzenia skutków o charakterze ekonomicznym, służby pełnionej uprzednio w administracji publicznej w innym Państwie Członkowskim, Królestwo Hiszpanii uchybiło zobowiązaniom, które na nim ciążą na mocy art. 39 WE i art. 7 rozporządzenia Rady (EWG) nr 1612/68 z dnia 15 października 1968 r. w sprawie swobodnego przepływu pracowników wewnątrz Wspólnoty;
– o obciążenie Królestwa Hiszpanii kosztami postępowania.
Zarzuty i główne twierdzenia:
Zgodnie z orzecznictwem Trybunału Sprawiedliwości, art. 39 WE i art. 7 rozporządzenia Rady (EWG) nr 1612/68 z dnia 15 października 1968 r. w sprawie swobodnego przepływu pracowników wewnątrz Wspólnoty, nakłada na Państwa Członkowskie obowiązek uwzględnienia stażu pracy i doświadczenia zawodowego uzyskanego przez obywateli wspólnotowych w urzędach administracji publicznej w innym Państwie Członkowskim do celów ich rekrutacji, ich zaszeregowania i określenia ich wysługi lat w służbie cywilnej. Obecnie nie istnieje w hiszpańskim systemie prawnym żaden przepis ustawodawczy, który zapewniałby, z zachowaniem koniecznego bezpieczeństwa prawnego, uznanie, z punktu widzenia skutków o charakterze ekonomicznym, służby pełnionej uprzednio w administracji publicznej innego Państwa Członkowskiego.