Tryb pracy Komisji Nazw Miejscowości i Obiektów Fizjograficznych oraz wysokość wynagrodzenia przysługującego jej członkom za udział w posiedzeniach.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI 1
z dnia 5 sierpnia 2004 r.
w sprawie trybu pracy Komisji Nazw Miejscowości i Obiektów Fizjograficznych oraz wysokości wynagrodzenia przysługującego jej członkom za udział w posiedzeniach

Na podstawie art. 4 ust. 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 2003 r. o urzędowych nazwach miejscowości i obiektów fizjograficznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1443) zarządza się, co następuje:
§  1. 
1. 
Pracami Komisji Nazw Miejscowości i Obiektów Fizjograficznych, zwanej dalej "Komisją", kieruje przewodniczący Komisji.
2. 
Do kompetencji przewodniczącego Komisji należy w szczególności:
1)
zwoływanie posiedzeń Komisji;
2)
ustalanie porządku obrad;
3)
przewodniczenie obradom Komisji;
4)
czuwanie nad prawidłowym i terminowym realizowaniem zadań należących do zakresu działalności Komisji;
5)
reprezentowanie Komisji na zewnątrz;
6)
wyznaczanie członka Komisji opracowującego materiały na posiedzenia Komisji.
§  2. 
Zastępca przewodniczącego Komisji wykonuje, w razie nieobecności przewodniczącego Komisji, zadania dla niego zastrzeżone.
§  3. 
Sekretarz Komisji zapewnia obsługę techniczno-organizacyjną prac Komisji.
§  4. 
1. 
Przewodniczący zwołuje posiedzenia Komisji w miarę potrzeby.
2. 
Zawiadomienia o terminie i miejscu posiedzenia Komisji oraz materiały dotyczące spraw stanowiących przedmiot obrad są przekazywane członkom Komisji nie później niż na 14 dni przed wyznaczonym terminem posiedzenia.
§  4a. 
1. 
Komisja może odbywać posiedzenia oraz podejmować uchwały przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (zdalny tryb obradowania) lub korespondencyjnie (obiegowy tryb obradowania).
2. 
Obradowanie w trybie zdalnym lub trybie obiegowym zarządza przewodniczący Komisji.
§  5. 
1. 
Komisja wyraża swoje stanowisko w formie uchwały przyjmowanej zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy ogólnej liczby członków.
2. 
Głosowanie ma charakter jawny.
§  6. 
W posiedzeniach Komisji mogą brać udział, z głosem doradczym, osoby spoza jej składu, zaproszone przez przewodniczącego.
§  7. 
Z posiedzeń Komisji sporządza się protokół, który podpisuje przewodniczący Komisji.
§  8. 
1. 
Za udział w posiedzeniach członkom Komisji przysługuje wynagrodzenie, którego wysokość za każdy dzień posiedzenia wynosi:
1)
przewodniczący - 1075 zł;
2)
zastępca przewodniczącego - 860 zł;
3)
członek opracowujący materiały na posiedzenie - 645 zł;
4)
pozostali członkowie - 430 zł.
2. 
Wynagrodzenie za udział w posiedzeniach Komisji, o którym mowa w ust. 1, nie przysługuje członkom Komisji będącym pracownikami Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.
3. 
Członkom Komisji oraz osobom, o których mowa w § 6, którzy zamieszkują poza miejscowością, w której działa Komisja, przysługują diety, zwrot kosztów podróży i zakwaterowania na zasadach określonych w przepisach wydanych przez ministra właściwego do spraw pracy na podstawie art. 775 § 2 Kodeksu pracy.
§  9. 
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia 2 .
1 Na dzień ogłoszenia obwieszczenia w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej działem administracji rządowej - administracja publiczna kieruje Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 maja 2024 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz.U.2024.738)
2 Rozporządzenie zostało ogłoszone w dniu 12 sierpnia 2004 r.

Zmiany w prawie

Wolna Wigilia po raz pierwszy i nowe obowiązki dla firm, które wejdą… w Wigilię

W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.

Grażyna J. Leśniak 23.12.2025
Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2025.105 t.j.

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Tryb pracy Komisji Nazw Miejscowości i Obiektów Fizjograficznych oraz wysokość wynagrodzenia przysługującego jej członkom za udział w posiedzeniach.
Data aktu: 05/08/2004
Data ogłoszenia: 27/01/2025
Data wejścia w życie: 27/08/2004