Informacja finansowa o otrzymanej subwencji oraz o poniesionych z subwencji wydatkach.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW 1
z dnia 27 września 2023 r.
w sprawie informacji finansowej o otrzymanej subwencji oraz o poniesionych z subwencji wydatkach

Na podstawie art. 34 ust. 3 pkt 1-4 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o partiach politycznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1215) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa:
1)
zakres danych zawartych w informacji finansowej o otrzymanej subwencji z budżetu państwa na działalność statutową oraz o poniesionych z subwencji wydatkach, zwanej dalej "informacją finansową";
2)
wzór informacji finansowej, w tym również w wersji elektronicznej, i sposób prezentacji danych zawartych w informacji finansowej;
3)
sposób sporządzenia informacji finansowej;
4)
sposób składania informacji finansowej, w tym również drogą elektroniczną.
§  2. 
Informacja finansowa zawiera dane dotyczące:
1)
partii politycznej:
a)
pełną nazwę partii politycznej,
b)
adres siedziby partii politycznej,
c)
nazwę organu statutowego partii politycznej, uprawnionego do jej reprezentowania;
2)
okresu, za który jest składana informacja finansowa;
3)
wysokości otrzymanej subwencji z budżetu państwa na działalność statutową;
4)
wydatków lub kosztów poniesionych z subwencji z budżetu państwa na działalność statutową na:
a)
Fundusz Ekspercki i Fundusz Wyborczy,
b)
cele niezwiązane bezpośrednio z wyborami, z wyłączeniem wydatków lub kosztów poniesionych z Funduszu Eksperckiego,
c)
cele niezgodne z przeznaczeniem określonym w art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o partiach politycznych;
5)
wydatków lub kosztów poniesionych z Funduszu Eksperckiego na:
a)
ekspertyzy prawne, polityczne, socjologiczne i społeczno-ekonomiczne,
b)
działalność wydawniczo-edukacyjną,
c)
cele niezgodne z przeznaczeniem określonym w art. 30 ust. 4 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o partiach politycznych;
6)
imienia, nazwiska i stanowiska osoby uprawnionej do reprezentowania partii politycznej.
§  3. 
Wzór informacji finansowej, w tym jego wersję elektroniczną, zawierający również sposób prezentacji danych zawartych w informacji finansowej określa załącznik do rozporządzenia.
§  4. 
Informację finansową sporządza się w formie pisemnej w postaci:
1)
papierowej oraz opatruje własnoręcznym podpisem lub
2)
elektronicznej w formacie przeszukiwalnego pliku PDF oraz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
§  5. 
Informację finansową oraz dokumenty dołączone do informacji finansowej składa się w przypadku, o którym mowa w § 4:
1)
pkt 1 - w postaci papierowej;
2)
pkt 2 - za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej albo na adres poczty elektronicznej Krajowego Biura Wyborczego.
§  6. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia. 2

ZAŁĄCZNIK

WZÓR

(w tym w wersji elektronicznej)

Informacja finansowa o otrzymanej subwencji oraz o poniesionych z subwencji wydatkach

wzór

1 Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 kwietnia 2022 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. poz. 939).
2 Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 18 lutego 2003 r. w sprawie informacji finansowej o otrzymanej subwencji oraz o poniesionych z subwencji wydatkach (Dz. U. poz. 268), które traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia zgodnie z art. 13 ust. 3 ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o zmianie ustawy - Kodeks wyborczy oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 497).

Zmiany w prawie

Wolna Wigilia po raz pierwszy i nowe obowiązki dla firm, które wejdą… w Wigilię

W tym roku po raz wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.

Grażyna J. Leśniak 23.12.2025
Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2023.2055

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Informacja finansowa o otrzymanej subwencji oraz o poniesionych z subwencji wydatkach.
Data aktu: 27/09/2023
Data ogłoszenia: 29/09/2023
Data wejścia w życie: 30/09/2023