Szczegółowe warunki oraz tryb przygotowywania, prowadzenia i dokumentowania czynności kontrolnych przez funkcjonariuszy Centralnego Biura Antykorupcyjnego.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 29 sierpnia 2006 r.
w sprawie szczegółowych warunków oraz trybu przygotowywania, prowadzenia i dokumentowania czynności kontrolnych przez funkcjonariuszy Centralnego Biura Antykorupcyjnego

Na podstawie art. 47 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 1921 i 2020 oraz z 2020 r. poz. 1610 i 2320) zarządza się, co następuje:

Rozdział  1

Przepisy ogólne

§  1. 
Rozporządzenie reguluje warunki i tryb:
1)
przygotowywania czynności kontrolnych, o których mowa w art. 13 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanej dalej "ustawą",
2)
przeprowadzania czynności kontrolnych,
3)
dokumentowania poszczególnych czynności kontrolnych oraz sporządzania protokołu kontroli oraz wniosków i wystąpień pokontrolnych

- przez funkcjonariuszy Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanego dalej "CBA".

Rozdział  2

Warunki i tryb przygotowywania czynności kontrolnych

§  2. 
1. 
CBA wykonuje czynności kontrolne w formie kontroli planowych i doraźnych.
2.  1
 Dla kontroli planowych właściwa jednostka organizacyjna CBA sporządza roczny plan kontroli, o którym mowa w art. 32 ust. 1 ustawy, zawierający tematy kontroli przeprowadzanych w danym roku kalendarzowym.
3. 
Zmiany w rocznym planie kontroli wymagają zatwierdzenia przez Szefa CBA.
§  3.  2
 W przypadku kontroli nieujętych w planie kontroli wszczyna się kontrole doraźne, których celem jest:
1)
potwierdzenie wiarygodnych informacji dotyczących zachowań, o których mowa w art. 1 ust. 3a i 4 ustawy;
2)
wstępna ocena wiarygodności informacji dotyczących czynów, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy;
3)
wstępne badanie określonych zagadnień związanych ze stosowaniem przepisów prawa, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2-5 ustawy, lub wynikających z tego stosowania;
4)
potwierdzenie ustaleń powziętych w drodze czynności analitycznych prowadzonych na podstawie ustawy;
5)
uzyskanie innych informacji mających znaczenie dla opracowania planu kontroli lub realizacji czynności kontrolnych.
§  4. 
1. 
Kontrole planowe i doraźne są prowadzone przez CBA na podstawie programów kontroli.
2.  3
 Właściwe jednostki organizacyjne CBA sporządzają programy kontroli planowych i doraźnych oraz dokonują zmian w programach już zatwierdzonych.
3. 
Programy oraz dokonane w nich zmiany zatwierdza Szef CBA lub osoba upoważniona do działania w jego imieniu.
§  5.  4
 Przy opracowywaniu programów kontroli uwzględnia się:
1)
wyniki czynności analitycznych prowadzonych na podstawie ustawy;
2)
wyniki wcześniejszych kontroli;
3)
informacje pochodzące od organów państwowych i samorządowych;
4)
inne informacje mające znaczenie dla opracowania programu kontroli.
§  6. 
W programie kontroli zamieszcza się w szczególności:
1)
oznaczenie kontroli (numer i temat);
2)
cel kontroli, tj. określenie kierunku badań kontrolnych i problemów wymagających oceny;
3)
analizę stanu prawnego dotyczącego tematyki kontroli;
4)
szczegółowe określenie przedmiotowego i podmiotowego zakresu kontroli;
5)
określenie sposobu i technik przeprowadzania kontroli, zwłaszcza problemów, na które należy zwrócić szczególną uwagę w badaniach kontrolnych, dowodów niezbędnych do dokonania ustaleń i sposobu ich badania, powiązania tematyki z aktami normatywnymi.

Rozdział  3

Warunki i tryb przeprowadzania czynności kontrolnych

§  7.  5
 Przed przystąpieniem do czynności kontrolnych, z wyłączeniem przypadku, o którym mowa w art. 33 ust. 5 ustawy, funkcjonariusz CBA przeprowadzający kontrolę, zwany dalej "funkcjonariuszem":
1)
okazuje kontrolowanemu legitymację służbową;
2)
doręcza imienne upoważnienie do przeprowadzenia kontroli.
§  8.  6
1. 
Funkcjonariusz w porozumieniu z kontrolowanym może poinformować pracowników kontrolowanego o rozpoczęciu kontroli i temacie kontroli.
2. 
W przypadku gdy kontrola dotyczy osoby pełniącej funkcję publiczną, funkcjonariusz może poinformować przełożonego tej osoby o rozpoczęciu kontroli i o jej przedmiocie, jeśli jest to uzasadnione okolicznościami danej sprawy.";
§  9. 
(uchylony).
§  10.  7
 W przypadku:
1)
konieczności przedłużenia okresu kontroli,
2)
zmiany danych dotyczących funkcjonariusza,
3)
zmiany danych dotyczących osób lub podmiotów objętych kontrolą,
4)
zmiany programu kontroli pociągającej za sobą zmianę zakresu kontroli

- wystawia się nowe upoważnienie do przeprowadzenia kontroli, które niezwłocznie doręcza się kontrolowanemu.

§  11.  8
 Doręczając protokół kontroli, funkcjonariusz informuje kontrolowanego o:
1)
prawie zgłoszenia umotywowanych zastrzeżeń do ustaleń zawartych w protokole kontroli;
2)
prawie odmowy podpisania protokołu kontroli.
§  12.  9
1. 
Pisemne zastrzeżenia do ustaleń zawartych w protokole kontroli zgłoszone przez kontrolowanego są poddawane analizie przez Szefa CBA. Funkcjonariusz bierze udział w rozpatrywaniu zastrzeżeń, o ile Szef CBA nie postanowi inaczej. Szef CBA może polecić udział w rozpatrywaniu zastrzeżeń także funkcjonariuszom CBA nieprowadzącym kontroli, do której ustaleń zgłoszono zastrzeżenia.
2. 
Jeżeli z analizy zastrzeżeń złożonych przez kontrolowanego wynika potrzeba podjęcia dodatkowych czynności kontrolnych, Szef CBA zarządza ich przeprowadzenie:
1)
określając zakres czynności kontrolnych i przewidywany okres ich trwania;
2)
wskazując funkcjonariuszy prowadzących czynności kontrolne.
3. 
Postanowienie o zarządzeniu dodatkowych czynności kontrolnych, o których mowa w ust. 2, niezwłocznie doręcza się kontrolowanemu.
4. 
Odnosząc się do zastrzeżeń, o których mowa w ust. 1, Szef CBA doręcza na piśmie kontrolowanemu swoje stanowisko, informując w nim o uwzględnieniu zastrzeżeń w całości lub w części bądź o ich nieuwzględnieniu. Jeżeli w toku rozpatrywania zastrzeżeń przeprowadzono dodatkowe czynności kontrolne, w stanowisku Szefa CBA zwięźle przedstawia się zakres przeprowadzonych czynności oraz dokonane w ich trakcie ustalenia.
5. 
Jeżeli Szef CBA stwierdzi zasadność zastrzeżeń w odniesieniu do treści protokołu kontroli, dokonuje się w nim zmian, dołączając do jego treści odpowiednie adnotacje w brzmieniu:
1)
"Ustalenia na str... skreśla się:" lub
2)
"Uzupełnienie do str.. protokołu kontroli:", lub
3)
"Treść ustaleń na str.. otrzymuje brzmienie:"

- wraz z opisem dokonanych zmian.

§  13. 
Szef CBA odmawia przyjęcia zastrzeżeń do treści protokołu kontroli, jeżeli zostały zgłoszone przez osobę nieuprawnioną lub po upływie terminu i informuje o tym zgłaszającego.

Rozdział  4

Warunki i tryb dokumentowania czynności kontrolnych

§  14. 
1. 
W celu udokumentowania przebiegu i wyników czynności kontrolnych funkcjonariusz zakłada i prowadzi akta kontroli.
2.  10
 Akta kontroli prowadzi się zgodnie z tokiem dokonywanych czynności, włączając do nich materiały i numerując kolejno zamieszczane karty.
3.  11
 Do pierwszego tomu akt kontroli załącza się zbiorczy wykaz materiałów zawartych we wszystkich tomach zawierający ich nazwy i odpowiednie numery kart.
§  15. 
1. 
Akta kontroli służą wyłącznie do użytku służbowego, z zastrzeżeniem przepisów o tajemnicy ustawowo chronionej.
2.  12
 W przypadkach określonych w art. 46 ustawy prawo wglądu do akt kontroli, za zgodą Szefa CBA lub osoby przez niego upoważnionej, mają również właściwe organy państwowe i samorządowe.
3.  13
 Po doręczeniu protokołu kontroli, ale przed upływem terminu na jego podpisanie lub odmowę dokonania tej czynności, kontrolowanemu przysługuje prawo wglądu do akt kontroli i wykonywania fotokopii poszczególnych kart, z zastrzeżeniem przepisów o tajemnicy ustawowo chronionej.
§  16. 
1.  14
 W aktach kontroli zamieszcza się materiały dowodowe i dokumenty sporządzane w trakcie kontroli, w szczególności:
1)
pokwitowanie pobrania materiałów dowodowych/zwolnienia spod zabezpieczenia i zwrotu pobranych materiałów dowodowych sporządzane według wzoru określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
2) 15
 odmowę zwolnienia spod zabezpieczenia materiałów dowodowych sporządzoną według wzoru określonego w załączniku nr 2 do rozporządzenia;
3)
protokół pobrania rzeczy sporządzany według wzoru określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia;
4)
protokół oględzin sporządzany według wzoru określonego w załączniku nr 4 do rozporządzenia;
5)
protokół przyjęcia ustnych wyjaśnień sporządzany według wzoru określonego w załączniku nr 5 do rozporządzenia;
6)
protokół przyjęcia ustnych oświadczeń według wzoru określonego w załączniku nr 6 do rozporządzenia;
7)
postanowienie o powołaniu biegłego sporządzane według wzoru określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia;
8)
postanowienie o powołaniu specjalisty w danej dziedzinie wiedzy lub praktyki do udziału w czynnościach badawczych sporządzane według wzoru określonego w załączniku nr 8 do rozporządzenia;
9)
protokół kontroli sporządzany według wzoru określonego w załączniku nr 9 do rozporządzenia;
10) 16
 postanowienie o zarządzeniu dodatkowych czynności kontrolnych sporządzone według wzoru określonego w załączniku nr 10 do rozporządzenia;
11) 17
 zastrzeżenia złożone przez kontrolowanego;
12) 18
 stanowisko Szefa CBA do zastrzeżeń złożonych przez kontrolowanego;
13) 19
 odmowę podpisania protokołu przez kontrolowanego, jeżeli została wyrażona na piśmie.
2.  20
 Dokumenty wskazane w ust. 1 pkt 1-4 oraz pkt 9, 10 i 12 sporządza się w dwóch egzemplarzach, z których jeden włącza się do akt kontroli, a drugi doręcza się kontrolowanemu.
3.  21
 Dokumenty wskazane w ust. 1 pkt 7 i 8 sporządza się w 3 egzemplarzach, z których jeden włącza się do akt kontroli, drugi doręcza się biegłemu lub specjaliście, a trzeci kontrolowanemu.
4. 
Inne czynności podjęte w toku kontroli, a także zdarzenia, które mają istotne znaczenie dla ustaleń kontroli, funkcjonariusz utrwala w postaci notatki służbowej.
5.  22
 Jeżeli zachodzi potrzeba włączenia do akt kontroli określonego dokumentu lub jego części, funkcjonariusz włącza do akt jego oryginał lub kopię. Dokumenty te w razie potrzeby są potwierdzane za zgodność z oryginałem przez kontrolowanego lub pracowników jednostki kontrolowanej i funkcjonariusza.
§  17. 
Załączniki do protokołów sporządzanych w trakcie kontroli zabezpiecza się w sposób uniemożliwiający zastąpienie ich innymi.
§  18.  23
 Wyjaśnienia i oświadczenia mogą być złożone na piśmie. Warunkiem ich przyjęcia jest podpis osoby składającej.
§  19. 
Sporządzone przez funkcjonariusza dokumenty, utrwalające przebieg czynności dokonanych przy udziale specjalisty, podpisują funkcjonariusz i specjalista.
§  20.  24
1. 
Protokół kontroli podlega akceptacji przez kierownika właściwej jednostki organizacyjnej CBA.
2. 
Czynności opisane w art. 45 ust. 3-10 ustawy mogą być wykonywane po upływie terminu zakończenia kontroli określonego w upoważnieniu do przeprowadzenia kontroli.
3. 
Kontrola kończy się doręczeniem kontrolowanemu protokołu kontroli, o którym mowa w ust. 1.
§  21. 
1.  25
 Jeżeli wyniki kontroli wskazują na konieczność podjęcia określonych czynności wobec kontrolowanego, po podpisaniu protokołu kontroli funkcjonariusz opracowuje projekt wniosku, o którym mowa w art. 46 ust. 1 pkt 1 lit. a lub b ustawy.
2. 
Jeżeli wyniki kontroli wskazują na konieczność podjęcia określonych czynności przez kontrolowanego lub jednostki nadrzędnej nad kontrolowanym, funkcjonariusz opracowuje projekt wystąpienia pokontrolnego, o którym mowa w art. 46 ust. 1 pkt 2 lit. a i b ustawy, zawierającego ocenę kontrolowanej działalności oraz uwagi i wnioski.
3. 
Jeżeli wyniki kontroli wskazują na konieczność przeprowadzenia kontroli w szerszym zakresie przez właściwe organy kontrolne, funkcjonariusz opracowuje projekt informacji do tych organów.
§  22.  26
1. 
Projekty dokumentów, o których mowa w § 21, są przekazywane do akceptacji kierownika właściwej jednostki organizacyjnej CBA.
2. 
W uzasadnionych przypadkach kierownik właściwej jednostki organizacyjnej CBA przedstawia Szefowi CBA dokumenty, o których mowa w ust. 1.

Rozdział  5

Przepis końcowy

§  23. 
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1  27

WZÓR

POKWITOWANIE pobrania / zwolnienia spod zabezpieczenia i zwrotu pobranych materiałów dowodowych*)

wzór

ZAŁĄCZNIK Nr  2  28

WZÓR

PROTOKÓŁ KONTROLI

wzór

ZAŁĄCZNIK Nr  3 

WZÓR

Protokół pobrania rzeczy

Centralne Biuro Antykorupcyjne

..............................................., dnia ........................

(miejscowość)

...................................................................

(nazwa i adres jednostki organizacyjnej)

Protokół pobrania rzeczy

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 1921, z późn. zm.)

.....................................................................................................................................................................................

(imię, nazwisko i stanowisko służbowe funkcjonariusza)

działając w obecności .................................................................................................................................................

(imię, nazwisko oraz stanowisko służbowe osoby uczestniczącej w pobraniu rzeczy)

dokonał w dniu .................................................... w ...................................................................................................

(określenie miejsca pobrania rzeczy)

pobrania rzeczy w postaci ..........................................................................................................................................

(dokładny opis pobranej rzeczy)

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................

Pobrana rzecz została zabezpieczona przez .............................................................................................................

(sposób zabezpieczenia uniemożliwiający zastąpienie jej inną)

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

W dniu ........................................................................ uczestniczący w pobraniu odmówił podpisania/nie podpisał*

protokołu pobrania z powodu ......................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

(przyczyny odmowy lub niemożności podpisania)

................................................................................................... .............................................................
(podpis osoby uczestniczącej

w pobraniu rzeczy)

(podpis funkcjonariusza)

________________

* Niepotrzebne skreślić.

)

ZAŁĄCZNIK Nr  4 

WZÓR

Protokół oględzin

Centralne Biuro Antykorupcyjne

..............................................., dnia ........................

(miejscowość)

.......................................................................

(nazwa i adres jednostki organizacyjnej)

.................................................................................................

(imię, nazwisko oraz stanowisko służbowe funkcjonariusza)

Protokół oględzin

Na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 1921, z późn. zm.)

.....................................................................................................................................................................................

(imię, nazwisko i stanowisko służbowe funkcjonariusza)

działając w obecności .................................................................................................................................................

(imię, nazwisko oraz stanowisko służbowe osoby uczestniczącej w oględzinach)

dokonał w dniu .......................................................................... w .............................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

(określenie obiektu, składników majątkowych, przebiegu czynności poddanych oględzinom)

w wyniku których ustalono, co następuje:

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

Przebieg oględzin utrwalono za pomocą .................................................................................. utrwalenie to stanowi

załącznik do protokołu.

W dniu ........................................ uczestniczący w oględzinach odmówił podpisania/nie mógł podpisać* protokołu

oględzin z powodu ......................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

(przyczyny odmowy lub niemożności podpisania)

................................................................................................... .............................................................
(podpis osoby uczestniczącej

w oględzinach)

(podpis funkcjonariusza)

________________

* Niepotrzebne skreślić.

)

ZAŁĄCZNIK Nr  5 

WZÓR

Protokół przyjęcia ustnych wyjaśnień

Centralne Biuro Antykorupcyjne

..............................................., dnia ........................

(miejscowość)

.......................................................................

(nazwa i adres jednostki organizacyjnej)

.................................................................................................

(imię, nazwisko oraz stanowisko służbowe funkcjonariusza)

Protokół przyjęcia ustnych wyjaśnień

Na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 1921, z późn. zm.)

.....................................................................................................................................................................................

(imię, nazwisko i stanowisko służbowe funkcjonariusza)

w dniu ............................................................ uprzedził .............................................................................................

(imię, nazwisko oraz stanowisko służbowe składającego wyjaśnienia)

o treści art. 41 ust. 2 ustawy o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym oraz przyjął od niego ustne wyjaśnienia w sprawie ........................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

o następującej treści: ..................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

Przed podpisaniem składający wyjaśnienia zapoznał się z treścią protokołu

................................................................................................... .............................................................
(podpis osoby składającej oświadczenie) (podpis funkcjonariusza)

)

ZAŁĄCZNIK Nr  6 

WZÓR

Protokół przyjęcia ustnego oświadczenia

Centralne Biuro Antykorupcyjne

............................................... , dnia ........................

(miejscowość)

.......................................................................

(nazwa i adres jednostki organizacyjnej)

.................................................................................................

(imię, nazwisko oraz stanowisko służbowe funkcjonariusza)

Protokół przyjęcia ustnego oświadczenia

Na podstawie art. 42 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 1921, z późn. zm.)

.....................................................................................................................................................................................

(imię, nazwisko i stanowisko służbowe funkcjonariusza)

w dniu ............................................. przyjął od ...........................................................................................................

(imię, nazwisko oraz stanowisko służbowe składającego oświadczenie)

ustne oświadczenie w sprawie ...................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

o następującej treści:

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

Przed podpisaniem składający oświadczenie zapoznał się z treścią protokołu

................................................................................................... .............................................................
(podpis osoby składającej oświadczenie) (podpis funkcjonariusza)

)

ZAŁĄCZNIK Nr  7 

WZÓR

Postanowienie o powołaniu biegłego

Centralne Biuro Antykorupcyjne

..............................................., dnia ........................

(miejscowość)

.......................................................................

(nazwa i adres jednostki organizacyjnej)

Postanowienie o powołaniu biegłego

Na podstawie art. 43 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 1921, z późn. zm.)

powołuję biegłego z dziedziny ....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

w osobie ......................................................................................................................................................................

dla zbadania ................................................................................................................................................................

(podać przedmiot i zakres badań)

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

oraz sporządzenia szczegółowego sprawozdania z przeprowadzonych badań i wydania na ich podstawie opinii w

terminie do dnia ..........................................................................................................................................................

................................................................................

(podpis kierownika jednostki organizacyjnej CBA)

)

ZAŁĄCZNIK Nr  8 

WZÓR

Postanowienie o powołaniu specjalisty w danej dziedzinie wiedzy lub praktyki do udziału w czynnościach badawczych

Centralne Biuro Antykorupcyjne

............................................... , dnia ........................

(miejscowość)

.......................................................................

(nazwa i adres jednostki organizacyjnej)

.................................................................................................

(imię, nazwisko oraz stanowisko służbowe funkcjonariusza)

Postanowienie o powołaniu specjalisty w danej dziedzinie wiedzy

lub praktyki do udziału w czynnościach badawczych

Na podstawie art. 43 ust. 4 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 1921, z późn. zm.) powołuję specjalistę w dziedzinie .............................................................................

.....................................................................................................................................................................................

w osobie ......................................................................................................................................................................

do uczestniczenia w dniu, dniach* .............................................................................................................................

w .................................................................................................................................................................................

(miejsce i przedmiot czynności badawczych, w których ma uczestniczyć specjalista)

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

........................................................

(podpis funkcjonariusza)

_________________

* Niepotrzebne skreślić.

)

ZAŁĄCZNIK Nr  9 

WZÓR

PROTOKÓŁ KONTROLI

Centralne Biuro Antykorupcyjne

..............................................., dnia ........................

(miejscowość)

.......................................................................

(nazwa i adres jednostki organizacyjnej)

PROTOKÓŁ KONTROLI

Sporządzony na podstawie: art. 13 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 44 i art. ........... ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r.

o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 1921, z późn. zm.)

Kontrola przeprowadzona w ....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

(adres, imię i nazwisko osoby upoważnionej do jej reprezentowania oraz oznaczenie i adres jednostki nadrzędnej nad kontrolowanym lub w przypadku gdy przedmiotem kontroli jest osoba pełniąca funkcję publiczną, jej imię, nazwisko, pełny adres zamieszkania oraz nazwę pełnionej funkcji publicznej, której dotyczyła kontrola)

Kierownictwo kontrolowanego podmiotu .....................................................................................................................

(imię i nazwisko, stanowisko służbowe)

.....................................................................................................................................................................................

(imię i nazwisko, stanowisko służbowe osoby upoważnionej do reprezentowania jednostki i podpisania protokołu)

O kontroli poinformowano:

.....................................................................................................................................................................................

(imię i nazwisko, stanowisko służbowe)

Informacji i wyjaśnień odnośnie przedmiotu kontroli udzielali:

1 ..................................................................................................................................................................................

(imię i nazwisko, stanowisko służbowe, tel.)

2. .................................................................................................................................................................................

(imię i nazwisko, stanowisko służbowe, tel.)

Dane dotyczące kontroli:

Kontrolę przeprowadzili w dniach ...............................................................................................................................

1. .................................................. – posiadający upoważnienie do kontroli nr ....... wydane przez ...........................

(imię i nazwisko, stanowisko służbowe)

2. .................................................. – posiadający upoważnienie do kontroli nr ....... wydane przez ...........................

(imię i nazwisko, stanowisko służbowe)

W trakcie kontroli podjęto następujące czynności:

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

W trakcie kontroli odebrano wyjaśnienia od:

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

W wyniku przeprowadzonych czynności stwierdzono konieczność pobrania rzeczy:

1. .................................................................................................................................................................................

2. .................................................................................................................................................................................

Czynność przeprowadzono w obecności:

............................................................................................................................................................ i sporządzono

protokół stanowiący załącznik nr .................... do protokołu z kontroli.

W wyniku przeprowadzonych czynności stwierdzono konieczność przeprowadzenia oględzin:

1. .................................................................................................................................................................................

2. .................................................................................................................................................................................

Czynność przeprowadzono w obecności:

........................................................................................................................................................... i sporządzono

protokół stanowiący załącznik nr ............... do protokołu z kontroli.

W wyniku przeprowadzonych czynności stwierdzono konieczność przeprowadzenia badań z udziałem biegłego/specjalisty powołanego postanowieniem z dnia ...................................................................................

Krótki opis przeprowadzonych badań: ...................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

W trakcie przeprowadzonych czynności kontrolnych stwierdzono nieprawidłowości: ....................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

(opis stwierdzonych nieprawidłowości, przyczyny powstania, zakres skutków nieprawidłowości,

osoby odpowiedzialne za nieprawidłowości)

Integralną część protokołu stanowią następujące załączniki:

Załącznik I – wykaz dokumentów zebranych w trakcie przeprowadzania kontroli

Załącznik II – protokoły: pobrania rzeczy, oględzin

Załącznik III – stenogramy, nośniki utrwalonego dźwięku lub obrazu

Załącznik IV – ekspertyza biegłego, specjalisty

Kontrolowany podmiot został poinformowany o prawie wniesienia umotywowanych zastrzeżeń do treści protokołu przed jego podpisaniem oraz o prawie odmowy podpisania protokołu i możliwości przedstawienia swojego stanowiska na piśmie Szefowi CBA w terminie 7 dni.

Niniejszy protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach i po odczytaniu podpisano. Wszystkie strony pierwszego egzemplarza protokołu dwustronnie parafowano.

Dokonano wpisu w książce kontroli pod pozycją nr ................................................... *

Jeden egzemplarz podpisanego protokółu przekazano kontrolowanemu podmiotowi

W dniu ......................... wniesiono zastrzeżenia/odmówiono podpisania protokółu*...........................................

.....................................................................................................................................................................................

(powody odmowy podpisania, sposób rozpatrzenia zastrzeżeń)

..................................................................., dnia ......................................

(miejscowość)

................................................................................................... .............................................................
(podpis i pieczęć

przedstawiciela kontrolowanego podmiotu)

(podpisy kontrolujących)

________________

* Niepotrzebne skreślić.

)

ZAŁĄCZNIK Nr  10  29

WZÓR

POSTANOWIENIE O ZARZĄDZENIU DODATKOWYCH CZYNNOŚCI KONTROLNYCH

wzór

1 § 2 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
2 § 3 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
3 § 4 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
4 § 5 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
5 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
6 § 8 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
7 § 10 zmieniony przez § 1 pkt 7 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
8 § 11 zmieniony przez § 1 pkt 7 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
9 § 12 zmieniony przez § 1 pkt 7 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
10 § 14 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 8 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
11 § 14 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 8 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
12 § 15 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 9 lit. a rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
13 § 15 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 9 lit. b rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
14 § 16 ust. 1 zdanie wstępne zmienione przez § 1 pkt 10 lit. a tiret pierwsze rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
15 § 16 ust. 1 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 10 lit. a tiret drugie rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
16 § 16 ust. 1 pkt 10 dodany przez § 1 pkt 10 lit. a tiret trzecie rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
17 § 16 ust. 1 pkt 11 dodany przez § 1 pkt 10 lit. a tiret trzecie rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
18 § 16 ust. 1 pkt 12 dodany przez § 1 pkt 10 lit. a tiret trzecie rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
19 § 16 ust. 1 pkt 13 dodany przez § 1 pkt 10 lit. a tiret trzecie rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
20 § 16 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 10 lit. b rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
21 § 16 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 10 lit. b rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
22 § 16 ust. 5 zmieniony przez § 1 pkt 10 lit. c rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
23 § 18 zmieniony przez § 1 pkt 11 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
24 § 20 zmieniony przez § 1 pkt 12 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
25 § 21 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 13 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
26 § 22 zmieniony przez § 1 pkt 14 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
27 Załącznik nr 1 zmieniony przez § 1 pkt 15 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
28 Załącznik nr 2 zmieniony przez § 1 pkt 15 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
29 Załącznik nr 10 dodany przez § 1 pkt 16 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2021.319 t.j.

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Szczegółowe warunki oraz tryb przygotowywania, prowadzenia i dokumentowania czynności kontrolnych przez funkcjonariuszy Centralnego Biura Antykorupcyjnego.
Data aktu: 29/08/2006
Data ogłoszenia: 19/02/2021
Data wejścia w życie: 30/09/2006