Wzór informacji o sprzedaży materiałów wybuchowych, broni palnej innej niż strzelecka broń palna, na posiadanie której jest wymagane pozwolenie oraz strzeleckiej broni palnej i istotnych części.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI 1
z dnia 14 sierpnia 2019 r.
w sprawie wzoru informacji o sprzedaży materiałów wybuchowych, broni palnej innej niż strzelecka broń palna, na posiadanie której jest wymagane pozwolenie oraz strzeleckiej broni palnej i istotnych części

Na podstawie art. 64 ustawy z dnia 13 czerwca 2019 r. o wykonywaniu działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym (Dz. U. poz. 1214 i 1495) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Określa się następujące wzory:
1)
wzór informacji o sprzedaży materiałów wybuchowych, który jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
2)
wzór informacji o sprzedaży broni palnej innej niż strzelecka broń palna, na posiadanie której jest wymagane pozwolenie, który jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia;
3)
wzór informacji o sprzedaży strzeleckiej broni palnej i istotnych części, który jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
§  2. 
Do dnia 14 grudnia 2019 r. w informacji o dokonanej sprzedaży strzeleckiej broni palnej i istotnych części nie wpisuje się kategorii/podkategorii broni.
§  3. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

INFORMACJA O SPRZEDAŻY MATERIAŁÓW WYBUCHOWYCH

INFORMACJA O SPRZEDAŻY MATERIAŁÓW WYBUCHOWYCH

DANE SPRZEDAWCY: .........................................................................

(miejscowość i data sporządzenia informacji)

..................................................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
(imię i nazwisko / firma lub nazwa) ADRESAT INFORMACJI: ........................................................................
.................................................................................................. ........................................................................
..................................................................................................
.................................................................................................. .........................................................................
(adres miejsca stałego pobytu/adres siedziby)
..........................................................................
..................................................................................................
(numer koncesji)
..................................................................................................
(numer identyfikacji podatkowej NIP) DATA I MIEJSCE SPRZEDAŻY:
DANE NABYWCY: ..........................................................................
..................................................................................................
.................................................................................................. ..........................................................................
..................................................................................................
(imię i nazwisko/ firma lub nazwa)
..........................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
(adres miejsca stałego pobytu/adres siedziby) DANE OSOBY UPOWAŻNIONEJ DO ODBIORU MATERIAŁÓW

WYBUCHOWYCH:

..................................................................................................
(numer koncesji – jeżeli dotyczy) ...................................................................................................................
(imię i nazwisko)
..................................................................................................
(numer identyfikacji podatkowej NIP – nabywcy innego niż osoba fizyczna) ...................................................................................................................
...................................................................................................................
...................................................................................................................
.................................................................................................. (nazwa, seria i numer dokumentu tożsamości oraz oznaczenie organu, który wydał
.................................................................................................. dokument tożsamości)
..................................................................................................
(numer identyfikacji podatkowej NIP albo numer PESEL, a jeżeli nie został nadany – nazwa, seria i numer dokumentu tożsamości oraz organ, który wydał dokument tożsamości – w przypadku gdy

nabywcą jest osoba fizyczna)

...................................................................................................................
...................................................................................................................
...................................................................................................................
(nazwa, data, numer i oznaczenie wystawcy dokumentu uprawniającego do odbioru
.................................................................................................. materiałów wybuchowych)
..................................................................................................
..................................................................................................
(nazwa, data, numer i oznaczenie wystawcy dokumentu uprawniającego do nabycia materiałów wybuchowych)

WYKAZ SPRZEDANYCH MATERIAŁÓW WYBUCHOWYCH

LP. NAZWA HANDLOWA

MATERIAŁU

WYBUCHOWEGO

OZNACZENIE

PRODUCENTA

NUMER PARTII ROK

PRODUKCJI

ILOŚĆ

(MASA)

DODATKOWE

OZNACZENIA

FABRYCZNE

STOSOWANE PRZEZ PRODUCENTA

1
2

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

INFORMACJA O SPRZEDAŻY BRONI PALNEJ INNEJ NIŻ STRZELECKA BROŃ PALNA, NA POSIADANIE KTÓREJ JEST WYMAGANE POZWOLENIE

INFORMACJA O SPRZEDAŻY BRONI PALNEJ INNEJ NIŻ STRZELECKA BROŃ PALNA, NA POSIADANIE KTÓREJ JEST

WYMAGANE POZWOLENIE

DANE SPRZEDAWCY: .........................................................................

(miejscowość i data sporządzenia informacji)

..................................................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
(imię i nazwisko / firma lub nazwa) ADRESAT INFORMACJI: ........................................................................
.................................................................................................. ........................................................................
..................................................................................................
.................................................................................................. .........................................................................
(adres miejsca stałego pobytu/adres siedziby)
..........................................................................
..................................................................................................
(numer koncesji)
..................................................................................................
(numer identyfikacji podatkowej NIP) DATA I MIEJSCE SPRZEDAŻY:
..........................................................................
..........................................................................
DANE NABYWCY:
..........................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
(imię i nazwisko/ firma lub nazwa)
..................................................................................................
.................................................................................................. DANE OSOBY UPOWAŻNIONEJ DO ODBIORU BRONI:
.................................................................................................. ...................................................................................................................
(adres miejsca stałego pobytu/adres siedziby) (imię i nazwisko)
.................................................................................................. ...................................................................................................................
(numer koncesji – jeżeli dotyczy) ...................................................................................................................
...................................................................................................................
.................................................................................................. (nazwa, seria i numer dokumentu tożsamości oraz oznaczenie organu, który wydał
(numer identyfikacji podatkowej NIP – nabywcy innego niż osoba

fizyczna)

dokument tożsamości)
..................................................................................................
.................................................................................................. ...................................................................................................................
.................................................................................................. ...................................................................................................................
(numer identyfikacji podatkowej NIP albo numer PESEL, a jeżeli nie

został nadany – nazwa, seria i numer dokumentu tożsamości oraz

organ, który wydał dokument tożsamości – w przypadku gdy nabywcą

jest osoba fizyczna)

...................................................................................................................
(nazwa, data, numer i oznaczenie wystawcy dokumentu uprawniającego do odbioru
broni palnej)
..................................................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
(nazwa, data, numer i oznaczenie wystawcy dokumentu uprawniającego do nabycia broni palnej)

WYKAZ SPRZEDANEJ BRONI PALNEJ INNEJ NIŻ STRZELECKA BROŃ PALNA, NA POSIADANIE KTÓREJ JEST

WYMAGANE POZWOLENIE (oddzielnie dla każdego typu broni)

LP. OZNAKOWANIE PAŃSTWO

WYTWORZENIA*

KALIBER MARKA KATEGORIA/

PODKATEGORIA/TYP**

1
2

___________________________________

Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1106/2012 z dnia 27 listopada 2012 r. w sprawie wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 471/2009 w sprawie statystyk Wspólnoty dotyczących handlu zagranicznego z państwami trzecimi, w odniesieniu do aktualizacji nazewnictwa państw i terytoriów (Dz. U. UE L z dnia 28.11.2012).

Kategorie i podkategorie broni są określone w załączniku do ustawy z dnia 13 czerwca 2019 r. o wykonywaniu działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym (Dz. U. poz. 1214 i 1495).

ZAŁĄCZNIK Nr  3

WZÓR

INFORMACJA O SPRZEDAŻY STRZELECKIEJ BRONI PALNEJ I ISTOTNYCH CZĘŚCI

INFORMACJA O SPRZEDAŻY STRZELECKIEJ BRONI PALNEJ I ISTOTNYCH CZĘŚCI

DANE SPRZEDAWCY: .........................................................................

(miejscowość i data sporządzenia informacji)

..................................................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
(imię i nazwisko/ firma lub nazwa) ADRESAT INFORMACJI: ........................................................................
.................................................................................................. ........................................................................
..................................................................................................
.................................................................................................. .........................................................................
(adres miejsca stałego pobytu/adres siedziby)
..........................................................................
..................................................................................................
(numer koncesji)
..................................................................................................
(numer identyfikacji podatkowej NIP) DATA I MIEJSCE SPRZEDAŻY:
DANE NABYWCY: ..........................................................................
..................................................................................................
.................................................................................................. ..........................................................................
..................................................................................................
(imię i nazwisko/ firma lub nazwa)
..........................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
(adres miejsca stałego pobytu/adres siedziby) DANE OSOBY UPOWAŻNIONEJ DO ODBIORU STRZELECKIEJ

BRONI PALNEJ LUB ISTOTNYCH CZĘŚCI:

.................................................................................................. ...................................................................................................................
(numer koncesji – jeżeli dotyczy) (imię i nazwisko)
.................................................................................................. ...................................................................................................................
(numer identyfikacji podatkowej NIP – nabywcy innego niż osoba ...................................................................................................................
fizyczna) ...................................................................................................................
.................................................................................................. (nazwa, seria i numer dokumentu tożsamości oraz oznaczenie organu, który wydał
.................................................................................................. dokument tożsamości)
..................................................................................................
(numer identyfikacji podatkowej NIP albo numer PESEL, a jeżeli nie

został nadany – nazwa, seria i numer dokumentu tożsamości oraz

organ, który wydał dokument tożsamości – w przypadku gdy

nabywcą jest osoba fizyczna)

...................................................................................................................
...................................................................................................................
...................................................................................................................
(nazwa, data, numer i oznaczenie wystawcy dokumentu uprawniającego do odbioru
.................................................................................................. strzeleckiej broni palnej lub istotnych części)
..................................................................................................
..................................................................................................
(nazwa, data, numer i oznaczenie wystawcy dokumentu

uprawniającego do nabycia strzeleckiej broni palnej lub istotnych

części)

WYKAZ SPRZEDANEJ STRZELECKIEJ BRONI PALNEJ I ISTOTNYCH CZĘŚCI

LP. OZNAKOWANIE BRONI/

ISTOTNYCH CZĘŚCI*

OKREŚLENIE

ISTOTNYCH CZĘŚCI**

KALIBER MARKA KATEGORIA/

PODKATEGORIA/TYP***

1
2

_______________________________

W przypadku sprzedaży broni oprócz oznakowania broni wpisuje się oznakowanie istotnych części umieszczonych w broni, jeżeli jest inne od oznakowania na szkielecie lub komorze zamkowej broni.

Istotne części zostały określone w art. 3 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13 czerwca 2019 r. o wykonywaniu działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym (Dz. U. poz. 1214 i 1495).

Kategorie i podkategorie broni są określone w załączniku do ustawy z dnia 13 czerwca 2019 r. o wykonywaniu działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym (Dz. U. poz. 1214 i 1495).

1 Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 czerwca 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. poz. 1058).

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2019.1577

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Wzór informacji o sprzedaży materiałów wybuchowych, broni palnej innej niż strzelecka broń palna, na posiadanie której jest wymagane pozwolenie oraz strzeleckiej broni palnej i istotnych części.
Data aktu: 14/08/2019
Data ogłoszenia: 21/08/2019
Data wejścia w życie: 22/08/2019