Szczegółowy zakres planów programowo-finansowych i tryb ich uzgadniania.

ROZPORZĄDZENIE
KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI
z dnia 4 grudnia 2018 r.
w sprawie szczegółowego zakresu planów programowo-finansowych i trybu ich uzgadniania

Na podstawie art. 21c ust. 4 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz. U. z 2017 r. poz. 1414 i 2111 oraz z 2018 r. poz. 650, 915 i 1717) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Plany programowo-finansowe, zwane dalej "planami", opracowywane przez jednostki publicznej radiofonii i telewizji, zwane dalej "jednostkami", i przekazywane Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji, zwanej dalej "Krajową Radą",

zawierają następujące informacje:

1)
nazwę programu lub usługi, o których mowa w art. 21 ust. 1a pkt 1-2a ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji, zwanej dalej "ustawą";
2)
zadania określone w art. 21 ust. 1a, art. 21a i art. 22-25 ustawy;
3)
planowaną w tygodniu oraz w roku kalendarzowym liczbę godzin audycji poszczególnych kategorii wymienionych w art. 21 ust. 1 ustawy oraz procentowy udział tych audycji w programie na poziomach nie niższych niż określone w karcie powinności;
4)
planowany w roku kalendarzowym procentowy udział audycji lub utworów, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 oraz art. 15a ust. 1 ustawy, w czasie nadawania poszczególnych programów;
5)
planowany w roku kalendarzowym procentowy udział audycji z udogodnieniami, o których mowa w art. 18a ust. 1 ustawy, w czasie nadawania poszczególnych programów, jeżeli jest on wyższy niż określony w tym przepisie;
6)
roczne koszty i źródła finansowania każdej z kategorii wymienionej w art. 21 ust. 1 ustawy, w tym koszty i źródła finansowania audycji uwzględniających potrzeby mniejszości narodowych i etnicznych oraz społeczności posługującej się językiem regionalnym, przy czym podając koszty całkowite, należy wskazać koszty bezpośrednie, koszty pośrednie i koszty ogólnego zarządu;
7)
w przypadku programów regionalnych - planowaną w tygodniu oraz w roku kalendarzowym liczbę godzin audycji o tematyce regionalnej oraz procentowy udział tych audycji w programie;
8)
w przypadku programów realizujących demokratyczne, społeczne i kulturalne potrzeby społeczności lokalnych - planowaną w tygodniu oraz w roku kalendarzowym liczbę godzin audycji o tematyce lokalnej oraz procentowy udział tych audycji w programie;
9)
w przypadku programów radiowych - planowaną w tygodniu oraz w roku kalendarzowym liczbę godzin audycji słownych oraz procentowy udział tych audycji w programie;
10)
opis planowanych audycji w kategoriach, o których mowa w art. 21 ust. 1 ustawy, który będzie wskazywać na realizację zadań wymienionych w karcie powinności;
11)
planowane, inne niż wymienione w pkt 6-10, przedsięwzięcia ze wskazaniem ich rocznych kosztów i źródeł finansowania, przy czym podając koszty całkowite, należy wskazać koszty bezpośrednie, koszty pośrednie i koszty ogólnego zarządu;
12)
uzasadnienie wzrostu planowanych kosztów w stosunku do kosztów poniesionych w roku poprzedzającym złożenie planów;
13)
źródła finansowania kosztów, ze wskazaniem rodzajów przychodów, o których mowa w art. 31 ust. 1 i 2 ustawy;
14)
opinię rady programowej i rady nadzorczej o planowanym programie lub usługach oraz kosztach i źródłach finansowania, o których mowa w pkt 6 i 11.
§  2. 
Uzgadniając projekt planu, Krajowa Rada i jednostka wykonują następujące czynności:
1)
Krajowa Rada analizuje i ocenia projekt planu pod kątem ich zgodności z kartą powinności w zakresie realizacji zadań, o których mowa w art. 21 ust. 1a ustawy;
2)
Krajowa Rada, stwierdzając braki lub niejasności w projekcie planu, wzywa jednostkę do uzupełnienia braków lub złożenia wyjaśnień;
3)
w celu wyjaśnienia niejasności i braków, o których mowa w pkt 2, Krajowa Rada może zorganizować spotkania uzgodnieniowe z jednostką, po których jednostka może zostać zobowiązana do przekazania Krajowej Radzie uzupełnionego projektu planu uwzględniającego wnioski z odbytego spotkania; ze spotkania uzgodnieniowego Krajowa Rada sporządza protokół i przekazuje go jednostce;
4)
po ustaleniu sposobu podziału wpływów, o którym mowa w art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 21 kwietnia 2005 r. o opłatach abonamentowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1204, z 2015 r. poz. 1324 oraz z 2018 r. poz. 1717), Krajowa Rada może wezwać jednostkę do zmiany planów pod kątem ustalonego sposobu podziału wpływów oraz do przedstawienia przez radę programową i radę nadzorczą opinii w sprawie zmienionych planów w zakresie, o którym mowa w § 1 pkt 14.
§  3. 
W przypadku zmiany planów stosuje się odpowiednio przepisy § 2, z wyłączeniem pkt 4.
§  4. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2019 r.

Zmiany w prawie

Wolna Wigilia po raz pierwszy i nowe obowiązki dla firm, które wejdą… w Wigilię

W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.

Grażyna J. Leśniak 23.12.2025
Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2018.2351

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Szczegółowy zakres planów programowo-finansowych i tryb ich uzgadniania.
Data aktu: 04/12/2018
Data ogłoszenia: 18/12/2018
Data wejścia w życie: 01/01/2019