Zakres działania oraz tryb pracy Kolegium do Spraw Cyberbezpieczeństwa.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 2 października 2018 r.
w sprawie zakresu działania oraz trybu pracy Kolegium do Spraw Cyberbezpieczeństwa

Na podstawie art. 66 ust. 9 ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa (Dz. U. poz. 1560) zarządza się, co następuje:
§  1. 
1. 
Kolegium do Spraw Cyberbezpieczeństwa, zwane dalej "Kolegium", rozpatruje sprawy na posiedzeniach, w terminach określonych w planie pracy Kolegium.
2. 
Przewodniczący Kolegium może, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Kolegium albo osoby, o której mowa w art. 66 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 4 ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, zwanej dalej "ustawą", zwołać posiedzenie Kolegium w innym terminie niż określony w planie pracy Kolegium.
§  2. 
1. 
Zawiadomienie o terminie posiedzenia Kolegium wraz z porządkiem obrad sekretarz Kolegium doręcza uczestnikom posiedzenia nie później niż na pięć dni przed wyznaczonym terminem posiedzenia.
2. 
W przypadku zwołania posiedzenia, o którym mowa w § 1 ust. 2, zawiadomienie o terminie posiedzenia Kolegium wraz z porządkiem obrad sekretarz Kolegium doręcza uczestnikom posiedzenia niezwłocznie po podjęciu przez przewodniczącego Kolegium decyzji o zwołaniu posiedzenia.
3. 
Przewodniczący Kolegium w trakcie posiedzenia może, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Kolegium albo osoby, o której mowa w art. 66 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 4 ustawy, wprowadzić do porządku obrad sprawy nieprzewidziane w tym porządku.
§  3. 
1. 
Przewodniczący Kolegium może, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Kolegium albo osoby, o której mowa w art. 66 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 4 ustawy, podjąć decyzję o niejawnym charakterze określonej części lub całości posiedzenia Kolegium.
2. 
Przewodniczący Kolegium przed posiedzeniem Kolegium określa, które z osób wymienionych w art. 66 ust. 5 pkt 2 ustawy uczestniczą w całości lub określonej części posiedzenia.
3. 
Doręczenie uczestnikom posiedzenia informacji w zakresie, o którym mowa w ust. 2, następuje nie później niż na dwa dni przed wyznaczonym terminem posiedzenia Kolegium. W wyjątkowych sytuacjach informacja może zostać wysłana w dniu poprzedzającym posiedzenie.
§  4. 
1. 
Kolegium wyraża swoje stanowisko w formie rekomendacji lub opinii.
2. 
Ustalenia stanowiska Kolegium dokonuje się w drodze głosowania. Przewodniczący Kolegium zarządza głosowanie wśród członków Kolegium oraz osób, o których mowa w art. 66 ust. 1 pkt 2 i ust. 4 ustawy, obecnych na posiedzeniu Kolegium. O treści stanowiska decyduje większość głosów. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego Kolegium.
3. 
Członkowie Kolegium oraz osoby, o których mowa w art. 66 ust. 1 pkt 2 i ust. 4 ustawy, mogą zgłosić do protokołu zdanie odrębne w stosunku do przyjętego stanowiska.
§  5. 
1. 
Z posiedzenia Kolegium sporządza się protokół oraz pełny zapis jego przebiegu.
2. 
Protokół zawiera w szczególności:
1)
porządek obrad;
2)
listę obecności osób uczestniczących w posiedzeniu;
3) 1
 wnioski formalne osób uczestniczących w posiedzeniu;
4)
przyjęte przez Kolegium stanowisko w formie rekomendacji lub opinii;
5) 2
 wykaz dokumentów stanowiących przedmiot obrad wraz z informacją o sposobie zapoznania się z nimi.
6) 3
 (uchylony).
3. 
Protokół podpisuje przewodniczący Kolegium i sekretarz Kolegium.
4. 
Protokół z posiedzenia Kolegium jest udostępniany niezwłocznie przez sekretarza Kolegium:
1)
osobom, o których mowa w art. 66 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 oraz ust. 4 ustawy;
2)
osobom, o których mowa w art. 66 ust. 5 pkt 2 ustawy, w części, w jakiej uczestniczyli w posiedzeniu Kolegium.
5.  4
 W terminie siedmiu dni od dnia podpisania protokołu osoby uczestniczące w posiedzeniu mogą wnieść sprostowanie do zamieszczonych w protokole sformułowań własnych wypowiedzi i wniosków formalnych. Sprostowanie podpisane przez osobę, która je wniosła, umieszcza się w aneksie do protokołu.
§  6. 
1. 
W uzasadnionych przypadkach przewodniczący Kolegium może powołać, w ramach Kolegium, zespół o charakterze doraźnym, którego zadaniem będzie szczegółowe rozpatrzenie danej sprawy.
2. 
Przewodniczący Kolegium określa skład zespołu, o którym mowa w ust. 1, oraz zakres jego zadań.
§  7. 
1.  5
 (uchylony).
2.  6
 Do obowiązków sekretarza Kolegium, w zakresie wskazanym w art. 66 ust. 7 ustawy, należy:
1)
przygotowanie projektów planów pracy Kolegium;
2)
koordynacja przygotowania oraz dostarczenia materiałów i projektów dokumentów przeznaczonych do rozpatrzenia przez Kolegium;
3)
informowanie członków Kolegium oraz innych uczestników posiedzenia Kolegium o terminie posiedzenia oraz o jego porządku obrad;
4) 7
 (uchylony);
5)
sporządzanie protokołów z posiedzeń Kolegium i przedstawianie ich do podpisu przewodniczącemu Kolegium;
6)
udostępnianie protokołów z posiedzeń Kolegium;
7) 8
 prowadzenie rejestru rekomendacji i opinii Kolegium;
8)
gromadzenie i przechowywanie dokumentacji Kolegium;
9)
zapewnienie właściwego przygotowania i sprawnej obsługi posiedzeń Kolegium;
10)
sporządzanie projektu rocznego sprawozdania z działalności Kolegium i przedstawianie go przewodniczącemu Kolegium;
10a) 9
 monitorowanie wykonywania zadań wynikających z rekomendacji i opinii Kolegium oraz decyzji przewodniczącego Kolegium;
11)
wykonywanie innych zadań zleconych przez Kolegium i przewodniczącego Kolegium.
§  8. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
1 § 5 ust. 2 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a tiret pierwsze rozporządzenia z dnia 7 maja 2024 r. (Dz.U.2024.727) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 15 maja 2024 r.
2 § 5 ust. 2 pkt 5 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a tiret drugie rozporządzenia z dnia 7 maja 2024 r. (Dz.U.2024.727) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 15 maja 2024 r.
3 § 5 ust. 2 pkt 6 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. a tiret trzecie rozporządzenia z dnia 7 maja 2024 r. (Dz.U.2024.727) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 15 maja 2024 r.
4 § 5 ust. 5 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. b rozporządzenia z dnia 7 maja 2024 r. (Dz.U.2024.727) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 15 maja 2024 r.
5 § 7 ust. 1 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. a rozporządzenia z dnia 7 maja 2024 r. (Dz.U.2024.727) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 15 maja 2024 r.
6 § 7 ust. 2 zdanie wstępne zmienione przez § 1 pkt 2 lit. b tiret pierwsze rozporządzenia z dnia 7 maja 2024 r. (Dz.U.2024.727) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 15 maja 2024 r.
7 § 7 ust. 2 pkt 4 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. b tiret drugie rozporządzenia z dnia 7 maja 2024 r. (Dz.U.2024.727) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 15 maja 2024 r.
8 § 7 ust. 2 pkt 7 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b tiret trzecie rozporządzenia z dnia 7 maja 2024 r. (Dz.U.2024.727) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 15 maja 2024 r.
9 § 7 ust. 2 pkt 10a dodany przez § 1 pkt 2 lit. b tiret czwarte rozporządzenia z dnia 7 maja 2024 r. (Dz.U.2024.727) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 15 maja 2024 r.

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2018.1952

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zakres działania oraz tryb pracy Kolegium do Spraw Cyberbezpieczeństwa.
Data aktu: 02/10/2018
Data ogłoszenia: 12/10/2018
Data wejścia w życie: 13/10/2018