1 Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz.U.2015.1897).
2 § 1 pkt 12 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a rozporządzenia z dnia 15 września 2021 r. (Dz.U.2021.1739) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2024 r.
3 § 1 pkt 19 dodany przez § 1 pkt 1 lit. b rozporządzenia z dnia 15 września 2021 r. (Dz.U.2021.1739) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2024 r.
4 § 1 pkt 20 dodany przez § 1 pkt 1 lit. b rozporządzenia z dnia 15 września 2021 r. (Dz.U.2021.1739) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2024 r.
5 § 1 pkt 21 dodany przez § 1 pkt 1 lit. b rozporządzenia z dnia 15 września 2021 r. (Dz.U.2021.1739) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2024 r.
6 § 2 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 15 września 2021 r. (Dz.U.2021.1739) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2024 r.
7 § 3 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 16 września 2022 r. (Dz.U.2022.1970) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 21 września 2022 r.
8 § 3 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 15 września 2021 r. (Dz.U.2021.1739) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2024 r.
9 § 6 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 15 września 2021 r. (Dz.U.2021.1739) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 marca 2022 r.
10 § 7 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 15 września 2021 r. (Dz.U.2021.1739) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 marca 2022 r.
11 § 7 ust. 5 dodany przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 15 września 2021 r. (Dz.U.2021.1739) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 marca 2022 r.
12 § 11 ust. 1 według numeracji ustalonej przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 16 września 2022 r. (Dz.U.2022.1970) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 21 września 2022 r.
13 § 11 ust. 2 dodany przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 16 września 2022 r. (Dz.U.2022.1970) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 21 września 2022 r.
14 § 14a dodany przez § 1 rozporządzenia z dnia 1 marca 2022 r. (Dz.U.2022.495) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 2 marca 2022 r.
15 § 14b dodany przez § 1 rozporządzenia z dnia 15 marca 2022 r. (Dz.U.2022.607) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 16 marca 2022 r.
16 Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 14 października 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad i wymagań, jakim powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne (Dz.U.1998.129.858), które utraciło moc z dniem 11 lipca 2010 r. na podstawie art. 36 pkt 7 ustawy z dnia 7 maja 2009 r. o uchyleniu lub zmianie niektórych upoważnień do wydawania aktów wykonawczych (Dz.U.2009.98.817).
17 Załącznik nr 1a dodany przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 15 września 2021 r. (Dz.U.2021.1739) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2024 r.
18 Załącznik nr 2 zmieniony przez § 1 pkt 7 rozporządzenia z dnia 15 września 2021 r. (Dz.U.2021.1739) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2024 r.
19 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1, z późn. zm.); odesłania do uchylonej dyrektywy 74/61/EWG należy traktować jako odesłania do rozporządzenia (WE) nr 661/2009.
20 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1, z późn. zm.); odesłania do uchylonej dyrektywy 74/61/EWG należy traktować jako odesłania do rozporządzenia (WE) nr 661/2009.
21 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1, z późn. zm.); odesłania do uchylonej dyrektywy 72/245/EWG należy traktować jako odesłania do rozporządzenia (WE) nr 661/2009.
22 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1, z późn. zm.); odesłania do uchylonej dyrektywy 74/61/EWG należy traktować jako odesłania do rozporządzenia (WE) nr 661/2009.
23 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1, z późn. zm.); odesłania do uchylonej dyrektywy 74/61/EWG należy traktować jako odesłania do rozporządzenia (WE) nr 661/2009.
24 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1, z późn. zm.); odesłania do uchylonej dyrektywy 72/245/EWG należy traktować jako odesłania do rozporządzenia (WE) nr 661/2009.
25 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1, z późn. zm.); odesłania do uchylonej dyrektywy 74/61/EWG należy traktować jako odesłania do rozporządzenia (WE) nr 661/2009.
26 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1, z późn. zm.); odesłania do uchylonej dyrektywy 72/245/EWG należy traktować jako odesłania do rozporządzenia (WE) nr 661/2009.
27 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1, z późn. zm.); odesłania do uchylonej dyrektywy 74/61/EWG należy traktować jako odesłania do rozporządzenia (WE) nr 661/2009.
28 Utraciła moc z dniem 1 listopada 2014 r. na podstawie art. 19 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (Dz. Urz. UE L 200 z 31.07.2009, str. 1, z późn. zm.); odesłania do uchylonej dyrektywy 72/245/EWG należy traktować jako odesłania do rozporządzenia (WE) nr 661/2009.