Wyjaśnianie niezgodności w danych zgromadzonych w centralnej ewidencji posiadaczy kart parkingowych.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA CYFRYZACJI 1
z dnia 20 lipca 2016 r.
w sprawie wyjaśniania niezgodności w danych zgromadzonych w centralnej ewidencji posiadaczy kart parkingowych

Na podstawie art. 100i ust. 4 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa warunki, sposób i tryb wyjaśniania niezgodności danych przez podmioty, które te dane przekazują, a także terminy, zakres, sposób, tryb i warunki przekazywania poprawnych danych do centralnej ewidencji posiadaczy kart parkingowych, zwanej dalej "ewidencją".
§  2.
1.
Podmiot, który stwierdzi niezgodność danych zgromadzonych w ewidencji, niezwłocznie odnotowuje w systemie teleinformatycznym ewidencji, za pośrednictwem systemu obsługującego zadania realizowane przez ten podmiot, stwierdzoną niezgodność, wskazując jej zakres, chyba że jest właściwy do jej usunięcia i bezpośrednio po jej stwierdzeniu usunie tę niezgodność.
2.
Administrator ewidencji przekazuje niezwłocznie, do właściwego podmiotu, za pomocą systemu teleinformatycznego obsługującego ewidencję lub za pomocą systemu teleinformatycznego obsługującego zadania realizowane przez ten podmiot, informację o konieczności usunięcia niezgodności.
3.
Podmiot, który pobrał do wyjaśnienia niezgodność, a nie jest właściwy do jej usunięcia, ustala, za pomocą dostępnych źródeł informacji, podmiot właściwy i odnotowuje w systemie teleinformatycznym obsługującym ewidencję informację o podmiocie właściwym do usunięcia niezgodności.
4.
W przypadku, o którym mowa w ust. 3, administrator ewidencji przekazuje, do wskazanego podmiotu, za pomocą systemu teleinformatycznego obsługującego ewidencję lub systemu teleinformatycznego obsługującego zadania realizowane przez ten podmiot, informację o konieczności usunięcia niezgodności.
§  3.
1.
Podmiot, który jest właściwy do usunięcia niezgodności, wyjaśnia tę niezgodność, w szczególności w oparciu o posiadane bazy danych, rejestry i dokumenty. Wyjaśnienie niezgodności następuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym stwierdził niezgodność, albo od dnia, w którym pobrał informację o konieczności usunięcia niezgodności.
2.
W przypadku konieczności wyjaśnienia niezgodności z udziałem podmiotu, którego dane dotyczą, termin, o którym mowa w ust. 1, może być przedłużony o kolejne 14 dni.
3.
Jeżeli z przyczyn niezależnych od podmiotu, który jest właściwy do usunięcia niezgodności, nie jest możliwe usunięcie niezgodności w terminach, o których mowa w ust. 1 i 2, terminy te mogą ulec przedłużeniu o kolejne 14 dni.
§  4.
1.
Wyjaśnienie niezgodności polega na:
1)
przekazaniu poprawnych danych do ewidencji;
2)
przekazaniu informacji o poprawności danych w ewidencji;
3)
przekazaniu informacji o nieuzasadnionym wprowadzeniu danych w ewidencji.
2.
W przypadku braku możliwości usunięcia niezgodności podmiot, za pomocą systemu teleinformatycznego obsługującego ewidencję lub systemu teleinformatycznego obsługującego zadania realizowane przez ten podmiot, wskazuje przyczynę jej nieusunięcia.
§  5.
W przypadku gdy usunięcie niezgodności wymaga udziału administratora ewidencji, dokonuje on, w systemie teleinformatycznym obsługującym ewidencję, zmiany umożliwiającej usunięcie tej niezgodności.
§  6.
1.
Przekazanie informacji o konieczności usunięcia niezgodności następuje przez automatyczne udostępnienie przez system teleinformatyczny obsługujący ewidencję, do pobrania za pomocą systemu teleinformatycznego obsługującego zadania realizowane przez ten podmiot lub za pomocą systemu teleinformatycznego obsługującego ewidencję, informacji zawierającej zestawienie niezgodności.
2.
Informacja zawierająca zestawienie niezgodności jest generowana przez system teleinformatyczny ewidencji nie rzadziej niż raz na dzień.
3.
Podmiot pobiera informację zawierającą zestawienie niezgodności nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od dnia jej udostępnienia.
§  7. 2
 Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 4 czerwca 2018 r.
1 Minister Cyfryzacji kieruje działem administracji rządowej - informatyzacja, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Cyfryzacji (Dz. U. poz. 1910 i 2090).
2 § 7 zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 13 grudnia 2016 r. (Dz.U.2016.2109) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2017 r.

Zmiany w prawie

Wolna Wigilia po raz pierwszy i nowe obowiązki dla firm, które wejdą… w Wigilię

W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.

Grażyna J. Leśniak 23.12.2025
Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2016.1150

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Wyjaśnianie niezgodności w danych zgromadzonych w centralnej ewidencji posiadaczy kart parkingowych.
Data aktu: 20/07/2016
Data ogłoszenia: 29/07/2016
Data wejścia w życie: 04/06/2018