SPIS TREŚCIUmowa o międzynarodowych przewozach szybko psujących się artykułów żywnościowych i o specjalnych środkach transportu do tych przewozów (ATP)
Dodatek 1
Określenia i normy specjalnych środków transportu do przewozu szybko psujących się artykułów żywnościowych
1. Środek transportu izolowany termicznie - izotermiczny
2. Środek transportu z układem chłodniczym - lodownia
3. Środek transportu z mechanicznym urządzeniem chłodniczym - chłodnia
4. Ogrzewany środek transportu
Załącznik 1 Dodatek 1
Postanowienia dotyczące kontroli zgodności z normami dla izolowanych termicznie- izotermicznych, z układem chłodniczym - lodowni, z mechanicznym urządzeniem chłodniczym - chłodni lub ogrzewanych środków transportu
Załącznik 1 Dodatek 2
Metody i tryb dokonywania pomiarów i kontroli własności izolacyjności termicznej i skuteczności urządzeń chłodniczych lub ogrzewczych specjalnych środków transportu, przeznaczonych do przewozu szybko psujących się artykułów żywnościowych
1. Określenia i przepisy ogólne
2. Własności izolacji termicznej środków transportu
3. Efektywność urządzeń cieplnych środków transportu
4. Procedura pomiaru efektywnej wydajności chłodniczej wo urządzenia chłodniczego w przypadku, gdy parownik nie jest oszroniony
5. Sprawdzenie skuteczności izolacji termicznej nadwozia izolowanego środka transportu będącego w eksploatacji
6. Sprawdzanie efektywności urządzenia chłodniczego środków transportu z izolacją termiczną będących w eksploatacji
7. Raport z testów
8. Procedura pomiaru wydajności chłodniczej wielokomorowych chłodni samochodowych i wymiarowania wyposażenia wielokomorowego
WZÓR nr 1A
WZÓR nr 1B
WZÓR nr 2A
WZÓR nr 2B
WZÓR nr 3
WZÓR nr 4A
WZÓR nr 4B
WZÓR nr 4C
WZÓR nr 5
WZÓR nr 6
WZÓR nr 7
WZÓR nr 8
WZÓR nr 9
WZÓR nr 10
Załącznik 1 Dodatek 3
A. Formularz wzorcowy świadectwa zgodności środka transportu, według wymagań ust. 3 dodatku 1 do załącznika 1
B. Tablica potwierdzająca zgodność środka transportu, przewidziana w ust. 3 dodatku 1 do załącznika 1
Załącznik 1 Dodatek 4
Znaki rozpoznawcze do naniesienia na specjalnych środkach transportu
Załącznik 2
Dobór wyposażenia i warunków temperaturowych do przewozu artykułów żywnościowych (głęboko) szybko mrożonych i mrożonych
Załącznik 2 Dodatek 1
Monitorowanie temperatury otoczenia do przewozu produktów żywnościowych łatwo psujących się głęboko mrożonych
Załącznik 2 Dodatek 2
Sposób postępowania dotyczący rozmieszczenia punktów pomiarowych i pomiaru temperatur do przewozu łatwo psujących się produktów żywnościowych, chłodzonych, mrożonych i głęboko mrożonych
Załącznik 3
Wybór środków transportu i warunków temperaturowych do przewozu schłodzonych produktów żywnościowych
UMOWA
O MIĘDZYNARODOWYCH PRZEWOZACH SZYBKO PSUJĄCYCH SIĘ ARTYKUŁÓW ŻYWNOŚCIOWYCH I O SPECJALNYCH ŚRODKACH TRANSPORTU DO TYCH PRZEWOZÓW (ATP)
UMAWIAJĄCE SIĘ STRONY
PRAGNĄC polepszyć warunki zachowania jakości szybko psujących się artykułów żywnościowych w czasie ich przewozu, w szczególności w ramach handlu międzynarodowego,
UWAŻAJĄC, że polepszenie tych warunków może przyczynić się do rozwoju handlu szybko psującymi się artykułami żywnościowymi,
UZGODNIŁY, co następuje:
1 Wagony, samochody ciężarowe, przyczepy, naczepy, kontenery i inne podobne środki transportu.
2 Gdy jest mowa o środkach transportu - cysternach - oznaczenie "nadwozie" w niniejszym określeniu oznacza samą cysternę.
3 Wymagania te mają zastosowanie tylko do nowych płyt. Trzymiesięczny okres przejściowy ma mieć zastosowanie, licząc od daty wejścia w życie tego wymagania.
4 Aby zapobiec zamarzaniu.
5 Dla wymienionych produktów żywnościowych głęboko mrożonych i mrożonych, które są przeznaczone do natychmiastowej obróbki po przybyciu na miejsce, można dopuścić powolny przyrost ich temperatury podczas przewozu, aby przybyły na miejsce, mając temperaturę nie wyższą od żądanej przez nadawcę i wskazanej w umowie o przewozie. Temperatura ta nie może przekraczać najwyższej temperatury dopuszczalnej dla danego produktu żywnościowego w stanie chłodzonym, wymienionej w załączniku 3. Dokument przewozowy musi wymieniać nazwę produktów żywnościowych, jeśli są one głęboko mrożone lub mrożone, i fakt że są one przeznaczone do natychmiastowej dalszej obróbki po przybyciu na miejsce. Przewóz musi być dokonany taborem zatwierdzonym przez ATP, bez stosowania urządzenia cieplnego dla zwiększenia temperatury produktów.