Określenie wzoru spisu inwentarza w postępowaniu upadłościowym, spisu należności w postępowaniu upadłościowym oraz spisu nieobjętych przez syndyka składników majątku upadłego, w tym składników majątku nieobjętych na skutek czynności bezskutecznych.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 17 grudnia 2015 r.
w sprawie określenia wzoru spisu inwentarza w postępowaniu upadłościowym, spisu należności w postępowaniu upadłościowym oraz spisu nieobjętych przez syndyka składników majątku upadłego, w tym składników majątku nieobjętych na skutek czynności bezskutecznych

Na podstawie art. 69 ust. 1e ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Wzór spisu:
1)
inwentarza w postępowaniu upadłościowym jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
2)
należności w postępowaniu upadłościowym jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia;
3)
nieobjętych przez syndyka składników majątku upadłego, w tym składników majątku nieobjętych na skutek czynności bezskutecznych, jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
§  2. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

SPIS INWENTARZA W POSTĘPOWANIU UPADŁOŚCIOWYM

strona 1
SPIS INWENTARZA W POSTĘPOWANIU UPADŁOŚCIOWYM
Sygnatura sprawy Sędzia - komisarz Oznaczenie sądu
Upadły (imię i nazwisko / nazwa)
Syndyk (imię i nazwisko / nazwa ze wskazaniem numeru w

Krajowym Rejestrze Sądowym, a w przypadku braku numeru

KRS - inne dane umożliwiające jego jednoznaczną

identyfikację)

Numer licencji doradcy

restrukturyzacyjnego*

1. Środki pieniężne w kasie
Numer

składnika masy

upadłości

Kwota Waluta
2. Środki pieniężne na rachunkach bankowych
Numer

składnika masy

upadłości

Nr rachunku Bank Kwota Waluta
_____________________________________

* W przypadku syndyka działającego w formie spółki handlowej należy podać numery licencji wspólników ponoszących

odpowiedzialność za zobowiązania spółki bez ograniczenia całym swoim majątkiem albo członków zarządu

reprezentujących spółkę.

strona 2
Numer

składnika

masy

upadłości

3. Nieruchomości i użytkowanie wieczyste
Numer

księgi

wieczystej

Opis nieruchomości / użytkowania wieczystego Wielkość

udziału w

prawie

Wartość

oszacowania

Numer

składnika

masy

upadłości

4. Ruchomości
Opis ruchomości Wartość

oszacowania

Numer

składnika

masy

upadłości

5. Inne prawa
Opis składnika masy upadłości Wartość

oszacowania

DATA I PODPIS SYNDYKA
POUCZENIA:
1. Należy zachować ciągłą numerację dla wszystkich rodzajów składników masy upadłości.

2. Niewypełnione pola należy zakreślić.

3. W przypadku, gdy informacje nie mieszczą się w odpowiednich rubrykach, należy je umieścić na kolejnych

ponumerowanych kartach formatu A4 ze wskazaniem uzupełnianej rubryki, a jeżeli dokument wypełniany jest

elektronicznie, należy dodać niezbędną liczbę wierszy w danej rubryce.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

SPIS NALEŻNOŚCI W POSTĘPOWANIU UPADŁOŚCIOWYM

strona 1
SPIS NALEŻNOŚCI W POSTĘPOWANIU UPADŁOŚCIOWYM
Sygnatura sprawy Sądzia - komisarz Oznaczenie sądu
Upadły (imię i nazwisko / nazwa)
Syndyk (imię i nazwisko / nazwa ze wskazaniem numeru w Krajowym Rejestrze Sądowym, a w

przypadku braku numeru KRS - inne dane umożliwiające jego jednoznaczną identyfikację)

Numer licencji doradcy

restrukturyzacyjnego*

Numer

składnika

masy

upadłości

Dłużnik Tytuł należności Opis należności (w tym zabezpieczenie i termin

wymagalności)

Stan postępowania prowadzonego

w celu odzyskania należności

Wartość

nominalna

Wartość

szacunkowa

____________________________________

* W przypadku syndyka działającego w formie spółki handlowej należy podać numery licencji wspólników ponoszących odpowiedzialność za zobowiązania spółki bez ograniczenia całym swoim

majątkiem albo członków zarządu reprezentujących spółkę.

strona 2
Numer

składnika

masy

upadłości

Dłużnik Tytuł należności Opis należności (w tym zabezpieczenie i termin

wymagalności)

Stan postępowania prowadzonego

w celu odzyskania należności

Wartość

nominalna

Wartość

szacunkowa

DATA I PODPIS SYNDYKA
POUCZENIA:

1. Należy zachować ciągłą numerację dla wszystkich rodzajów składników masy upadłości.

2. Niewypełnione pola należy zakreślić.

3. W przypadku, gdy informacje nie mieszczą się w odpowiednich rubrykach, należy je umieścić na kolejnych ponumerowanych kartach formatu A4 ze wskazaniem uzupełnianej rubryki, a

jeżeli dokument wypełniany jest elektronicznie, należy dodać niezbędną liczbę wierszy w danej rubryce.

ZAŁĄCZNIK Nr  3

WZÓR
SPIS NIEOBJĘTYCH PRZEZ SYNDYKA SKŁADNIKÓW MAJĄTKU UPADŁEGO, W TYM

SKŁADNIKÓW MAJĄTKU NIEOBJĘTYCH NA SKUTEK CZYNNOŚCI BEZSKUTECZNYCH

Sygnatura sprawy Sędzia - komisarz Oznaczenie sądu
Upadły (imię i nazwisko / nazwa)
Syndyk (imię i nazwisko / nazwa, ze wskazaniem numeru w

Krajowym Rejestrze Sądowym, a w przypadku braku numeru

KRS - inne dane umożliwiające jego jednoznaczną

identyfikację)

Numer licencji doradcy

restrukturyzacyjnego*

Lp. Opis składnika majątku upadłego Przyczyny nieobjęcia składnika majątku przez

syndyka lub informacja o podstawie

bezskuteczności czynności upadłego

DATA I PODPIS SYNDYKA

POUCZENIA:

1. Niewypełnione pola należy zakreślić.

2. W przypadku, gdy informacje nie mieszczą się w odpowiednich rubrykach, należy je umieścić na kolejnych

ponumerowanych kartach formatu A4 ze wskazaniem uzupełnianej rubryki, a jeżeli dokument wypełniany jest

elektronicznie, należy dodać niezbędną liczbę wierszy w danej rubryce.

__________________________________

* W przypadku syndyka działającego w formie spółki handlowej należy podać numery licencji wspólników ponoszących

odpowiedzialność za zobowiązania spółki bez ograniczenia całym swoim majątkiem albo członków zarządu

reprezentujących spółkę.

Zmiany w prawie

Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2015.2203

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Określenie wzoru spisu inwentarza w postępowaniu upadłościowym, spisu należności w postępowaniu upadłościowym oraz spisu nieobjętych przez syndyka składników majątku upadłego, w tym składników majątku nieobjętych na skutek czynności bezskutecznych.
Data aktu: 17/12/2015
Data ogłoszenia: 28/12/2015
Data wejścia w życie: 01/01/2016