Szczegółowe kryteria i tryb przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO 1
z dnia 6 listopada 2015 r.
w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą

Na podstawie art. 23 ust. 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. z 2014 r. poz. 1620 oraz z 2015 r. poz. 249 i 1268) zarządza się, co następuje:

Rozdział  1

Przepisy ogólne

§  1.
Rozporządzenie określa:
1)
szczegółowe kryteria i tryb przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę, przeznaczanych na realizację zadań określonych w art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki, zwanej dalej "ustawą", w tym tryb:
a)
oceny wniosków dotyczących zadań przewidzianych do finansowania,
b)
oceny realizacji finansowanych zadań,
c)
rozliczania przyznanych środków finansowych;
2)
szczegółowy zakres informacji zawartych we wnioskach o finansowanie współpracy naukowej z zagranicą oraz w raporcie rocznym i raporcie końcowym z wykorzystania środków finansowych, zawierających informacje o realizacji współpracy naukowej z zagranicą, wraz z rozliczeniem finansowym poniesionych kosztów.
§  2.
1.
Minister właściwy do spraw nauki, zwany dalej "ministrem", przyznaje środki finansowe na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą na podstawie wniosków złożonych w systemie teleinformatycznym w rozumieniu art. 3 pkt 3 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114), wskazanym na stronie internetowej urzędu obsługującego ministra, zwanym dalej "systemem".
2.
Jednostka naukowa, podmiot działający na rzecz nauki lub jednostka naukowa reprezentująca podmioty, o których mowa w art. 2 pkt 12 i 14-16a ustawy, zwane dalej "wnioskodawcą", składają dodatkowo informacje określone odpowiednio w części A załączników nr 1, 3, 5, 7, 8 i 10 do rozporządzenia w postaci elektronicznej, opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, na elektroniczną skrzynkę podawczą ministra albo w postaci papierowej.
§  3.
Do rozpatrzenia są kierowane wyłącznie wnioski kompletne, spełniające wymagania formalne określone w rozporządzeniu. W przypadku złożenia wniosku niespełniającego wymagań, wzywa się wnioskodawcę, za pośrednictwem systemu, do usunięcia braków formalnych w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania, z pouczeniem, że ich nieusunięcie w wyznaczonym terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
§  4.
Wniosek o finansowanie zadań, o których mowa w art. 23 ust. 1 ustawy, podlega ocenie zespołu, o którym mowa w art. 52 ust. 1 pkt 1 ustawy, zwanego dalej "zespołem". Ocena wniosku zawiera propozycję wysokości finansowania lub odmowy przyznania środków finansowych wraz z uzasadnieniem.
§  5.
Minister wydaje decyzję o finansowaniu współpracy naukowej z zagranicą w terminie do 3 miesięcy od dnia złożenia wniosku spełniającego wymagania formalne.
§  6.
1.
Środki finansowe na finansowanie zadań w ramach finansowania współpracy naukowej z zagranicą mogą być przekazywane jednorazowo lub w ratach. Sposób przekazywania środków jest określony w decyzji lub w umowie.
2.
Projekt umowy, o której mowa w ust. 1, wraz z harmonogramem i kosztorysem, które stanowią załączniki do umowy, wnioskodawca przesyła do urzędu obsługującego ministra w terminie 30 dni od dnia otrzymania decyzji przyznającej środki finansowe na finansowanie zadań w ramach finansowania współpracy naukowej z zagranicą. Nieprzesłanie projektu umowy w wymaganym terminie uznaje się za rezygnację z przyznanego finansowania.
§  7.
1.
Środki finansowe na finansowanie zadań w ramach finansowania współpracy naukowej z zagranicą, niewykorzystane przez wnioskodawcę w danym roku kalendarzowym, mogą być wydatkowane w kolejnym roku realizacji zadań określonych w decyzji lub w umowie.
2.
W terminie nie dłuższym niż 60 dni od dnia zakończenia realizacji zadań, ustalonego w decyzji lub w umowie, albo w terminie wcześniejszym niż ustalony w decyzji lub w umowie, niewykorzystane środki finansowe na finansowanie zadań w ramach finansowania współpracy naukowej z zagranicą podlegają zwrotowi na właściwy rachunek bankowy urzędu obsługującego ministra, z zastrzeżeniem § 18 ust. 4.
3.
W przypadku przekazania środków finansowych przez ministra w terminie późniejszym niż termin zakończenia zadań realizowanych przez wnioskodawcę, ustalony w decyzji lub w umowie, niewykorzystane środki finansowe na finansowanie zadań w ramach finansowania współpracy naukowej z zagranicą, po odliczeniu kwalifikowalnych kosztów zrealizowanych zadań w zakresie przewidzianym decyzją lub umową i kosztów poniesionych przez wnioskodawcę ze środków własnych, podlegają zwrotowi na właściwy rachunek bankowy urzędu obsługującego ministra w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia ich przekazania.
4.
Środki finansowe na finansowanie zadań w ramach finansowania współpracy naukowej z zagranicą uznane za wykorzystane niezgodnie z decyzją lub z umową podlegają zwrotowi na właściwy rachunek bankowy urzędu obsługującego ministra wraz z odsetkami ustawowymi naliczonymi za okres od dnia następującego po dniu stwierdzenia przez ministra niezgodnego z przeznaczeniem wykorzystania tych środków do dnia ich zwrotu.
5.
Wnioskodawca, w terminach określonych w ust. 2 i 3, zwraca środki na finansowanie zadań w ramach współpracy naukowej z zagranicą, wraz z odsetkami ustawowymi, naliczonymi od dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin zwrotu tych środków, do dnia ich zwrotu, zgodnie z umową.
§  8.
1.
Wnioskodawca może wystąpić do ministra z uzasadnionym wnioskiem o wyrażenie zgody na zmianę warunków realizacji zadań, w tym zmianę wysokości przyznanych środków finansowych, nie później niż w terminie 60 dni przed upływem terminu ich zakończenia. W przypadku gdy środki finansowe są przekazywane na podstawie umowy, do wniosku o zmianę realizacji zadań dołącza się projekt aneksu do umowy.
2.
Wniosek o zmianę warunków realizacji zadań wynikający z decyzji gremium międzynarodowego może być złożony w każdym czasie w okresie obowiązywania umowy.
3.
Wniosek o wyrażenie zgody na zmianę warunków realizacji zadań jest opiniowany przez zespół, z wyłączeniem zadań, o których mowa w art. 13 ust. 2 ustawy.
§  9.
1.
Wnioskodawca składa raporty roczne i raport końcowy zawierające informacje, o których mowa w art. 13d ust. 4 ustawy, których szczegółowy zakres określają załączniki nr 2, 4, 6, 9 i 11 do rozporządzenia, w postaci elektronicznej, opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, na elektroniczną skrzynkę podawczą ministra albo w postaci papierowej.
2.
Obowiązek składania raportów rocznych i raportu końcowego, o których mowa w ust. 1, nie dotyczy rozliczania środków finansowych przyznanych na realizację zadań, o których mowa w art. 23 ust. 1 pkt 3 ustawy.
3.
Raport roczny składa się do dnia 31 marca roku następującego po roku, w którym wnioskodawcy zostały przekazane środki finansowe na realizację zadań w ramach finansowania współpracy naukowej z zagranicą.
4.
Do rozpatrzenia są kierowane wyłącznie raporty kompletne, spełniające wymagania formalne określone w rozporządzeniu. W przypadku złożenia raportu niespełniającego tych wymagań, wzywa się wnioskodawcę do usunięcia braków formalnych w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania.
5.
Raporty z wykorzystania środków finansowych na współpracę naukową z zagranicą są oceniane przez zespół.
6.
Przy ocenie raportów, o których mowa w ust. 1, uwzględnia się kryteria określone w art. 13d ust. 3 ustawy.
7.
Minister, na podstawie oceny raportu rocznego dokonanej przez zespół, rozstrzyga o:
1)
kontynuacji finansowania;
2)
wstrzymaniu lub zmniejszeniu finansowania przez uchylenie lub zmianę decyzji lub umowy;
3)
nieprzyjęciu raportu i odstąpieniu od umowy lub finansowania zadań, z ewentualnym wezwaniem do zwrotu części albo całości przekazanych środków finansowych.
8.
Minister, na podstawie oceny raportu końcowego dokonanej przez zespół, uznaje zadania określone w decyzji lub umowę za:
1)
wykonane;
2)
wykonane nienależycie lub niewykonane, z wezwaniem do zwrotu przekazanych środków finansowych na warunkach określonych w decyzji lub w umowie.

Rozdział  2

Projekty realizowane we współpracy z partnerem zagranicznym, obejmujące badania naukowe, prace rozwojowe lub działalność upowszechniającą naukę, realizowane w ramach międzynarodowych programów, inicjatyw lub przedsięwzięć badawczych, współfinansowane z zagranicznych środków finansowych niepodlegających zwrotowi

§  10.
1.
Wnioskodawca realizujący projekt, o którym mowa w art. 23 ust. 1 pkt 1 ustawy, może na podstawie pozytywnej oceny lub decyzji gremium międzynarodowego wnioskować o finansowanie kosztów uznanych za kwalifikowalne przez gremium międzynarodowe, ponoszonych ze środków krajowych, stanowiących wkład własny wnioskodawcy.
2.
Finansowanie kosztów zadań realizowanych przez wnioskodawcę w projekcie międzynarodowym współfinansowanym ze środków finansowych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą, zwanym dalej "projektem międzynarodowym współfinansowanym", nie może być większe niż 90% kosztów ponoszonych na ten cel przez wnioskodawcę ze środków krajowych.
3.
W przypadku zmian w wysokości finansowania z zagranicznych środków finansowych niepodlegających zwrotowi w trakcie realizacji projektu międzynarodowego współfinansowanego wysokość finansowania ze środków finansowych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą może być zmieniona z zachowaniem proporcji, o których mowa w ust. 2.
4.
Wniosek o przyznanie środków finansowych na realizację projektu międzynarodowego współfinansowanego, zawierający informacje, których szczegółowy zakres określa załącznik nr 1 do rozporządzenia, składa się w każdym czasie.
5.
We wniosku określa się planowany okres realizacji projektu międzynarodowego współfinansowanego, z uwzględnieniem terminów rozpoczęcia i zakończenia zadań realizowanych przez wnioskodawcę, oraz wskazuje się koszty planowane do poniesienia na realizację projektu międzynarodowego współfinansowanego.
6.
Wnioskodawca w związku z realizowanymi zadaniami w projekcie międzynarodowym współfinansowanym nie może ubiegać się o finansowanie kosztów poniesionych przed rokiem od złożenia wniosku.
7.
Do wniosku dołącza się kopię umowy lub innego dokumentu, potwierdzającego współfinansowanie kosztów udziału w projekcie międzynarodowym współfinansowanym jednostki naukowej lub podmiotu działającego na rzecz nauki z zagranicznych środków niepodlegających zwrotowi, zawierającego informacje dotyczące okresu jego realizacji, kosztów projektu, wysokości finansowania ze środków zagranicznych niepodlegających zwrotowi oraz wykaz uczestników i informacje dotyczące podziału między nimi zadań i zagranicznych środków finansowych.
§  11.
W przypadku projektów międzynarodowych współfinansowanych związanych z:
1)
koniecznością wykonania doświadczeń na ludziach - do oceny mogą być przyjęte wyłącznie wnioski, do których dołączono zgodę właściwej komisji etycznej;
2)
koniecznością wykonania doświadczeń na zwierzętach - do oceny mogą być przyjęte wyłącznie wnioski, do których dołączono zgodę właściwej komisji etycznej, wymaganą na podstawie przepisów o ochronie zwierząt wykorzystywanych dla celów naukowych lub edukacyjnych;
3)
prowadzeniem badań nad gatunkami roślin, zwierząt lub grzybów objętych ochroną gatunkową lub na obszarach objętych ochroną - do oceny mogą być przyjęte wyłącznie wnioski, do których dołączono zgodę lub zezwolenie wymagane na podstawie przepisów o ochronie przyrody;
4)
prowadzeniem badań nad organizmami genetycznie zmodyfikowanymi lub z zastosowaniem takich organizmów - do oceny mogą być przyjęte wyłącznie wnioski, do których dołączono zgodę wymaganą na podstawie przepisów o organizmach genetycznie zmodyfikowanych.
§  12.
1.
Przy przyznawaniu środków finansowych na realizację projektu międzynarodowego współfinansowanego uwzględnia się kryteria, o których mowa w art. 13b ust. 1 ustawy, oraz:
1)
innowacyjność planowanych rozwiązań w porównaniu do aktualnego stanu wiedzy w zakresie objętym projektem;
2)
zasadność planowanych kosztów, w tym zakupu sprzętu służącego bezpośrednio do realizacji projektu międzynarodowego współfinansowanego albo zakupu lub wytworzenia aparatury naukowo-badawczej, w stosunku do przedmiotu i zakresu projektu;
3)
zasadność finansowania uczestnictwa wnioskodawcy w międzynarodowych programach, inicjatywach lub przedsięwzięciach badawczych;
4)
prawidłowość i ocenę wywiązywania się wnioskodawcy z realizowanych uprzednio zadań finansowanych ze środków finansowych na naukę.
2.
Środki finansowe na realizację projektu międzynarodowego współfinansowanego mogą zostać przyznane na cały okres realizacji projektu, nie dłużej jednak niż na 6 lat.
3.
W uzasadnionych przypadkach okres, o którym mowa w ust. 2, może zostać przedłużony, nie dłużej jednak niż o 2 lata.
4.
W przypadku zawierania umowy w terminie późniejszym niż termin zakończenia realizacji zadań ujętych we wniosku, wnioskodawca, składając projekt umowy, jest zobowiązany do ujęcia w nim kosztów poniesionych na realizację projektu międzynarodowego współfinansowanego.
5.
Wnioskodawca, w terminie 60 dni od dnia zakończenia realizowanych zadań, składa raport roczny, uwzględniający rozliczenie kosztów krajowych ogółem za cały okres realizacji projektu międzynarodowego współfinansowanego, w tym poniesionych ze środków finansowych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą.
6.
Szczegółowy zakres informacji zawartych w raporcie rocznym i raporcie końcowym określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
7.
Raport końcowy składa się nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania rozliczenia finansowego projektu międzynarodowego współfinansowanego dokonanego przez podmiot zagraniczny, wraz z kopią dokumentu potwierdzającego jego rozliczenie lub udział wnioskodawcy w projekcie.
8.
Zespół ocenia raport końcowy z uwzględnieniem dokumentu potwierdzającego rozliczenie projektu międzynarodowego współfinansowanego przez gremium międzynarodowe.

Rozdział  3

Działania wspomagające uczestnictwo jednostek naukowych i innych podmiotów w programach, inicjatywach lub przedsięwzięciach badawczych

§  13.
1.
Środki finansowe na działania wspomagające uczestnictwo w europejskich programach badawczych, w tym w programie ramowym w zakresie badań naukowych i innowacji "Horyzont 2020", są przyznawane w drodze naboru wniosków w ramach konkursu ogłaszanego przez ministra.
2.
Warunki naboru wniosków są określone w ogłoszeniu o konkursie zamieszczonym na stronie podmiotowej ministra w Biuletynie Informacji Publicznej.
3.
Środki finansowe za uczestnictwo w programie ramowym w zakresie badań naukowych i innowacji "Horyzont 2020" są przeznaczone na wynagrodzenia dla osób biorących udział w realizacji projektów w ramach tego programu.
4.
Wniosek o przyznanie środków finansowych na działania wspomagające uczestnictwo w europejskich programach badawczych, w tym w programie ramowym w zakresie badań naukowych i innowacji "Horyzont 2020", zawierający informacje, których szczegółowy zakres określa załącznik nr 3 do rozporządzenia, składa się w terminie określonym w ogłoszeniu o konkursie.
5.
Do wniosku dołącza się kopię umowy potwierdzającej udział wnioskodawcy w projekcie europejskiego programu badawczego, w tym programu ramowego w zakresie badań naukowych i innowacji "Horyzont 2020".
6.
Przy przyznawaniu środków finansowych, o których mowa w ust. 3, uwzględnia się kryteria, o których mowa w art. 13b ust. 1 ustawy, oraz:
1)
rolę wnioskodawcy w projekcie (koordynator projektu, jednostka naukowa, w której realizowany jest grant Europejskiej Rady do spraw Badań Naukowych, lub partner w realizowanym projekcie, strona trzecia powiązana z beneficjentem projektu);
2)
wysokość finansowania projektu ze środków Unii Europejskiej przypadającego na wnioskodawcę.
§  14.
1.
Środki finansowe na wynagrodzenia, o których mowa w § 13 ust. 3, przyznaje się w wysokości stanowiącej równowartość w złotych:
1)
20% wysokości finansowania projektu ze środków Unii Europejskiej przypadającego na wnioskodawcę - w przypadku projektu, którego wysokość finansowania ze środków Unii Europejskiej w części przypadającej na wnioskodawcę wynosi do 1 000 000 euro,
2)
25% wysokości finansowania projektu ze środków Unii Europejskiej przypadającego na wnioskodawcę - w przypadku projektu, którego wysokość finansowania ze środków Unii Europejskiej w części przypadającej na wnioskodawcę przekracza 1 000 000 euro

- oraz dodatkowo 10% wysokości finansowania projektu ze środków Unii Europejskiej przypadającego na wnioskodawcę w przypadku, gdy wnioskodawca pełni jednocześnie funkcję koordynatora projektu lub jest jednostką naukową, w której jest realizowany grant Europejskiej Rady do spraw Badań Naukowych.

2.
Środki finansowe są przekazywane na podstawie umowy określającej warunki jej realizacji, finansowania i rozliczania przyznanych środków finansowych.
3.
Umowa określa warunki zwrotu w całości lub w części środków finansowych, o których mowa w § 13 ust. 3, w przypadku nienależytego wykonania umowy lub niezgodnego z przeznaczeniem wykorzystania tych środków oraz w przypadku rezygnacji przez wnioskodawcę z realizacji projektu lub konieczności zwrotu środków finansowych do Komisji Europejskiej lub właściwego organu finansującego.
§  15.
1.
Wnioskodawca, któremu zostały przekazane środki finansowe, o których mowa w § 13 ust. 3, dokonuje rozliczenia tych środków w formie raportu rocznego i raportu końcowego zawierającego szczegółowe informacje określone w załączniku nr 4 do rozporządzenia.
2.
Wnioskodawca, w terminie 60 dni od dnia zakończenia realizowanych zadań, składa raport końcowy, uwzględniający rozliczenie całości przekazanych środków, o których mowa w § 13 ust. 3.
§  16.
1.
Wniosek o przyznanie środków finansowych na działalność punktu kontaktowego, którego szczegółowy zakres określa załącznik nr 5 do rozporządzenia, składa się w terminie wskazanym przez ministra w ogłoszeniu o konkursie.
2.
Wnioskodawca może złożyć wniosek w imieniu grupy jednostek naukowych lub podmiotów działających na rzecz nauki, podejmujących współpracę w ramach działania, dołączając do wniosku pełnomocnictwa do występowania w imieniu tych jednostek lub podmiotów.
3.
Przy przyznawaniu środków finansowych na działalność punktu kontaktowego uwzględnia się kryteria, o których mowa w art. 13b ust. 1 ustawy, oraz:
1)
zgodność planowanych działań z tematyką konkursu ogłoszonego przez ministra;
2)
efektywność planowanych działań zgodnie z założeniami określonymi we wniosku o przyznanie środków;
3)
przygotowanie merytoryczne i techniczne do realizacji planowanych działań, w tym liczbę pracowników oraz ich przygotowanie do realizacji działań i doświadczenie w prowadzeniu prac o charakterze organizacyjnym, szkoleniowym lub doradczym, oraz posiadanie infrastruktury i wyposażenia technicznego niezbędnego do realizacji działań, w szczególności dostęp do sali konferencyjnej z wyposażeniem koniecznym do tworzenia, przetwarzania i upowszechniania informacji dotyczących realizacji programów, inicjatyw lub przedsięwzięć badawczych oraz zasad uczestniczenia w nich;
4)
zasadność planowanych kosztów w stosunku do przedmiotu i zakresu zadań planowanych do realizacji;
5)
doświadczenie w realizacji projektów w ramach europejskich programów międzynarodowych.
4.
Środki finansowe na działalność punktu kontaktowego są przyznawane na cały okres realizacji zadań, nie dłuższy niż okres obowiązywania europejskiego programu międzynarodowego, w podziale na poszczególne lata.
5.
Wniosek o zmianę warunków umowy może zostać złożony nie później niż w terminie 60 dni przed upływem terminu zakończenia zadań ustalonego w umowie. Do wniosku dołącza się projekt aneksu do umowy. Zmiany warunków umowy nie mogą dotyczyć okresu realizacji umowy, za który został złożony raport roczny.
§  17.
1.
Wnioskodawca, któremu zostały przekazane środki finansowe na prowadzenie punktu kontaktowego, składa raporty roczne oraz raport końcowy zawierające szczegółowe informacje określone w załączniku nr 6 do rozporządzenia.
2.
Raport końcowy składa się w terminie 60 dni od dnia zakończenia realizacji zadań ustalonego w umowie.

Rozdział  4

Opłacenie składek na rzecz instytucji lub organizacji międzynarodowych, wynikających z zawartych umów międzynarodowych, z wyłączeniem składek od osób fizycznych

§  18.
1.
Wniosek o przyznanie środków finansowych na opłacenie składek na rzecz instytucji lub organizacji międzynarodowej, wynikających z umowy międzynarodowej, którego szczegółowy zakres określa załącznik nr 7 do rozporządzenia, składa się w terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok, w którym mają być opłacone składki.
2.
Do wniosku dołącza się informację o wynikach realizacji zadań wynikających z członkostwa lub udziału strony polskiej w pracach instytucji lub organizacji międzynarodowej w poprzednim roku, jeśli strona polska brała w nich udział.
3.
Przy przyznawaniu środków finansowych na opłacenie składek na rzecz instytucji lub organizacji międzynarodowej, wynikających z umowy międzynarodowej, uwzględnia się kryteria, o których mowa w art. 13b ust. 1 ustawy, oraz:
1)
naukowy charakter współpracy i międzynarodowe znaczenie instytucji lub organizacji, której dotyczy wniosek, a także zgodność jej działań z priorytetami polityki naukowej i naukowo-technicznej państwa;
2)
korzyści strony polskiej wynikające z członkostwa lub udziału w pracach instytucji lub organizacji międzynarodowej;
3)
wyniki realizacji zadań będące efektem członkostwa lub udziału strony polskiej w pracach instytucji lub organizacji międzynarodowej w poprzednim roku.
4.
Wnioskodawca, który otrzymał środki finansowe na opłacenie składki na rzecz instytucji lub organizacji międzynarodowej, składa rozliczenie finansowe w terminie 15 dni od dnia opłacenia składki. W tym samym terminie zwraca niewykorzystane środki finansowe na właściwy rachunek bankowy urzędu obsługującego ministra.
5.
Po upływie terminu, o którym mowa w ust. 4, wnioskodawca zwraca środki finansowe, które otrzymał na opłacenie składki na rzecz instytucji lub organizacji międzynarodowej, wraz z odsetkami ustawowymi naliczonymi od dnia opłacenia składki do dnia ich zwrotu.

Rozdział  5

Wniesienie wkładu krajowego na rzecz udziału we wspólnym międzynarodowym programie lub przedsięwzięciu, w tym w zakresie strategicznej infrastruktury badawczej

§  19.
Wnioskodawca biorący udział we wspólnym międzynarodowym programie lub przedsięwzięciu, w tym w zakresie strategicznej infrastruktury badawczej, może wnioskować o finansowanie kosztów wkładu krajowego, wnoszonego na rzecz tego udziału wynikającego z umowy międzynarodowej, statutu konsorcjum na rzecz europejskiej infrastruktury badawczej lub porozumienia międzyinstytucjonalnego o charakterze międzynarodowym oraz z dokumentów przyjmowanych przez uprawnione organy tego programu lub przedsięwzięcia.
§  20.
1.
Wniosek o finansowanie kosztów wkładu krajowego, o którym mowa w § 19, zawierający szczegółowe informacje określone w załączniku nr 8 do rozporządzenia, może zostać złożony przez wnioskodawcę w każdym czasie.
2.
Do wniosku dotyczącego udziału we wspólnym międzynarodowym programie lub przedsięwzięciu, o którym mowa w § 19, dołącza się kopie dokumentów stanowiących potwierdzenie uprawnionych organów wspólnego międzynarodowego programu lub przedsięwzięcia, że zaplanowane przez wnioskodawcę zadania stanowią element wkładu krajowego wnoszonego na rzecz udziału w tym programie lub przedsięwzięciu.
§  21.
1.
Przy przyznawaniu środków finansowych na udział we wspólnym międzynarodowym programie lub przedsięwzięciu, o którym mowa w § 19, uwzględnia się kryteria, o których mowa w art. 13b ust. 1 ustawy, oraz:
1)
posiadanie programu badań naukowych lub prac rozwojowych przewidzianego do realizacji w związku z udziałem we wspólnym międzynarodowym programie lub przedsięwzięciu lub w przypadku gdy elementem wspólnego międzynarodowego programu lub przedsięwzięcia nie jest prowadzenie badań naukowych, przedłożenie listy obszarów badawczych i rodzajów zadań badawczych, które mają być wspierane dzięki udziałowi we wspólnym międzynarodowym programie lub przedsięwzięciu;
2)
zasadność wysokości wkładu krajowego oraz adekwatność proponowanych kategorii kosztów do informacji zawartych w dokumentach, o których mowa w § 20 ust. 2;
3)
możliwość osiągnięcia znaczącego wkładu w badania naukowe w dziedzinach nauki, w których jest realizowany wspólny międzynarodowy program lub przedsięwzięcie;
4)
zdolność do wykorzystania w kraju pozyskanej wiedzy, umiejętności lub technologii będących efektem udziału we wspólnym międzynarodowym programie lub przedsięwzięciu;
5)
zakres udostępnienia innym jednostkom naukowym wyników badań naukowych lub prac rozwojowych uzyskanych przez uczestników wspólnego międzynarodowego programu lub przedsięwzięcia;
6)
możliwość osiągnięcia istotnych korzyści społeczno-ekonomicznych wynikających z udziału we wspólnym międzynarodowym programie lub przedsięwzięciu;
7)
wpływ na rozwój krajowego środowiska naukowego aktywnego w dziedzinach nauki, w której jest realizowany wspólny międzynarodowy program lub przedsięwzięcie.
2.
Środki finansowe na rzecz udziału we wspólnym międzynarodowym programie lub przedsięwzięciu, o którym mowa w § 19, są przyznawane wnioskodawcy na okres nie dłuższy niż 5 lat.
3.
Szczegółowy zakres informacji zawartych w raporcie rocznym i raporcie końcowym określa załącznik nr 9 do rozporządzenia.
4.
Raport końcowy składa się nie później niż w terminie 30 dni od dnia zakończenia realizacji zadań ustalonego w decyzji.

Rozdział  6

Działania związane z wykorzystaniem strategicznej infrastruktury badawczej zlokalizowanej za granicą

§  22.
1.
W ramach finansowania działań związanych z wykorzystaniem strategicznej infrastruktury badawczej zlokalizowanej za granicą finansuje się:
1)
koszty niezbędnych prac przygotowawczych poprzedzających badania naukowe lub prace rozwojowe prowadzone z wykorzystaniem strategicznej infrastruktury badawczej zlokalizowanej za granicą, w tym koszty dokumentacji projektowej;
2)
koszty wynikające z odpłatnego korzystania z aparatury naukowo-badawczej i innych urządzeń zlokalizowanych w kraju i za granicą, w zakresie i przez okres niezbędny do przygotowania się wnioskodawcy do prowadzenia działań związanych z wykorzystaniem strategicznej infrastruktury badawczej zlokalizowanej za granicą;
3)
koszty szkolenia personelu naukowego, technicznego i kadry kierowniczej w zakresie niezbędnym do przygotowania się wnioskodawcy do prowadzenia działań związanych z wykorzystaniem strategicznej infrastruktury badawczej zlokalizowanej za granicą;
4)
koszty przygotowania aparatury badawczej i wyposażenia technicznego niezbędnego do przygotowania się wnioskodawcy do prowadzenia działań związanych z wykorzystaniem strategicznej infrastruktury badawczej zlokalizowanej za granicą;
5)
koszty analizy i opracowywanie danych oraz upowszechnianie wyników badań naukowych lub prac rozwojowych prowadzonych z wykorzystaniem strategicznej infrastruktury badawczej zlokalizowanej za granicą;
6)
pozostałe koszty operacyjne, w tym koszty materiałów, środków eksploatacyjnych i produktów, ponoszone bezpośrednio lub pośrednio w związku z wykorzystaniem strategicznej infrastruktury badawczej zlokalizowanej za granicą.
2.
Wnioskodawca może ubiegać się o przyznanie środków finansowych na pokrycie:
1)
kosztów, o których mowa w ust. 1 pkt 1, poniesionych w okresie roku przed terminem złożenia wniosku;
2)
planowanych kosztów działań, o których mowa w ust. 1 pkt 2-6.
§  23.
Wniosek o finansowanie kosztów działań związanych z wykorzystaniem strategicznej infrastruktury badawczej zlokalizowanej za granicą, zawierający szczegółowe informacje określone w załączniku nr 10 do rozporządzenia, może zostać złożony przez wnioskodawcę w każdym czasie.
§  24.
1.
Przy przyznawaniu środków finansowych na działania związane z wykorzystaniem strategicznej infrastruktury badawczej zlokalizowanej za granicą uwzględnia się kryteria, o których mowa w art. 13b ust. 1 ustawy, oraz:
1)
posiadanie programu badań naukowych lub prac rozwojowych przewidzianego do realizacji w związku z wykorzystaniem strategicznej infrastruktury badawczej zlokalizowanej za granicą;
2)
zasadność wysokości środków finansowych związanych z działaniami związanymi z wykorzystaniem strategicznej infrastruktury badawczej zlokalizowanej za granicą;
3)
udostępnianie innym jednostkom naukowym wyników badań naukowych lub prac rozwojowych uzyskanych w związku z wykorzystaniem strategicznej infrastruktury badawczej zlokalizowanej za granicą;
4)
wpływ na rozwój krajowego środowiska naukowego w danej dziedzinie nauki.
2.
Środki finansowe na rzecz finansowania działań związanych z wykorzystaniem strategicznej infrastruktury badawczej zlokalizowanej za granicą, o których mowa w § 22, są przyznawane wnioskodawcy na okres nie dłuższy niż 5 lat.
§  25.
1.
Szczegółowy zakres informacji zawartych w raportach rocznym i końcowym określa załącznik nr 11 do rozporządzenia.
2.
Raport końcowy składa się nie później niż w terminie 30 dni od dnia zakończenia realizacji zadań ustalonego w umowie.

Rozdział  7

Rozliczanie przyznanych środków finansowych

§  26.
Niezłożenie w terminie raportów i rozliczenia, o których mowa w § 9 ust. 3, § 12 ust. 5 i 7, § 15 ust. 2, § 17 ust. 2, § 18 ust. 4, § 21 ust. 4 i § 25 ust. 2, stanowi podstawę do wstrzymania przez ministra dalszego finansowania oraz może spowodować uchylenie lub zmianę decyzji albo odstąpienie od umowy, z żądaniem zwrotu całości lub części przekazanych środków finansowych.

Rozdział  8

Przepis końcowy

§  27.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia. 2

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH WE WNIOSKU O PRZYZNANIE ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA REALIZACJĘ PROJEKTU REALIZOWANEGO WE WSPÓŁPRACY Z PARTNEREM ZAGRANICZNYM OBEJMUJĄCEGO BADANIA NAUKOWE, PRACE ROZWOJOWE LUB DZIAŁALNOŚĆ UPOWSZECHNIAJĄCĄ NAUKĘ REALIZOWANEGO W RAMACH MIĘDZYNARODOWEGO PROGRAMU INICJATYWY LUB PRZEDSIĘWZIĘCIA BADAWCZEGO WSPÓŁFINANSOWANEGO Z ZAGRANICZNYCH ŚRODKÓW FINANSOWYCH NIEPODLEGAJĄCYCH ZWROTOWI

A.

 DANE WNIOSKODAWCY

1. Nazwa, siedziba i adres 3 .

2. Numer identyfikacji podatkowej (NIP).

3. REGON.

4. Informacja o wpisie do właściwego rejestru (numer KRS lub inny).

5. Adres e-mail, WWW.

6. Imię i nazwisko kierownika jednostki naukowej.

Oświadczenie, że informacje zawarte we wniosku złożonym w systemie teleinformatycznym pod numerem identyfikacyjnym (ID) są zgodne ze stanem faktycznym i prawnym.

Wyrażenie zgody na przesyłanie korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2013 r. poz. 1422 oraz z 2015 r. poz. 1844).

PIECZĘCIE I PODPISY (jednostki naukowej i kierownika jednostki).

W przypadku gdy część A wniosku zostanie przesłana na elektroniczną skrzynkę podawczą ministra właściwego do spraw nauki, nie wymaga się pieczęci.

B.

 INFORMACJE OGÓLNE

1. Tytuł projektu:

1) w języku polskim;

2) w języku angielskim.

2. Nazwa programu międzynarodowego, akronim projektu (jeśli istnieje) oraz numer umowy lub innego dokumentu będącego podstawą udziału wnioskodawcy w projekcie oraz:

1) planowany okres realizacji projektu wynikający z ww. dokumentów;

2) planowany okres realizacji projektu przez wnioskodawcę;

3) planowany okres finansowania projektu ze środków finansowych na naukę.

3. Planowany koszt udziału wnioskodawcy w projekcie w walucie obcej.

4. Planowany koszt udziału wnioskodawcy w projekcie w zł, w tym:

1) środki krajowe ogółem:

a) środki finansowe na naukę,

b) środki własne;

2) środki zagraniczne.

5. Załączniki:

1) kopia umowy lub innego dokumentu będącego podstawą udziału wnioskodawcy w projekcie potwierdzającego współfinansowanie kosztów udziału w projekcie jednostki naukowej lub podmiotu działającego na rzecz nauki z zagranicznych środków niepodlegających zwrotowi, zawierającego informacje dotyczące okresu realizacji projektu, kosztów projektu ogółem, wysokości finansowania ze środków zagranicznych niepodlegających zwrotowi oraz wykaz uczestników i informacje dotyczące podziału między nimi zadań i zagranicznych środków finansowych;

2) jednostka naukowa, o której mowa w art. 2 pkt 9 lit. f ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. z 2014 r poz. 1620 oraz z 2015 r. poz. 249 i 1268), oraz podmiot działający na rzecz nauki składa także dokumenty, o których mowa w art. 13c ust. 3 ustawy.

C.

 OPIS PROJEKTU

1. Informacja o projekcie (maksymalnie 2 strony A4).

2. Wskazanie celów realizowanego projektu i zakładanych efektów (np. rozwiązanie problemu naukowego, zaprojektowanie i skonstruowanie urządzenia lub jego części, stworzenie narzędzi informatycznych, zasobu, ekspertyzy).

3. Opis zadań przewidzianych do realizacji przez wnioskodawcę w ramach projektu.

4. Planowane koszty sprzętu lub aparatury naukowo-badawczej służących bezpośrednio do realizacji projektu, wraz z ich wykazem i uzasadnieniem merytorycznym (zakup/wytworzenie lub amortyzacja).

Lp. Nazwa sprzętu lub aparatury naukowo-

badawczej służących bezpośrednio realizacji projektu

Planowany koszt (w zł) (zakup/wytworzenie/amortyzacja) Uzasadnienie merytoryczne
Środki finansowe na naukę Środki własne Środki zagraniczne
1 2 3 4 5 6
RAZEM

D.

 HARMONOGRAM (w zł)

Lp. Nazwa zadania Termin rozpoczęcia zadania 4 Termin zakończenia zadania 5
1 2 3 4

E.

 KOSZTORYS (w zł) 6

Lp. Treść Plan na rok rok/lata
Planowany koszt udziału jednostki w projekcie (ogółem - środki krajowe i zagraniczne) Środki krajowe
Środki zagraniczne Środki własne Środki finansowe na naukę Razem środki krajowe
1 2 3 4 5 6 7
1 Koszty bezpośrednie Ogółem, w tym:
1) wynagrodzenia z pochodnymi
2) inne koszty realizacji projektu (łącznie z zakupem/wytworzeniem sprzętu lub zakupem lub wytworzeniem aparatury naukowo-badawczej służących bezpośrednio do realizacji projektu)
2 Koszty pośrednie
3 Koszty ogółem

F.

 IMIĘ I NAZWISKO, SŁUŻBOWY NUMER TELEFONU I SŁUŻBOWY ADRES E-MAIL OSOBY ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE WNIOSKU

ZAŁĄCZNIK Nr  2

SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH W RAPORCIE ROCZNYM/KOŃCOWYM 7 Z REALIZACJI PROJEKTU REALIZOWANEGO WE WSPÓŁPRACY Z PARTNEREM ZAGRANICZNYM OBEJMUJĄCEGO BADANIA NAUKOWE, PRACE ROZWOJOWE LUB DZIAŁALNOŚĆ UPOWSZECHNIAJĄCĄ NAUKĘ, REALIZOWANEGO W RAMACH MIĘDZYNARODOWEGO PROGRAMU INICJATYWY LUB PRZEDSIĘWZIĘCIA BADAWCZEGO WSPÓŁFINANSOWANEGO Z ZAGRANICZNYCH ŚRODKÓW FINANSOWYCH NIEPODLEGAJĄCYCH ZWROTOWI

A.

 DANE WNIOSKODAWCY

1. Nazwa, siedziba i adres (telefon, faks, adres e-mail, WWW 8 ).

2. Imię i nazwisko kierownika jednostki naukowej.

3. Tytuł projektu w języku polskim, akronim projektu (jeśli istnieje), numer umowy lub innego dokumentu będącego podstawą udziału wnioskodawcy w projekcie.

4. Numer i data decyzji Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

5. Numeri data umowy.

B.

 INFORMACJE O ZREALIZOWANYCH ZADANIACH

1. Zrealizowane zadania:

1) opis;

2) wykaz osiągnięć będących efektem realizacji projektu, takich jak:

a) rozwiązanie problemu naukowego,

b) rozwiązanie problemu technologicznego,

c) rozwiązanie problemu narzędzi informatycznych,

d) ekspertyzy,

e) patenty, wdrożenia,

oraz publikacje, udział w konferencjach/seminariach (wraz z przedstawieniem ich programu).

3) porównanie założeń i zadań zaplanowanych we wniosku z ich realizacją oraz wyjaśnienie rozbieżności między zadaniami zaplanowanymi i zrealizowanymi (jeżeli występują);

4) ocena znaczenia uzyskanych wyników dla rozwoju nauki, innowacyjności i gospodarki oraz współpracy międzynarodowej w zakresie nauki i techniki;

5) wykaz sprzętu lub aparatury naukowo-badawczej służących bezpośrednio do realizacji projektu (zakup/wytworzenie/amortyzacja):

Lp. Nazwa sprzętu lub aparatury naukowo-badawczej służących bezpośrednio do realizacji projektu Poniesiony koszt zakupu sprzętu albo zakupu lub wytworzenia aparatury naukowo-badawczej służących bezpośrednio do realizacji projektu ze środków budżetowych na naukę

(zakup/wytworzenie/amortyzacja)

(w zł)

1 2 3
RAZEM (w zł)

Łączny koszt zakupu sprzętu albo zakupu lub wytworzenia aparatury naukowo-badawczej służących bezpośrednio do realizacji projektu w zł, w tym:

- ze środków na naukę,

- ze środków własnych,

- ze środków zagranicznych.

Wyjaśnienie rozbieżności w zakresie sprzętu wskazanego w umowie i we wniosku (jeżeli występują).

C.

 REALIZACJA HARMONOGRAMU

Lp. Nazwa zadania Termin rozpoczęcia zadania 9 Termin zakończenia zadania 10
1 2 3 4

D.

 ROZLICZENIE KOSZTÓW (w zł)

Lp. Treść Planowane koszty w okresie rozliczeniowym ....... Poniesione koszty w okresie rozliczeniowym ........
ogółem środki krajowe w tym środki finansowe na naukę ogółem środki krajowe w tym środki finansowe na naukę
1 2 3 4 5 6
1 Koszty bezpośrednie ogółem, w tym:
1) wynagrodzenia z pochodnymi
2) inne koszty realizacji projektu (łącznie z kosztem zakupu sprzętu albo zakupu lub wytworzenia aparatury naukowo -badawczej służących bezpośrednio do realizacji projektu)
2 Koszty pośrednie
3 Koszty ogółem
Wyjaśnienie rozbieżności w realizacji zadań w stosunku do zakresu przedmiotowego i sposobu realizacji wskazanego w umowie i we wniosku (jeżeli występują).

E.

 INFORMACJA O WYSOKOŚCI ŚRODKÓW Z ZAGRANICY (w zł)

1. Planowane

2. Otrzymane

3. Wydatkowane

Wyjaśnienie rozbieżności w realizacji zadań w stosunku do zakresu przedmiotowego i sposobu realizacji wskazanego w umowie i we wniosku (jeżeli występują).

F.

 IMIĘ I NAZWISKO, SŁUŻBOWY NUMER TELEFONU I SŁUŻBOWY ADRES E-MAIL OSOBY ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE RAPORTU ROCZNEGO I RAPORTU KOŃCOWEGO

ZAŁĄCZNIK Nr  3

SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH WE WNIOSKU O PRZYZNANIE ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA FINANSOWANIE DZIAŁAŃ WSPOMAGAJĄCYCH UCZESTNICTWO JEDNOSTEK NAUKOWYCH I INNYCH PODMIOTÓW W PROGRAMACH, INICJATYWACH LUB PRZEDSIĘWZIĘCIACH BADAWCZYCH, W TYM W PROGRAMIE RAMOWYM W ZAKRESIE BADAŃ NAUKOWYCH I INNOWACJI "HORYZONT 2020"

A.

 DANE WNIOSKODAWCY

1. Nazwa, siedziba i adres 11

2. Numer identyfikacji podatkowej (NIP).

3. REGON.

4. Informacja o wpisie do właściwego rejestru (numer KRS lub inny).

5. Adres e-mail, WWW.

6. Imię i nazwisko kierownika jednostki naukowej.

Oświadczenie, że informacje zawarte we wniosku złożonym w systemie teleinformatycznym pod numerem identyfikacyjnym (ID) są zgodne ze stanem faktycznym i prawnym.

Wyrażenie zgody na przesyłanie korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2013 r. poz. 1422 oraz z 2015 r. poz. 1844).

PIECZĘCIE I PODPISY (jednostki naukowej i kierownika jednostki).

W przypadku gdy część A wniosku zostanie przesłana na elektroniczną skrzynkę podawczą ministra właściwego do spraw nauki, nie wymaga się pieczęci.

B.

 INFORMACJE OGÓLNE

1. Nazwa europejskiego programu badawczego - zgodnie z ogłoszeniem ministra właściwego do spraw nauki o naborze wniosków w ramach konkursu.

2. Tytuł projektu:

1) w języku polskim;

2) w języku angielskim.

3. Nazwa priorytetu/celu szczegółowego w ramach europejskiego programu badawczego, o którym mowa w ust. 1.

4. Akronim projektu oraz numer umowy o przyznanie środków finansowych (grant agreement).

5. Okres realizacji projektu przez wnioskodawcę.

6. Charakter uczestnictwa w europejskim programie badawczym: koordynator projektu, jednostka, w której realizowany jest grant Europejskiej Rady do spraw Badań Naukowych, partner w projekcie, strona trzecia powiązana z beneficjentem projektu.

7. Wykaz osób uczestniczących w realizacji projektu europejskiego programu badawczego (zawierający następujące elementy: imię i nazwisko, tytuł zawodowy, stopień naukowy lub stopień w zakresie sztuki, tytuł naukowy lub tytuł w zakresie sztuki) - stan na dzień podpisania umowy z Komisją Europejską lub właściwym organem finansującym.

8. Kwota finansowania projektu w europejskim programie badawczym przez Unię Europejską lub podmiot przez nią upoważniony, przypadająca na wnioskodawcę (w walucie obcej).

9. Wnioskowana wysokość finansowania na działania wspomagające uczestnictwo w europejskim programie badawczym w formie wynagrodzenia:

1) w walucie obcej (euro);

2) równowartość w zł, według kursu średniego Narodowego Banku Polskiego obowiązującego w dniu wypełniania wniosku (łączna kwota finansowania);

3) podział na raty (w zł, na rok ...).

Załączniki:

1) poświadczona za zgodność z oryginałem kopia umowy z Komisją Europejską lub właściwym organem finansującym o przyznanie środków finansowych (grant agreement), będącej podstawą udziału wnioskodawcy w projekcie;

2) wykaz uczestników współrealizujących projekt.

C.

 IMIĘ I NAZWISKO, SŁUŻBOWY NUMER TELEFONU I SŁUŻBOWY ADRES E-MAIL OSOBY ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE WNIOSKU

ZAŁĄCZNIK Nr  4

SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH W RAPORCIE ROCZNYM/KOŃCOWYM 12 Z WYKORZYSTANIA ŚRODKÓW FINANSOWYCH PRZYZNANYCH NA FINANSOWANIE DZIAŁAŃ WSPOMAGAJĄCYCH UCZESTNICTWO JEDNOSTEK NAUKOWYCH I INNYCH PODMIOTÓW W PROGRAMACH, INICJATYWACH LUB PRZEDSIĘWZIĘCIACH BADAWCZYCH, W TYM W PROGRAMIE RAMOWYM W ZAKRESIE BADAŃ NAUKOWYCH I INNOWACJI "HORYZONT 2020"

A.

 DANE WNIOSKODAWCY

1. Nazwa, siedziba i adres (telefon, faks, adres e-mail, WWW 13 ).

2. Imię i nazwisko kierownika jednostki naukowej.

3. Tytuł projektu w języku angielskim i w języku polskim, akronim projektu, numer umowy o przyznanie środków finansowych (grant agreement).

4. Numer i data decyzji Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

5. Numer i data umowy.

B.

 INFORMACJA NA TEMAT ETAPU REALIZACJI PROJEKTU

1. Opis działań zrealizowanych w ramach projektu.

2. Opis działań planowanych do realizacji w ramach projektu.

C.

 ROZLICZENIE KOSZTÓW

1. Kwota finansowania otrzymana z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na wynagrodzenia dla osób uczestniczących w realizacji projektu europejskiego programu badawczego w zł, w roku.

2. Kwota finansowania wydatkowana na wynagrodzenia dla osób uczestniczących w realizacji projektu europejskiego programu badawczego w zł, w roku.

Załącznik

Oświadczenie o wydatkowaniu środków finansowych zgodnie z przeznaczeniem oraz informacjami zawartymi we wniosku.

D.

 IMIĘ I NAZWISKO, SŁUŻBOWY NUMER TELEFONU I SŁUŻBOWY ADRES E-MAIL OSOBY ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE RAPORTU ROCZNEGO/RAPORTU KOŃCOWEGO 14

ZAŁĄCZNIK Nr  5

SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH WE WNIOSKU O PRZYZNANIE ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA DZIAŁANIA WSPOMAGAJĄCE UCZESTNICTWO JEDNOSTEK NAUKOWYCH I INNYCH PODMIOTÓW W PROGRAMACH, INICJATYWACH LUB PRZEDSIĘWZIĘCIACH BADAWCZYCH, W TYM NA PROWADZENIE PUNKTU KONTAKTOWEGO EUROPEJSKICH PROGRAMÓW BADAWCZYCH

A.

 DANE WNIOSKODAWCY

1. Nazwa, siedziba i adres 15 .

2. Numer identyfikacji podatkowej (NIP).

3. REGON.

4. Informacja o wpisie do właściwego rejestru (numer KRS lub inny).

5. Adres e-mail, WWW.

6. Imię i nazwisko kierownika jednostki naukowej.

Oświadczenie, że informacje zawarte we wniosku złożonym w systemie teleinformatycznym pod numerem identyfikacyjnym (ID) są zgodne ze stanem faktycznym i prawnym.

Wyrażenie zgody na przesyłanie korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2013 r. poz. 1422 oraz z 2015 r. poz. 1844).

PIECZĘCIE I PODPISY (jednostki naukowej i kierownika jednostki).

W przypadku gdy część A wniosku zostanie przesłana na elektroniczną skrzynkę podawczą ministra właściwego do spraw nauki, nie wymaga się pieczęci.

B.

 INFORMACJE OGÓLNE

1. Nazwa programu międzynarodowego.

2. Planowany koszt ogółem realizacji zadań w okresie trwania programu międzynarodowego (w zł), w tym:

1) środki finansowe na naukę;

2) środki własne.

C.

 INFORMACJE O WNIOSKODAWCY

1. Informacja o przygotowaniu merytorycznym, w tym o kwalifikacjach i liczebności personelu, który będzie realizował zadania punktu kontaktowego, oraz o jego doświadczeniu w prowadzeniu prac o charakterze organizacyjnym, szkoleniowym i marketingowym.

2. Informacja o posiadanym wyposażeniu technicznym właściwym do tworzenia, przetwarzania i upowszechniania informacji dotyczących programów Unii Europejskiej i zasad uczestnictwa w nich.

3. Opis zadań przewidzianych do realizacji.

D.

 HARMONOGRAM

Nazwa zadania, termin rozpoczęcia i zakończenia zadania 16 , planowane koszty ogółem (w zł), w tym: środki finansowe na naukę.

E.

 INFORMACJA O ŹRÓDŁACH FINANSOWANIA I PLANOWANYCH KOSZTACH (w zł)

Lp. Treść Plan na ..................... r.
ogółem w tym środki finansowe na naukę (w zł)
1 2 3 4
1 Koszty bezpośrednie ogółem, w tym:
1) wynagrodzenia z pochodnymi
2) koszty podróży służbowych
3) inne koszty bezpośrednie, w tym usługi obce 17
2 Koszty pośrednie
3 Koszty ogółem

F.

 IMIĘ I NAZWISKO, SŁUŻBOWY NUMER TELEFONU I SŁUŻBOWY ADRES E-MAIL OSOBY ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE WNIOSKU

ZAŁĄCZNIK Nr  6

SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH W RAPORCIE ROCZNYM/KOŃCOWYM 18 Z WYKONANIA ZADAŃ I WYKORZYSTANIA ŚRODKÓW FINANSOWYCH WSPOMAGAJĄCYCH UCZESTNICTWO JEDNOSTEK NAUKOWYCH I INNYCH PODMIOTÓW W PROGRAMACH, INICJATYWACH LUB PRZEDSIĘWZIĘCIACH BADAWCZYCH, W TYM W ZAKRESIE PROWADZENIA PUNKTU KONTAKTOWEGO DO SPRAW EUROPEJSKICH PROGRAMÓW BADAWCZYCH

A.

 DANE WNIOSKODAWCY

1. Nazwa, siedziba i adres (telefon, faks, adres e-mail, WWW 19 ).

2. Imię i nazwisko kierownika jednostki naukowej.

3. Nazwa programu międzynarodowego, inicjatywy lub przedsięwzięcia.

4. Numer i data decyzji Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

5. Numer i data umowy.

B.

 SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE Z WYKONANIA ZADAŃ

C.

 WYKONANIE HARMONOGRAMU

1. Nazwa zadania, termin rozpoczęcia i zakończenia zadania, poniesione koszty (w zł), w tym środki ogółem i środki finansowe na naukę oraz środki finansowe z innych źródeł, w tym pochodzące z Komisji Europejskiej.

2. Omówienie/uzasadnienie ewentualnych rozbieżności w realizacji zadań w stosunku do zakresu przedmiotowego i sposobu realizacji wskazanego w umowie i we wniosku.

D.

 ROZLICZENIE KOSZTÓW ZA ROK/LATA (w zł)

Lp. Treść Planowane koszty w okresie rozliczeniowym Poniesione koszty w okresie rozliczeniowym
ogółem w tym środki finansowe na naukę ogółem w tym środki finansowe na naukę
1 2 3 4 5 6
1 Koszty bezpośrednie ogółem, w tym:
1) wynagrodzenia z pochodnymi
2) koszty podróży służbowych
3) inne koszty bezpośrednie, w tym usługi obce
2 Koszty pośrednie
3 Koszty ogółem

E.

 IMIĘ I NAZWISKO, SŁUŻBOWY NUMER TELEFONU I SŁUŻBOWY ADRES E-MAIL OSOBY ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE RAPORTU ROCZNEGO I RAPORTU KOŃCOWEGO

ZAŁĄCZNIK Nr  7

SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH WE WNIOSKU O PRZYZNANIE ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA OPŁACENIE SKŁADKI NA RZECZ INSTYTUCJI LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ WYNIKAJĄCEJ Z ZAWARTEJ UMOWY MIĘDZYNARODOWEJ

A.

 DANE WNIOSKODAWCY

1. Nazwa, siedziba i adres 20 .

2. Numer identyfikacji podatkowej (NIP).

3. REGON.

4. Informacja o wpisie do właściwego rejestru (numer KRS lub inny).

5. Adres e-mail, WWW.

6. Imię i nazwisko kierownika jednostki naukowej.

Oświadczenie, że informacje zawarte we wniosku złożonym w systemie teleinformatycznym pod numerem identyfikacyjnym (ID) są zgodne ze stanem faktycznym i prawnym.

Wyrażenie zgody na przesyłanie korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2013 r. poz. 1422 oraz z 2015 r. poz. 1844).

PIECZĘCIE I PODPISY (jednostki naukowej i kierownika jednostki).

W przypadku gdy część A wniosku zostanie przesłana na elektroniczną skrzynkę podawczą ministra właściwego do spraw nauki, nie wymaga się pieczęci.

B.

 INFORMACJE OGÓLNE

1. Nazwa instytucji lub organizacji międzynarodowej, na rzecz której jest opłacana składka.

2. Informacja o instytucji lub organizacji międzynarodowej i o jej działalności.

3. Podstawa prawna członkostwa 21 .

4. Wnioskowana kwota:

1) wysokość składki w walucie 22 ;

2) wysokość składki w zł według tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego z dnia (kurs średni).

C.

 UZASADNIENIE WNIOSKU

1. Określenie celu i zakresu współpracy z instytucją lub organizacją międzynarodową.

2. Korzyści strony polskiej wynikające z członkostwa w instytucji lub organizacji międzynarodowej.

D.

 IMIĘ I NAZWISKO, SŁUŻBOWY NUMER TELEFONU I SŁUŻBOWY ADRES E-MAIL OSOBY ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE WNIOSKU

ZAŁĄCZNIK Nr  8

SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH WE WNIOSKU O PRZYZNANIE ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA WNIESIENIE WKŁADU KRAJOWEGO NA RZECZ UDZIAŁU WE WSPÓLNYM MIĘDZYNARODOWYM PROGRAMIE LUB PRZEDSIĘWZIĘCIU, W TYM W ZAKRESIE STRATEGICZNEJ INFRASTRUKTURY BADAWCZEJ

A.

 DANE WNIOSKODAWCY

1. Nazwa, siedziba i adres 23 .

2. Numer identyfikacji podatkowej (NIP).

3. REGON.

4. Informacja o wpisie do właściwego rejestru (numer KRS lub inny).

5. Adres e-mail, WWW.

6. Imię i nazwisko kierownika jednostki naukowej.

7. Nazwa konsorcjum naukowego, w imieniu którego występuje jednostka 24 .

Oświadczenie, że informacje zawarte we wniosku złożonym w systemie teleinformatycznym pod numerem identyfikacyjnym (ID) są zgodne ze stanem faktycznym i prawnym.

Wyrażenie zgody na przesyłanie korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2013 r. poz. 1422 oraz z 2015 r. poz. 1844).

PIECZĘCIE I PODPISY (jednostki naukowej i kierownika jednostki).

W przypadku gdy część A wniosku zostanie przesłana na elektroniczną skrzynkę podawczą ministra właściwego do spraw nauki, nie wymaga się pieczęci.

B.

 INFORMACJE OGÓLNE

1. Nazwa wspólnego międzynarodowego programu lub przedsięwzięcia, do którego odnosi się wniosek.

2. Okres realizacji zadań objętych wnioskiem - termin rozpoczęcia i zakończenia realizacji zadań, dzień/miesiąc/rok (maksymalnie 5 lat).

3. Wnioskowana kwota w zł ogółem, z tego w latach:

201.. .- ................. zł,

201.. .- ................. zł,

201.. .- ................. zł,

201.. .- ................. zł,

201.. .- ................. zł,

2020 - ................. zł.

4. Załączniki:

1) kopia dokumentów, o których mowa w § 20 ust. 2 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 6 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą (Dz. U. poz. 2047);

2) opis programu badań naukowych lub prac rozwojowych, o którym mowa w § 19 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 6 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą;

3) konsorcjum naukowe, sieć naukowa, centrum naukowo-przemysłowe lub centrum naukowe Polskiej Akademii Nauk do wniosku dołącza poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię umowy o utworzeniu danego podmiotu, wraz ze wskazaniem jednostki naukowej odpowiedzialnej za wykorzystanie i rozliczenie środków finansowych;

4) jednostka naukowa, o której mowa w art. 2 pkt 9 lit. f ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. z 2014 r. poz. 1620 oraz z 2015 r. poz. 249 i 1268), oraz podmiot działający na rzecz nauki składają także dokumenty, o których mowa w art. 13c ust. 3 ustawy.

C.

 UZASADNIENIE WNIOSKU

1. Informacja o wspólnym międzynarodowym programie lub przedsięwzięciu, do którego odnosi się wniosek (maksymalnie 10 stron A4), umożliwiająca dokonanie oceny zgodnie z kryteriami określonymi w § 21 ust. 1 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 6 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą, w tym m.in.:

1) wskazanie celów i zakładanych efektów podejmowanych działań w ramach udziału we wspólnym międzynarodowym programie lub przedsięwzięciu, do którego odnosi się wniosek;

2) opis zadań przewidzianych do realizacji przez wnioskodawcę w ramach udziału we wspólnym międzynarodowym programie lub przedsięwzięciu, do którego odnosi się wniosek;

3) wykazanie zasadności wysokości środków finansowych mających stanowić wkład krajowy na rzecz udziału we wspólnym międzynarodowym programie lub przedsięwzięciu, do którego odnosi się wniosek, oraz proponowanych kategorii kosztów odnośnie do informacji zawartych w dokumentach, o których mowa w § 20 ust. 2 rozporządzenia;

4) opis przewidywanych korzyści strony polskiej wynikających z udziału we wspólnym międzynarodowym programie lub przedsięwzięciu, do którego odnosi się wniosek.

2. Informacja na temat przygotowania merytorycznego oraz kwalifikacji wnioskodawcy do podejmowania zadań przewidzianych do realizacji przez wnioskodawcę w ramach udziału we wspólnym międzynarodowym programie lub przedsięwzięciu, do którego odnosi się wniosek (maksymalnie 3 strony A4), w tym m.in.:

1) informacje o wybranych pracach opublikowanych w okresie ostatnich 4 lat przed zgłoszeniem wniosku (maksimum 15 pozycji, należy podać autorów wraz z afiliacją, miejsce i datę publikacji), w tym, o ile to zasadne, będących efektem udziału we wspólnym międzynarodowym programie lub przedsięwzięciu, do którego odnosi się wniosek;

2) informacje o wybranych projektach badawczych, wykonanych w okresie ostatnich 4 lat przed zgłoszeniem wniosku, finansowanych z krajowych lub międzynarodowych środków finansowych na naukę (maksimum 10 pozycji, należy podać wykonawców projektu wraz z afiliacją, tytuł projektu, miejsce realizacji oraz charakter udziału w realizacji projektu), w tym, o ile to zasadne, pozostających w związku z udziałem we wspólnym międzynarodowym programie lub przedsięwzięciu, do którego odnosi się wniosek;

3) informacje o wybranych doświadczeniach naukowych zdobytych w Polsce i za granicą (maksimum 5 pozycji, należy podać imię i nazwisko naukowca wraz z afiliacją, państwo, instytucję, rodzaj pobytu i okres pobytu).

D.

 HARMONOGRAM REALIZACJI ZADAŃ OBJĘTYCH WNIOSKIEM

Lp. Nazwa zadania Koszty (w zł) Termin rozpoczęcia

i zakończenia realizacji

(d-m-r)

1 2 3 4
RAZEM

E.

 PLANOWANY PROCENTOWY PODZIAŁ WKŁADU:

1. Wkład finansowy.

2. Wkład rzeczowy.

F.

 IMIĘ I NAZWISKO, SŁUŻBOWY NUMER TELEFONU I SŁUŻBOWY ADRES E-MAIL OSOBY ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE WNIOSKU

ZAŁĄCZNIK Nr  9

SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH W RAPORCIE ROCZNYM/KOŃCOWYM 25 Z WYKONANIA ZADAŃ I WYKORZYSTANIA ŚRODKÓW FINANSOWYCH PRZYZNANYCH NA WNIESIENIE WKŁADU KRAJOWEGO NA RZECZ UDZIAŁU WE WSPÓLNYM MIĘDZYNARODOWYM PROGRAMIE LUB PRZEDSIĘWZIĘCIU, W TYM W ZAKRESIE STRATEGICZNEJ INFRASTRUKTURY BADAWCZEJ

A.

 DANE WNIOSKODAWCY

1. Nazwa, siedziba i adres (telefon, faks, adres e-mail, WWW 26 ).

2. Imię i nazwisko kierownika jednostki naukowej.

3. Nazwa wspólnego międzynarodowego programu lub przedsięwzięcia, do którego odnosi się raport.

4. Numer i data decyzji Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

B.

 SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE Z WYKONANIA ZADAŃ

Zrealizowane zadania:

1) opis;

2) omówienie/uzasadnienie ewentualnych rozbieżności w realizacji zadań w stosunku do zakresu przedmiotowego i sposobu realizacji wskazanego we wniosku.

C.

 WYKONANIE HARMONOGRAMU

Lp. Nazwa zadania Termin rozpoczęcia zadania 27 Termin zakończenia zadania 28 Poniesione koszty zadania

(w zł)

1 2 3 4 5
RAZEM
Omówienie/uzasadnienie ewentualnych rozbieżności między zadaniami zaplanowanymi i zrealizowanymi.

D.

 ROZLICZENIE KOSZTÓW ZA ROK/LATA 29 (w zł)

1. Planowane koszty w okresie rozliczeniowym.

2. Poniesione koszty w okresie rozliczeniowym.

E.

 IMIĘ I NAZWISKO, SŁUŻBOWY NUMER TELEFONU I SŁUŻBOWY ADRES E-MAIL OSOBY ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE RAPORTU ROCZNEGO I RAPORTU KOŃCOWEGO

ZAŁĄCZNIK Nr  10

SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH WE WNIOSKU O PRZYZNANIE ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA DZIAŁANIA ZWIĄZANE Z WYKORZYSTANIEM STRATEGICZNEJ INFRASTRUKTURY BADAWCZEJ ZLOKALIZOWANEJ ZA GRANICĄ

A.

 DANE WNIOSKODAWCY

1. Nazwa, siedziba i adres 30 .

2. Numer identyfikacji podatkowej (NIP).

3. REGON.

4. Informacja o wpisie do właściwego rejestru (numer KRS lub inny).

5. Adres e-mail, WWW.

6. Imię i nazwisko kierownika jednostki naukowej.

7. Nazwa konsorcjum naukowego, w imieniu którego występuje jednostka naukowa 31 .

Oświadczenie, że informacje zawarte we wniosku złożonym w systemie teleinformatycznym pod numerem identyfikacyjnym (ID) są zgodne ze stanem faktycznym i prawnym.

Wyrażenie zgody na przesyłanie korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2013 r. poz. 1422 oraz z 2015 r. poz. 1844).

PIECZĘCIE I PODPISY (jednostki naukowej i kierownika jednostki).

W przypadku gdy część A wniosku zostanie przesłana na elektroniczną skrzynkę podawczą ministra właściwego do spraw nauki, nie wymaga się pieczęci.

B.

 INFORMACJE OGÓLNE

1. Nazwa strategicznej infrastruktury badawczej zlokalizowanej za granicą, do której odnosi się wniosek.

2. Okres realizacji zadań objętych wnioskiem - termin rozpoczęcia i zakończenia realizacji zadań, dzień/miesiąc/rok (maksymalnie 5 lat).

3. Wnioskowana kwota w zł ogółem, z tego w latach:

20... - ................. zł,

20... - ................. zł,

20... - ................. zł,

20... - ................. zł,

20... - ................. zł,

20... - ................. zł.

4. Załączniki:

1) konsorcjum naukowe, sieć naukowa, centrum naukowo-przemysłowe lub centrum naukowe Polskiej Akademii Nauk do wniosku dołącza poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię umowy o utworzeniu danego podmiotu, wraz ze wskazaniem jednostki naukowej odpowiedzialnej za wykorzystanie i rozliczenie środków finansowych.

2) opis programu badań naukowych lub prac rozwojowych, o którym mowa w § 24 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 6 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą (Dz. U. poz. 2047).

3) jednostka naukowa, o której mowa w art. 2 pkt 9 lit. f ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. z 2014 r. poz. 1620 oraz z 2015 r. poz. 249 i 1268), oraz podmiot działający na rzecz nauki składają także dokumenty, o których mowa w art. 13c ust. 3 ustawy.

C.

 UZASADNIENIE WNIOSKU

Informacja o strategicznej infrastrukturze badawczej zlokalizowanej za granicą, do której odnosi się wniosek (maksymalnie 10 stron A4), umożliwiająca dokonanie oceny zgodnie z kryteriami określonymi w § 24 ust. 1 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 6 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą, w tym m.in.:

1) wskazanie celów i zakładanych efektów podejmowanych działań związanych z wykorzystaniem strategicznej infrastruktury badawczej, do której odnosi się wniosek;

2) opis zadań przewidzianych do realizacji przez wnioskodawcę w związku z wykorzystaniem strategicznej infrastruktury badawczej, do której odnosi się wniosek;

3) opis przewidywanych korzyści strony polskiej wynikających z podjęcia działań związanych z wykorzystaniem strategicznej infrastruktury badawczej, do której odnosi się wniosek.

D.

 HARMONOGRAM REALIZACJI ZADAŃ OBJĘTYCH WNIOSKIEM

Lp. Nazwa zadania Planowane koszty

(w zł)

Termin rozpoczęcia i zakończenia realizacji zadania

(d-m-r)

1 2 3 4
RAZEM

E.

 WYKAZ KOSZTÓW ZWIĄZANYCH Z REALIZACJĄ ZADAŃ OBJĘTYCH WNIOSKIEM

Lp. Rodzaje kosztów Koszty poniesione przed złożeniem wniosku Planowane koszty w roku budżetowym (w zł)
20... 20... 20... 20... 20... Razem (kol. 3-8)
1 2 3 4 5 6 7 8 9
1 Koszty bezpośrednie ogółem realizacji zadań objętych wnioskiem,

w tym:

wynagrodzenia wraz z pochodnymi
inne koszty realizacji zadań objętych wnioskiem
2 Koszty pośrednie
3 Koszty ogółem (1+2)

F.

 IMIĘ I NAZWISKO, SŁUŻBOWY NUMER TELEFONU I SŁUŻBOWY ADRES E-MAIL OSOBY ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE WNIOSKU

ZAŁĄCZNIK Nr  11

SZCZEGÓŁOWY ZAKRES INFORMACJI ZAWARTYCH W RAPORCIE ROCZNYM/KOŃCOWYM 32 Z WYKONANIA ZADAŃ I WYKORZYSTANIA ŚRODKÓW FINANSOWYCH PRZYZNANYCH NA DZIAŁANIA ZWIĄZANE Z WYKORZYSTANIEM STRATEGICZNEJ INFRASTRUKTURY BADAWCZEJ ZLOKALIZOWANEJ ZA GRANICĄ

A.

 DANE WNIOSKODAWCY

1. Nazwa, siedziba i adres (telefon, faks, adres e-mail, WWW 33 ).

2. Imię i nazwisko kierownika jednostki naukowej.

3. Nazwa strategicznej infrastruktury badawczej zlokalizowanej za granicą, do której odnosi się raport.

4. Numer i data decyzji Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

5. Numer i data umowy.

B.

 SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE Z WYKONANIA ZADAŃ

Zrealizowane zadania:

1) opis;

2) omówienie/uzasadnienie ewentualnych rozbieżności w realizacji zadań w stosunku do zakresu przedmiotowego i sposobu realizacji wskazanego w umowie i we wniosku.

C.

 WYKONANIE HARMONOGRAMU

Lp. Nazwa zadania Termin rozpoczęcia zadania 34 Termin zakończenia zadania 35 Planowane koszty zadania (w zł)
1 2 3 4 5
RAZEM
Omówienie/uzasadnienie ewentualnych rozbieżności między zadaniami zaplanowanymi i zrealizowanymi.

D.

 ROZLICZENIE KOSZTÓW ZA ROK/LATA 36 (w zł)

Lp. Rodzaje kosztów Planowane koszty w okresie rozliczeniowym

..........................

Poniesione koszty w okresie rozliczeniowym

..........................

1 2 3 4
1 Koszty bezpośrednie ogółem realizacji zadań, w tym:
wynagrodzenia wraz z pochodnymi
inne koszty realizacji zadań objętych wnioskiem
2 Koszty pośrednie
3 Koszty ogółem (1+2)

E.

 IMIĘ I NAZWISKO, SŁUŻBOWY NUMER TELEFONU I SŁUŻBOWY ADRES E-MAIL OSOBY ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE RAPORTU ROCZNEGO I RAPORTU KOŃCOWEGO

1 Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego kieruje działem administracji rządowej - nauka, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Dz. U. poz. 1259).
2 Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 11 stycznia 2011 r. w sprawie kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą (Dz. U. Nr 20, poz. 103), które utraciło moc z dniem 25 maja 2015 r., w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 15 stycznia 2015 r. o zmianie ustawy o zasadach finansowania nauki oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 249).
3 Uczelnie podają informacje określone w ust. 1 w odniesieniu do całej uczelni oraz podstawowej jednostki organizacyjnej (zgodnie ze statutem uczelni) planowanej jako miejsce realizacji projektu.
4 Należy podać dzień, miesiąc i rok.
5 Należy podać dzień, miesiąc i rok.
6 Należy wypełnić tabelę dla całego projektu (łączne koszty) oraz dodatkowo po jednej tabeli dla każdego roku kalendarzowego (liczba tabel = liczba lat realizacji projektu + 1). Wartości należy podawać w zł, według kursu średniego Narodowego Banku Polskiego obowiązującego w dniu wypełniania wniosku.
7 Niepotrzebne skreślić.
8 Uczelnie podają informacje określone w pkt 1 w odniesieniu do całej uczelni oraz podstawowej jednostki organizacyjnej (zgodnie ze statutem uczelni).
9 Należy podać dzień, miesiąc i rok.
10 Należy podać dzień, miesiąc i rok.
11 Uczelnie podają informacje określone w pkt 1 w odniesieniu do całej uczelni oraz podstawowej jednostki organizacyjnej (zgodnie ze statutem uczelni) planowanej jako miejsce realizacji projektu.
12 Niepotrzebne skreślić.
13 Uczelnie podają informacje określone w pkt 1 w odniesieniu do całej uczelni oraz podstawowej jednostki organizacyjnej (zgodnie ze statutem uczelni).
14 Niepotrzebne skreślić.
15 Uczelnie podają informacje określone w pkt 1 w odniesieniu do całej uczelni oraz podstawowej jednostki organizacyjnej (zgodnie ze statutem uczelni) planowanej jako miejsce realizacji projektu.
16 Należy podać dzień, miesiąc i rok.
17 Pozycja "inne koszty bezpośrednie" może obejmować m.in. koszty zakupu sprzętu komputerowego oraz innych urządzeń biurowych niezbędnych do prowadzenia punktu kontaktowego.
18 Niepotrzebne skreślić.
19 Uczelnie podają informacje określone w pkt 1 w odniesieniu do całej uczelni oraz podstawowej jednostki organizacyjnej (zgodnie ze statutem uczelni).
20 Uczelnie podają informacje określone w pkt 1 w odniesieniu do całej uczelni oraz podstawowej jednostki organizacyjnej (zgodnie ze statutem uczelni) planowanej jako miejsce realizacji projektu.
21 Należy dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego członkostwo.
22 Należy dołączyć kopię wezwania do zapłaty.
23 Uczelnie podają informacje określone w pkt 1 w odniesieniu do całej uczelni oraz podstawowej jednostki organizacyjnej (zgodnie ze statutem uczelni) planowanej jako miejsce realizacji projektu.
24 Jeżeli dotyczy.
25 Niepotrzebne skreślić.
26 Uczelnie podają informacje określone w pkt 1 w odniesieniu do całej uczelni oraz podstawowej jednostki organizacyjnej (zgodnie ze statutem uczelni).
27 Należy podać dzień, miesiąc i rok.
28 Należy podać dzień, miesiąc i rok.
29 Niepotrzebne skreślić.
30 Uczelnie podają informacje określone w pkt 1 w odniesieniu do całej uczelni oraz podstawowej jednostki organizacyjnej (zgodnie ze statutem uczelni) planowanej jako miejsce realizacji projektu.
31 Jeżeli dotyczy.
32 Niepotrzebne skreślić.
33 Uczelnie podają informacje określone w pkt 1 w odniesieniu do całej uczelni oraz podstawowej jednostki organizacyjnej (zgodnie ze statutem uczelni).
34 Należy podać dzień, miesiąc i rok.
35 Należy podać dzień, miesiąc i rok.
36 Niepotrzebne skreślić.

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2015.2047

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Szczegółowe kryteria i tryb przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą.
Data aktu: 06/11/2015
Data ogłoszenia: 07/12/2015
Data wejścia w życie: 08/12/2015