Udzielanie szkołom artystycznym realizującym kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej lub gimnazjum, prowadzonych przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego lub osoby fizyczne, dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO 1
z dnia 9 września 2014 r.
w sprawie udzielania szkołom artystycznym realizującym kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej lub gimnazjum, prowadzonych przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego lub osoby fizyczne, dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe

Na podstawie art. 22ah ust. 8 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa:
1)
sposób przekazywania przez dyrektora szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej lub gimnazjum, prowadzonych przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną, ministrowi właściwemu do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, informacji niezbędnych dla ustalenia wysokości dotacji celowej, o której mowa w art. 22ah ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, zwanej dalej "ustawą", wzór formularza zawierającego te informacje oraz wzór wniosku o udzielenie dotacji;
2)
tryb udzielania oraz sposób rozliczania wykorzystania dotacji celowej, o której mowa w art. 22ah ust. 1 ustawy, oraz wzór formularza rozliczenia wykorzystania tej dotacji.
§  2. 
Informacje niezbędne dla ustalenia wysokości dotacji celowej, o której mowa w art. 22ah ust. 1 ustawy, przekazywane przez dyrektora szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej lub gimnazjum, prowadzonych przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną, ministrowi właściwemu do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, są sporządzane:
1)
w 2014 r. - na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia;
2)
w 2015 r. - na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§  3. 
1. 
Wniosek o udzielenie szkole artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej lub gimnazjum, prowadzonych przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną, dotacji celowej, o której mowa w art. 22ah ust. 1 ustawy, jest sporządzany w latach 2014 i 2015 na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do rozporządzenia.
2. 
Do wniosku dołącza się informacje, o których mowa w § 2.
§  4. 
1. 
Rozliczenie wykorzystania dotacji celowej, o której mowa w art. 22ah ust. 1 ustawy, przekazywane przez dyrektora szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej lub gimnazjum, prowadzonych przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną, ministrowi właściwemu do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, jest sporządzane:
1)
w 2014 r. - na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 4 do rozporządzenia;
2)
w 2015 r. - na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do rozporządzenia.
2. 
Do rozliczenia dołącza się kopie dokumentów potwierdzających poniesione wydatki na zakup podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych lub pokrycie kosztów ich drukowania i powielania w celach dydaktycznych, lub zakup urządzeń umożliwiających ich drukowanie lub powielanie.
§  5. 
1. 
Informacje, o których mowa w § 2, wniosek, o którym mowa w § 3 ust. 1, a także rozliczenie, o którym mowa w § 4, są przekazywane w postaci elektronicznej oraz w postaci papierowej.
2. 
Dane zawarte w postaci elektronicznej informacji, o których mowa w § 2, wniosku, o którym mowa w § 3 ust. 1, a także rozliczenia, o którym mowa w § 4, są zgodne z danymi zawartymi w postaci papierowej.
§  6. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

Nazwa szkoły (zespołu szkół) składającej informację: Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego

.............................................................................

Adres:

.............................................................................

Regon:

.............................................................................

Informacje niezbędne dla ustalenia wysokości dotacji celowej w 2014 r. na wyposażenie szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły

podstawowej w podręczniki do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego, materiały edukacyjne do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego

lub materiały ćwiczeniowe

informacja składana po raz pierwszy prognozowana liczba uczniów uwzględnia wyniki postępowania rekrutacyjnego
korekta/aktualizacja informacji *) prognozowana liczba uczniów nie uwzględnia wyników postępowania rekrutacyjnego

(należy zaznaczyć właściwy kwadrat przez wpisanie znaku "X")

Poz. Wyszczególnienie Klasa I Klasa II Klasa III Klasa IV Klasa V Klasa VI
1 2 3 4 5 6 7 8
1 Prognozowana liczba uczniów klasy I w roku szkolnym 2014/2015
2 Prognozowana liczba uczniów klasy I w roku szkolnym 2014/2015

powiększona o liczbę uczniów równą liczbie oddziałów klasy I

3 Środki niezbędne na wyposażenie szkoły w materiały ćwiczeniowe dla

uczniów wykazanych w poz. 1 (kwota ta nie może być wyższa od

iloczynu liczby uczniów wskazanej w poz. 1, kol. 3 oraz kwoty 49,50 zł

na ucznia)

4 Środki niezbędne na wyposażenie szkoły w podręczniki do zajęć

z zakresu danego języka obcego nowożytnego lub materiały edukacyjne

do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego dla liczby

uczniów wskazanej w poz. 2 (kwota ta nie może być wyższa od iloczynu

liczby uczniów wskazanej w poz. 2, kol. 3 oraz kwoty 24,75 zł na

ucznia)

5 Środki niezbędne na wyposażenie szkoły w podręczniki do zajęć

z zakresu danego języka obcego nowożytnego, materiały edukacyjne do

zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego lub materiały

ćwiczeniowe (suma kwot wskazanych w poz. 3 i 4)

*) Niepotrzebne skreślić.

Podział kwoty wskazanej w poz. 5, kol. 3 jest następujący:

- wydatki bieżące ................................ zł,

- wydatki majątkowe ................................ zł.

................................................................

data sporządzenia, pieczęć i podpis dyrektora szkoły

)

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

Nazwa szkoły (zespołu szkół) składającej wniosek: Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego

...............................................................................

Adres:

...............................................................................

Regon:

...............................................................................

Informacje niezbędne dla ustalenia wysokości dotacji celowej w 2015 r. na wyposażenie szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły

podstawowej/gimnazjum*) w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe

informacja składana po raz pierwszy prognozowana liczba uczniów uwzględnia wyniki postępowania rekrutacyjnego
korekta/aktualizacja informacji *) prognozowana liczba uczniów nie uwzględnia wyników postępowania rekrutacyjnego

(należy zaznaczyć właściwy kwadrat przez wpisanie znaku "X")

Poz. Wyszczególnienie Szkoła artystyczna realizująca kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej Szkoła artystyczna

realizująca kształcenie

ogólne w zakresie

gimnazjum

Razem
Klasa

I

Klasa

II

Klasa

III

Klasa

IV

Klasa

V

Klasa

VI

Klasa

I

Klasa

II

Klasa

III

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
1 Prognozowana liczba uczniów odpowiednich klas w roku

szkolnym 2015/2016

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
2 Prognozowana liczba uczniów odpowiednich klas w roku

szkolnym 2015/2016 powiększona o liczbę uczniów równą

liczbie oddziałów danej klasy

3 Wzrost liczby uczniów klasy I w ciągu roku szkolnego

2014/2015 w stosunku do liczby uczniów tej klasy, którym

w 2014 r. szkoła ze środków dotacji celowej zapewniła

podręczniki do zajęć z zakresu danego języka obcego

nowożytnego lub materiały edukacyjne do zajęć z zakresu

danego języka obcego nowożytnego

4 Wzrost liczby uczniów klasy I w ciągu roku szkolnego

2014/2015 w stosunku do liczby uczniów tej klasy, którym

w 2014 r. szkoła ze środków dotacji celowej zapewniła

materiały ćwiczeniowe

5 Środki niezbędne na wyposażenie szkoły w podręczniki do

zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego lub

materiały edukacyjne do zajęć z zakresu danego języka obcego

nowożytnego dla liczby uczniów wskazanej w poz. 2 (kwota ta

nie może być wyższa od iloczynu liczby uczniów wskazanej

w poz. 2, kol. 3 i 4 oraz kwoty 24,75 zł na ucznia)

6 Środki niezbędne na wyposażenie szkoły w podręczniki do

zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego lub

materiały edukacyjne do zajęć z zakresu danego języka obcego

nowożytnego dla liczby uczniów wskazanej w poz. 3 (kwota ta

nie może być wyższa od iloczynu liczby uczniów wskazanej

w poz. 3, kol. 3 oraz kwoty 24,75 zł na ucznia)

7 Środki niezbędne na wyposażenie szkoły w podręczniki lub

materiały edukacyjne dla liczby uczniów wskazanej w poz. 2

(kwota ta nie może być wyższa od iloczynu liczby uczniów

wskazanej w:

– poz. 2, kol. 6 oraz kwoty 138,61 zł na ucznia,

– poz. 2, kol. 9 oraz kwoty 247,52 zł na ucznia)

8 Środki niezbędne na wyposażenie szkoły w materiały

ćwiczeniowe dla liczby uczniów wskazanej w poz. 1 (kwota ta

nie może być wyższa od iloczynu liczby uczniów

wskazanej w:

– poz. 1, kol. 3 i 4 oraz kwoty 49,50 zł na ucznia,

– poz. 1, kol. 6 i 9 oraz kwoty 24,75 zł na ucznia)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
9 Środki niezbędne na wyposażenie szkoły w materiały

ćwiczeniowe dla liczby uczniów wskazanej w poz. 4 (kwota ta

nie może być wyższa od iloczynu liczby uczniów wskazanej

w poz. 4, kol. 3 oraz kwoty 49,50 zł na ucznia)

10 Środki niezbędne na wyposażenie szkoły w podręczniki,

materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe (suma kwot

wskazanych w poz. 5-9)

*) Niepotrzebne skreślić.

Podział sumy kwot wskazanych w poz. 10, kol. 3, 4 i 6 jest następujący:

- wydatki bieżące .............................. zł,

- wydatki majątkowe .............................. zł.

Podział kwoty wskazanej w poz. 10, kol. 9 jest następujący:

- wydatki bieżące .............................. zł,

- wydatki majątkowe .............................. zł.

......................................................................................

data sporządzenia, pieczęć i podpis dyrektora szkoły

)

ZAŁĄCZNIK Nr  3

WZÓR

Nazwa szkoły (zespołu szkół) składającej wniosek: Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego

...................................................................

Adres:

...................................................................

Regon:

...................................................................

Wniosek o udzielenie szkole artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej/gimnazjum*) dotacji celowej w roku ....................

na sfinansowanie kosztów zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych

Na podstawie art. 22ah ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) wnoszę o udzielenie dotacji celowej, o której mowa w art. 22ah ust. 1 wyżej wymienionej ustawy, na rok ................................... w kwocie .................................. zł

(słownie: ......................................................................................................................................................................................................................................................................)

Środki proszę przekazać na następujący rachunek bankowy szkoły: ..........................................................................................................................................................................

(nazwa banku, nr rachunku)

Do wniosku dołączam informacje niezbędne dla ustalenia wysokości dotacji celowej w roku ................ na wyposażenie szkoły w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe.

......................................................................

data sporządzenia, pieczęć i podpis dyrektora szkoły

*) Niepotrzebne skreślić.

)

ZAŁĄCZNIK Nr  4

WZÓR

Nazwa szkoły (zespołu szkół) składającej rozliczenie: Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego

...................................................................

Adres:

...................................................................

Regon:

...................................................................

Rozliczenie

wykorzystania dotacji celowej otrzymanej w 2014 r. na wyposażenie szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej

w podręczniki do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego, materiały edukacyjne do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego

lub materiały ćwiczeniowe

Poz. Wyszczególnienie Klasa I Klasa II Klasa III Klasa IV Klasa V Klasa VI
1 2 3 4 5 6 7 8
1 Kwota dotacji celowej otrzymanej w 2014 r. na wyposażenie szkoły artystycznej

realizującej kształcenie ogólne w zakresie klasy I szkoły podstawowej w podręczniki

do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego lub materiały edukacyjne do

zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego

2 Kwota dotacji celowej otrzymanej w 2014 r. na wyposażenie szkoły artystycznej

realizującej kształcenie ogólne w zakresie klasy I szkoły podstawowej w materiały

ćwiczeniowe

1 2 3 4 5 6 7 8
3 Rzeczywista liczba uczniów klasy I w roku szkolnym 2014/2015 powiększona o liczbę

uczniów równą liczbie oddziałów klasy I, którym szkoła ze środków dotacji celowej

w 2014 r. zapewniła podręczniki do zajęć z zakresu danego języka obcego

nowożytnego lub materiały edukacyjne do zajęć z zakresu danego języka obcego

nowożytnego

4 Rzeczywista liczba uczniów klasy I w roku szkolnym 2014/2015, którym szkoła ze

środków dotacji celowej w 2014 r. zapewniła materiały ćwiczeniowe

5 Maksymalna kwota dotacji celowej należnej w 2014 r. na wyposażenie klasy I

w podręczniki do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego lub materiały

edukacyjne do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego (iloczyn liczby

uczniów wskazanej w poz. 3, kol. 3 oraz kwoty 24,75 zł na ucznia)

Jeżeli maksymalna kwota dotacji celowej należnej w 2014 r. jest większa niż kwota

dotacji celowej otrzymanej w 2014 r. (poz. 1, kol. 3), należy wpisać kwotę dotacji

celowej otrzymanej w 2014 r. (poz. 1, kol. 3)

6 Maksymalna kwota dotacji celowej należnej w 2014 r. na wyposażenie klasy I

w materiały ćwiczeniowe (iloczyn liczby uczniów wskazanej w poz. 4, kol. 3 oraz

kwoty 49,50 zł na ucznia)

Jeżeli maksymalna kwota dotacji celowej należnej w 2014 r. jest większa niż kwota

dotacji celowej otrzymanej w 2014 r. (poz. 2, kol. 3), należy wpisać kwotę dotacji

celowej otrzymanej w 2014 r. (poz. 2, kol. 3)

7 Różnica pomiędzy kwotą dotacji celowej wskazaną w poz. 1 a maksymalną kwotą

dotacji celowej wskazaną w poz. 5

8 Różnica pomiędzy kwotą dotacji celowej wskazaną w poz. 2 a maksymalną kwotą

dotacji celowej wskazaną w poz. 6

9 Wysokość udokumentowanych wydatków poniesionych w 2014 r. (pokrytych ze

środków dotacji celowej na 2014 r.) na zapewnienie wyposażenia klasy I

w podręczniki do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego lub materiały

edukacyjne do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego na rok szkolny

2014/2015

10 Wysokość udokumentowanych wydatków poniesionych w 2014 r. (pokrytych ze

środków dotacji celowej na 2014 r.) na zapewnienie wyposażenia klasy I w materiały

ćwiczeniowe na rok szkolny 2014/2015

11 Różnica pomiędzy maksymalną kwotą dotacji celowej, wskazaną w poz. 5,

a wysokością udokumentowanych wydatków poniesionych w 2014 r., wskazaną

w poz. 9

Jeżeli różnica jest ujemna, należy wpisać "0".

1 2 3 4 5 6 7 8
12 Różnica pomiędzy maksymalną kwotą dotacji celowej, wskazaną w poz. 6,

a wysokością udokumentowanych wydatków poniesionych w 2014 r., wskazaną

w poz. 10

Jeżeli różnica jest ujemna, należy wpisać " 0 "

13 Wysokość środków podlegających zwrotowi do budżetu państwa - suma kwot

wskazanych w poz. 7, 8, 11 i 12

Podział środków podlegających zwrotowi (kwota wskazana w poz. 13, kol. 3) jest następujący:

- wydatki bieżące .............................. zł,

- wydatki majątkowe .............................. zł.

.........................................................................

data sporządzenia, pieczęć i podpis dyrektora szkoły

)

ZAŁĄCZNIK Nr  5

WZÓR

Nazwa szkoły (zespołu szkół) składającej rozliczenie: Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego

...................................................................

Adres:

...................................................................

Regon:

...................................................................

Rozliczenie

wykorzystania dotacji celowej otrzymanej w 2015 r. na wyposażenie szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej/gimnazjum*)

w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe

Poz. Wyszczególnienie Szkoła artystyczna realizująca kształcenie ogólne

w zakresie szkoły podstawowej

Szkoła artystyczna

realizująca kształcenie

ogólne w zakresie

gimnazjum

Razem
Klasa

I

Klasa

II

Klasa

III

Klasa

IV

Klasa

V

Klasa

VI

Klasa

I

Klasa

II

Klasa

III

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
1 Kwota dotacji celowej otrzymanej w 2015 r.1) na wyposażenie

szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie

klasy I i II szkoły podstawowej w podręczniki do zajęć

z zakresu danego języka obcego nowożytnego lub materiały

________________________

1) W kwocie dotacji celowej otrzymanej w 2015 r. nie uwzględnia się kwoty dotacji na refundację kosztów poniesionych w roku szkolnym 2014/2015 dla klasy I szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej na zadanie wyszczególnione w poz. 1.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
edukacyjne do zajęć z zakresu danego języka obcego

nowożytnego oraz na wyposażenie szkoły artystycznej

realizującej kształcenie ogólne w zakresie klasy IV szkoły

podstawowej lub szkoły artystycznej realizującej kształcenie

ogólne w zakresie klasy I gimnazjum w podręczniki lub

materiały edukacyjne

2 Kwota dotacji celowej otrzymanej w 2015 r.2) na wyposażenie

szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie

klasy I, II i IV szkoły podstawowej lub szkoły artystycznej

realizującej kształcenie ogólne w zakresie klasy I gimnazjum

w materiały ćwiczeniowe

3 Rzeczywista liczba uczniów klasy I, II i IV szkoły artystycznej

realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej

lub klasy I szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne

w zakresie gimnazjum w roku szkolnym 2015/2016

powiększona o liczbę uczniów równą liczbie oddziałów danej

klasy, którym szkoła ze środków dotacji celowej w 2015 r.

zapewniła podręczniki lub materiały edukacyjne

4 Rzeczywista liczba uczniów klasy I, II i IV szkoły artystycznej

realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej

lub klasy I szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne

w zakresie gimnazjum w roku szkolnym 2015/2016

powiększona o liczbę uczniów równą liczbie oddziałów danej

klasy, którym szkoła ze środków dotacji celowej w 2015 r.

zapewniła materiały ćwiczeniowe

5 Maksymalna kwota dotacji celowej należnej w 2015 r. na

wyposażenie klasy I i II szkoły artystycznej realizującej

kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej

w podręczniki do zajęć z zakresu danego języka obcego

nowożytnego lub materiały edukacyjne do zajęć z zakresu

danego języka obcego nowożytnego oraz na wyposażenie

klasy IV szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne

w zakresie szkoły podstawowej lub klasy I szkoły artystycznej

____________________________

2) W kwocie dotacji celowej otrzymanej w 2015 r. nie uwzględnia się kwoty dotacji na refundację kosztów poniesionych w roku szkolnym 2014/2015 dla klasy I szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej na zadanie wyszczególnione w poz. 2.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
realizującej kształcenie ogólne w zakresie gimnazjum

w podręczniki lub materiały edukacyjne (iloczyn liczby

uczniów wskazanej:

- w poz. 3, kol. 3 i 4 oraz kwoty 24,75 zł na ucznia,

- w poz. 3, kol. 6 oraz kwoty 138,61 zł na ucznia,

- w poz. 3, kol. 9 oraz kwoty 247,52 zł na ucznia)

Jeżeli maksymalna kwota dotacji celowej należnej w 2015 r. jest

większa niż kwota dotacji celowej otrzymanej w 2015 r. (poz. 1,

kol. 3, 4, 6 i 9), należy wpisać kwotę dotacji celowej otrzymanej

w 2015 r. (poz. 1, kol. 3, 4, 6 i 9)

6 Maksymalna kwota dotacji celowej należnej w 2015 r. na

wyposażenie klasy I, II i IV szkoły artystycznej realizującej

kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej lub klasy I

szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie

gimnazjum w materiały ćwiczeniowe (iloczyn liczby uczniów

wskazanej:

- w poz. 4, kol. 3 i 4 oraz kwoty 49,50 zł na ucznia,

- w poz. 4, kol. 6 i 9 oraz kwoty 24,75 zł na ucznia)

Jeżeli maksymalna kwota dotacji celowej należnej w 2015 r. jest

większa niż kwota dotacji celowej otrzymanej w 2015 r. (poz. 2,

kol. 3, 4, 6 i 9), należy wpisać kwotę dotacji celowej otrzymanej

w 2015 r. (poz. 2, kol. 3, 4, 6 i 9)

7 Różnica pomiędzy kwotą dotacji celowej wskazaną w poz. 1

a maksymalną kwotą dotacji celowej wskazaną w poz. 5

8 Różnica pomiędzy kwotą dotacji celowej wskazaną w poz. 2

a maksymalną kwotą dotacji wskazaną w poz. 6

9 Wysokość udokumentowanych wydatków poniesionych

w 2015 r. (pokrytych ze środków dotacji celowej na 2015 r.) na

zapewnienie wyposażenia w podręczniki do zajęć z zakresu

danego języka obcego nowożytnego lub materiały edukacyjne

do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego

w klasach I i II szkoły artystycznej realizującej kształcenie

ogólne w zakresie szkoły podstawowej oraz w podręczniki lub

materiały edukacyjne w klasie IV szkoły artystycznej

realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej

lub w klasie I szkoły artystycznej realizującej kształcenie

ogólne w zakresie gimnazjum na rok szkolny 2015/2016

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
10 Wysokość udokumentowanych wydatków poniesionych

w 2015 r. (pokrytych ze środków dotacji celowej na 2015 r.) na

zapewnienie wyposażenia w materiały ćwiczeniowe w klasach

I, II i IV szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne

w zakresie szkoły podstawowej lub w klasie I szkoły

artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie

gimnazjum na rok szkolny 2015/2016

11 Różnica pomiędzy maksymalną kwotą dotacji celowej,

wskazaną w poz. 5, a wysokością udokumentowanych

wydatków poniesionych w 2015 r., wskazaną w poz. 9

Jeżeli różnica jest ujemna, należy wpisać "0"

12 Różnica pomiędzy maksymalną kwotą dotacji celowej,

wskazaną w poz. 6, a wysokością udokumentowanych

wydatków poniesionych w 2015 r., wskazaną w poz. 10

Jeżeli różnica jest ujemna, należy wpisać "0"

13 Kwota dotacji celowej otrzymanej w 2015 r. na refundację

poniesionych w roku szkolnym 2014/2015 kosztów zapewnienia

wyposażenia klasy I w podręczniki do zajęć z zakresu danego

języka obcego nowożytnego lub materiały edukacyjne do zajęć

z zakresu danego języka obcego nowożytnego dla zwiększonej

liczby uczniów tej klasy w stosunku do liczby uczniów, którym

w 2014 r. szkoła z dotacji celowej zapewniła te podręczniki lub

materiały edukacyjne

14 Kwota dotacji celowej otrzymanej w 2015 r. na refundację

poniesionych w roku szkolnym 2014/2015 kosztów

zapewnienia wyposażenia klasy I w materiały ćwiczeniowe dla

zwiększonej liczby uczniów tej klasy w stosunku do liczby

uczniów, którym w 2014 r. szkoła z dotacji celowej zapewniła

te materiały ćwiczeniowe

15 Wysokość udokumentowanych wydatków poniesionych w roku

szkolnym 2014/2015 (pokrytych ze środków dotacji celowej na

2015 r.) na zapewnienie wyposażenia klasy I w podręczniki do

zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego lub

materiały edukacyjne do zajęć z zakresu danego języka obcego

nowożytnego dla zwiększonej liczby uczniów tej klasy

w stosunku do liczby uczniów, którym w 2014 r. szkoła

z dotacji celowej zapewniła te podręczniki lub materiały

edukacyjne

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
16 Wysokość udokumentowanych wydatków poniesionych w roku

szkolnym 2014/2015 (pokrytych ze środków dotacji celowej na

2015 r.) na zapewnienie wyposażenia klasy I w materiały

ćwiczeniowe dla zwiększonej liczby uczniów tej klasy

w stosunku do liczby uczniów, którym w 2014 r. szkoła

z dotacji celowej zapewniła te materiały ćwiczeniowe

17 Różnica pomiędzy kwotą dotacji celowej, wskazaną w poz. 13,

a wysokością udokumentowanych wydatków poniesionych

w roku szkolnym 2014/2015, wskazaną w poz. 15

Jeżeli różnica jest ujemna, należy wpisać "0"

18 Różnica pomiędzy kwotą dotacji celowej, wskazaną w poz. 14,

a wysokością udokumentowanych wydatków poniesionych

w roku szkolnym 2014/2015, wskazaną w poz. 16

Jeżeli różnica jest ujemna, należy wpisać "0"

19 Wysokość środków podlegających zwrotowi do budżetu

państwa - suma kwot wskazanych w poz. 7, 8, 11, 12, 17 i 18

*) Niepotrzebne skreślić.

Podział środków podlegających zwrotowi (suma kwot wskazanych w poz. 19, kol. 3, 4 i 6) jest następujący:

- wydatki bieżące .............................. zł,

- wydatki majątkowe .............................. zł.

Podział środków podlegających zwrotowi (kwota wskazana w poz. 19, kol. 9) jest następujący:

- wydatki bieżące .............................. zł,

- wydatki majątkowe .............................. zł.

.........................................................................................

data sporządzenia, pieczęć i podpis dyrektora szkoły

)

1 Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego kieruje działem administracji rządowej - kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Dz. U. Nr 248, poz. 1482).

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2014.1219

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Udzielanie szkołom artystycznym realizującym kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej lub gimnazjum, prowadzonych przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego lub osoby fizyczne, dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe.
Data aktu: 09/09/2014
Data ogłoszenia: 15/09/2014
Data wejścia w życie: 16/09/2014