Numery telefoniczne, które mogą być obsługiwane w ramach systemu powiadamiania ratunkowego.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI 1
z dnia 29 lipca 2014 r.
w sprawie numerów telefonicznych, które mogą być obsługiwane w ramach systemu powiadamiania ratunkowego

Na podstawie art. 5 ust. 6 ustawy z dnia 22 listopada 2013 r. o systemie powiadamiania ratunkowego (Dz. U. poz. 1635) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa:
1)
tryb włączania numerów telefonicznych do systemu powiadamiania ratunkowego, zwanego dalej "systemem", i wyłączania tych numerów z systemu;
2)
sposób rozliczania kosztów utrzymania systemu i obsługi danego numeru telefonicznego;
3)
warunki techniczne obsługi numerów telefonicznych w systemie;
4)
tryb i warunki współpracy oraz wymiany informacji, w tym ich zakres, między centrami powiadamiania ratunkowego, zwanymi dalej "centrami", i podmiotami, których numery telefoniczne mogą być obsługiwane w ramach systemu, zwanymi dalej "podmiotami";
5)
wzór wniosku o włączenie numeru telefonicznego do systemu oraz wzór wniosku o wyłączenie tego numeru z systemu.
§  2.
1.
Po uzgodnieniu, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 22 listopada 2013 r. o systemie powiadamiania ratunkowego, podmiot składa wniosek do administratora systemu teleinformatycznego o włączenie numeru telefonicznego do systemu powiadamiania ratunkowego, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
2.
Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku podmiot zawiera z administratorem systemu teleinformatycznego umowę, w której są określone:
1)
wzajemne obowiązki;
2)
lokalizacja dyspozytorni podmiotu;
3)
data i godzina włączenia numeru telefonicznego do systemu.
§  3.
W celu wyłączenia obsługi numeru telefonicznego z systemu podmiot składa wniosek do administratora systemu teleinformatycznego o wyłączenie obsługi numeru telefonicznego z systemu, którego wzór określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§  4.
1.
Wysokość kosztów utrzymania systemu i obsługi danego numeru telefonicznego określa się na podstawie przeprowadzanych analiz wielkości ruchu alarmowego i kosztów obsługi zgłoszeń alarmowych. Analizę przeprowadza corocznie administrator systemu teleinformatycznego.
2.
Wysokość kosztów, o których mowa w ust. 1, jest obliczana proporcjonalnie do liczby zgłoszeń alarmowych kierowanych do numeru telefonicznego podmiotu w stosunku do liczby wszystkich zgłoszeń alarmowych obsługiwanych przez system.
3.
Środki finansowe na pokrycie kosztów, o których mowa w ust. 1, są przekazywane przez podmiot administratorowi systemu teleinformatycznego w cyklu rocznym, w terminie do dnia 31 marca roku następującego po roku, w którym była realizowana obsługa danego numeru telefonicznego przez system.
§  5.
Warunkiem obsługi numeru telefonicznego podmiotu w systemie jest dostosowanie i podłączenie przez ten podmiot jego systemu teleinformatycznego do systemu teleinformatycznego, zgodnie z wymogami zawartymi w dokumentacji technicznej przekazanej przez administratora systemu teleinformatycznego.
§  6.
1.
Numer telefoniczny podmiotu jest obsługiwany w trybie wymiany informacji między systemem teleinformatycznym podmiotu i systemem teleinformatycznym systemu powiadamiania ratunkowego.
2.
Dla umożliwienia współpracy systemów, o których mowa w ust. 1, oraz wymiany informacji między centrami i podmiotem podmiot zapewnia:
1)
odbiór informacji przekazywanych przez system teleinformatyczny systemu powiadamiania ratunkowego, potwierdzenie odbioru tych informacji oraz przekazywanie informacji o aktualnym statusie zgłoszenia alarmowego;
2)
odbiór połączenia telefonicznego w przypadku konieczności skierowania takiego połączenia do tych podmiotów.
§  7.
Zakres informacji wymienianych między centrami i podmiotami obejmuje:
1)
dane dotyczące zgłoszenia alarmowego:
a)
unikatowy identyfikator zgłoszenia alarmowego,
b)
data i godzina przyjęcia zgłoszenia alarmowego,
c)
identyfikator operatora numerów alarmowych, który przyjął zgłoszenie alarmowe,
d)
informacje dotyczące lokalizacji zakończenia sieci, z którego zostało wykonane połączenie do numeru alarmowego,
e)
informacje dotyczące miejsca zdarzenia lub zagrożenia, w tym:
adres zdarzenia lub zagrożenia,
współrzędne geograficzne zdarzenia lub zagrożenia,
nazwa obiektu, w którym ma miejsce zdarzenie lub zagrożenie,
informacja o budynku, w którym ma miejsce zdarzenie lub zagrożenie, w tym informacja o wysokości lub liczbie kondygnacji tego budynku, oraz informacja o kondygnacji, na której ma miejsce zdarzenie lub zagrożenie,
f)
informacje o rodzaju zdarzenia lub zagrożenia określonym według szczegółowego katalogu zdarzeń, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 9 ustawy z dnia 22 listopada 2013 r. o systemie powiadamiania ratunkowego,
g)
informacje o podmiocie lub podmiotach, do których skierowano zgłoszenie alarmowe,
h)
opis zdarzenia lub zagrożenia, w tym:
informacje o liczbie osób poszkodowanych lub będących w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego,
inne informacje istotne dla zgłoszenia alarmowego,
i)
dane osoby zgłaszającej, w tym:
imię i nazwisko,
numer telefonu,
lokalizacja osoby zgłaszającej,
j)
potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia alarmowego przez dyspozytora podmiotu,
k)
dane kontaktowe operatora numerów alarmowych i dyspozytora podmiotu,
l)
informacje o statusie obsługi zgłoszenia alarmowego,
m)
informacje o stanie połączenia telefonicznego z osobą zgłaszającą zgłoszenie alarmowe;
2)
dane dotyczące treści zgłoszenia alarmowego:
a)
identyfikator nagrania treści zgłoszenia alarmowego,
b)
treść oryginalnego zgłoszenia alarmowego.
§  8.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

WNIOSEK O WŁĄCZENIE NUMERU TELEFONICZNEGO DO SYSTEMU POWIADAMIANIA RATUNKOWEGO

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

WNIOSEK O WYŁĄCZENIE OBSŁUGI NUMERU TELEFONICZNEGO Z SYSTEMU POWIADAMIANIA RATUNKOWEGO

1 Minister Administracji i Cyfryzacji kieruje działem administracji rządowej - administracja publiczna, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Administracji i Cyfryzacji (Dz. U. Nr 248, poz. 1479).

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2014.1050

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Numery telefoniczne, które mogą być obsługiwane w ramach systemu powiadamiania ratunkowego.
Data aktu: 29/07/2014
Data ogłoszenia: 06/08/2014
Data wejścia w życie: 21/08/2014