Rejestr prowadzony przez Główną Komisję Orzekającą w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 5 lipca 2005 r.
w sprawie rejestru prowadzonego przez Główną Komisję Orzekającą w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych

Na podstawie art. 191 ust. 2 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 168 oraz z 2012 r. poz. 1529) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa:
1)
wzór formularza zgłoszenia osoby podlegającej wpisowi do rejestru prowadzonego przez Główną Komisję Orzekającą w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych, zwaną dalej "Główną Komisją Orzekającą";
2)
sposób i tryb zasięgania informacji z rejestru prowadzonego przez Główną Komisję Orzekającą;
3)
wzór pisemnego zapytania o informacje z rejestru prowadzonego przez Główną Komisję Orzekającą oraz wzór odpowiedzi na to zapytanie.
§  2. 
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1)
ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
2)
przewodniczącym komisji orzekającej - należy przez to rozumieć przewodniczącego komisji orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o której mowa w art. 42 ust. 1 ustawy;
3)
Przewodniczącym Głównej Komisji Orzekającej - należy przez to rozumieć Przewodniczącego Głównej Komisji Orzekającej w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych, o której mowa w art. 42 ust. 2 ustawy;
4)
rejestrze - należy przez to rozumieć rejestr prowadzony przez Główną Komisję Orzekającą, o którym mowa w art. 188 ustawy.
§  3. 
1. 
Wzór formularza zgłoszenia osoby podlegającej wpisowi do rejestru stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia. Zgłoszenie osoby podlegającej wpisowi do rejestru przekazuje przewodniczący komisji orzekającej wraz z prawomocnym orzeczeniem, o którym mowa w art. 188 ustawy.
2. 
W przypadku wystąpienia niedających się usunąć rozbieżności między treścią orzeczenia a zgłoszeniem osoby podlegającej wpisowi do rejestru Przewodniczący Głównej Komisji Orzekającej zwraca je w celu usunięcia rozbieżności i ponownego przekazania zgłoszenia.
3. 
Orzeczenie o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych oraz formularz zgłoszenia osoby podlegającej wpisowi do rejestru Przewodniczący Głównej Komisji Orzekającej przechowuje do czasu usunięcia wpisu z rejestru.
§  4. 
1. 
Informacje zawarte w rejestrze udostępnia się wyłącznie osobom i podmiotom, wymienionym w art. 191 ust. 1 ustawy, na podstawie pisemnego zapytania.
2. 
Wzór pisemnego zapytania o informacje z rejestru oraz odpowiedzi na to zapytanie stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.
3. 
Zapytanie składa się w dwóch egzemplarzach.
4. 
Zapytanie przesyła się pocztą jako przesyłkę poleconą albo przekazuje Przewodniczącemu Głównej Komisji Orzekającej przez składającego zapytanie lub osobę przez niego upoważnioną.
§  5. 
1. 
Odpowiedzi na zapytanie kierowane do rejestru udziela się nie później niż w terminie 21 dni od dnia, w którym zapytanie wpłynęło do Przewodniczącego Głównej Komisji Orzekającej, z zastrzeżeniem § 7 ust. 2.
2. 
W przypadku stwierdzenia, że zawarte w zapytaniu dane osoby, której ono dotyczy, są niepełne lub zawierają błąd. Przewodniczący Głównej Komisji Orzekającej zwraca się do składającego zapytanie o jego uzupełnienie. Termin udzielenia odpowiedzi biegnie w takim przypadku od dnia uzupełnienia zapytania.
§  6. 
1. 
Odpowiedź na zapytanie podpisuje Przewodniczący Głównej Komisji Orzekającej lub osoba przez niego upoważniona.
2. 
Przewodniczący Głównej Komisji Orzekającej przechowuje zapytania skierowane do rejestru oraz kopie udzielonych na nie odpowiedzi, przez okres 3 lat, licząc od końca roku, w którym udzielono odpowiedzi, a następnie niszczy je zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2011 r. Nr 123, poz. 698 i Nr 171, poz. 1016).
§  7. 
1. 
Odpowiedź na zapytanie przesyłana jest pocztą jako przesyłka polecona albo odbierana osobiście przez składającego zapytanie lub osobę przez niego upoważnioną do odbioru, na podstawie dokumentu stwierdzającego tożsamość tych osób.
2. 
Odpowiedź nieodebraną w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 1, przesyła się pocztą.
§  8. 
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

Zgłoszenie osoby podlegającej wpisowi do rejestru prowadzonego przez Główną Komisję Orzekającą na podstawie art. 188 ustawy

z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.

Przewodniczący

Głównej Komisji Orzekającej

w Sprawach o Naruszenie

Dyscypliny Finansów Publicznych

ul. Świętokrzyska 12

00-916 Warszawa

1. Nazwisko osoby podlegającej

wpisowi do rejestru:

............................................................................................
2. Imię: ............................................................................................
3. Imiona rodziców: ojciec: ...................................................................................

matka: ..................................................................................

4. Data i miejsce urodzenia: dzień ................ miesiąc ......................... rok ..........................

miejsce urodzenia: ..................................................................

5. Rodzaj i numer dokumentu

stwierdzającego tożsamość:

............................................................................................
6. Numer PESEL: ............................................................................................
7. Adres zamieszkania: miejscowość: .........................................................................

powiat/dzielnica: ....................................................................

nr kodu pocztowego: ...............................................................

ul. ................................................... nr domu .......... m. .........

8. Nazwa komisji orzekającej,

która wydała orzeczenie:

............................................................................................
9. Sygnatura akt orzeczenia: sygn.: ...................................................................................

data wydania orzeczenia: .........................................................

10. Określenie orzeczonej kary lub

informacja o odstąpieniu od

wymierzenia kary:

kara: ....................................................................................

data rozpoczęcia wykonywania kary*: .......................................

data zatarcia ukarania: ............................................................

* W przypadku wydania orzeczenia o odstąpieniu od wymierzenia kary – data uprawomocnienia się tego orzeczenia.

data wypełnienia karty:

...............................................................................................................................

(podpis i pieczęć przewodniczącego komisji orzekającej)

)

ZAŁĄCZNIK Nr  2

Zapytanie o informacje z rejestru prowadzonego przez Główną Komisję Orzekającą na podstawie art. 188 ustawy z dnia 17 grudnia

2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych składane przez podmioty wymienione w art. 191 ust. 1 ustawy

oraz odpowiedź na zapytanie

Przewodniczący

Głównej Komisji Orzekającej

w Sprawach o Naruszenie

Dyscypliny Finansów Publicznych

ul. Świętokrzyska 12

00-916 Warszawa

1. Składający zapytanie:

Imię i nazwisko lub nazwa oraz adres składającego zapytanie, a w przypadku podmiotów określonych w art. 191 ust. 1 pkt 1–5

ustawy dodatkowo imię, nazwisko i funkcja wykonywana przez osobę fizyczną występującą w imieniu składającego zapytanie:

Odpowiedź na zapytanie proszę przekazać mi pocztą.*

Odpowiedź na zapytanie odbiorę osobiście.*

Do osobistego odbioru odpowiedzi na zapytanie upoważniam*:

Imię i nazwisko osoby upoważnionej: Rodzaj i numer dokumentu stwierdzającego tożsamość:

2. Zapytanie o udzielenie informacji, czy w rejestrze prowadzonym przez Główną Komisję Orzekającą figuruje

następująca osoba:

nazwisko

..................................................................................

numer PESEL:

..................................................................................

imię: ..................................................................................
data urodzenia: ............................................................

* Niepotrzebne skreślić.

miejscowość ...................................., data ...................................................................................................................

(podpis i pieczęć składającego zapytanie)

Odpowiedź na zapytanie

(wypełnia obsługa rejestru prowadzonego przez Główną Komisję Orzekającą)

Numer odpowiedzi: ............................................

3. Informuję, że osoba wymieniona w pkt 2 zapytania:

A. nie figuruje w rejestrze.*

B. figuruje w rejestrze.*

Orzeczenie wydała: Sygnatura akt: ......................................................................................................
Data wydania orzeczenia: ....................................................................................
Data rozpoczęcia wykonywania kary**: .............................................................
Data zatarcia ukarania: ........................................................................................
Określenie orzeczonej kary lub informacja

o odstąpieniu od wymierzenia kary

..............................................................................................................................

* Niepotrzebne skreślić.

** W przypadku wydania orzeczenia o odstąpieniu od wymierzenia kary – data uprawomocnienia się tego orzeczenia.

data pieczęć podpis
.................................. ..............................................

)

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2013.933 t.j.

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rejestr prowadzony przez Główną Komisję Orzekającą w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych.
Data aktu: 05/07/2005
Data ogłoszenia: 16/08/2013
Data wejścia w życie: 09/08/2005