1) Minister Pracy i Polityki Społecznej kieruje działem administracji rządowej - zabezpieczenie społeczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 1 marca 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. Nr 38, poz. 243, Nr 110, poz. 760 i Nr 148, poz. 1041).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 99, poz. 1001 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 64, poz. 565, Nr 94, poz. 788, Nr 164, poz. 1366, Nr 179, poz. 1487 i Nr 180, poz. 1493, z 2006 r. Nr 144, poz. 1043, Nr 186, poz. 1380, Nr 249, poz. 1831 i Nr 251, poz. 1844 oraz z 2007 r. Nr 35, poz. 219, Nr 36, poz. 226, Nr 48, poz. 320 i Nr 120, poz. 818.
3) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 14 lutego 2005 r. w sprawie placówek opiekuńczo-wychowawczych (Dz. U. Nr 37, poz. 331), które na mocy art. 6 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o zmianie ustawy o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 48, poz. 320) utraciło moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
WNIOSEK
O WYDANIE ZEZWOLENIA NA PROWADZENIE CAŁODOBOWEJ PLACÓWKI OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZEJ
1. Wojewoda, do którego kierowany jest wniosek ............
........................................................
2. Nazwa podmiotu prowadzącego całodobową placówkę
opiekuńczo-wychowawczą .................................
........................................................
........................................................
........................................................
3. Forma prawna podmiotu prowadzącego .....................
........................................................
4. Siedziba podmiotu prowadzącego (adres, telefon, faks) ..
........................................................
........................................................
5. Nazwa całodobowej placówki opiekuńczo-wychowawczej .....
........................................................
6. Adres całodobowej placówki opiekuńczo-wychowawczej .....
........................................................
7. Typ całodobowej placówki opiekuńczo-wychowawczej .......
........................................................
8. Liczba miejsc w placówce ...............................
9. Opis warunków lokalowych ...............................
........................................................
........................................................
........................................................
........................................................
10. Opis organizacji pracy w całodobowej placówce
opiekuńczo-wychowawczej ....................................
........................................................
........................................................
........................................................
........................................................
11. Informacja na temat dotychczasowych doświadczeń
w organizowaniu opieki nad dzieckiem ...................
........................................................
........................................................
........................................................
........................................................
........................................................
12. Struktura zatrudnienia i kwalifikacje pracowników
zatrudnionych w całodobowej placówce opiekuńczo-
wychowawczej ...........................................
........................................................
........................................................
........................................................
........................................................
........................................................
13. Dane osoby upoważnionej do składania wyjaśnień w
zakresie tworzenia i działalności całodobowej placówki
opiekuńczo-wychowawczej
imię i nazwisko ........................................
adres zamieszkania .....................................
numer PESEL* ...........................................
numer telefonu w miejscu zamieszkania ..................
14. Dane osoby, która będzie kierowała placówką
imię i nazwisko ........................................
adres zamieszkania .....................................
numer PESEL* ...........................................
numer telefonu w miejscu zamieszkania ..................
..................... ....................................
(miejscowość, data) (podpis osoby składającej wniosek)
Załączniki:
1) ............. 4)................
2) ............. 5)................
3) ............. 6)................
______
* W przypadku jego braku nazwa i numer innego dokumentu potwierdzającego tożsamość.
Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.
Inga Stawicka 22.12.2025W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
Marek Rotkiewicz 19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
Marek Rotkiewicz 19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
Grażyna J. Leśniak 18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
Krzysztof Koślicki 16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
Marcin Szymankiewicz 15.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.2007.201.1455 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Placówki opiekuńczo-wychowawcze. |
| Data aktu: | 19/10/2007 |
| Data ogłoszenia: | 30/10/2007 |
| Data wejścia w życie: | 14/11/2007 |








