Wzór dokumentu potwierdzającego okres i wysokość pobieranego przez posłów do Parlamentu Europejskiego wybranych w Rzeczypospolitej Polskiej uposażenia i składek od tego świadczenia, skład zespołu powypadkowego badającego okoliczności i przyczyny wypadku przy sprawowaniu mandatu oraz zakres zadań Kancelarii Sejmu w stosunku do poszkodowanych w tych wypadkach.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ1)
z dnia 27 grudnia 2005 r.
w sprawie wzoru dokumentu potwierdzającego okres i wysokość pobieranego przez posłów do Parlamentu Europejskiego wybranych w Rzeczypospolitej Polskiej uposażenia i składek od tego świadczenia, składu zespołu powypadkowego badającego okoliczności i przyczyny wypadku przy sprawowaniu mandatu oraz zakresu zadań Kancelarii Sejmu w stosunku do poszkodowanych w tych wypadkach

Na podstawie art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 30 lipca 2004 r. o uposażeniu posłów do Parlamentu Europejskiego wybranych w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 187, poz. 1925) zarządza się, co następuje:
§  1.
Dokumentem potwierdzającym okres i wysokość pobieranego przez posła do Parlamentu Europejskiego wybranego w Rzeczypospolitej Polskiej, zwanego dalej "posłem do Parlamentu Europejskiego", uposażenia i składek od tego świadczenia jest zaświadczenie, którego wzór stanowi załącznik do rozporządzenia.
§  2.
1.
Okoliczności i przyczyny wypadków przy sprawowaniu mandatu posła do Parlamentu Europejskiego bada zespół powypadkowy.
2.
W skład zespołu powypadkowego wchodzi pracownik służby bezpieczeństwa i higieny pracy w Kancelarii Sejmu oraz przedstawiciel pracowników Kancelarii Sejmu przeszkolony w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
§  3.
1.
Do ustalenia zakresu zadań Kancelarii Sejmu w stosunku do posłów do Parlamentu Europejskiego poszkodowanych w wypadkach przy sprawowaniu mandatu stosuje się odpowiednio przepisy regulujące zasady i tryb postępowania przy ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy.
2.
Przy wykonywaniu zadań, o których mowa w ust. 1, Kancelaria Sejmu wykonuje obowiązki pracodawcy.
§  4.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
______

1) Minister Pracy i Polityki Społecznej kieruje działem administracji rządowej - praca i zabezpieczenie społeczne, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 października 2005 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. Nr 220, poz. 1891).

ZAŁĄCZNIK 

WZÓR

Zaświadczenie

............................... Warszawa, dnia ...........

(pieczęć Kancelarii Sejmu RP)

..............................

(nr REGON-EKD)

Stwierdza się, że ..........................................

(imię i nazwisko posła)

syn(córka) .................................................

(imiona rodziców posła)

urodzony(a) ................................................

(data i miejsce urodzenia posła)

wykonywał(a) mandat poselski w Parlamencie Europejskim

.............................. ...........................

(numer kadencji Parlamentu (okres sprawowania mandatu)

Europejskiego)

i pobierał(a) w tym okresie uposażenie poselskie w

wysokości: .................................................

W okresie pobierania uposażenia były opłacone składki na

ubezpieczenia społeczne (emerytalne, rentowe i wypadkowe) w

wysokości:

............................................................

(rodzaj ubezpieczenia i wysokość składek)

............................................................

(rodzaj ubezpieczenia i wysokość składek)

............................................................

(rodzaj ubezpieczenia i wysokość składek)

.......................................

(pieczęć i podpis Szefa Kancelarii Sejmu

lub osoby przez niego upoważnionej)

Zmiany w prawie

Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2006.1.4

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Wzór dokumentu potwierdzającego okres i wysokość pobieranego przez posłów do Parlamentu Europejskiego wybranych w Rzeczypospolitej Polskiej uposażenia i składek od tego świadczenia, skład zespołu powypadkowego badającego okoliczności i przyczyny wypadku przy sprawowaniu mandatu oraz zakres zadań Kancelarii Sejmu w stosunku do poszkodowanych w tych wypadkach.
Data aktu: 27/12/2005
Data ogłoszenia: 02/01/2006
Data wejścia w życie: 17/01/2006