2 Niniejsze rozporządzenie, w zakresie swojej regulacji, wdraża postanowienia następujących dyrektyw Wspólnot Europejskich:- dyrektywy Rady 93/14/EWG z dnia 5 czerwca 1993 r. w sprawie hamowania dwu- lub trzykołowych pojazdów silnikowych (Dz. Urz. WE L 121 z 15.05.1993),
- dyrektywy Rady 93/29/EWG z dnia 14 czerwca 1993 r. w sprawie oznaczania urządzeń do sterowania i kontroli, urządzeń ostrzegawczych oraz wskaźników pojazdów silnikowych dwu- lub trzykołowych (Dz. Urz. WE L 188 z 29.07.1993, z późn. zm.),
- dyrektywy Rady 93/30/EWG z dnia 14 czerwca 1993 r. w sprawie dźwiękowych urządzeń ostrzegawczych dla dwu- lub trzykołowych pojazdów silnikowych (Dz. Urz. WE L 188 z 29.07.1993),
- dyrektywy Rady 93/31/EWG z dnia 14 czerwca 1993 r. w sprawie podpórek dwukołowych pojazdów silnikowych (Dz. Urz. WE L 188 z 29.07.1993, z późn. zm.),
- dyrektywy Rady 93/32/EWG z dnia 14 czerwca 1993 r. w sprawie uchwytów ręcznych dla pasażerów dwukołowych pojazdów silnikowych (Dz. Urz. WE L 188 z 29.07.1993, z późn. zm.),
- dyrektywy Rady 93/33/EWG z dnia 14 czerwca 1993 r. w sprawie urządzeń zabezpieczających dwu- lub trzykołowe pojazdy silnikowe przed bezprawnym użyciem (Dz. Urz. WE L 188 z 29.07.1993, z późn. zm.),
- dyrektywy Rady 93/34/EWG z dnia 14 czerwca 1993 r. w sprawie ustawowych oznaczeń dwu- lub trzykołowych pojazdów silnikowych (Dz. Urz. WE L 188 z 29.07.1993, z późn. zm.),
- dyrektywy Rady 93/92/EWG z dnia 29 października 1993 r. w sprawie instalacji urządzeń oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej w jedno- lub trzykołowych pojazdach silnikowych (Dz. Urz. WE L 311 z 14.12.1993, z późn. zm.),
- dyrektywy Rady 93/93/EWG z dnia 29 października 1993 r. w sprawie mas i wymiarów dwu- lub trzykołowych pojazdów silnikowych (Dz. Urz. WE L 311 z 14.12.1993, z późn. zm.),
- dyrektywy Rady 93/94/EWG z dnia 29 października 1993 r. w sprawie miejsca montażu tylnej tablicy rejestracyjnej pojazdów dwu- lub trzykołowych (Dz. Urz. WE L 311 z 14.12.1993, z późn. zm.),
- dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 95/1/WE z dnia 2 lutego 1995 r. w sprawie maksymalnej prędkości konstrukcyjnej, maksymalnego momentu obrotowego i maksymalnej mocy netto silnika dwu- lub trzykołowych pojazdów silnikowych (Dz. Urz. WE L 52 z 08.03.1995, z późn. zm.),
- dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 97/24/WE z dnia 17 czerwca 1997 r. w sprawie niektórych części właściwości dwu- lub trzykołowych pojazdów silnikowych (Dz. Urz. WE L 226 z 18.08.1997, z późn. zm.),
- dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2000/7/WE z dnia 20 marca 2000 r. w sprawie prędkościomierzy do dwu- lub trzykołowych pojazdów silnikowych i zmieniającej dyrektywę Rady 92/61/EWG w sprawie homologacji typu dwu- lub trzykołowych pojazdów silnikowych (Dz. Urz. WE L 106 z 03.05.2000),
- dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2002/24/WE z dnia 18 marca 2002 r. w sprawie homologacji typu dwu- i trzykołowych pojazdów mechanicznych i uchylającej dyrektywę Rady 92/61/EWG (Dz. Urz. WE L 124 z 09.05.2002, z późn. zm.),
- dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2002/51/WE z dnia 19 lipca 2002 r. w sprawie zmniejszenia poziomu emisji substancji zanieczyszczających środowisko z silnikowych pojazdów dwu- i trzykołowych oraz zmieniającej dyrektywę 97/24/WE (Dz. Urz. WE L 124 z 09.05.2002, z późn. zm.).
Dane dotyczące ogłoszenia powyższych aktów dotyczą ich ogłoszenia w Polskim wydaniu specjalnym Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej.