Staż adaptacyjny i test umiejętności w toku postępowania o uznanie nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej kwalifikacji do wykonywania zawodu nauczyciela.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU1)
z dnia 7 stycznia 2003 r.
w sprawie stażu adaptacyjnego i testu umiejętności w toku postępowania o uznanie nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej kwalifikacji do wykonywania zawodu nauczyciela

Na podstawie art. 15 ustawy z dnia 26 kwietnia 2001 r. o zasadach uznawania nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej kwalifikacji do wykonywania zawodów regulowanych (Dz. U. Nr 87, poz. 954 oraz z 2002 r. Nr 71, poz. 655) zarządza się, co następuje:

Rozdział  1

Przepisy ogólne

§  1.
Rozporządzenie określa:
1)
warunki, sposób i tryb odbywania stażu adaptacyjnego, sposób i tryb wykonywania nadzoru nad odbywaniem stażu adaptacyjnego oraz oceny nabytych przez wnioskodawcę umiejętności;
2)
warunki, sposób i tryb przeprowadzania testu umiejętności oraz oceny wykazanych przez wnioskodawcę umiejętności.
§  2.
Ilekroć w rozporządzeniu bez bliższego określenia jest mowa o:
1)
"stażu adaptacyjnym" - oznacza to staż, o którym mowa w art. 2 pkt 16 ustawy z dnia 26 kwietnia 2001 r. o zasadach uznawania nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej kwalifikacji do wykonywania zawodów regulowanych, zwanej dalej "ustawą";
2)
"teście umiejętności" - oznacza to test, o którym mowa w art. 2 pkt 17 ustawy;
3)
"Biuletynie Informacji Publicznej" - oznacza to Biuletyn w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198 oraz z 2002 r. Nr 153, poz. 1271);
4)
"postępowaniu" - oznacza to postępowanie w sprawie uznania kwalifikacji prowadzone na podstawie przepisów ustawy;
5)
"wnioskodawcy" - oznacza to wnioskodawcę w rozumieniu ustawy;
6)
"organie prowadzącym postępowanie" - oznacza to ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania lub organ wskazany w trybie określonym w art. 4a ustawy z dnia 4 września 1997 r. o działach administracji rządowej (Dz. U. z 1999 r. Nr 82, poz. 928, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 43, poz. 489, Nr 48, poz. 550, Nr 62, poz. 718, Nr 70, poz. 816, Nr 73, poz. 852, Nr 109, poz. 1158 i Nr 122, poz. 1314 i 1321, z 2001 r. Nr 3, poz. 18, Nr 5, poz. 43 i 44, Nr 42, poz. 475, Nr 63, poz. 634, Nr 73, poz. 761, Nr 76, poz. 811, Nr 87, poz. 954, Nr 102, poz. 1116, Nr 113, poz. 1207, Nr 115, poz. 1229, Nr 123, poz. 1353, Nr 125, poz. 1371, Nr 126, poz. 1382, Nr 129, poz. 1441, Nr 130, poz. 1450 i Nr 154, poz. 1800 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 41, poz. 365, Nr 71, poz. 655, Nr 74, poz. 676, Nr 89, poz. 804, Nr 93, poz. 820, Nr 130, poz. 1112 i Nr 135, poz. 1145).
§  3.
1.
Staż adaptacyjny albo test umiejętności są prowadzone dla danego przedmiotu nauczania lub rodzaju prowadzonych zajęć, z uwzględnieniem przepisów w sprawie kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.
2.
Jeżeli wnioskodawca wnosi o uznanie kwalifikacji do nauczania więcej niż jednego przedmiotu nauczania lub rodzaju prowadzonych zajęć, wnioskodawca odbywa jeden staż adaptacyjny albo przystępuje do jednego testu umiejętności.
§  4.
1.
Konieczność odbycia stażu adaptacyjnego albo testu umiejętności jest stwierdzana w formie postanowienia wydanego w toku postępowania.
2.
Wnioskodawca po otrzymaniu postanowienia, o którym mowa w ust. 1, występuje z wnioskiem o odbycie stażu adaptacyjnego albo przeprowadzenie testu umiejętności.
3.
Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 2, stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia.
4.
Wzór wniosku jest dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej na stronach podmiotowych ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
§  5.
Organ prowadzący postępowanie przekazuje odpowiednio jednostce, w której ma być odbywany staż adaptacyjny, albo jednostce przygotowującej i przeprowadzającej test umiejętności postanowienie, o którym mowa w § 4 ust. 1, wraz z kopią dokumentacji zawierającej informację o posiadanych kwalifikacjach, w tym o wykształceniu i doświadczeniu zawodowym wnioskodawcy. Przekazanie może być dokonane również za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
§  6.
Organ prowadzący postępowanie upowszechnia na stronach podmiotowych ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania Biuletynu Informacji Publicznej informacje o wymogach kwalifikacyjnych nauczycieli poszczególnych przedmiotów nauczania lub rodzajów prowadzonych zajęć, informacje o kształceniu w tym zakresie, wykazy literatury pomocnej przy uzupełnianiu wiedzy niezbędnej dla spełnienia tych wymogów, przykłady testów umiejętności dla wybranych zakresów, a także o jednostkach, w których mogą być odbywane staże adaptacyjne, oraz wnioski z odbytych staży - z zachowaniem przepisów o ochronie danych osobowych.

Rozdział  2

Staż adaptacyjny

§  7.
1.
Staż adaptacyjny może być odbywany w szkołach, placówkach oraz zakładach kształcenia nauczycieli, zwanych dalej "jednostkami", wskazanych w postanowieniu, o którym mowa w § 4 ust. 1.
2.
Kuratorzy oświaty, po porozumieniu z organem prowadzącym jednostkę, przekazują organowi prowadzącemu postępowanie raz w roku w terminie do dnia 15 grudnia wykaz jednostek, w których wnioskodawcy mogą odbywać staż adaptacyjny.
3.
W postanowieniu, o którym mowa w § 4 ust. 1, wskazuje się odpowiednią jednostkę spośród jednostek wymienionych w wykazie, o którym mowa w ust. 2. W przypadku braku takich jednostek odpowiednią jednostkę wskazuje organ prowadzący postępowanie po zasięgnięciu opinii kuratora oświaty i po porozumieniu z organem prowadzącym jednostkę.
4.
Wnioskodawca może wskazać jednostkę, która gotowa jest nawiązać z wnioskodawcą stosunek prawny, o którym mowa w art. 2 pkt 16 ustawy, w celu odbycia przez niego stażu adaptacyjnego.
5.
W przypadku, o którym mowa w ust. 4, wnioskodawca wraz z wnioskiem, o którym mowa w § 4 ust. 2, składa formularz zgłoszeniowy, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia, oraz zobowiązanie jednostki do nawiązania z wnioskodawcą stosunku prawnego.
6.
W zobowiązaniu, o którym mowa w ust. 5, jednostka określi:
1)
rodzaj stosunku prawnego;
2)
termin, w jakim nawiąże stosunek prawny;
3)
okres, na jaki nawiąże stosunek prawny;
4)
informację o obowiązkach, jakie powierzy wnioskodawcy.
7.
Organ prowadzący postępowanie może wskazać w postanowieniu jednostkę, o której mowa w ust. 4.
§  8.
1.
W celu odbycia stażu adaptacyjnego w jednostce wskazanej w formularzu zgłoszeniowym, o którym mowa w § 7 ust. 5, wnioskodawca jest zatrudniany na podstawie umowy o pracę albo odbywa staż, bez wynagrodzenia lub za wynagrodzeniem, na podstawie umowy cywilnoprawnej - na warunkach określonych pomiędzy wnioskodawcą a jednostką.
2.
W przypadku odbywania stażu adaptacyjnego w jednostce wskazanej przez organ prowadzący postępowanie w trybie § 7 ust. 3, wnioskodawca odbywa staż bez wynagrodzenia, chyba że jednostka i wnioskodawca postanowią inaczej.
3.
Nawiązanie stosunku prawnego za wynagrodzeniem następuje w porozumieniu z organem prowadzącym jednostkę.
§  9.
1.
Staż adaptacyjny odbywany jest pod nadzorem opiekuna stażu, którym może być nauczyciel posiadający kwalifikacje do nauczania danego przedmiotu nauczania lub prowadzenia danego rodzaju zajęć w zakresie, w jakim o uznanie kwalifikacji występuje wnioskodawca.
2.
Nauczyciela, o którym mowa w ust. 1, wyznacza na okres całego stażu adaptacyjnego dyrektor jednostki, w której odbywany jest staż.
3.
Zmiana opiekuna stażu adaptacyjnego może nastąpić z powodu:
1)
braku możliwości dalszego wykonywania czynności nadzoru;
2)
umotywowanego wniosku wnioskodawcy złożonego nie później niż na trzy miesiące przed zakończeniem stażu;
3)
umotywowanej prośby opiekuna stażu złożonej nie później niż na trzy miesiące przed zakończeniem stażu.
§  10.
Staż adaptacyjny jest odbywany zgodnie z programem stażu ustalanym przez dyrektora jednostki.
§  11.
1.
Program stażu adaptacyjnego jest ustalany po otrzymaniu postanowienia, o którym mowa w § 4 ust. 1, oraz kopii dokumentacji, o której mowa w § 5, dla nauczania danego przedmiotu lub przedmiotów nauczania albo dla prowadzenia danego rodzaju zajęć w zakresie, w jakim o uznanie kwalifikacji występuje wnioskodawca.
2.
Program stażu adaptacyjnego przygotowywany jest dla każdego wnioskodawcy indywidualnie, po przeprowadzeniu analizy kwalifikacji wnioskodawcy z uwzględnieniem zakresu wiedzy, jaki jest niezbędny dla spełnienia wymagań kwalifikacyjnych określonych dla nauczyciela danego przedmiotu nauczania lub rodzaju prowadzonych zajęć.
§  12.
W programie stażu adaptacyjnego uwzględnia się:
1)
dotychczasowe doświadczenie zawodowe wnioskodawcy i wymagania stawiane nauczycielom w zakresie, w jakim prowadzone jest postępowanie;
2)
różnice w metodyce prowadzenia zajęć;
3)
potrzeby poznania organizacji, zadań i zasad funkcjonowania jednostki, do pracy w której mają zostać uznane kwalifikacje wnioskodawcy;
4)
potrzeby uczestniczenia przez wnioskodawcę w pozalekcyjnej działalności jednostki.
§  13.
Program stażu adaptacyjnego powinien uwzględniać w szczególności:
1)
uczestnictwo w charakterze obserwatora w odpowiednich zajęciach prowadzonych w jednostce przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli, w wymiarze co najmniej trzech zajęć w miesiącu;
2)
prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora jednostki, w której staż adaptacyjny jest odbywany, w wymiarze co najmniej trzech zajęć w miesiącu, i omawianie tych zajęć z osobą, w której obecności się odbywały;
3)
opracowywanie planu zajęć i samodzielne prowadzenie zajęć;
4)
uczestnictwo w pozalekcyjnej działalności jednostki, w której staż adaptacyjny jest odbywany;
5)
uczestnictwo w pracach organizacyjnych jednostki, w której staż adaptacyjny jest odbywany.
§  14.
1.
Długość stażu adaptacyjnego określona jest w postanowieniu, o którym mowa w § 4 ust. 1.
2.
Na wniosek wnioskodawcy złożony w toku postępowania staż adaptacyjny może być przedłużony przez organ prowadzący postępowanie.
3.
Jeżeli wniosek, o którym mowa w ust. 2, został złożony w trakcie odbywania stażu adaptacyjnego, organ prowadzący postępowanie przedłuża lub odmawia przedłużenia stażu, po zapoznaniu się z opinią dyrektora jednostki, w której staż adaptacyjny jest odbywany.
§  15.
Staż adaptacyjny rozpoczyna się w terminie określonym w postanowieniu, o którym mowa w § 4 ust. 1, lub w terminie uzgodnionym przez wnioskodawcę z jednostką.
§  16.
1.
Prawidłowy przebieg stażu adaptacyjnego zapewnia dyrektor jednostki, w której staż jest odbywany.
2.
Opiekun stażu adaptacyjnego informuje dyrektora jednostki o realizacji przez wnioskodawcę zadań wynikających z zatwierdzonego programu stażu.
§  17.
1.
Oceny stażu adaptacyjnego dokonują wspólnie opiekun stażu i dyrektor jednostki, w której staż jest odbywany, nie później niż w ciągu czternastu dni od dnia zakończenia stażu.
2.
Dokonując oceny stażu adaptacyjnego, uwzględnia się w szczególności poprawność merytoryczną i metodyczną prowadzonych zajęć, a także:
1)
zaangażowanie zawodowe wnioskodawcy, w tym uczestnictwo w działalności jednostki, w której staż był odbywany, i w pracach organizacyjnych;
2)
przestrzeganie porządku pracy ustalonego w jednostce, w której staż był odbywany.
3.
Ocena stażu adaptacyjnego jest dokonywana w formie raportu opiekuna stażu i wniosków dyrektora jednostki, w której staż jest odbywany, zawierającego uzasadnione stwierdzenie o przygotowaniu do samodzielnego wykonywania zawodu lub jego braku.
4.
Ocena stażu adaptacyjnego jest potwierdzana podpisami dyrektora jednostki i opiekuna stażu.
§  18.
Ocenę stażu adaptacyjnego dyrektor jednostki, w której staż był odbywany, przekazuje wnioskodawcy oraz organowi prowadzącemu postępowanie, w terminie trzech dni od dnia jej sporządzenia.

Rozdział  3

Test umiejętności

§  19.
1.
Test umiejętności przeprowadzany jest przez publiczne placówki doskonalenia nauczycieli o zasięgu ogólnokrajowym wskazane w postanowieniu, o którym mowa w § 4 ust. 1.
2.
Testy umiejętności przeprowadzane są dwa razy w roku.
3.
Terminy testu umiejętności są ustalane przez organ prowadzący postępowanie najpóźniej do dnia 15 grudnia na rok następny i podawane do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej na stronach podmiotowych ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
§  20.
1.
Wnioskodawcy, którzy złożyli wnioski o przeprowadzenie testu umiejętności wcześniej niż na 3 miesiące przed ustalonym terminem testu, odbywają test w tym terminie.
2.
Wnioskodawca może wystąpić o odbycie testu umiejętności w kolejnym terminie.
§  21.
1.
Test umiejętności opracowuje jednostka przeprowadzająca test.
2.
Do opracowywania testu umiejętności przepisy § 11 ust. 2 stosuje się odpowiednio.
3.
Z czynności testu umiejętności sporządza się protokół, w którym odnotowuje się datę przeprowadzenia testu. Protokół podpisują osoby przeprowadzające test.
§  22.
1.
Test umiejętności przeprowadza się w formie pisemnej z zachowaniem zasady anonimowości, z zastrzeżeniem ust. 2.
2.
Jeżeli ze względu na chorobę lub niepełnosprawność wnioskodawcy nie jest możliwe przeprowadzenie testu umiejętności z zachowaniem zasady anonimowości, test przeprowadza się w formie możliwej do wykonania przez wnioskodawcę, odnotowanej na arkuszu testu. Ocena takiego testu jest dokonywana niezwłocznie po jego zakończeniu.
§  23.
1.
Test umiejętności przeprowadza się w języku polskim, z zastrzeżeniem ust. 2.
2.
Jeżeli postępowanie dotyczy uznania kwalifikacji do nauczania języka obcego lub do nauczania przedmiotu nauczania lub prowadzenia zajęć w języku obcym, test umiejętności przeprowadza się w danym języku obcym.
§  24.
Arkusze testu są przygotowywane i przechowywane w warunkach uniemożliwiających ich nieuprawnione ujawnienie wnioskodawcy przed rozpoczęciem testu.
§  25.
1.
Test umiejętności składa się z nie więcej niż stu zagadnień lub pytań, w tym nie więcej niż 10% o charakterze opisowym. Każde z zagadnień lub pytań niemających charakteru opisowego powinno zawierać nie mniej niż trzy możliwości odpowiedzi.
2.
Co najmniej 90% zagadnień lub pytań zawiera jedną odpowiedź poprawną. Pozostałe zagadnienia lub pytania mogą zawierać więcej niż jedną odpowiedź poprawną.
§  26.
1.
Test umiejętności przeprowadza komisja, składająca się co najmniej z trzech osób powoływanych przez dyrektora jednostki, w której test jest przeprowadzany.
2.
Zagadnienia, pytania i możliwości odpowiedzi umieszczane są na jednostronnie zadrukowanych arkuszach testu ostemplowanych przez jednostkę, w której test jest przeprowadzany.
§  27.
1.
Ocena testu umiejętności jest ustalana w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia przeprowadzenia testu.
2.
Odpowiedzi lub rozwiązania zagadnień i pytań są punktowane.
3.
Oceny testu umiejętności dokonuje jednostka przeprowadzająca test, uwzględniając w szczególności, że:
1)
za każdą prawidłową odpowiedź na zagadnienie lub pytanie, niemające charakteru opisowego, ustala się jednakową liczbę punktów, z tym że w przypadku, gdy więcej niż jedna odpowiedź jest prawidłowa, dla zdobycia punktów za takie zagadnienie lub pytanie należy wskazać jako poprawne wszystkie odpowiedzi;
2)
za każde prawidłowe rozwiązanie zagadnienia lub pytania o charakterze opisowym ustala się jednakową liczbę punktów;
3)
zaliczenie testu następuje w przypadku, gdy wnioskodawca uzyska więcej niż 66% punktów możliwych do uzyskania.
4.
Kryteria oceny testu umiejętności, ustalone zgodnie z ust. 3, są dostępne dla wnioskodawcy w jednostce przeprowadzającej test oraz są umieszczane na arkuszu testu.
§  28.
Wynik testu umiejętności komisja przeprowadzająca test przekazuje wnioskodawcy oraz organowi prowadzącemu postępowanie w terminie trzech dni od dnia ustalenia wyniku testu.

Rozdział  4

Przepis końcowy

§  29.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w Unii Europejskiej.
______

1) Minister Edukacji Narodowej i Sportu kieruje działem administracji rządowej - oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji Narodowej i Sportu (Dz. U. Nr 97, poz. 866).

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

Wzór

Wniosek

o odbycie stażu adaptacyjnego/przeprowadzenie testu umiejętności1)

......................................... wnosi o odbycie stażu

(imię i nazwisko)

adaptacyjnego/przeprowadzenie w terminie najbliższym/ .........

..............................2) testu umiejętności1) zgodnie z

postanowieniem ................................................

(określenie organu prowadzącego postępowanie w

sprawie uznania kwalifikacji)

z dnia ............... w sprawie nr ................. .

Zawiadomienia proszę kierować na adres ........................

...............................................................

...............................................................

.................

(podpis)

______

1) Niepotrzebne skreślić.

2) Jeżeli wnioskodawca występuje o przeprowadzenie testu

umiejętności w terminie późniejszym, powinien w wolnym polu

wpisać wnioskowaną datę zgodnie z § 20 ust. 2

rozporządzenia.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

Wzór

Formularz zgłoszeniowy

.............................. prosi o wskazanie w celu odbycia

(imię i nazwisko)

stażu adaptacyjnego ...........................................

...............................................................

...............................................................

(określenie jednostki, w której staż ma być odbywany, wraz z

adresem jednostki)

W załączeniu zobowiązanie do nawiązania stosunku prawnego

wystawione przez powyższą jednostkę.

..................

(podpis)

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2003.5.47

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Staż adaptacyjny i test umiejętności w toku postępowania o uznanie nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej kwalifikacji do wykonywania zawodu nauczyciela.
Data aktu: 07/01/2003
Data ogłoszenia: 17/01/2003
Data wejścia w życie: 01/05/2004