Organy kolegialne technicznej wyższej szkoły zawodowej.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO
z dnia 7 listopada 1966 r.
w sprawie organów kolegialnych technicznej wyższej szkoły zawodowej.

Na podstawie art. 43 ustawy z dnia 5 listopada 1958 r. o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 1965 r. Nr 16, poz. 114) zarządza się, co następuje:
§  1.
Organami kolegialnymi technicznej wyższej szkoły zawodowej są:
1)
rada szkoły,
2)
rady wydziałów,
3)
rady roku.
§  2.
1.
Rada szkoły jest organem doradczym rektora; rektor zasięga opinii rady szkoły we wszystkich sprawach i o istotnym znaczeniu dla szkoły, a w szczególności dotyczących:

- organizacji i rozwoju szkoły oraz jej funkcjonowania w zakresie dydaktycznym i wychowawczym,

- realizacji zadań szkoły i jej jednostek organizacyjnych oraz oceny wyników ich pracy,

- planów studiów i programów nauczania,

- potrzeb kulturalnych i bytowych studentów,

- budżetu szkoły i rozdziału środków budżetowych między poszczególne jednostki organizacyjne szkoły,

- obsady kierowniczej jednostek organizacyjnych szkoły oraz rozwoju młodej kadry dydaktycznej.

2.
W skład rady szkoły wchodzą: rektor (prorektorzy), dziekani wydziałów, po dwóch przedstawicieli każdej rady wydziału, wybranych w głosowaniu tajnym na okres roku szkolnego, oraz dyrektor administracyjny i kierownik studium wojskowego.
3.
W posiedzeniach rady szkoły uczestniczy przedstawiciel zakładowej organizacji związkowej; za zgodą rektora mogą uczestniczyć także inne osoby, którym przysługuje głos doradczy.
4.
Przewodniczącym rady szkoły jest rektor.
5.
Posiedzenia rady szkoły zwołuje rektor co najmniej raz na dwa miesiące z wyjątkiem wakacji letnich.
§  3.
1.
Rada wydziału jest organem doradczym dziekana; dziekan zasięga opinii rady wydziału we wszystkich sprawach o istotnym znaczeniu dla wydziału, a w szczególności dotyczących:

- organizacji i rozwoju wydziału oraz jego funkcjonowania w zakresie dydaktycznym i wychowawczym,

- projektów planów studiów i programów nauczania,

- rozwoju młodej kadry dydaktycznej wydziału,

- potrzeb kulturalnych i bytowych studentów,

- rozdziału środków budżetowych w ramach wydziału.

2.
W skład rady wydziału wchodzą: dziekan (prodziekani), kierownicy zespołów przedmiotowych istniejących na wydziale, opiekunowie roku oraz profesorowie i docenci zatrudnieni na wydziale.
3.
W posiedzeniach rady wydziału mogą brać udział - za zgodą dziekana - inne osoby, którym przysługuje głos doradczy.
4.
Przewodniczącym rady wydziału jest dziekan.
5.
Posiedzenia rady wydziału zwołuje dziekan co najmniej raz na dwa miesiące z wyjątkiem wakacji letnich.
§  4.
1.
Rada roku rozpatruje sprawy związane z nauczaniem i wychowaniem studentów oraz przedstawia dziekanowi wydziału wnioski o zaliczenie studentom poszczególnych semestrów.
2.
W skład rady roku wchodzą wszyscy pracownicy naukowo-dydaktyczni prowadzący zdjęcia w danym roku (semestrze) na odpowiednim wydziale.
3.
Przewodniczącym rady roku jest opiekun roku wyznaczony przez dziekana.
4.
Posiedzenia rady roku zwołuje dziekan wydziału lub wyznaczony przez niego opiekun roku w zależności od potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz w miesiącu.
5.
Dziekan może zapraszać na posiedzenia rady roku przedstawicieli organizacji młodzieżowych działających na terenie szkoły.
§  5.
Opinie i wnioski organów, o których mowa w § 2-4, podejmowane są zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej połowy członków tych organów.
§  6.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Zmiany w prawie

Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Co się zmieni w prawie dla osób z niepełnosprawnościami w 2025 roku

Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikowaliśmy 31 grudnia.

Beata Dązbłaż 28.12.2024
Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024