Organy kolegialne technicznej wyższej szkoły zawodowej.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO
z dnia 7 listopada 1966 r.
w sprawie organów kolegialnych technicznej wyższej szkoły zawodowej.

Na podstawie art. 43 ustawy z dnia 5 listopada 1958 r. o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 1965 r. Nr 16, poz. 114) zarządza się, co następuje:
§  1.
Organami kolegialnymi technicznej wyższej szkoły zawodowej są:
1)
rada szkoły,
2)
rady wydziałów,
3)
rady roku.
§  2.
1.
Rada szkoły jest organem doradczym rektora; rektor zasięga opinii rady szkoły we wszystkich sprawach i o istotnym znaczeniu dla szkoły, a w szczególności dotyczących:

- organizacji i rozwoju szkoły oraz jej funkcjonowania w zakresie dydaktycznym i wychowawczym,

- realizacji zadań szkoły i jej jednostek organizacyjnych oraz oceny wyników ich pracy,

- planów studiów i programów nauczania,

- potrzeb kulturalnych i bytowych studentów,

- budżetu szkoły i rozdziału środków budżetowych między poszczególne jednostki organizacyjne szkoły,

- obsady kierowniczej jednostek organizacyjnych szkoły oraz rozwoju młodej kadry dydaktycznej.

2.
W skład rady szkoły wchodzą: rektor (prorektorzy), dziekani wydziałów, po dwóch przedstawicieli każdej rady wydziału, wybranych w głosowaniu tajnym na okres roku szkolnego, oraz dyrektor administracyjny i kierownik studium wojskowego.
3.
W posiedzeniach rady szkoły uczestniczy przedstawiciel zakładowej organizacji związkowej; za zgodą rektora mogą uczestniczyć także inne osoby, którym przysługuje głos doradczy.
4.
Przewodniczącym rady szkoły jest rektor.
5.
Posiedzenia rady szkoły zwołuje rektor co najmniej raz na dwa miesiące z wyjątkiem wakacji letnich.
§  3.
1.
Rada wydziału jest organem doradczym dziekana; dziekan zasięga opinii rady wydziału we wszystkich sprawach o istotnym znaczeniu dla wydziału, a w szczególności dotyczących:

- organizacji i rozwoju wydziału oraz jego funkcjonowania w zakresie dydaktycznym i wychowawczym,

- projektów planów studiów i programów nauczania,

- rozwoju młodej kadry dydaktycznej wydziału,

- potrzeb kulturalnych i bytowych studentów,

- rozdziału środków budżetowych w ramach wydziału.

2.
W skład rady wydziału wchodzą: dziekan (prodziekani), kierownicy zespołów przedmiotowych istniejących na wydziale, opiekunowie roku oraz profesorowie i docenci zatrudnieni na wydziale.
3.
W posiedzeniach rady wydziału mogą brać udział - za zgodą dziekana - inne osoby, którym przysługuje głos doradczy.
4.
Przewodniczącym rady wydziału jest dziekan.
5.
Posiedzenia rady wydziału zwołuje dziekan co najmniej raz na dwa miesiące z wyjątkiem wakacji letnich.
§  4.
1.
Rada roku rozpatruje sprawy związane z nauczaniem i wychowaniem studentów oraz przedstawia dziekanowi wydziału wnioski o zaliczenie studentom poszczególnych semestrów.
2.
W skład rady roku wchodzą wszyscy pracownicy naukowo-dydaktyczni prowadzący zdjęcia w danym roku (semestrze) na odpowiednim wydziale.
3.
Przewodniczącym rady roku jest opiekun roku wyznaczony przez dziekana.
4.
Posiedzenia rady roku zwołuje dziekan wydziału lub wyznaczony przez niego opiekun roku w zależności od potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz w miesiącu.
5.
Dziekan może zapraszać na posiedzenia rady roku przedstawicieli organizacji młodzieżowych działających na terenie szkoły.
§  5.
Opinie i wnioski organów, o których mowa w § 2-4, podejmowane są zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej połowy członków tych organów.
§  6.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Zmiany w prawie

Wolna Wigilia po raz pierwszy i nowe obowiązki dla firm, które wejdą… w Wigilię

W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.

Grażyna J. Leśniak 23.12.2025
Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.1966.46.282

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Organy kolegialne technicznej wyższej szkoły zawodowej.
Data aktu: 07/11/1966
Data ogłoszenia: 15/11/1966
Data wejścia w życie: 15/11/1966