Inga Stawicka

Inga Stawicka

Kontakt: Inga.Stawicka@wolterskluwer.com

Artykuły autora

Projekt o konsumenckich pozwach grupowych wzbudza kolejne wątpliwości

Prawo cywilne Rynek i konsument

W toku opiniowania pojawiają się kolejne krytyczne uwagi do projektu nowelizacji dotyczącej pozwów grupowych w postępowaniach konsumenckich. Tym razem swoje wątpliwości zgłosiło Rządowe Centrum Legislacji. W przedstawionym stanowisku zaznacza, że nie jest do końca jasne, czy projekt prawidłowo zrealizuje założenia unijnej dyrektywy, a część regulacji jest nieprecyzyjna.

24.02.2023

Prosta spółka akcyjna na razie niezbyt popularna wśród inwestorów

Spółki

Półtora roku po wejściu w życie nowego typu spółki kapitałowej wiadomo już, że prosta spółka akcyjna nie należy do najczęściej wybieranych form prowadzenia działalności. Do tej pory zarejestrowano w Polsce niecałe 1,5 tys. takich podmiotów. Prawnicy oceniają, że przedsiębiorcy nadal nie do końca rozumieją, jak funkcjonuje PSA, i czekają na wykształcenie się praktyki w tej dziedzinie.

24.02.2023

Pszczelarze też skorzystają z niższej stawki za prąd

Pomoc społeczna Małe i średnie firmy

Rolnicy prowadzący gospodarstwa pasieczne składające się z co najmniej 80 rodzin również skorzystają z rozwiązań mających ograniczyć drastyczny wzrost wysokości rachunków za energię elektryczną. Wynika to ze stanowiska resortu klimatu i środowiska. Warunkiem koniecznym jest jednak złożenie sprzedawcy odpowiedniego oświadczenia w terminie do 30 czerwca 2023 r.

23.02.2023

UOKiK sprawdza, czy doszło do zmowy cenowej na rynku ekspresów do kawy

Rynek i konsument Ochrona konkurencji

Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie możliwej zmowy cenowej i odgórnego ustalania cen ekspresów do kawy i akcesoriów marki Jura. Nieprawidłowości i umówienie się na utrzymywanie konkretnych cen detalicznych mogło dotyczyć zarówno sklepów internetowych, jak i stacjonarnych. Za ewentualne naruszenie przepisów przedsiębiorcom grożą wysokie kary.

22.02.2023

Odroczone płatności coraz bardziej popularne - nie tylko wśród konsumentów

Jak wynika z danych Krajowego Rejestru Długów, w 2022 r. operatorzy pobrali łącznie 1,69 mln raportów o klientach, którzy chcieli skorzystać z usługi odroczonych płatności. To o 1/3 więcej niż w 2021 r. i aż 28 razy częściej niż trzy lata temu. Dane pokazują, że z odroczonych płatności chętnie korzystają nie tylko konsumenci, ale - zwłaszcza w obliczu rosnącej inflacji - także przedsiębiorcy.

21.02.2023
1    92  93  94  95  96  97  98  99  100    100