Zapytani o czynniki, które decydują o wyborze kursu nauki języka obcego, respondenci wskazali jako kluczową atrakcyjną cenę – takiej odpowiedzi udzieliło aż 44% badanych. Ponad jedna trzecia Polaków (37%) uważa, że liczy się dostępność, czyli możliwość korzystania z kursu w miejscu zamieszkania. Podobna grupa (34%) wskazuje na elastyczność, czyli możliwość uczestnictwa w kursie w dogodnym czasie, jako istotny czynnik.
Inne ważne aspekty wskazane przez badanych to wsparcie nauki poprzez kontakt z native speakerami – ten czynnik wymienił co trzeci badany. Z kolei dostęp do nowoczesnych, multimedialnych pomocy naukowych ważny jest dla 23% respondentów.
Wyniki te wskazują, że zmienia się model nauczania języków. Respondenci oczekują, że oferta kursu da się łatwo dopasować do indywidualnych potrzeb i możliwości. Te oczekiwania spełniają kursy on-line, które pozwalają na idealne dopasowanie do własnego harmonogramu i nie determinują miejsca, w którym odbywa się nauka. Mają też znacząco niższe ceny niż kursy tradycyjne, a mogą oferować równie dobry poziom merytoryczny: kontakt z native speakerami, multimedialne pomoce naukowe i skuteczne metody nauczania.
Elastyczny czas uczestnictwa ma znaczenie zwłaszcza dla mieszkańców dużych miast – niemal połowa badanych z miast powyżej 500 tys. mieszkańców wskazała ten czynnik jako istotny przy wyborze kursu. Z kolei mieszkańcy niewielkich miast do 100 tys. mieszkańców oraz wsi za równie istotny jak atrakcyjna cena czynnik uznają możliwość korzystania z kursu w miejscu zamieszkania – wskazuje go 41% respondentów. Platformy e-learningowe odpowiadają oczekiwaniom obu grup. Pozwalają zabieganym mieszkańcom dużych miast znaleźć czas na naukę mimo napiętego planu dnia. Nie dyskryminują też mieszkańców wsi, do których dociera zazwyczaj ograniczona oferta tradycyjnych kursów. Zdalne formy nauki pozwalają na zniesienie barier i zrównanie szans.
Gorąco polecamy naukę Legal English ze Specjalistyczną Szkołą Języka Angielskiego i Student.LEX.
E-learning coraz bardziej popularny
Wyniki sondażu przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych jednoznacznie wskazują, że Polacy przez internet najchętniej uczą się języków obcych.