Te najbardziej świadome już dziś podejmują szereg działań mających budować pozytywny wizerunek firmy wśród jej obecnych i przyszłych pracowników, zdając sobie sprawę że tzw. marka pracodawcy ma dla pracowników kluczowe znaczenie przy wyborze miejsca pracy. Za pomocą różnorodnych narzędzi docierają do tych grup, które mogą zasilić w przyszłości szeregi pracowników. Stąd obecność pracodawców w szkołach i na uczelniach, na targach pracy i konferencjach. Dla uczniów i studentów najważniejsze są działania o walorach edukacyjnych, takie, które pomagają zdobyć lub podnieść kompetencje poszukiwane przez pracodawców: organizowane przez firmy warsztaty czy współpraca firm z kołami naukowymi. Najbardziej ceniona jest jednak możliwość przekonania się na własnej skórze, jak wygląda praca nowoczesnym przedsiębiorstwie. Temu zaś najlepiej służy udział w praktykach lub stażach. Bez udziału przedsiębiorców szkoły i uczelnie nie są w stanie zrealizować tego, czego obecnie wszyscy od nich oczekują – wykształcić swoich uczniów zgodnie z potrzebami rynku pracy.
W dniach 26-27 września 2013 r. na Stadionie Narodowym w Warszawie odbędą się EDU TRENDY 2013 - Konferencje, Warsztaty, Targi, które organizowane są przez Wolters Kluwer Polska.
Podczas panelu dyskusyjnego „Biznes dla Edukacji czy Edukacja dla Biznesu” w ramach EDU TRENDÓW 2013, przedstawiciele szkół zawodowych, technicznych, wyższych oraz reprezentanci przedsiębiorstw zaangażowanych we współpracę z placówkami oświatowymi, spróbują określić warunki wzorcowej kooperacji biznesu i edukacji.
---------------------------------------------------------------------------------------
Przeczytaj także wywiad z Panią Elżbietą Piotrowską-Albin, która jest Dyrektorem Segmentu Edukacja Wolters Kluwer Polska i jednocześnie pomysłodawczynią projektu.