Karty Dużej Rodziny - profity dla rodzin wielodzietnych

Samorząd terytorialny

Karta Dużej Rodziny stanowi system ulg, oraz zniżek dla rodzin wielodzietnych (posiadających co najmniej trójkę dzieci). Udział w tym ogólnopolskim programie, który ruszył w czerwcu 2014r. jest...

27.11.2015

CEPIK 2.0 – system wejdzie w życie pół roku później

Samorząd terytorialny

Brak pilotażu, odpowiednich szkoleń i kompleksowych testów, te argumenty samorządowców przeważyły i resort administracji i cyfryzacji zgodził się na przesunięcie o pół roku terminu wejścia w życie...

27.11.2015

Uchwały antysmogowe – co zmieni się po nowelizacji?

Samorząd terytorialny

Aby wyeliminować wątpliwości interpretacyjne co do możliwości wprowadzania ograniczeń związanych ze spalaniem paliw ustawą z dnia 10 września 2015 r. o zmianie ustawy Prawo ochrony środowiska tzw....

27.11.2015

Samorządy będą dyskutować o planach nowego rządu

Samorząd terytorialny

Rok po wyborach samorządy działają już wedle przyjętych przez siebie założeń. Wybory parlamentarne, które odbyły się w Polsce 25 października 2015r. pozornie dotyczą jedynie spraw związanych z władzą...

26.11.2015

Uchwała reklamowa krok po kroku

Samorząd terytorialny

Anna Ostrowska omówiła początkowe etapy procedury uchwalania uchwały reklamowej , począwszy od powzięcia uchwały intencyjnej przez radę gminy aż do sporządzenia projektu uchwały reklamowej przez...

26.11.2015

Opłata adiacencka – kiedy i na jakiej podstawie?

Samorząd terytorialny

Artykuł przedstawia warunki i zasady wprowadzenia opłaty adiacenckiej przez gminy. Na podstawie analizy aktów prawnych oraz orzecznictwa zaprezentowano procedury obowiązujące przy wprowadzaniu opłaty...

26.11.2015

Samorządy uczą się zrównoważonego rozwoju

Samorząd terytorialny

Podpoznańska gmina Tarnowo Podgórne to dobry przykład harmonijnego rozwoju mówi prof. Eugeniusz Sobczak z Politechniki Warszawskiej. Jako inne dobre przykłady w tej dziedzinie wymienia też m.in....

25.11.2015

Strategia marketingowa w samorządach od A do Z

Samorząd terytorialny

Tworzenie i wdrażanie strategii marketingowej w samorządach jest procesem długotrwałym. Jak do tego podejść, o czym należy pamiętać i czego powinno się unikać, powiedzą prelegenci podczas V Kongresu...

25.11.2015