W dniu 21 marca 2011 r. pracownik został upoważniony do wydawania w imieniu starosty decyzji administracyjnych.

Według jakiej daty powinien złożyć pierwsze oświadczenie majątkowe i czy ma obowiązek złożyć kolejne oświadczenie majątkowe do 30 kwietnia 2011 r. według stanu na dzień 31 grudnia 2010 r.?

Odpowiedź

Termin do złożenia pierwszego oświadczenia majątkowego to 20 kwietnia 2011 r.

Nie ma obowiązku składania w 2011 r. oświadczenia za rok poprzedni.

Zgodnie z art. 25c ust. 5 ustawy o samorządzie powiatowym  osoba wydająca decyzje administracyjne w imieniu starosty składa pierwsze oświadczenie majątkowe w terminie 30 dni od dnia wyboru lub powołania na stanowisko albo od dnia zatrudnienia. Oznacza to, że oświadczenie powinno być złożone nie później niż do dnia 20 kwietnia 2011 r.

W myśl art. 25c ust. 5 zd. 3 ustawy o samorządzie powiatowym kolejne oświadczenia majątkowe są składane przez nich co roku do dnia 30 kwietnia, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego, oraz w dniu odwołania ze stanowiska lub rozwiązania umowy o pracę. Oznacza to, że w sytuacji wskazanej w pytaniu osoba podejmująca decyzje administracyjne nie musi składać kolejnego oświadczenia majątkowego do 30 kwietnia 2011 r.

Przydatne materiały:
Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 ze zm.)