Czy powierzenie pełnienia obowiązków dyrektora powiatowego urzędu pracy dokonuje starosta czy zarząd powiatu?

Odpowiedź

Dyrektora powiatowego urzędu pracy zatrudnia wyłącznie starosta.
Zgodnie z art. 9 ust. 5 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy starosta powołuje dyrektora powiatowego urzędu pracy wyłonionego w drodze konkursu spośród osób posiadających wykształcenie wyższe oraz co najmniej 3 letni staż pracy w publicznych służbach zatrudnienia lub co najmniej 5 letni staż pracy w innych instytucjach rynku pracy.

Tym samym jedynym organem władnym do wykonywania czynności dotyczących zatrudnienia i zwolnienia dyrektora powiatowego urzędu pracy jest zasadniczo starosta właściwego powiatu. Zarząd powiatu nie ma tu żadnych kompetencji władczych, a obowiązki pracodawcy wykonuje wyłącznie starosta - art. 7 pkt 3 ustawy o pracownikach samorządowych .

Przydatne materiały:
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415, z późn. zm.)
Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458 ze zm.)