Porozumienie zakłada powołanie spółki celowej, która będzie realizować budowę a następnie zarządzać tym fragmentem trzeciej obwodnicy miasta. Jeden z zakładanych scenariuszy inwestycji przewiduje objęcie przez PIR do 50 proc. udziałów w spółce celowej lub udzielenie jej finansowania podporządkowanego.
Miasto rozważa m.in. wariant realizacji inwestycji w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. W każdym przypadku zaangażowanie PIR umożliwi inwestorom pozyskania niezbędnego dla projektu źródła finansowania ze strony banków.
Wartość inwestycji szacowana jest wstępnie na 800 mln zł, a udział środków z programu Inwestycje Polskie może wynieść około 200 mln zł. Ostateczna skala nakładów inwestycyjnych będzie doprecyzowana w trakcie procesu pozyskiwania ofert na realizację projektu.
W ramach inwestycji powstanie nowoczesna arteria o długości około 4 kilometrów łącząca istniejącą ulicę Grota-Roweckiego z węzłem ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Projekt przewiduje wybudowanie dwóch jezdni z trzema pasami ruchu oraz torów tramwajowych. Przedsięwzięcie wymaga również wydrążenia trzech tuneli o łącznej długości około 1,5 kilometra, wybudowania bezkolizyjnych skrzyżowań, nowego, zintegrowanego przystanku kolejowo-tramwajowo-autobusowego z centrum obsługi podróżnych, wytyczenia kładki dla pieszych i rowerzystów, budowy dwóch mostów (w tym kolejowego), przebudowy koryta rzeki Wilga, a także wybudowania przystanków autobusowych, chodników, ścieżek rowerowych i ekranów akustycznych.
Postępowanie przetargowe na realizację projektu planowane jest w II poł. 2015 r. lub najpóźniej na początku 2016 roku, tak aby zakończenie prac było możliwe do końca 2018 roku.
Źródło: ISBnews.pl