Czy stanowisko sekretarki jest stanowiskiem urzędniczym?
Odpowiedź
Stanowisko sekretarki nie jest stanowiskiem urzędniczym, zatem nie ma potrzeby organizowania naboru na to stanowisko.
Zgodnie z art. 11 ust. 1 ustawy o pracownikach samorządowych jedynie nabór kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze, jest otwarty i konkurencyjny. Wynika z tego, że nabór konkursowy dotyczy wyłącznie stanowisk urzędniczych. W przypadku pozostałych stanowisk pracowniczych w samorządzie nabór prowadzony jest na zasadach określanych wyłącznie przez pracodawcę poszukującego pracowników, bez konieczności stosowania przepisów ustawy o pracownikach samorządowych naborze, a więc i bez konieczności formalnego ogłaszania konkursu.
Stanowisko sekretarki w żadnym przypadku nie jest kategoryzowane jako stanowisko urzędnicze – zarówno w urzędach samorządowych jak i w innych jednostkach jest to stanowisko zaliczane do grupy stanowisk pomocniczych i obsługi a więc nieurzędniczych (pkt 6 sekcji stanowisk pomocniczych i obsługi części F, pkt 20 sekcji stanowisk pomocniczych i obsługi części H tabeli IV załącznika 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, Dz. U. Nr 50, poz. 398 z późn. zm.).
Oznacza to, że nie ma potrzeby organizowania naboru na to stanowisko.
Przydatne materiały:
Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458 ze zm.)