Pracownik samorządowy otrzymał licencję zawodową pośrednika pracy np. z dnia 24 lutego 2011 r.
Za jaki zatem okres pracy powinien być oceniony przez swojego kierownika (bezpośredniego przełożonego) i od kiedy można przyznać mu pierwszy dodatek do wynagrodzenia z Funduszu Pracy (wniosek o nadanie licencji wpłynął do wojewody np. 07 lutego 2011 r.)?
Odpowiedź
Ocena powinna dotyczyć pracy na stanowisku licencjonowanym.
Uzasadnienie
Na podstawie art. 100 ust. 1-2 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415 z późn. zm.) – dalej u.p.z. pracownikom wojewódzkich i powiatowych urzędów pracy będących pracownikami publicznych służb zatrudnienia na stanowiskach (art. 91 u.p.z. ):
pośrednika pracy,
doradcy zawodowego,
specjalisty do spraw rozwoju zawodowego,
specjalisty do spraw programów,
lidera klubów pracy,
doradcy EURES,
asystenta EURES,
może być przyznany dodatek do wynagrodzenia uzależniony od stopnia posiadanej licencji (dotyczy pośrednika pracy i doradcy zawodowego) albo posiadanego przygotowania zawodowego i doskonalenia kwalifikacji zawodowych oraz jakości wykonywanej pracy.
Zgodnie z § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 września 2006 r. w sprawie dodatku do wynagrodzenia dla pracowników publicznych służb zatrudnienia (Dz. U. Nr 186, poz. 1373 z późn. zm.) – dalej r.d.w.p.p.s.z. dodatek ten jest przyznawany pracownikowi po dokonaniu przez bezpośredniego przełożonego oceny jakości jego pracy, wykonywanej w okresie 3 miesięcy kalendarzowych bezpośrednio poprzedzających datę dokonania oceny, oraz po potwierdzeniu przez pracodawcę, iż pracownik przynajmniej raz w okresie 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających przyznanie dodatku doskonalił kwalifikacje zawodowe wymagane na stanowisku pracy, na którym jest zatrudniony. Ocena jakości pracy wskazana powyżej nie jest oceną okresową w rozumieniu art. 27 ust. 1 ustawy o pracownikach samorządowych , a zatem stosuje się do niej wyłącznie przepisy r.d.w.p.p.s.z. Oznacza to, że dodatek powinien być przyznany dopiero po uzyskaniu stosownej licencji, a więc najwcześniej 3 miesiące po jej uzyskaniu- chyba, że wcześniej pracownik dysponujący licencją był zatrudniony na jednym ze stanowisk wskazanych w art. 91 u.p.z. 3-miesięczny okres ocenny jest ustanowiony w § 3 r.d.w.p.p.s.z. i należy uznać, że dotyczy on pracy już na stanowiskach wskazanych w art. 91 u.p.z.
Przykładowo, jeżeli pracownik uzyskał licencję 24 lutego to powinien on zostać oceniony po 24 maja. Po dokonaniu tej oceny można wnioskować o przyznanie dodatku do wynagrodzenia.
Przydatne materiały:
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458 ze zm.)
Licencja zawodowa pośrednika pracy dla samorządowego pracownika
Na jakich zasadach pracownik samorządowy może otrzymać licencję zawodową pośrednika pracy?