W Polsce jest już prawie 16 mln internautów. Większość z nich rozpoczyna poszukiwanie produktów i usług od sprawdzenia informacji i opinii w internecie. 80% użytkowników przyznaje, że korzysta z internetu, aby porównać oferty i ceny przed zakupem, niezależnie od tego, czy kupują online czy offline. Jednocześnie już co trzeci dorosły Polak zrobił zakupy w sieci (2/3 internautów). Dzięki akcji edukacyjno-promocyjnej, do aktywnych w internecie konsumentów będą mogły świadomie dołączyć firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
„Obecność w sieci jest jednym z najbardziej efektywnych sposobów rozwijania działalności biznesowej, tym bardziej w czasach gorszej sytuacji ekonomicznej. Z wyników najnowszych badań przeprowadzonych przez SMG/KRC na zlecenie Google wynika, że 47% małych i średnich firm w Polsce ma już stronę internetową. To znaczy, że ponad połowa z nich wciąż nie istnieje w internecie. Co więcej, 66% z nich nie zamierza stworzyć własnej witryny ciągu najbliższych 12 miesięcy. Dlaczego? Główne wymieniane powody to brak takiej potrzeby lub brak chęci rozwoju działalności. To dlatego zdecydowaliśmy się na akcję Internetowa rewolucja, aby pomóc tym firmom odkryć potencjał internetu" – powiedział Artur Waliszewski, dyrektor Google Polska.
„Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan zawsze wspiera inicjatywy, które mają na celu zwiększenie innowacyjności polskich przedsiębiorstw. Dziś ponad połowa firm działających w Polsce buduje swoją pozycję konkurencyjną w oparciu o cenę. Nie jest to dobra strategia na przyszłość. Przemyślane, kreatywne i efektywne wykorzystanie internetu może przyczynić się do sukcesu szczególnie małych i średnich firm, które na ogół nie dysponują dużymi budżetami na marketing i promocje. Razem z Google i home.pl będziemy przekonywać polskich przedsiębiorców, że warto zaistnieć w internecie” – uważa Henryka Bochniarz, prezydent Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan.
W ramach akcji trwającej od 12 października 2009 r. do 31 marca 2010 r. blisko milion małych i średnich przedsiębiorstw działających na terenie Polski będzie miało szansę dowiedzieć się więcej o tym, jak skutecznie wykorzystywać internet do prowadzenia działalności biznesowej. Głównym elementem akcji jest promocyjna oferta, dzięki której małe i średnie firmy mogą „przetestować internet" bez ponoszenia ryzyka finansowego: począwszy od rejestracji własnej domeny i zbudowania pierwszej strony internetowej za pomocą kreatora stron WWW, aż po reklamę w wyszukiwarce Google. Dodatkowo każda firma uczestnicząca w akcji będzie miała możliwość wzięcia udziału w bezpłatnym szkoleniu z reklamy w Google oraz skorzystania z bezpłatnego wsparcia przy uruchamianiu pierwszej kampanii reklamowej. „Małe i średnie firmy deklarują, że nie mają strony internetowej, bo nie jest im to potrzebne, nie widzą dlaczego mają inwestować dodatkowo w internet. Dlatego chcemy nauczyć polskich przedsiębiorców, jak umiejętnie wykorzystywać stronę internetową i przełożyć obecność w sieci na wymierne rezultaty finansowe. Arytmetyka jest prosta: jeśli strona internetowa przynosi zyski, firmy nie kwestionują sensu wydatków na ten cel.” – zauważył Janusz Moneta, dyrektor marketingu Google Polska.
„Od lat wspieramy rozwój polskich przedsiębiorców oferując im innowacyjne usługi internetowe i doradzając jak efektywnie je wykorzystywać. Edukujemy rodzimych przedsiębiorców przedstawiając im korzyści płynące z rozwoju e-biznesu i transferując wiedzę. Wierzymy, że nowa inicjatywa zyska uznanie przedsiębiorców i pozwoli im odnieść sukces w erze gospodarki cyfrowej” – dodał Marcin Kuśmierz, dyrektor zarządzający home.pl.
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw biorące udział w akcji będą miały darmowy dostęp do:
- własnej domeny na czas 12 miesięcy, kreatora stron WWW home.pl i darmowego hostingu na okres 3 miesięcy
- szkoleń na temat skutecznych sposobów reklamy w internecie o wartości 490 zł.
- kuponów na darmową reklamę w Google o wartości 250 zł.
- bezpłatnego wsparcia przy uruchomieniu pierwszej kampanii reklamowej w Google.
Aby wziąć udział w akcji, przedsiębiorca musi otrzymać przesyłkę od firmy Google. Będzie ona zawierała kod kuponu promocyjnego, który umożliwi skorzystanie z oferty promocyjnej Google i home.pl. Przesyłki będą wysyłane stopniowo (od 12 października do 31 grudnia 2009 r.). Jeśli przedsiębiorca nie otrzyma przesyłki, będzie istniała możliwość samodzielnego zgłoszenia się.
„Obecność w sieci jest jednym z najbardziej efektywnych sposobów rozwijania działalności biznesowej, tym bardziej w czasach gorszej sytuacji ekonomicznej. Z wyników najnowszych badań przeprowadzonych przez SMG/KRC na zlecenie Google wynika, że 47% małych i średnich firm w Polsce ma już stronę internetową. To znaczy, że ponad połowa z nich wciąż nie istnieje w internecie. Co więcej, 66% z nich nie zamierza stworzyć własnej witryny ciągu najbliższych 12 miesięcy. Dlaczego? Główne wymieniane powody to brak takiej potrzeby lub brak chęci rozwoju działalności. To dlatego zdecydowaliśmy się na akcję Internetowa rewolucja, aby pomóc tym firmom odkryć potencjał internetu" – powiedział Artur Waliszewski, dyrektor Google Polska.
„Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan zawsze wspiera inicjatywy, które mają na celu zwiększenie innowacyjności polskich przedsiębiorstw. Dziś ponad połowa firm działających w Polsce buduje swoją pozycję konkurencyjną w oparciu o cenę. Nie jest to dobra strategia na przyszłość. Przemyślane, kreatywne i efektywne wykorzystanie internetu może przyczynić się do sukcesu szczególnie małych i średnich firm, które na ogół nie dysponują dużymi budżetami na marketing i promocje. Razem z Google i home.pl będziemy przekonywać polskich przedsiębiorców, że warto zaistnieć w internecie” – uważa Henryka Bochniarz, prezydent Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan.
W ramach akcji trwającej od 12 października 2009 r. do 31 marca 2010 r. blisko milion małych i średnich przedsiębiorstw działających na terenie Polski będzie miało szansę dowiedzieć się więcej o tym, jak skutecznie wykorzystywać internet do prowadzenia działalności biznesowej. Głównym elementem akcji jest promocyjna oferta, dzięki której małe i średnie firmy mogą „przetestować internet" bez ponoszenia ryzyka finansowego: począwszy od rejestracji własnej domeny i zbudowania pierwszej strony internetowej za pomocą kreatora stron WWW, aż po reklamę w wyszukiwarce Google. Dodatkowo każda firma uczestnicząca w akcji będzie miała możliwość wzięcia udziału w bezpłatnym szkoleniu z reklamy w Google oraz skorzystania z bezpłatnego wsparcia przy uruchamianiu pierwszej kampanii reklamowej. „Małe i średnie firmy deklarują, że nie mają strony internetowej, bo nie jest im to potrzebne, nie widzą dlaczego mają inwestować dodatkowo w internet. Dlatego chcemy nauczyć polskich przedsiębiorców, jak umiejętnie wykorzystywać stronę internetową i przełożyć obecność w sieci na wymierne rezultaty finansowe. Arytmetyka jest prosta: jeśli strona internetowa przynosi zyski, firmy nie kwestionują sensu wydatków na ten cel.” – zauważył Janusz Moneta, dyrektor marketingu Google Polska.
„Od lat wspieramy rozwój polskich przedsiębiorców oferując im innowacyjne usługi internetowe i doradzając jak efektywnie je wykorzystywać. Edukujemy rodzimych przedsiębiorców przedstawiając im korzyści płynące z rozwoju e-biznesu i transferując wiedzę. Wierzymy, że nowa inicjatywa zyska uznanie przedsiębiorców i pozwoli im odnieść sukces w erze gospodarki cyfrowej” – dodał Marcin Kuśmierz, dyrektor zarządzający home.pl.
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw biorące udział w akcji będą miały darmowy dostęp do:
- własnej domeny na czas 12 miesięcy, kreatora stron WWW home.pl i darmowego hostingu na okres 3 miesięcy
- szkoleń na temat skutecznych sposobów reklamy w internecie o wartości 490 zł.
- kuponów na darmową reklamę w Google o wartości 250 zł.
- bezpłatnego wsparcia przy uruchomieniu pierwszej kampanii reklamowej w Google.
Aby wziąć udział w akcji, przedsiębiorca musi otrzymać przesyłkę od firmy Google. Będzie ona zawierała kod kuponu promocyjnego, który umożliwi skorzystanie z oferty promocyjnej Google i home.pl. Przesyłki będą wysyłane stopniowo (od 12 października do 31 grudnia 2009 r.). Jeśli przedsiębiorca nie otrzyma przesyłki, będzie istniała możliwość samodzielnego zgłoszenia się.