Działania public relations są skuteczniejsze od reklamy między innymi dlatego, że uznaje się je za bardziej wiarygodne. O ile reklama wprost zachwala zalety produktu lub usługi i nakłania do zakupu, o tyle artykuł ekspercki prezentuje firmę jako podmiot, który pomaga rozwiązać określony problem. Z tego powodu warto zaistnieć w mediach – szczególnie lokalnych – dzieląc się wiedzą z czytelnikami gazety czy użytkownikami portalu o tematyce biznesowej. Pomysły na artykuły najlepiej czerpać z codziennej praktyki i bazować na problemach oraz pytaniach, które zgłaszają klienci. Generalnie największym zainteresowaniem cieszą się artykuły na temat:
- jak rozwiązać określony problem (porada),
- co oznaczają w praktyce dla przedsiębiorcy nowe przepisy (np. nowe obowiązki),
- ciekawostki i przydatne informacje (czy wiesz, że…),
- jak zaoszczędzić czas i pieniądze (planowanie i optymalizacja podatkowa),
- w jaki sposób uniknąć problemów (np. uprawnienia przedsiębiorcy z trakcie kontroli).
Poza codzienną praktyką zawodową źródłem tematów do artykułów mogą być obowiązujące przepisy prawne, np. Ordynacja podatkowa (ulgi w spłacie zobowiązań), czy ustawa o podatku od czynności cywilnoprawnych (kto i kiedy zapłaci podatek od zawartej umowy). Wiele pomysłów na artykuł można znaleźć na forach dyskusyjnych, w wątkach poświęconych księgowości, podatkom albo prowadzeniu biznesu.
Artykuł ekspercki nie tylko prezentuje wiedzę merytoryczną doradcy, ale także jego zdolności komunikacyjne. Im bardziej przystępny jest tekst i daje odpowiedź na postawione w nim pytanie lub rozwiązuje trudny problem, tym lepiej.
Aby wybrać najodpowiedniejsze medium lokalne do współpracy należy sprawdzić, który dziennik lub portal cieszy się największa popularnością w regionie, sprawdzić czy jest w nim poruszana tematyka dotycząca finansów małych i średnich firm, a następnie zwrócić się do redakcji z propozycją współpracy.
Dowiedz się więcej z książki | |
Doradca podatkowy. Jak z sukcesem prowadzić kancelarię, biuro rachunkowe
|