W ten sposób kwestię naliczania opłat za przedszkola rozstrzygnął Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie. Sposób ustalenia odpłatności powinien być przekonujący, oparty na kalkulacji ekonomicznej, a argumentacja za nim przemawiająca racjonalna i stosownie uzasadniona - stwierdził WSA.
Do sądu zaskarżono uchwałę rady gminy, w której organ samorządu określa stawkę godzinową opłaty, którą rodzice wniosą za pobyt dziecka w placówce w czasie przekraczającym ustawowe pięć godzin. Uchwałę zaskarżył prokurator, który podniósł, że jest zbyt ogólna i nie wskazuje, za jakie konkretnie świadczenia będzie pobierana opłata.
WSA podzielił zdanie prokuratora i przypomniał, że uchwała powinna precyzyjnie określać poszczególne świadczenia przekraczające podstawę programową oferowane przez przedszkole publiczne, a także co składa się na każde z tych świadczeń. Więcej w Serwisie Samorządowym LEX>>
Sąd: rodzice powinni wiedzieć, za jakie świadczenia przedszkolne płacą
Uchwała powinna precyzyjnie określać poszczególne świadczenia przekraczające podstawę programową oferowane przez przedszkole publiczne, a także co składa się na każde z tych świadczeń. Organ samorządu terytorialnego, ustanawiając opłatę powinien określić jej wysokość za każde ze świadczeń z osobna.