Zm.: rozporządzenie w sprawie oznaczania wyrobów znakami akcyzy.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 19 lutego 2001 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie oznaczania wyrobów znakami akcyzy.

Na podstawie art. 1 ust. 2, art. 5 ust. 6, art. 6 ust. 5 pkt 1, art. 7 ust. 6 pkt 1, art. 8 ust. 3, art. 12 ust. 2, art. 13 ust. 4, art. 17 i art. 19 ust. 2 ustawy z dnia 2 grudnia 1993 r. o oznaczaniu wyrobów znakami skarbowymi akcyzy (Dz. U. Nr 127, poz. 584, z 1997 r. Nr 88, poz. 554 i Nr 121, poz. 770, z 1999 r. Nr 83, poz. 931 oraz z 2000 r. Nr 120, poz. 1268 i Nr 122, poz. 1323) i art. 6 ust. 10 pkt 2 i art. 35 ust. 4 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 11, poz. 50, Nr 28, poz. 127 i Nr 129, poz. 599, z 1994 r. Nr 132, poz. 670, z 1995 r. Nr 44, poz. 231 i Nr 142, poz. 702 i 703, z 1996 r. Nr 137, poz. 640, z 1997 r. Nr 111, poz. 722, Nr 123, poz. 776 i 780, Nr 137, poz. 926, Nr 141, poz. 943 i Nr 162, poz. 1104, z 1998 r. Nr 139, poz. 905 i Nr 161, poz. 1076, z 1999 r. Nr 50, poz. 499, Nr 57, poz. 596 i Nr 95, poz. 1100, z 2000 r. Nr 68, poz. 805 i Nr 105, poz. 1107 oraz z 2001 r. Nr 12, poz. 92) zarządza się, co następuje:
§  1.
W rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 19 lutego 1994 r. w sprawie oznaczania wyrobów znakami akcyzy (Dz. U. Nr 26, poz. 93, Nr 43, poz. 167, Nr 71, poz. 313 i Nr 127, poz. 629, z 1995 r. Nr 135, poz. 664 i Nr 148, poz. 723, z 1996 r. Nr 23, poz. 105, Nr 51, poz. 219, Nr 149, poz. 706 i Nr 158, poz. 812, z 1998 r. Nr 65, poz. 425 oraz z 2000 r. Nr 116, poz. 1221) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 2:
a)
ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Wysokość zaliczki na podatek akcyzowy odpowiadającej wartości banderol podatkowych określa załącznik nr 3 do rozporządzenia. Wysokość odpłatności za sprzedaż banderol legalizacyjnych określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.",

b)
po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:

"2a. Wysokość odpłatności z tytułu pokrycia co najmniej 80% kosztów wytworzenia banderol podatkowych określa załącznik nr 10 do rozporządzenia.";

2)
załączniki nr 3 i 4 do rozporządzenia otrzymują brzmienie ustalone odpowiednio w załącznikach nr 1 i 2 do niniejszego rozporządzenia;
3)
po załączniku nr 9 dodaje się załącznik nr 10 w brzmieniu ustalonym w załączniku nr 3 do niniejszego rozporządzenia.
§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

ZESTAWIENIE WARTOŚCI BANDEROL PODATKOWYCH (KWOT ZALICZEK NA PODATEK AKCYZOWY) NA IMPORTOWANE I KRAJOWE WYROBY TYTONIOWE (PAPIEROSY)

Tabela 1
Lp. Liczba papierosów w opakowaniu jednostkowym w sztukach Rodzaje papierosów w opakowaniu jednostkowym Wartość banderoli (kwota zaliczki na podatek akcyzowy)

w zł

1 2 3 4
1 20 Papierosy marki zagranicznej wytwarzane w Polsce 0,15
2 20 Papierosy z filtrem o długości powyżej 70 mm z filtrem włącznie 0,15
3 20 Papierosy z filtrem o długości do 70 mm z filtrem włączenie 0,15
4 20 Papierosy bez filtra 0,15
5 20 Papierosy importowane 0,15
6 25 Papierosy marki zagranicznej wytwarzane w Polsce 0,15
7 25 Papierosy z filtrem o długości powyżej 70 mm z filtrem włącznie 0,15
8 25 Papierosy z filtrem o długości do 70 mm z filtrem włącznie 0,15
9 25 Papierosy bez filtra 0,15
10 25 Papierosy importowane 0,15
11 inna niż 20, 25 Bez względu na rodzaj papierosów w opakowaniu jednostkowym 0,15

ZESTAWIENIE WARTOŚCI BANDEROL PODATKOWYCH (KWOT ZALICZEK NA PODATEK AKCYZOWY), WEDŁUG POJEMNOŚCI (ZAWARTOŚCI) OPAKOWAŃ JEDNOSTKOWYCH I MOCY ALKOHOLU W TYCH OPAKOWANIACH, IMPORTOWANYCH I KRAJOWYCH WYROBÓW SPIRYTUSOWYCH

Tabela 2
Lp. Pojemność (zawartość) opakowania jednostkowego w litrach Rzeczywista moc alkoholu w opakowaniu jednostkowym w % Wartość banderoli (kwota zaliczki na podatek akcyzowy) w zł
1 2 3 4
1 do 0,25 włącznie do 25 włącznie 0,38
2 do 0,25 włącznie powyżej 25 do 40 włącznie 0,48
3 do 0,25 włącznie powyżej 40 do 55 włącznie 0,68
4 do 0,25 włącznie powyżej 55 do 70 włącznie 0,88
5 do 0,25 włącznie powyżej 70 do 85 włącznie 0,98
6 do 0,25 włącznie powyżej 85 1,08
7 powyżej 0,25 do 0,5 włącznie do 25 włącznie 0,68
8 powyżej 0,25 do 0,5 włącznie powyżej 25 do 40 włącznie 0,98
9 powyżej 0,25 do 0,5 włącznie powyżej 40 do 55 włącznie 1,28
10 powyżej 0,25 do 0,5 włącznie powyżej 55 do 70 włącznie 1,58
11 powyżej 0,25 do 0,5 włącznie powyżej 70 do 85 włącznie 1,88
12 powyżej 0,25 do 0,5 włącznie powyżej 85 1,98
13 powyżej 0,5 do 0,75 włącznie do 25 włącznie 0,88
14 powyżej 0,5 do 0,75 włącznie powyżej 25 do 40 włącznie 1,38
15 powyżej 0,5 do 0,75 włącznie powyżej 40 do 55 włącznie 1,78
16 powyżej 0,5 do 0,75 włącznie powyżej 55 do 70 włącznie 2,28
17 powyżej 0,5 do 0,75 włącznie powyżej 70 do 85 włącznie 2,68
18 powyżej 0,5 do 0,75 włącznie powyżej 85 2,88
19 powyżej 0,75 do 1,0 włącznie do 25 włącznie 1,18
20 powyżej 0,75 do 1,0 włącznie powyżej 25 do 40 włącznie 1,78
21 powyżej 0,75 do 1,0 włącznie powyżej 40 do 55 włącznie 2,38
22 powyżej 0,75 do 1,0 włącznie powyżej 55 do 70 włącznie 2,98
23 powyżej 0,75 do 1,0 włącznie powyżej 70 do 85 włącznie 3,68
24 powyżej 0,75 do 1,0 włącznie powyżej 85 3,98
25 powyżej 1,0 do 1,5 włącznie do 25 włącznie 1,78
26 powyżej 1,0 do 1,5 włącznie powyżej 25 do 40 włącznie 2,48
27 powyżej 1,0 do 1,5 włącznie powyżej 40 do 55 włącznie 3,58
28 powyżej 1,0 do 1,5 włącznie powyżej 55 do 70 włącznie 4,38
29 powyżej 1,0 do 1,5 włącznie powyżej 70 do 85 włącznie 5,48
30 powyżej 1,0 do 1,5 włącznie powyżej 85 5,78
31 powyżej 1,5 do 25 włącznie 2,38
32 powyżej 1,5 powyżej 25 do 40 włącznie 3,58
33 powyżej 1,5 powyżej 40 do 55 włącznie 4,78
34 powyżej 1,5 powyżej 55 do 70 włącznie 5,98
35 powyżej 1,5 powyżej 70 do 85 włącznie 7,28
36 powyżej 1,5 powyżej 85 7,98

ZESTAWIENIE WARTOŚCI BANDEROL PODATKOWYCH (KWOT ZALICZEK NA PODATEK AKCYZOWY), WEDŁUG POJEMNOŚCI (ZAWARTOŚCI) OPAKOWAŃ JEDNOSTKOWYCH I MOCY ALKOHOLU W TYCH OPAKOWANIACH, IMPORTOWANYCH I KRAJOWYCH WYROBÓW WINIARSKICH

Tabela 3
Lp. Pojemność (zawartość) opakowania jednostkowego w litrach Rzeczywista moc alkoholu w opakowaniu jednostkowym

w %

Wartość banderoli (kwota zaliczki na podatek akcyzowy) w zł
1 2 3 4
1 do 0,5 włącznie do 9 włącznie 0,01
2 do 0,5 włącznie powyżej 9 do 12 włącznie 0,01
3 do 0,5 włącznie powyżej 12 do 15 włącznie 0,02
4 do 0,5 włącznie powyżej 15 do 18 włącznie 0,02
5 do 0,5 włącznie powyżej 18 0,58
6 powyżej 0,5 do 1,0 włącznie do 9 włącznie 0,03
7 powyżej 0,5 do 1,0 włącznie powyżej 9 do 12 włącznie 0,03
8 powyżej 0,5 do 1,0 włącznie powyżej 12 do 15 włącznie 0,04
9 powyżej 0,5 do 1,0 włącznie powyżej 15 do 18 włącznie 0,06
10 powyżej 0,5 do 1,0 włącznie powyżej 18 0,78
11 powyżej 1,0 do 2,0 włącznie do 9 włącznie 0,08
12 powyżej 1,0 do 2,0 włącznie powyżej 9 do 12 włącznie 0,08
13 powyżej 1,0 do 2,0 włącznie powyżej 12 do 15 włącznie 0,10
14 powyżej 1,0 do 2,0 włącznie powyżej 15 do 18 włącznie 0,13
15 powyżej 1,0 do 2,0 włącznie powyżej 18 1,58
16 powyżej 2,0 do 9 włącznie 0,18
17 powyżej 2,0 powyżej 9 do 12 włącznie 0,23
18 powyżej 2,0 powyżej 12 do 15 włącznie 0,33
19 powyżej 2,0 powyżej 15 do 18 włącznie 0,43
20 powyżej 2,0 powyżej 18 2,38

ZAŁĄCZNIK Nr  2

ZESTAWIENIE ODPŁATNOŚCI ZA SPRZEDAŻ BANDEROL LEGALIZACYJNYCH NA OPAKOWANIA JEDNOSTKOWE IMPORTOWANYCH I KRAJOWYCH WYROBÓW TYTONIOWYCH (PAPIEROSÓW), SPIRYTUSOWYCH I WINIARSKICH

Lp. Pochodzenie i rodzaj wyrobu w opakowaniu jednostkowym oraz rodzaj lub pojemność (zawartość) tego opakowania Kwota odpłatności za sprzedaż banderoli legalizacyjnej w zł
1 2 3
1 Importowane oraz krajowe papierosy we wszystkich opakowaniach - niezależnie od liczby papierosów 0,25
2 Importowane oraz krajowe wyroby spirytusowe w opakowaniu - butelce1) o pojemności (zawartości) do 0,25 l włącznie 0,50
3 Importowane oraz krajowe wyroby spirytusowe w opakowaniu - butelce1) o pojemności (zawartości) powyżej 0,25 l 0,90
4 Importowane oraz krajowe wyroby spirytusowe w opakowaniu - puszce, niezależnie od pojemności (zawartości) 0,50
5 Importowane oraz krajowe wyroby winiarskie w opakowaniu2) o pojemności (zawartości) do 0,5 l włącznie 0,30
6 Importowane oraz krajowe wyroby winiarskie w opakowaniu2) o pojemności (zawartości) powyżej 0,5 l 0,50
Objaśnienia:

1) Banderola legalizacyjna dotyczy także wszystkich innych (nietypowych) opakowań jednostkowych, z wyjątkiem puszek, niż określone w załączniku nr 5 (rys. 3 i 4) do rozporządzenia.

2) Banderola legalizacyjna dotyczy także wszystkich innych (nietypowych) opakowań jednostkowych niż określone w załączniku nr 5 (rys. 5 i 6) do rozporządzenia.

ZAŁĄCZNIK Nr  3

WYSOKOŚĆ ODPŁATNOŚCI Z TYTUŁU POKRYCIA CO NAJMNIEJ 80% KOSZTÓW WYTWORZENIA BANDEROL PODATKOWYCH NA IMPORTOWANE I KRAJOWE WYROBY TYTONIOWE (PAPIEROSY)

Tabela 1
Lp. Wymiar banderoli w mm Wysokość odpłatności z tytułu pokrycia co najmniej 80 % kosztów wytworzenia banderol w arkuszach za 1.000 szt.

w zł

Wysokość odpłatności z tytułu pokrycia co najmniej 80 % kosztów wytworzenia banderol pokrojonych za 1.000 szt.

w zł

1 2 3 4
1 45x22 17,40 20,40
2 50x22 17,81 21,01

WYSOKOŚĆ ODPŁATNOŚCI Z TYTUŁU POKRYCIA CO NAJMNIEJ 80% KOSZTÓW WYTWORZENIA BANDEROL PODATKOWYCH NA IMPORTOWANE I KRAJOWE WYROBY SPIRYTUSOWE

Tabela 2
Lp. Wymiar banderoli w mm Wysokość odpłatności z tytułu pokrycia co najmniej 80 % kosztów wytworzenia banderol w arkuszach za 1.000 szt.

w zł

Wysokość odpłatności z tytułu pokrycia co najmniej 80 % kosztów wytworzenia banderol pokrojonych za 1.000 szt.

w zł

1 2 3 4
1 50x12 14,28 15,93
2 90x16 18,22 21,21

WYSOKOŚĆ ODPŁATNOŚCI Z TYTUŁU POKRYCIA CO NAJMNIEJ 80% KOSZTÓW WYTWORZENIA BANDEROL PODATKOWYCH NA IMPORTOWANE I KRAJOWE WYROBY WINIARSKIE

Tabela 3
Lp. Wymiar banderoli w mm Wysokość odpłatności z tytułu pokrycia co najmniej 80 % kosztów wytworzenia banderol w arkuszach za 1.000 szt.

w zł

Wysokość odpłatności z tytułu pokrycia co najmniej 80 % kosztów wytworzenia banderol pokrojonych za 1.000 szt.

w zł

1 2 3 4
1 110x14 12,20 16,60
2 160x16 14,16 18,06

Zmiany w prawie

MSZ tworzy dodatkowe obwody głosowania za granicą

We Francji, Irlandii, Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii utworzono pięć dodatkowych obwodów głosowania w czerwcowych wyborach do Parlamentu Europejskiego. Jednocześnie zniesiono obwód w Iraku - wynika to z nowego rozporządzenia ministra spraw zagranicznych. Po zmianach łączna liczba obwodów poza granicami Polski wynosi 299.

Krzysztof Koślicki 28.05.2024
Rząd nie dołoży gminom pieniędzy na obsługę wygaszanego dodatku osłonowego

Na obsługę dodatku osłonowego samorządy dostają 2 proc. łącznej kwoty dotacji wypłaconej gminie. Rząd nie zwiększy wsparcia uzasadniając, że koszt został odpowiednio skalkulowany – wyjaśnia Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Ponadto dodatek osłonowy jest wygaszany i gminy kończą realizację tego zdania.

Robert Horbaczewski 23.05.2024
Będą dodatki dla zawodowych rodzin zastępczych i dla pracowników pomocy społecznej

Od 1 lipca 2024 roku zawodowe rodziny zastępcze oraz osoby prowadzące rodzinne domy dziecka mają dostawać dodatki do miesięcznych wynagrodzeń w wysokości 1000 zł brutto. Dodatki w tej samej wysokości będą też wypłacane - od 1 lipca 2024 r. - pracownikom pomocy społecznej. W środę, 15 maja, prezydent Andrzej Duda podpisał obie ustawy.

Grażyna J. Leśniak 16.05.2024
Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2001.14.129

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zm.: rozporządzenie w sprawie oznaczania wyrobów znakami akcyzy.
Data aktu: 19/02/2001
Data ogłoszenia: 28/02/2001
Data wejścia w życie: 15/03/2001