Decyzja wykonawcza 2021/701 w sprawie sprostowania decyzji wykonawczej 2011/665/UE w sprawie europejskiego rejestru typów pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2021/701
z dnia 27 kwietnia 2021 r.
w sprawie sprostowania decyzji wykonawczej 2011/665/UE w sprawie europejskiego rejestru typów pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 z dnia 11 maja 2016 r. w sprawie interoperacyj- ności systemu kolei w Unii Europejskiej 1 , w szczególności jej art. 48 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Decyzję wykonawczą Komisji 2011/665/UE 2  zmieniono rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2019/776 3  w odniesieniu do dostosowania do dyrektywy (UE) 2016/797 oraz realizacji celów szczegółowych określonych w decyzji delegowanej Komisji (UE) 2017/1474 4 .

(2) Decyzja wykonawcza 2011/665/UE zawiera kilka błędów w tabeli 2 w załączniku II, a mianowicie kilka parametrów europejskiego rejestru typów pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji nie powinno mieć zastosowania do wagonów towarowych.

(3) Należy zatem sprostować decyzję wykonawczą 2011/665/UE.

(4) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu, o którym mowa w art. 51 ust. 1 dyrektywy (UE) 2016/797,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

W tabeli 2 w załączniku II do decyzji wykonawczej 2011/665/UE wprowadza się sprostowania zgodnie z załącznikiem do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie dwudziestego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli dnia 27 kwietnia 2021 r.
W imieniu Komisji
Ursula VON DER LEYEN
Przewodnicząca

ZAŁĄCZNIK

W tabeli 2 w załączniku II do decyzji wykonawczej 2011/665/UE wiersze zawierające parametry oznaczone numerami od 4.5.2 do 4.8.6 otrzymują brzmienie:
Parametr Format danych Zastosowanie w odniesieniu do kategorii pojazdów (Tak, Nie, Opcjonalnie, Punkt Otwarty) Parametry kompatybilności technicznej między pojazdem i siecią (sieciami) obszaru użytkowania
1. Pojazdy trakcyjne 2. Ciągnione pojazdy pasażerskie 3. Wagony towarowe 4. Pojazdy specjalne
"4.5.2 Masa projektowa Nagłówek (brak danych)
4.5.2.1 Masa projektowa w stanie gotowości do eksploatacji [liczba] kg T T N T T
4.5.2.2 Masa projektowa przy normalnym obciążeniu użytkowym [liczba] kg T T N T T
4.5.2.3 Masa projektowa przy wyjątkowym obciążeniu użytkowym [liczba] kg T T N T T
4.5.3 Statyczny nacisk osi Nagłówek (brak danych)
4.5.3.1 Statyczny nacisk osi w stanie gotowości do eksploatacji [liczba] kg T T N T T
4.5.3.2 Statyczny nacisk osi przy normalnym obciążeniu użytkowym [liczba] kg T T N T T
4.5.3.3 Statyczny nacisk osi przy wyjątkowym obciążeniu użytkowym [liczba] kg T T N T T
4.5.3.4 Położenie osi na całej długości jednostki (odstęp między osiami):

a: Odległość między osiami

b: Odległość od osi końcowej do końca najbliższej płaszczyzny sprzęgu

c: Odległość między dwiema osiami wewnętrznymi

a [liczba] m b [liczba] m c [liczba] m

Wyjaśnienie wartości dla a, b i c [ciąg znaków]

T T N T T
4.5.5 Masa całkowita pojazdu (dla każdego pojazdu składającego się na daną jednostkę) [liczba] kg T T N T T
4.5.6 Masa na koło [liczba] kg T T N T T
4.6 Charakterystyka dynamiczna taboru Nagłówek (brak danych)
4.6.4 Połączenie maksymalnej prędkości i maksymalnego niedoboru przechyłki, w odniesieniu do których pojazd został oceniony [liczba] km/h - [liczba] mm T T T T T
4.6.5 Pochylenie poprzeczne szyny [ciąg znaków] z wcześniej określonego wykazu T T T T T
4.7 Hamowanie Nagłówek (brak danych)
4.7.1 Maksymalne średnie opóźnienie [liczba] m/s2 T N N T N
4.7.2 Pojemność cieplna Nagłówek (brak danych)
4.7.2.1 Skuteczność hamowania na torach o dużym nachyleniu przy normalnym obciążeniu użytkowym Nagłówek (brak danych)
4.7.2.1.1 Przypadek referencyjny TSI [ciąg znaków] z wcześniej określonego wykazu T T T T N
4.7.2.1.2 Prędkość (jeżeli nie wskazano przypadku referencyjnego) [liczba] km/h T T T T N
4.7.2.1.3 Nachylenie (jeżeli nie wskazano przypadku referencyjnego) [liczba] ‰ (mm/m) T T T T N
4.7.2.1.4 Odległość (jeżeli nie wskazano przypadku referencyjnego) [liczba] km T T T T N
4.7.2.1.5 Czas (jeżeli nie określono odległości) (jeżeli nie wskazano przypadku referencyjnego) [liczba] min T T T T N
4.7.2.1.6 Maksymalna pojemność cieplna hamulców [liczba] kJ T T T T N
4.7.3 Hamulec postojowy Nagłówek (brak danych)
4.7.3.3 Maksymalne nachylenie toru, na którym jednostka jest unieruchomiona wyłącznie przy użyciu hamulca postojowego (jeżeli pojazd jest w niego wyposażony) [liczba] ‰ (mm/m) T T N T N
4.7.3.4 Hamulec postojowy [wartość logiczna] T/N N N T N N
4.7.4 Układy hamulcowe zainstalowane w pojeździe Nagłówek (brak danych)
4.7.4.1 Hamulec wiroprądowy Nagłówek (brak danych)
4.7.4.1.1 Szynowy hamulec wiroprądowy zainstalowany [wartość logiczna] T/N T T N T T
4.7.4.1.2 Możliwość uniemożliwienia użycia szynowego hamulca wiroprądowego (jedynie w przypadku gdy szynowy hamulec wiroprądowy jest zainstalowany) [wartość logiczna] T/N T T N T T
4.7.4.2 Hamulec magnetyczny Nagłówek (brak danych)
4.7.4.2.1 Szynowy hamulec magnetyczny zainstalowany [wartość logiczna] T/N T T N T T
4.7.4.2.2 Możliwość uniemożliwienia użycia szynowego hamulca magnetycznego (jedynie w przypadku gdy hamulec magnetyczny jest zainstalowany) [wartość logiczna] T/N T T N T T
4.7.4.3 Hamulec odzyskowy (jedynie w przypadku pojazdów zasilanych z trakcji elektrycznej) Nagłówek (brak danych)
4.7.4.3.1 Hamulec odzyskowy zainstalowany [wartość logiczna] T/N T N N T T
4.7.4.3.2 Możliwość uniemożliwienia użycia hamulca odzyskowego (jedynie w przypadku gdy hamulec odzyskowy jest zainstalowany) [wartość logiczna] T/N T N N T T
4.7.5 Hamulec bezpieczeństwa: Droga hamowania i profil opóźnienia dla każdego stanu obciążenia dla danej konstrukcyjnej prędkości maksymalnej [liczba] m [liczba] m/s2 T T N T N
4.7.6 W przypadku eksploatacji ogólnej:

Procent masy hamującej (lambda) lub masa hamująca

Lambda (%) [liczba] tony T T T T N
4.7.7 Hamulec służbowy: Przy maksymalnej sile hamowania służbowego: Droga hamowania, maksymalne opóźnienie, dla stanu obciążenia »masa projektowa przy normalnym obciążeniu użytkowym« przy maksymalnej prędkości konstrukcyjnej [liczba] m [liczba] m/s2 T T T T N
4.7.8 Zabezpieczenie przed poślizgiem kół [wartość logiczna] T/N T T T T N
4.8 Charakterystyka geometryczna Nagłówek (brak danych)
4.8.1 Długość pojazdu [liczba] m T T N T N
4.8.2 Minimalna eksploatacyjna średnica koła [liczba] mm T T T T T
4.8.4 Minimalny dozwolony promień łuku poziomego [liczba] m T T N T T
4.8.5 Minimalny dozwolony promień łuku pionowego wypukłego [liczba] m T T T T N
4.8.6 Minimalny dozwolony promień łuku pionowego wklęsłego [liczba] m T T T T N"
1 Dz.U. L 138 z 26.5.2016, s. 44.
2 Decyzja wykonawcza Komisji z dnia 4 października 2011 r. w sprawie europejskiego rejestru typów pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji (Dz.U. L 264 z 8.10.2011, s. 32).
3 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/776 z dnia 16 maja 2019 r. zmieniające rozporządzenia Komisji (UE) nr 321/2013, (UE) nr 1299/2014, (UE) nr 1301/2014, (UE) nr 1302/2014 i (UE) nr 1303/2014, rozporządzenie Komisji (UE) 2016/919 oraz decyzję wykonawczą Komisji 2011/665/UE w odniesieniu do dostosowania do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 oraz realizacji celów szczegółowych określonych w decyzji delegowanej Komisji (UE) 2017/1474 (Dz.U. L 139I z 27.5.2019, s. 108).
4 Decyzja delegowana Komisji (UE) 2017/1474 z dnia 8 czerwca 2017 r. uzupełniająca dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 w odniesieniu do szczegółowych celów dotyczących opracowania, przyjęcia i przeglądu technicznych specyfikacji interope- racyjności (Dz.U. L 210 z 15.8.2017, s. 5).

Zmiany w prawie

KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa opublikowana

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 11.06.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz niektórych innych ustaw - poinformowała w poniedziałek kancelaria prezydenta. Nowe przepisy umożliwiają m.in. podpisywanie umów o objęcie przedsięwzięć wsparciem z KPO oraz rozliczania się z wykonawcami w euro.

Ret/PAP 10.06.2024
Wakacje składkowe dla przedsiębiorców z podpisem prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw – poinformowała Kancelaria Prezydenta RP w poniedziałkowym komunikacie. Ustawa przyznaje określonym przedsiębiorcom prawo do urlopu od płacenia składek na ubezpieczenia społeczne przez jeden miesiąc w roku.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Prezydent podpisał ustawę powołującą program "Aktywny Rodzic"

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka "Aktywny rodzic". Przewiduje ona wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń wspierających rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowywaniu i rozwoju małego dziecka: „aktywni rodzice w pracy”, „aktywnie w żłobku” i „aktywnie w domu”. Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń. O tym, które – zdecydują sami rodzice.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Nawet pół miliona kary dla importerów - ustawa o KAS podpisana

Kancelaria Prezydenta poinformowała w piątek, że Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona unijne regulacje dotyczące importu tzw. minerałów konfliktowych. Dotyczy też kontroli przewozu środków pieniężnych przez granicę UE. Rozpiętość kar za naruszenie przepisów wyniesie od 1 tys. do 500 tys. złotych.

Krzysztof Koślicki 07.06.2024
Senat poparł zmianę obowiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów

W ślad za rekomendacją Komisji Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej Senat przyjął w środę bez poprawek zmiany w Kodeksie pracy, których celem jest nowelizacja art. 222 dostosowująca polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.06.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2021.145.37

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2021/701 w sprawie sprostowania decyzji wykonawczej 2011/665/UE w sprawie europejskiego rejestru typów pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji
Data aktu: 27/04/2021
Data ogłoszenia: 28/04/2021
Data wejścia w życie: 18/05/2021