Sprostowanie do rozporządzenia Komisji (UE) nr 1321/2014 z dnia 26 listopada 2014 r. w sprawie ciągłej zdatności do lotu statków powietrznych oraz wyrobów lotniczych, części i wyposażenia, a także w sprawie zatwierdzeń udzielanych organizacjom i personelowi zaangażowanym w takie zadania

Sprostowanie do rozporządzenia Komisji (UE) nr 1321/2014 z dnia 26 listopada 2014 r. w sprawie ciągłej zdatności do lotu statków powietrznych oraz wyrobów lotniczych, części i wyposażenia, a także w sprawie zatwierdzeń udzielanych organizacjom i personelowi zaangażowanym w takie zadania

(Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 362 z dnia 17 grudnia 2014 r.)

(Dz.U.UE L z dnia 26 czerwca 2020 r.)

1.
Strona 3, art. 2 lit. k) ppkt (ii): zamiast: "motoszybowiec",

powinno być: "szybowiec z napędem".

2.
Strona 120, załącznik III dodatek I moduł 11 A tabela kolumna pierwsza pkt 11.1.1:

zamiast: "11.1.1 Aerodynamika samolotu i sterowanie lotem

Działanie i wynik:

- regulacja przechylenia: lotki i spoilery;

- regulacja wysokości: stery wysokości, usterzenie integralne, stateczniki o zmiennym kacie zaklinowania oraz przednie powierzchnie sterowe;

- regulacja odchylenia, ograniczniki steru;

Regulacja z użyciem sterolotek, usterzenie motylkowe;

Urządzenia podnośnikowe, szczeliny skrzelowe, skrzele, klapy, klapolotki;

Urządzenia oporowe, spoilery, hamulce aerodynamiczne, urządzenia zmniejszające siłę nośną;

Efekty grzebieni aerodynamicznych płata, krawędzie natarcia z uskokiem;

Regulacja warstwy granicznej, generatory wirów, kliny przeciągnięcia lub wiodące urządzenia brzegowe;

Działanie i efekt klapek wyważających, klapki odciążające i dociążające (wiodące), klapki sterownicze, klapki sprężynowe, wyważenie masowe, nachylenie powierzchni sterowej, aerodynamiczne panele regulacyjne.",

powinno być: "11.1.1 Aerodynamika samolotu i sterowanie lotem

Działanie i efekt:

- regulacji przechylenia: lotki i spoilery;

- regulacji wysokości: stery wysokości, usterzenie integralne, stateczniki zmiennego zasięgu oraz przednie powierzchnie sterowe układu konstrukcyjnego typu kaczka;

- regulacji odchylenia, ograniczników steru kierunku;

Regulacja z użyciem sterolotek, ruddervatorów;

Urządzenia zwiększające siłę nośną, szczeliny skrzelowe, skrzele, klapy, klapolotki;

Urządzenia oporowe, spoilery, urządzenia zmniejszające siłę nośną, hamulce aerodynamiczne;

Efekty grzebieni aerodynamicznych płata, krawędzie natarcia z uskokiem;

Regulacja warstwy granicznej, generatory wirów, kliny przeciągnięcia lub wiodące urządzenia brzegowe;

Działanie i efekt klapek wyważających, klapek odciążających i dociążających (wiodących), klapek sterowniczych, klapek sprężynowych, wyważenia masowego, nachylenia powierzchni sterowej, aerodynamicznych paneli regulacyjnych.".

3.
Strona 123, załącznik III dodatek I moduł 11 A tabela kolumna pierwsza pkt 11.9; s. 128, załącznik III dodatek I moduł 11B tabela kolumna pierwsza pkt 11.9; s. 131, załącznik III dodatek I moduł 11C tabela kolumna pierwsza pkt 11.9:

zamiast: "ster pionowy",

powinno być: "ster kierunku".

4.
Strona 123, załącznik III dodatek I moduł 11 A tabela kolumna pierwsza pkt 11.9; s. 128, załącznik III dodatek I moduł 11B tabela kolumna pierwsza pkt 11.9; s. 131, załącznik III dodatek I moduł 11C tabela kolumna pierwsza pkt 11.9:

zamiast: "urządzenia podnośnikowe",

powinno być: "urządzenia zwiększające siłę nośną".

5.
Strona 123, załącznik III dodatek I moduł 11 A tabela kolumna pierwsza pkt 11.9:

zamiast: "Obsługa systemu: ręczna, hydrauliczna, pneumatyczna, elektryczna, [...]",

powinno być: "Funkcjonowanie systemu: ręczne, hydrauliczne, pneumatyczne, elektryczne, [...]".

6.
Strona 126, załącznik III dodatek I moduł 11B tabela kolumna pierwsza pkt 11.1.1

zamiast: "11.1.1 Aerodynamika samolotu i sterowanie lotem Działanie i wynik:

- regulacja przechylenia: lotki i spoilery;

- regulacja wysokości: stery wysokości, usterzenie integralne, stateczniki o zmiennym kącie zaklinowania oraz przednie powierzchnie sterowe;

- regulacja odchylenia, ograniczniki steru;

Regulacja z użyciem sterolotek, usterzenie motylkowe;

Urządzenia podnośnikowe, szczeliny skrzelowe, skrzele, klapy, klapolotki;

Urządzenia oporowe, spoilery, hamulce aerodynamiczne, urządzenia zmniejszające siłę nośną;

Efekty grzebieni aerodynamicznych płata, krawędzie natarcia z uskokiem;

Regulacja warstwy granicznej, generatory wirów, kliny przeciągnięcia lub wiodące urządzenia brzegowe;

Działanie i efekt klapek wyważających, klapki odciążające i dociążające (wiodące), klapki sterownicze, klapki sprężynowe, wyważenie masowe, nachylenie powierzchni sterowej, aerodynamiczne panele regulacyjne.",

powinno być: "11.1.1 Aerodynamika samolotu i sterowanie lotem Działanie i efekt:

- regulacji przechylenia: lotki i spoilery;

- regulacji wysokości: stery wysokości, usterzenie integralne, stateczniki zmiennego zasięgu oraz przednie powierzchnie sterowe układu konstrukcyjnego typu kaczka;

- regulacji odchylenia, ograniczników steru kierunku;

Regulacja z użyciem sterolotek, ruddervatorów;

Urządzenia zwiększające siłę nośną, szczeliny skrzelowe, skrzele, klapy, klapolotki;

Urządzenia oporowe, spoilery, urządzenia zmniejszające siłę nośną, hamulce aerodynamiczne;

Efekty grzebieni aerodynamicznych płata, krawędzie natarcia z uskokiem;

Regulacja warstwy granicznej, generatory wirów, kliny przeciągnięcia lub wiodące urządzenia brzegowe;

Działanie i efekt klapek wyważających, klapek odciążających i dociążających (wiodących), klapek sterowniczych, klapek sprężynowych, wyważenia masowego, nachylenia powierzchni sterowej, aerodynamicznych paneli regulacyjnych.".

7.
Strona 130, załącznik III dodatek I moduł 11C tabela kolumna pierwsza pkt 11.1:

zamiast: "11.1 Teoria lotu

Aerodynamika samolotu i sterowanie lotem

Działanie i wynik:

- regulacja przechylenia: lotki;

- regulacja wysokości: stery wysokości, usterzenie integralne, stateczniki o zmiennym kącie zaklinowania i przednie powierzchnie sterowe;

- regulacja odchylenia, ograniczniki steru;

Regulacja z użyciem sterolotek, usterzenie motylkowe;

Urządzenia podnośnikowe, szczeliny skrzelowe, skrzele, klapy, klapolotki;

Urządzenia oporowe, hamulce aerodynamiczne, urządzenia zmniejszające siłę nośną;

Efekty grzebieni aerodynamicznych płata, krawędzie natarcia z uskokiem;

Regulacja warstwy granicznej, generatory wirów, kliny przeciągnięcia lub wiodące urządzenia brzegowe;

Działanie i efekt klapek wyważających, klapki odciążające i dociążające (wiodące), klapki sterownicze, klapki sprężynowe, wyważenie masowe, nachylenie powierzchni sterowej, aerodynamiczne panele regulacyjne.",

powinno być: "11.1 Teoria lotu

Aerodynamika samolotu i sterowanie lotem

Działanie i efekt:

- regulacji przechylenia: lotki;

- regulacji wysokości: stery wysokości, usterzenie integralne, stateczniki zmiennego zasięgu oraz przednie powierzchnie sterowe układu konstrukcyjnego typu kaczka;

- regulacji odchylenia, ograniczników steru kierunku;

Regulacja z użyciem sterolotek, ruddervatorów;

Urządzenia zwiększające siłę nośną, szczeliny skrzelowe, skrzele, klapy, klapolotki; Urządzenia oporowe, urządzenia zmniejszające siłę nośną, hamulce aerodynamiczne;

Efekty grzebieni aerodynamicznych płata, krawędzie natarcia z uskokiem;

Regulacja warstwy granicznej, generatory wirów, kliny przeciągnięcia lub wiodące urządzenia brzegowe;

Działanie i efekt klapek wyważających, klapek odciążających i dociążających (wiodących), klapek sterowniczych, klapek sprężynowych, wyważenia masowego, nachylenia powierzchni sterowej, aerodynamicznych paneli regulacyjnych.".

Zmiany w prawie

Wnioski o świadczenie z programu "Aktywny rodzic" od 1 października

Pracujemy w tej chwili nad intuicyjnym, sympatycznym, dobrym dla użytkowników systemem - przekazała we wtorek w Warszawie szefowa MRPiPS Agnieszka Dziemianowicz-Bąk. Nowe przepisy umożliwią wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń: "aktywni rodzice w pracy", "aktywnie w żłobku" i "aktywnie w domu". Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie jednak przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń.

Krzysztof Koślicki 11.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa opublikowana

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 11.06.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz niektórych innych ustaw - poinformowała w poniedziałek kancelaria prezydenta. Nowe przepisy umożliwiają m.in. podpisywanie umów o objęcie przedsięwzięć wsparciem z KPO oraz rozliczania się z wykonawcami w euro.

Ret/PAP 10.06.2024
Wakacje składkowe dla przedsiębiorców z podpisem prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw – poinformowała Kancelaria Prezydenta RP w poniedziałkowym komunikacie. Ustawa przyznaje określonym przedsiębiorcom prawo do urlopu od płacenia składek na ubezpieczenia społeczne przez jeden miesiąc w roku.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Prezydent podpisał ustawę powołującą program "Aktywny Rodzic"

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka "Aktywny rodzic". Przewiduje ona wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń wspierających rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowywaniu i rozwoju małego dziecka: „aktywni rodzice w pracy”, „aktywnie w żłobku” i „aktywnie w domu”. Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń. O tym, które – zdecydują sami rodzice.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Nawet pół miliona kary dla importerów - ustawa o KAS podpisana

Kancelaria Prezydenta poinformowała w piątek, że Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona unijne regulacje dotyczące importu tzw. minerałów konfliktowych. Dotyczy też kontroli przewozu środków pieniężnych przez granicę UE. Rozpiętość kar za naruszenie przepisów wyniesie od 1 tys. do 500 tys. złotych.

Krzysztof Koślicki 07.06.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2020.203.102

Rodzaj: Sprostowanie
Tytuł: Sprostowanie do rozporządzenia Komisji (UE) nr 1321/2014 z dnia 26 listopada 2014 r. w sprawie ciągłej zdatności do lotu statków powietrznych oraz wyrobów lotniczych, części i wyposażenia, a także w sprawie zatwierdzeń udzielanych organizacjom i personelowi zaangażowanym w takie zadania
Data aktu: 26/06/2020
Data ogłoszenia: 26/06/2020
Data wejścia w życie: 06/01/2015