Rozporządzenie delegowane 205/2012 zmieniające załącznik II do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 w odniesieniu do źródeł danych i parametrów danych przekazywanych przez państwa członkowskie

ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) NR 205/2012
z dnia 6 stycznia 2012 r.
zmieniające załącznik II do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 w odniesieniu do źródeł danych i parametrów danych przekazywanych przez państwa członkowskie
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 z dnia 11 maja 2011 r. określające normy emisji dla nowych lekkich samochodów dostawczych w ramach zintegrowanego podejścia Unii na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych(1), w szczególności jego art. 8 ust. 9 akapit drugi,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 18 i 26 dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów(2) producent musi zadbać o to, aby każdemu nowemu lekkiemu samochodowi dostawczemu wprowadzonemu do obrotu w Unii towarzyszyło ważne świadectwo zgodności, a państwo członkowskie nie może zarejestrować takiego pojazdu, jeżeli nie towarzyszy mu takie świadectwo zgodności. Zgodnie z załącznikiem II do rozporządzenia (UE) nr 510/2011 dane, które dane państwo członkowskie zbiera, aby monitorować przestrzeganie przez producenta art. 4 i 11 wspomnianego rozporządzenia, muszą być spójne z certyfikatem zgodności i opierać się wyłącznie na tym dokumencie.

(2) W rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określającym normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych(3) nałożono na państwa członkowskie obowiązek wykorzystywania certyfikatu zgodności jako źródła danych, ale dopuszczono wykorzystywanie innych dokumentów zapewniających równoważną dokładność na potrzeby monitorowania i sprawozdawczości w odniesieniu do emisji CO2 z samochodów osobowych. Aby zapewnić ekonomiczne i dokładne monitorowanie oraz sprawozdawczość danych dotyczących emisji CO2 z lekkich samochodów dostawczych, należy w perspektywie krótkoterminowej zezwolić państwom członkowskim na stosowanie takiej samej procedury i takich samych źródeł danych na potrzeby monitorowania i sprawozdawczości zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 510/2011, jakie stosuje się w przypadku sprawozdawczości zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 443/2009. W związku z tym w załączniku II do rozporządzenia (UE) nr 510/2011 należy umożliwić wykorzystywanie - w odpowiednio uzasadnionych przypadkach - innych źródeł danych zapewniających równoważną dokładność na potrzeby monitorowania i sprawozdawczości w odniesieniu do emisji CO2. Państwa członkowskie powinny wprowadzić niezbędne środki, aby zapewnić odpowiednią dokładność procedury monitorowania.

(3) Z doświadczeń zdobytych podczas monitorowania emisji CO2 z samochodów osobowych wynika, że do szczegółowych parametrów danych przekazywanych przez państwa członkowskie należy dodać numer homologacji typu, aby udoskonalić metody weryfikacji dokładności danych. Ponadto okazało się, że parametr "nazwa handlowa" nie jest potrzebny, a zatem należy go usunąć z wykazu szczegółowych danych z monitoringu.

(4) Aby zapewnić przejrzystość i dokładność monitorowania i sprawozdawczości państw członkowskich, należy również zadbać o spójność między różnymi wymogami określonymi w załączniku II do rozporządzenia (UE) nr 510/2011. Aby zapewnić przejrzystość i dokładność monitorowania i sprawozdawczości państw członkowskich, należy również zadbać o spójność między różnymi wymogami określonymi w załączniku II do rozporządzenia (UE) nr 510/2011.

(5) Należy zatem odpowiednio zmienić załącznik II do rozporządzenia (UE) nr 510/2011,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W załączniku II do rozporządzenia (UE) nr 510/2011 wprowadza się zmiany zgodnie z załącznikiem do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie trzeciego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 6 stycznia 2012 r.

W imieniu Komisji
José Manuel BARROSO
Przewodniczący
______

(1) Dz.U. L 145 z 31.5.2011, s. 1.

(2) Dz.U. L 263 z 9.10.2007, s. 1.

(3) Dz.U. L 140 z 5.6.2009, s. 1.

ZAŁĄCZNIK

W załączniku II do rozporządzenia (UE) nr 510/2011 wprowadza się następujące zmiany:

1) w części A wprowadza się następujące zmiany:

a) w pkt 2 zdanie pierwsze otrzymuje brzmienie:

"Szczegółowe informacje, o których mowa w pkt 1, pochodzą z certyfikatu zgodności lub są spójne z certyfikatem zgodności wydanym przez producenta danego lekkiego samochodu dostawczego. Jeżeli nie stosuje się certyfikatu zgodności, państwa członkowskie powinny wprowadzić niezbędne środki, aby zapewnić odpowiednią dokładność procedury monitorowania.";

b) w pkt 3 wprowadza się następujące zmiany:

(i) lit. b) otrzymuje brzmienie:

"b) liczbę nowych lekkich samochodów dostawczych, które cechują wartości dla każdego z następujących parametrów:

(i) emisje CO2;

(ii) masa;

(iii) rozstaw osi;

(iv) rozstaw kół oś kierowana;

(v) rozstaw kół druga oś.";

(ii) skreśla się lit. c);

(iii) lit. d) ppkt (iv) oraz (v) otrzymują brzmienie:

"(iv) technicznie dozwolona maksymalna masa całkowita;

(v) rozstaw osi;

(vi) rozstaw kół oś kierowana;

(vii) rozstaw kół druga oś.";

2) w części B skreśla się pkt 2, 3, 5 i 6;

3) w części C sekcja 2 dotycząca szczegółowych danych z monitoringu otrzymuje brzmienie:

"Sekcja 2 - Szczegółowe dane z monitoringu

Nazwa producenta -Standardowe oznaczenie UE Nazwa producenta -Oznaczenie producenta Nazwa producenta -Oznaczenie w rejestrze krajowym Numer homologacji typu i jego rozszerzenie (rozszerzenia) Typ Wariant Wersja Marka Kategoria pojazdu z homologacją typu Kategoria pojazdu zarejestrowanego Całkowita liczba nowych rejestracji Indywidualny poziom emisji CO 2 (w g/km) Masa (w kg) Technicznie dozwolona maksymalna masa całkowita (w kg) Rozstaw osi (w mm) Rozstaw kół oś kierowana (w mm) Rozstaw kół druga oś (w mm) Rodzaj paliwa Rodzaj zasilania Pojemność silnika (w cm3) Zużycie energii elektrycznej (w Wh/km) Kod technologii innowacyjnej lub grupy technologii innowacyjnych Zmniejszenie emisji dzięki technologiom innowacyjnym
Prod. 1 Prod. 1 Prod. 1 Numer 1 Typ 1 Wariant 1 Wersja 1 ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prod. 1 Prod. 1 Prod. 1 Numer 1 Typ 1 Wariant 1 Wersja 2 ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prod. 1 Prod. 1 Prod. 1 Numer 1 Typ 1 Wariant 2 Wersja 1 ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prod. 1 Prod. 1 Prod. 1 Numer 1 Typ 1 Wariant 2 Wersja 2 ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prod. 1 Prod. 1 Prod. 1 Numer 2 Typ 2 Wariant 1 Wersja 1 ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prod. 1 Prod. 1 Prod. 1 Numer 2 Typ 2 Wariant 1 Wersja 2 ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prod. 1 Prod. 1 Prod. 1 Numer 2 Typ 2 Wariant 2 Wersja 1 ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prod. 1 Prod. 1 Prod. 1 Numer 2 Typ 2 Wariant 2 Wersja 2 ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prod. 2 Prod. 2 Prod. 2 Numer 1 Typ 1 Wariant 1 Wersja 1 ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prod. 2 Prod. 2 Prod. 2 Numer 1 Typ 1 Wariant 1 Wersja 2 ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prod. 2 Prod. 2 Prod. 2 Numer 1 Typ 1 Wariant 2 Wersja 1 ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Prod. 2 Prod. 2 Prod. 2 Numer 1 Typ 1 Wariant 2 Wersja 2 ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ..."

Zmiany w prawie

Wnioski o świadczenie z programu "Aktywny rodzic" od 1 października

Pracujemy w tej chwili nad intuicyjnym, sympatycznym, dobrym dla użytkowników systemem - przekazała we wtorek w Warszawie szefowa MRPiPS Agnieszka Dziemianowicz-Bąk. Nowe przepisy umożliwią wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń: "aktywni rodzice w pracy", "aktywnie w żłobku" i "aktywnie w domu". Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie jednak przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń.

Krzysztof Koślicki 11.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa opublikowana

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 11.06.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz niektórych innych ustaw - poinformowała w poniedziałek kancelaria prezydenta. Nowe przepisy umożliwiają m.in. podpisywanie umów o objęcie przedsięwzięć wsparciem z KPO oraz rozliczania się z wykonawcami w euro.

Ret/PAP 10.06.2024
Wakacje składkowe dla przedsiębiorców z podpisem prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw – poinformowała Kancelaria Prezydenta RP w poniedziałkowym komunikacie. Ustawa przyznaje określonym przedsiębiorcom prawo do urlopu od płacenia składek na ubezpieczenia społeczne przez jeden miesiąc w roku.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Prezydent podpisał ustawę powołującą program "Aktywny Rodzic"

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka "Aktywny rodzic". Przewiduje ona wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń wspierających rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowywaniu i rozwoju małego dziecka: „aktywni rodzice w pracy”, „aktywnie w żłobku” i „aktywnie w domu”. Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń. O tym, które – zdecydują sami rodzice.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Nawet pół miliona kary dla importerów - ustawa o KAS podpisana

Kancelaria Prezydenta poinformowała w piątek, że Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona unijne regulacje dotyczące importu tzw. minerałów konfliktowych. Dotyczy też kontroli przewozu środków pieniężnych przez granicę UE. Rozpiętość kar za naruszenie przepisów wyniesie od 1 tys. do 500 tys. złotych.

Krzysztof Koślicki 07.06.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2012.72.2

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie delegowane 205/2012 zmieniające załącznik II do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 w odniesieniu do źródeł danych i parametrów danych przekazywanych przez państwa członkowskie
Data aktu: 06/01/2012
Data ogłoszenia: 10/03/2012
Data wejścia w życie: 13/03/2012