Rozporządzenie 63/2011 ustanawiające szczegółowe przepisy dotyczące występowania o odstępstwo od docelowych indywidualnych poziomów emisji CO2 na mocy art. 11 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 63/2011
z dnia 26 stycznia 2011 r.
ustanawiające szczegółowe przepisy dotyczące występowania o odstępstwo od docelowych indywidualnych poziomów emisji CO2 na mocy art. 11 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych 1 , w szczególności jego art. 11 ust. 8,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 11 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 drobni producenci i producenci niszowi mogą wystąpić z wnioskiem o ustalenie alternatywnych docelowych poziomów zmniejszenia emisji odpowiadających możliwościom zmniejszenia indywidualnych emisji CO2 pojazdów danego producenta oraz odpowiadających cechom charakterystycznym rynku danego typu samochodów.

(2) Przy określaniu możliwości zmniejszenia emisji drobnego producenta należy ocenić możliwości ekonomiczne i technologiczne wnioskodawcy. W tym celu wnioskodawca powinien przedstawić szczegółowe informacje na temat swojej działalności gospodarczej oraz informacje na temat stosowanych w samochodach technologii ograniczania emisji CO2. Wymagane informacje dotyczą między innymi danych, do których wnioskodawca ma łatwy dostęp, i nie powinny wiązać się z dodatkowym obciążeniem administracyjnym.

(3) By zapewnić zgodność docelowych poziomów zmniejszenia emisji wymaganych w odniesieniu do drobnych producentów i producentów niszowych oraz by zapobiec stawianiu w niekorzystnej sytuacji drobnych producentów, którzy zmniejszyli swój średni indywidualny poziom emisji CO2 przed 2012 r., docelowe indywidualne poziomy emisji CO2 dla tych producentów należy porównać z ich referencyjnym średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 w 2007 r. Jeśli dane te nie istnieją, docelowy poziom należy porównać ze średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 w najbliższym roku kalendarzowym następującym po 2007 r.

(4) W celu uwzględnienia ograniczonej oferty produktów niektórych drobnych producentów i wynikających z niej ograniczonych możliwości rozdzielenia wysiłków na rzecz zmniejszenia emisji na flotę, wnioskodawcom należy zezwolić na wybór w okresie odstępstwa jednego docelowego indywidualnego poziomu emisji na wszystkie lata lub różnych docelowych poziomów na poszczególne lata, tak by na końcu okresu odstępstwa osiągnąć redukcję w porównaniu z referencyjnym poziomem z 2007 r.

(5) Artykuł 11 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 zezwala niektórym producentom niszowym na korzystanie z alternatywnego docelowego indywidualnego poziomu emisji, który jest 25 % niższy niż ich średni indywidualny poziom emisji CO2 w 2007 r. Jeśli nie istnieją informacje dotyczące średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 danego producenta w 2007 r., należy określić równoważny docelowy indywidualny poziom zmniejszenia emisji w oparciu o najlepsze dostępne technologie ograniczania emisji CO2 w 2007 r. W celu określenia najlepszych dostępnych technologii ograniczania emisji CO2 należy wykorzystać stosunek maksymalnej mocy do masy pojazdu, tak by dokonać rozróżnienia pomiędzy poszczególnymi cechami charakterystycznymi rynku dla samochodów o danej masie.

(6) W celu zapewnienia drobnym producentom i producentom niszowym jasnego poziomu referencyjnego, który będzie wykorzystywany przy ustalaniu docelowych indywidualnych poziomów emisji, sporządzono wykaz producentów i ich średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 w UE w 2007 r., po przeprowadzeniu formalnych konsultacji z państwami członkowskimi i najważniejszymi zainteresowanymi stronami, w tym z europejskimi (ACEA), japońskimi (JAMA) i koreańskimi (KAMA) stowarzyszeniami producentów samochodów oraz z europejskim stowarzyszeniem drobnych producentów (ESCA).

(7) Należy znieść obowiązek publicznego udostępniania niektórych informacji zawartych we wniosku o odstępstwo, w szczególności informacji dotyczących planowania produktów przez producenta oraz spodziewanych kosztów i wpływu na dochodowość przedsiębiorstwa, jeśli ujawnienie tych informacji zagrażałoby ochronie interesów handlowych. Decyzje w sprawie przyznania odstępstwa będą publikowane przez Komisję w Internecie.

(8) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Zmian Klimatu ustanowionego na mocy art. 9 decyzji nr 280/2004/WE Parlamentu Europejskiego i Rady 2 ,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Przedmiot

Niniejsze rozporządzenie określa informacje, jakie powinni przekazać producenci w celu wykazania, że spełniane są warunki przyznania odstępstwa na mocy art. 11 ust. 1 lub art. 11 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

Artykuł  2

Definicje

Poza definicjami określonymi w art. 2 i 3 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, stosuje się następujące definicje:

a)
"wnioskodawca" oznacza producenta w rozumieniu art. 11 ust. 1 lub art. 11 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009;
b)
"cechy charakterystyczne pojazdu" oznaczają właściwości pojazdu, w tym masę, indywidualne emisje CO2, liczbę siedzeń, wydajność silnika, stosunek mocy do masy i maksymalną prędkość;
c)
"cechy charakterystyczne rynku" oznaczają informacje dotyczące cech charakterystycznych pojazdu oraz nazw i rozpiętości cen samochodów bezpośrednio konkurujących z pojazdami, w odniesieniu do których wystąpiono o odstępstwo;
d)
"własny zakład produkcyjny" oznacza zakład produkcyjny lub montażowy wykorzystywany wyłącznie przez wnioskodawcę do celów produkcji lub montażu nowych samochodów osobowych wyłącznie dla tego producenta, w tym, w stosownych przypadkach, samochodów osobowych przeznaczonych na eksport;
e)
"własny ośrodek projektowy" oznacza zakład, w którym projektuje się i opracowuje cały pojazd i który znajduje się pod kontrolą wnioskodawcy i jest użytkowany wyłącznie przez niego.
Artykuł  3

Wniosek o odstępstwo na mocy art. 11 ust. 1 i 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009

1. 
Wniosek o odstępstwo na mocy art. 11 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 jest składany przez wnioskodawcę zgodnie ze wzorem określonym w załączniku I do niniejszego rozporządzenia i zawiera informacje określone w art. 4 ust. 1 i art. 5 niniejszego rozporządzenia.
2. 
Wniosek o odstępstwo na mocy art. 11 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 jest składany przez wnioskodawcę zgodnie ze wzorem określonym w załączniku II do niniejszego rozporządzenia i zawiera informacje określone w art. 4 ust. 2 i art. 6 niniejszego rozporządzenia.
Artykuł  4

Informacje dotyczące kryteriów kwalifikowalności

1. 
Wnioskodawca przedstawia następujące informacje dotyczące kryteriów kwalifikowalności:
a)
informacje dotyczące struktury własności producenta lub grupy producentów powiązanych, wraz z odpowiednim oświadczeniem określonym w załączniku III;
b)
w przypadku producenta występującego z wnioskiem o odstępstwo na mocy art. 11 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 lub grupy producentów powiązanych zgodnie z art. 11 ust. 1 lit. b) tego rozporządzenia lub członka grupy producentów powiązanych zgodnie z art. 11 ust. 1 lit. c) tego rozporządzenia - liczbę samochodów osobowych zarejestrowanych oficjalnie w Unii w okresie trzech lat kalendarzowych poprzedzających datę złożenia wniosku, lub - jeśli dane takie nie są dostępne - jedną z następujących informacji:
szacunkową liczbę - w oparciu o weryfikowalne dane - samochodów zarejestrowanych w okresie, o którym mowa w lit. b), za które odpowiedzialność ponosi wnioskodawca,
jeśli w okresie, o którym mowa w lit. b), nie zarejestrowano żadnych samochodów - liczbę samochodów zarejestrowanych w ostatnim roku kalendarzowym, dla którego takie dane są dostępne.
2. 
Wnioskodawca występujący z wnioskiem o odstępstwo na mocy art. 11 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 przedstawia dane, o których mowa w ust. 1 lit. b) niniejszego artykułu, tylko w odniesieniu do roku kalendarzowego poprzedzającego datę złożenia wniosku.
Artykuł  5

Docelowy indywidualny poziom emisji i możliwości zmniejszenia emisji na mocy art. 11 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 443/2009

1. 
Wnioskodawca przedstawia średni indywidualny poziom emisji CO2 swoich samochodów osobowych zarejestrowanych w 2007 r., chyba że średni indywidualny poziom emisji CO2 dla tego roku jest wymieniony w załączniku IV do niniejszego rozporządzenia. Jeśli informacja ta nie jest dostępna, wnioskodawca przedstawia średni indywidualny poziom emisji CO2 swoich samochodów osobowych zarejestrowanych w najbliższym roku kalendarzowym następującym po 2007 r.
2. 
Wnioskodawca przedstawia następujące informacje dotyczące swojej działalności:
a)
w odniesieniu do roku kalendarzowego poprzedzającego datę złożenia wniosku - liczbę pracowników i wielkość zakładu produkcyjnego w metrach kwadratowych;
b)
model operacyjny zakładu produkcyjnego, wyszczególniając, które działania w zakresie projektowania i produkcji są wykonywane przez wnioskodawcę lub zlecane na zewnątrz;
c)
w przypadku powiązanych przedsiębiorstw - czy producenci dzielą się technologią oraz które z działań są zlecane na zewnątrz;
d)
w odniesieniu do pięciu lat kalendarzowych poprzedzających datę złożenia wniosku - wielkość sprzedaży, roczny obrót, zysk netto i wydatki na badania i rozwój, zaś w przypadku powiązanych przedsiębiorstw - transfery netto do spółki dominującej;
e)
cechy charakterystyczne ich rynku;
f)
tabelę cen wszystkich wersji samochodów, w odniesieniu do których wystąpiono o odstępstwo, w roku kalendarzowym poprzedzającym datę złożenia wniosku, oraz tabelę przewidywanych cen samochodów, w odniesieniu do których wystąpiono o odstępstwo i które planuje się wprowadzić na rynek.

Jeśli wniosek składa producent odpowiedzialny za więcej niż 100 samochodów rocznie, do informacji, o których mowa w lit. d), należy dołączyć urzędowo poświadczone księgi rachunkowe lub poświadczyć je przez niezależnego audytora.

3. 
Wnioskodawca przedstawia następujące informacje dotyczące swoich technologicznych możliwości:
a)
wykaz technologii ograniczania emisji CO2 stosowanych w jego samochodach osobowych wprowadzonych na rynek w 2007 r. lub - jeśli dane te nie są dostępne - w następnym kolejnym roku po 2007 r., lub - w przypadku producentów zamierzających wejść na rynek - w roku, w którym odstępstwo zaczyna obowiązywać;
b)
wykaz technologii ograniczania emisji CO2 stosowanych w jego samochodach osobowych w ramach programu ograniczania emisji oraz dodatkowe koszty tych technologii dla każdej wersji pojazdu objętej wnioskiem.
4. 
Wnioskodawca proponuje docelowy indywidualny poziom emisji na okres odstępstwa, zgodnie ze swoimi możliwościami zmniejszenia emisji. Wnioskodawca może również zaproponować roczne docelowe indywidualne poziomy emisji.

Docelowy indywidualny poziom emisji lub roczne docelowe indywidualne poziomy emisji są określane tak, by średni indywidualny poziom emisji na końcu okresu odstępstwa był mniejszy w porównaniu ze średnim indywidualnym poziomem emisji CO2, o którym mowa w ust. 1.

5. 
Docelowy indywidualny poziom emisji lub roczne docelowe indywidualne poziomy emisji zaproponowane przez wnioskodawcę zgodnie z art. 11 ust. 2 lit. d) rozporządzenia (WE) nr 443/2009 zostają uzupełnione programem ograniczania indywidualnego poziomu emisji CO2 w nowej flocie pojazdów.

W programie ograniczania emisji określa się, co następuje:

a)
harmonogram wprowadzania technologii ograniczania emisji CO2 we flocie wnioskodawcy;
b)
szacunkową liczbę rocznych rejestracji w Unii w okresie odstępstwa oraz przewidywany średni indywidualny poziom emisji CO2 i średnią masę;
c)
w przypadku rocznych docelowych indywidualnych poziomów emisji - roczną poprawę w zakresie indywidualnych emisji CO2 w odniesieniu do wersji pojazdów, w przypadku których wprowadzono technologie ograniczania emisji CO2.

6. Osiągnięcie przez wnioskodawcę docelowego indywidualnego poziomu emisji lub rocznych docelowych indywidualnych poziomów emisji jest oceniane każdego roku w okresie odstępstwa zgodnie z art. 9 rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

Artykuł  6

Docelowy poziom zmniejszenia emisji w celu odstępstwa na mocy art. 11 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009

1. 
Wnioskodawca przedstawia średni indywidualny poziom emisji CO2 swoich samochodów osobowych zarejestrowanych w 2007 r., chyba że średni indywidualny poziom emisji CO2 dla tego roku jest wymieniony w załączniku IV do niniejszego rozporządzenia.
2. 
Docelowy poziom zmniejszenia emisji określony zgodnie z art. 11 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 ma zastosowanie w powiązaniu z referencyjnym średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 określonym w ust. 1.
3. 
Jeśli nie istnieją informacje na temat średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 producenta w 2007 r., wnioskodawca przedstawia informacje dotyczące cech charakterystycznych pojazdu dla wszystkich typów samochodów przez niego produkowanych oraz liczby samochodów wyprodukowanych przez wnioskodawcę, w odniesieniu do których wnioskodawca przewiduje, że zostaną zarejestrowane w Unii w pierwszym roku odstępstwa. Wnioskodawca wskazuje dla wszystkich typów samochodów, do której z klas określonych w tabeli w załączniku V typy te należą.
4. 
Docelowy indywidualny poziom emisji jest obliczany rocznie na podstawie 25-procentowego zmniejszenia poziomu emisji w stosunku do poziomu referencyjnego dla każdej klasy pojazdów określonej w załączniku V.
Artykuł  7

Ocena przez Komisję

1. 
Jeśli Komisja nie wniosła żadnych zastrzeżeń w ciągu dziewięciu miesięcy po oficjalnym otrzymaniu kompletnego wniosku na mocy art. 11 ust. 1 lub art. 11 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, uznaje się, że odpowiednie warunki odstępstwa zostały spełnione. Jeśli Komisja stwierdzi, że wniosek jest niekompletny, może zażądać dodatkowych informacji. Jeśli dodatkowe informacje nie zostaną przedłożone w terminie określonym w żądaniu, Komisja może odrzucić wniosek.

W przypadku odrzucenia wniosku ze względu na jego niekompletność lub jeśli Komisja stwierdziła, że proponowany docelowy indywidualny poziom emisji nie odpowiada możliwościom zmniejszenia emisji wnioskodawcy, wnioskodawca może przedłożyć uzupełniony lub zmieniony wniosek o odstępstwo.

2. 
Wnioski opatrzone dopiskiem "Odstępstwo na mocy rozporządzenia (WE) nr 443/2009" należy przesyłać w wersji papierowej i elektronicznej na adres Sekretariatu Generalnego Komisji Europejskiej, 1049 Bruksela, Belgia. Wersję elektroniczną wniosku należy również przesłać na przeznaczony do tego celu adres poczty elektronicznej określony w załączniku I.
3. 
Jeśli stwierdzono, że informacje zawarte we wniosku są błędne lub niedokładne, uchyla się decyzję o przyznaniu odstępstwa.
Artykuł  8

Publiczny dostęp do informacji

1. 
Wnioskodawca, który uważa, że informacje przedstawione we wniosku nie powinny być ujawniane zgodnie z art. 11 ust. 9 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, wskazuje to we wniosku i uzasadnia, dlaczego ujawnianie informacji zagrażałoby ochronie interesów handlowych wnioskodawcy, w tym własności intelektualnej.
2. 
Uznaje się, że wyjątek od prawa publicznego dostępu do dokumentów określonego w art. 4 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1049/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady 3  ma zastosowanie do następujących rodzajów informacji:
a)
szczegółowych informacji dotyczących programu ograniczania emisji, o którym mowa w art. 5, w szczególności szczegółowych informacji dotyczących rozwoju oferty produktów producenta;
b)
przewidywanego wpływu technologii ograniczania emisji CO2 na koszty produkcji, ceny zakupu pojazdów i dochodowość przedsiębiorstwa.
Artykuł  9

Wejście w życie

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 26 stycznia 2011 r.
W imieniu Komisji
José Manuel BARROSO
Przewodniczący

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I 

Wzór wniosku o odstępstwo składanego przez producentów spełniających kryteria zgodnie z art. 11 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 443/2009

Elektroniczną wersję wniosku należy przesłać na następujący adres poczty elektronicznej:

EC-CO2-LDV-IMPLEMENTATION@ec.europa.eu

1. Nazwa i adres producenta lub grupy producentów powiązanych oraz dane dotyczące osoby udzielającej informacji

Nazwa producenta Adres pocztowy Imię i nazwisko osoby udzielającej informacji E-mail osoby udzielającej informacji Numer telefonu osoby udzielającej informacji

2. Kryteria kwalifikowalności

2.1. Czy wnioskodawca jest częścią grupy producentów powiązanych?

[ ] TAK (należy załączyć oświadczenie określone w załączniku III)

[ ] NIE

2.2. Czy wnioskodawca jest częścią grupy producentów powiązanych, ale posiada własny zakład produkcyjny i ośrodek projektowy?

[ ] TAK (należy załączyć oświadczenie określone w załączniku III; zob. pkt 2.3)

[ ] NIE (zob. pkt 2.4 i 2.5)

2.3. Liczba rejestracji w Unii, jeśli wniosek dotyczy producenta niepowiązanego lub producenta powiązanego posiadającego własny zakład produkcyjny i ośrodek projektowy:

2.3.1. Oficjalne dane liczbowe w trzech latach kalendarzowych poprzedzających datę złożenia wniosku

Rok
Liczba rejestracji w UE

2.3.2. Jeśli oficjalne dane liczbowe, o których mowa w pkt 2.3.1, nie są dostępne dla okresu określonego w tym punkcie - dane szacunkowe w oparciu o weryfikowalne dane

Rok
Liczba rejestracji w UE

2.3.3. Jeśli oficjalne dane liczbowe w pkt 2.3.1 i 2.3.2 nie są dostępne dla tego okresu - dane liczbowe dla ostatniego roku kalendarzowego, dla którego dane takie są dostępne

Rok
Liczba rejestracji w UE

2.4. Jeśli wniosek dotyczy grupy producentów powiązanych, proszę podać następujące informacje

Nazwa producenta Adres pocztowy Imię i nazwisko osoby udzielającej informacji E-mail osoby udzielającej informacji Numer telefonu osoby udzielającej informacji

2.5. Liczba rejestracji w Unii w odniesieniu do grupy producentów powiązanych, jeśli wniosek dotyczy grupy producentów powiązanych, a wnioskodawca nie posiada własnego zakładu produkcyjnego ani ośrodka projektowego:

2.5.1. Oficjalne dane liczbowe w trzech latach kalendarzowych poprzedzających datę złożenia wniosku

Rok
Liczba rejestracji w UE

2.5.2. Jeśli oficjalne dane liczbowe, o których mowa w pkt 2.5.1, nie są dostępne dla okresu określonego w tym punkcie - dane szacunkowe w oparciu o weryfikowalne dane

Rok
Liczba rejestracji w UE

2.5.3. Jeśli oficjalne dane liczbowe w pkt 2.5.1 i 2.5.2 nie są dostępne dla tego okresu - dane liczbowe dla ostatniego roku kalendarzowego, dla którego dane takie są dostępne

Rok
Liczba rejestracji w UE

3. Czas trwania odstępstwa, o który wystąpiono

Liczba lat kalendarzowych (maksymalnie 5)

4. Propozycja dotycząca docelowego indywidualnego poziomu emisji obliczonego jako średnia dla floty na okres odstępstwa lub oddzielnych docelowych indywidualnych poziomów emisji w przypadku rocznych ograniczeń (w g CO2/km)

Rok
Średni docelowy indywidualny poziom emisji (g CO2/km)

5. Informacje szczegółowe dotyczące przedsiębiorstwa

5.1. Średni indywidualny poziom emisji CO2 w 2007 r., jeśli nie jest wymieniony w załączniku IV (lub jeśli nie jest dostępny - w najbliższym roku kalendarzowym następującym po 2007 r.)

5.2. Liczba pracowników w roku kalendarzowym poprzedzającym datę złożenia wniosku

5.3. Wielkość zakładu produkcyjnego w metrach kwadratowych w roku kalendarzowym poprzedzającym datę złożenia wniosku

5.4. Wielkość sprzedaży w odniesieniu do pięciu lat kalendarzowych poprzedzających datę złożenia wniosku

Rok
Wielkość sprzedaży

5.5. Roczny obrót w odniesieniu do pięciu lat kalendarzowych poprzedzających datę złożenia wniosku

Rok
Obrót

5.6. Cechy charakterystyczne rynku

Informacje dotyczące planowanych produktów, niedostępnych na rynku w chwili składania wniosku, należy podać w części poufnej niniejszego wniosku.

a) Cechy charakterystyczne pojazdu

b) Nazwy i rozpiętości cen bezpośrednio konkurujących pojazdów w roku poprzedzającym datę złożenia wniosku

c) Tabela cen pojazdów, w odniesieniu do których wystąpiono o odstępstwo, w roku kalendarzowym poprzedzającym datę złożenia wniosku lub w roku jak najbliższym w stosunku do daty złożenia wniosku

5.7. Krótki opis modelu operacyjnego zakładu produkcyjnego

CZĘŚĆ POUFNA WNIOSKU

5.8. Zysk netto w odniesieniu do pięciu lat kalendarzowych poprzedzających datę złożenia wniosku

Rok
Zysk netto

5.9. Wydatki na badania i rozwój w odniesieniu do pięciu lat kalendarzowych poprzedzających datę złożenia wniosku

Rok
Wydatki na badania i rozwój

5.10. Transfery finansowe netto do spółki dominującej w przypadku powiązanych przedsiębiorstw w odniesieniu do pięciu lat kalendarzowych poprzedzających datę złożenia wniosku

Rok
Transfery netto

6. Szczegółowe informacje dotyczące samochodów osobowych, które zostaną wprowadzone na rynek unii i za które odpowiedzialność będzie ponosił wnioskodawca

6.1. Cechy charakterystyczne rynku

6.1.1. Cechy charakterystyczne pojazdu

6.1.2. Nazwy i rozpiętości cen bezpośrednio konkurujących pojazdów w roku poprzedzającym datę złożenia wniosku

6.1.3. Tabela przewidywanych cen pojazdów, w odniesieniu do których wystąpiono o odstępstwo

7. Technologiczne możliwości wnioskodawcy

7.1. Wykaz technologii ograniczania emisji CO2 stosowanych we flocie wnioskodawcy w 2007 r.

7.2. Jeśli wykaz, o którym mowa w pkt 7.1, nie jest dostępny - wykaz dotyczący następnego kolejnego roku po 2007 r.

7.3. W przypadku wnioskodawców zamierzających wejść na rynek Unii wykaz, o którym mowa w pkt 7.1, należy przedstawić w odniesieniu do pierwszego roku odstępstwa

8. Program ograniczania emisji wnioskodawcy

8.1. Harmonogram wprowadzania technologii ograniczania emisji CO2 we flocie

8.2. Przewidywana średnia dla floty w okresie odstępstwa

8.2.1. Roczne rejestracje w Unii w okresie odstępstwa

8.2.2. Przewidywana średnia masa pojazdów, które zostaną wprowadzone na rynek Unii

8.2.3. Przewidywany średni indywidualny poziom emisji CO2 pojazdów, które zostaną wprowadzone na rynek Unii

8.3. Technologie ograniczania emisji CO2 stosowane we flocie wnioskodawcy w ramach programu ograniczania emisji

8.4. Dodatkowe koszty technologii, które zostaną zastosowane w ramach programu, dla każdej wersji pojazdu

8.5. W przypadku rocznych docelowych poziomów emisji - roczna poprawa w zakresie indywidualnego poziomu emisji CO2 w odniesieniu do wersji pojazdów, w przypadku których wprowadzono technologie ograniczania emisji CO2

ZAŁĄCZNIK  II 

Wzór wniosku o odstępstwo składanego przez producentów spełniających kryteria zgodnie z art. 11 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009

CZĘŚĆ WNIOSKU DOSTĘPNA PUBLICZNIE

1. Nazwa i adres producenta lub grupy producentów powiązanych oraz dane dotyczące osoby udzielającej informacji

Nazwa producenta Adres pocztowy Imię i nazwisko osoby udzielającej informacji E-mail osoby udzielającej informacji Numer telefonu osoby udzielającej informacji

2. Kryteria kwalifikowalności

2.1. Czy wnioskodawca należy do grupy producentów powiązanych?

[ ] TAK (należy załączyć oświadczenie określone w załączniku III; zob. pkt 2.3)

[ ] NIE (zob. pkt 2.2)

2.2. Liczba rejestracji w Unii, jeśli wniosek dotyczy producenta niepowiązanego:

2.2.1. Oficjalne dane liczbowe w ostatnich trzech latach kalendarzowych poprzedzających datę złożenia wniosku

Rok
Liczba rejestracji w UE

2.2.2. Jeśli oficjalne dane liczbowe, o których mowa w pkt 2.2.1, nie są dostępne dla okresu określonego w tym punkcie - dane szacunkowe w oparciu o weryfikowalne dane

Rok
Liczba rejestracji w UE

2.2.3. Jeśli oficjalne dane liczbowe w pkt 2.2.1 i 2.2.2 nie są dostępne dla tego okresu - dane liczbowe dla ostatniego roku kalendarzowego, dla którego dane takie są dostępne

Rok
Liczba rejestracji w UE

2.3. Jeśli wniosek dotyczy grupy producentów powiązanych:

2.3.1. Nazwy producentów powiązanych

2.3.2. Liczba rejestracji w Unii w roku kalendarzowym poprzedzającym datę złożenia wniosku przez grupę producentów powiązanych

Rok
Liczba rejestracji w UE

2.3.3. Jeśli dane liczbowe, o których mowa w pkt 2.3.2, nie są dostępne - dane liczbowe lub szacunek w oparciu o weryfikowalne dane dla ostatniego roku kalendarzowego, dla którego dane takie są dostępne

Rok
Liczba rejestracji w UE

3. Szczegółowe informacje dotyczące samochodów osobowych, za które odpowiedzialność ponosi wnioskodawca

Informacje dotyczące planowanych produktów, niedostępnych na rynku w chwili składania wniosku, należy podać w części poufnej niniejszego wniosku.

3.1. Średni indywidualny poziom emisji CO2 w 2007 r., jeśli nie jest wymieniony w załączniku IV do niniejszego rozporządzenia

3.2. Jeśli dane dotyczące 2007 r. nie są dostępne, należy przedstawić następujące informacje:

a) rejestracje w Unii lub ich szacunkowa liczba w oparciu o weryfikowalne dane, jeśli oficjalne dane liczbowe nie są dostępne w chwili składania wniosku, w najbliższym roku kalendarzowym następującym po 2007 r.;

b) cechy charakterystyczne pojazdu dla wszystkich typów samochodów;

c) wykaz samochodów uszeregowanych pod względem klasy pojazdu, jak określono w załączniku V.

4. 25-procentowy docelowy poziom zmniejszenia indywidualnego poziomu emisji w stosunku do poziomu referencyjnego w 2007 r.

CZĘŚĆ POUFNA WNIOSKU

5. Szczegółowe informacje dotyczące samochodów osobowych, które zostaną wprowadzone na rynek unii przez wnioskodawcę (dotyczy producentów niewymienionych w załączniku IV)

5.1. Cechy charakterystyczne pojazdu dla wszystkich samochodów

5.2. Wykaz samochodów uszeregowanych pod względem klasy pojazdu, jak określono w załączniku V

5.3. Przewidywane rejestracje w UE pojazdów w pierwszym roku odstępstwa

ZAŁĄCZNIK  III 

Wzór oświadczenia stwierdzającego strukturę własności

Artykuł 11 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 443/2009

Niniejszym oświadczam, że jestem prawnie upoważniony do reprezentowania [nazwa] (producent), który nie jest częścią grupy producentów powiązanych zgodnie z definicją w art. 3 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, składającego wniosek o odstępstwo, jak przewidziano w art. 11 ust. 1 tego rozporządzenia. Zgodnie z moją wiedzą [nazwa] (producent) kwalifikuje się do wystąpienia z wnioskiem o odstępstwo, jak przewidziano w art. 11 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, zaś informacje zawarte we wniosku są prawdziwe i dokładne. Do niniejszego wniosku załącza się informacje na temat struktury własności [nazwa] (producent).

Podpis Data

Dyrektor [producenta]

Artykuł 11 ust. 1 lit. b) lub art. 11 ust. 4 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 443/2009

Niniejszym oświadczam, że jestem prawnie upoważniony do reprezentowania [nazwa] (producent), który jest częścią grupy producentów powiązanych zgodnie z definicją w art. 3 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, składającego wniosek o odstępstwo, jak przewidziano w art. 11 [ust. 1] [ust. 4](*) tego rozporządzenia. Zgodnie z moją wiedzą [nazwa] (producent) kwalifikuje się do wystąpienia z wnioskiem o odstępstwo, jak przewidziano w art. 11 [ust. 1] [ust. 4](*) rozporządzenia (WE) nr 443/2009, zaś informacje zawarte we wniosku są prawdziwe i dokładne. Do niniejszego wniosku załącza się informacje na temat struktury własności [nazwa] (producent).

Podpis Data

Dyrektor [producenta]

Artykuł 11 ust. 1 lit. c) rozporządzenia (WE) nr 443/2009

Niniejszym oświadczam, że jestem prawnie upoważniony do reprezentowania [nazwa] (producent), który jest częścią grupy producentów powiązanych zgodnie z definicją w art. 3 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, ale posiada własny zakład produkcyjny i ośrodek projektowy zgodnie z definicją w art. 2 rozporządzenia Komisji (WE) nr. 000, składającego wniosek o odstępstwo, jak przewidziano w art. 11 tego rozporządzenia. Zgodnie z moją wiedzą [nazwa] (producent) kwalifikuje się do wystąpienia z wnioskiem o odstępstwo, jak przewidziano w art. 11 [ust. 1] rozporządzenia (WE) nr 443/2009, zaś informacje zawarte we wniosku są prawdziwe i dokładne. Do niniejszego wniosku załącza się informacje na temat struktury własności [nazwa] (producent).

Podpis Data

Dyrektor [producenta]

______

(*) Niepotrzebne skreślić.

ZAŁĄCZNIK  IV  4

Wykaz średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 w UE w 2007 r. w podziale na producentów

Producent Średni poziom emisji [g/km]
AIXAM 164,000
ALPINA 219,932
AM GENERAL 357,000
ASTON MARTIN 377,860
AUDI 184,752
AUSTIN 450,000
AUTOMOBILES DANGEL 153,000
AVTOVAZ 216,632
BEAUFORD 208,000
BENTLEY 411,664
BMW 171,684
BRABUS 246,000
BRONTO 233,000
BUGATTI 577,667
CATERHAM 236,088
CHRYSLER 226,141
CITROEN 142,536
DACIA 154,650
DAIHATSU 153,070
DAIMLER 182,524
DIAMOND 260,000
DONKERVOORT 194,000
DR MOTOR COMPANY 193,048
FERRARI 434,860
FIAT 141,496
FORD 149,343
FUJI HEAVY INDUSTRIES 219,488
GEELY 183,000
GENERAL MOTORS 283,689
GM DAEWOO 160,071
GUMPERT 342,000
GWM 253,480
HC&E 220,000
HONDA 157,613
HYUNDAI 162,046
ISUZU 176,133
IVECO 224,770
JAGUAR 208,219
KIA 157,239
LAMBORGHINI 424,087
LAND ROVER 250,399
LOTUS 208,399
MAGYAR SUZUKI 156,280
MASERATI 354,687
MAZDA 172,568
MG 186,801
MICHALAK 117,000
MICROCAR 178,000
MITSUBISHI 174,649
MK SPORTSCARS 117,000
MORGAN 202,324
NETHERLANDS CAR 141,061
NISSAN 168,408
OPEL 153,699
OSV 135,915
PERODUA 138,135
PEUGEOT 142,205
PGO 201,767
PILGRIM 193,000
PORSCHE 287,710
PROTON 155,185
QUADZILLA 176,000
QUATTRO 290,774
RENAULT 146,893
ROLLS ROYCE 394,526
ROVER 188,399
RUF 327,000
SAAB 190,444
SALVADOR CAETANO 224,000
SANTANA 165,965
SEAT 151,184
SHUANGHUAN 270,000
SKODA 149,387
SOVAB 233,822
SSANGYONG 223,430
SUZUKI 166,012
TATA 168,310
TIGER 244,000
TOYOTA 150,634
TVR 397,500
UAZ 314,000
VM 185,000
VOLKSWAGEN 162,152
VOLVO 189,616
WIESMANN 310,000

ZAŁĄCZNIK  V 

Referencyjny poziom emisji w oparciu o najlepsze dostępne technologie w 2007 r. oraz przy założeniu 25-procentowego docelowego poziomu zmniejszenia indywidualnego poziomu emisji CO2 dla każdej klasy pojazdu

Klasa pojazdu Kategoria masy(1) Kategoria stosunku mocy do masy Referencyjny poziom emisji [g/km] Docelowy poziom emisji CO2 [g/km]
1 1 niska 108 81
2 1 średnia 118 89
3 1 wysoka 153 115
4 2 niska 119 89
5 2 średnia 138 104
6 2 wysoka 153 115
7 3 niska 121 91
8 3 średnia 136 102
9 3 wysoka 150 113
10 4 niska 131 98
11 4 średnia 144 108
12 4 wysoka 162 122
13 5 niska 147 110
14 5 średnia 152 114
15 5 wysoka 179 134
(1) Masa gotowego do jazdy samochodu zgodnie z definicją w rozporządzeniu (WE) nr 443/2009.
Kategorie masy odpowiadają następującym wartościom (w zaokrągleniu do najbliższej liczby całkowitej):
Kategoria masy Zakres [w kg]
1 0-1 225 kg
2 1 226-1 375 kg
3 1 376-1 475 kg
4 1 476-1 625 kg
5 1 626+ kg
Kategorie stosunku mocy do masy odpowiadają następującym wartościom (w zaokrągleniu do najbliższej liczby całkowitej):
Kategoria stosunku mocy do masy Zakres [w W/kg]
Niska 0-65 W/kg
Średnia 66-85 W/kg
Wysoka 86+
1 Dz.U. L 140 z 5.6.2009, s. 1.
2 Dz.U. L 49 z 19.2.2004, s. 1.
3 Dz.U. L 145 z 31.5.2001, s. 43.
4 Załącznik IV zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr (UE) 2019/248 z dnia 13 listopada 2018 r. (Dz.U.UE.L.2019.42.5) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 marca 2019 r.

Zmiany w prawie

MSZ tworzy dodatkowe obwody głosowania za granicą

We Francji, Irlandii, Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii utworzono pięć dodatkowych obwodów głosowania w czerwcowych wyborach do Parlamentu Europejskiego. Jednocześnie zniesiono obwód w Iraku - wynika to z nowego rozporządzenia ministra spraw zagranicznych. Po zmianach łączna liczba obwodów poza granicami Polski wynosi 299.

Krzysztof Koślicki 28.05.2024
Rząd nie dołoży gminom pieniędzy na obsługę wygaszanego dodatku osłonowego

Na obsługę dodatku osłonowego samorządy dostają 2 proc. łącznej kwoty dotacji wypłaconej gminie. Rząd nie zwiększy wsparcia uzasadniając, że koszt został odpowiednio skalkulowany – wyjaśnia Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Ponadto dodatek osłonowy jest wygaszany i gminy kończą realizację tego zdania.

Robert Horbaczewski 23.05.2024
Będą dodatki dla zawodowych rodzin zastępczych i dla pracowników pomocy społecznej

Od 1 lipca 2024 roku zawodowe rodziny zastępcze oraz osoby prowadzące rodzinne domy dziecka mają dostawać dodatki do miesięcznych wynagrodzeń w wysokości 1000 zł brutto. Dodatki w tej samej wysokości będą też wypłacane - od 1 lipca 2024 r. - pracownikom pomocy społecznej. W środę, 15 maja, prezydent Andrzej Duda podpisał obie ustawy.

Grażyna J. Leśniak 16.05.2024
Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2011.23.16

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 63/2011 ustanawiające szczegółowe przepisy dotyczące występowania o odstępstwo od docelowych indywidualnych poziomów emisji CO2 na mocy art. 11 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009
Data aktu: 26/01/2011
Data ogłoszenia: 27/01/2011
Data wejścia w życie: 16/02/2011