Decyzja 2007/679/WE ustalająca kwoty netto wynikające ze stosowania opcjonalnego systemu modulacji w Zjednoczonym Królestwie dla lat kalendarzowych 2007-2012

DECYZJA KOMISJI
z dnia 22 października 2007 r.
ustalająca kwoty netto wynikające ze stosowania opcjonalnego systemu modulacji w Zjednoczonym Królestwie dla lat kalendarzowych 2007-2012

(notyfikowana jako dokument nr C(2007) 5104)

(Jedynie tekst w języku angielskim jest autentyczny)

(2007/679/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 24 października 2007 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 378/2007 z dnia 27 marca 2007 r. ustanawiające zasady dobrowolnej modulacji płatności bezpośrednich przewidzianych w rozporządzeniu (WE) nr 1782/2003 ustanawiającym wspólne zasady dla systemów wsparcia bezpośredniego w ramach wspólnej polityki rolnej i ustanawiającym określone systemy wsparcia dla rolników oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1290/2005(1), w szczególności jego art. 4 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Artykuł 1 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 378/2007 przewiduje, że państwa członkowskie, w których w chwili wejścia tego rozporządzenia w życie stosowany jest system dodatkowych redukcji płatności bezpośrednich, o których mowa w art. 1 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1655/2004 z dnia 22 września 2004 r. ustanawiającego zasady przejścia z opcjonalnego systemu modulacji ustanowionego w art. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 1259/1999 na obowiązkowy system modulacji ustanowiony rozporządzeniem Rady (WE) nr 1782/2003(2), mogą zastosować w latach 2007-2012 zmniejszenie, zwane "dobrowolną modulacją", wszystkich kwot płatności bezpośrednich w rozumieniu art. 2 lit. d) rozporządzenia Rady (WE) nr 1782/2003 z dnia 29 września 2003 r. ustanawiającego wspólne zasady dla systemów wsparcia bezpośredniego w ramach wspólnej polityki rolnej i ustanawiającego określone systemy wsparcia dla rolników(3).

(2) Artykuł 2 rozporządzenia (WE) nr 378/2007 przewiduje, że w terminie dwóch miesięcy od wejścia w życie tego rozporządzenia państwa członkowskie podejmują decyzję o wysokości rocznej stawki dobrowolnej modulacji, która będzie obowiązywała w latach 2007-2012, i informują o niej Komisję, wraz z oceną wpływu zastosowania dobrowolnej modulacji.

(3) Zgodnie z art. 3 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 378/2007 każde państwo członkowskie, w którym w chwili wejścia w życie tego rozporządzenia stosowany jest system dodatkowych zmniejszeń płatności bezpośrednich, o których mowa w art. 1 rozporządzenia (WE) nr 1655/2004 oraz system płatności jednolitych na poziomie regionalnym, może na lata 2007-2012 wybrać stosowanie stawek zróżnicowanych regionalnie zgodnie z obiektywnymi kryteriami. Maksymalna stawka dla jakiegokolwiek regionu w każdym państwie członkowskim, którego to dotyczy, wynosi 20 %.

(4) Artykuł 3 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 378/2007 przewiduje, że państwo członkowskie stosujące zróżnicowane regionalnie stawki dobrowolnej modulacji w terminie dwóch miesięcy od wejścia w życie tego rozporządzenia przedstawia Komisji na okres 2007-2012 następujące informacje, podlegające zbadaniu przez Komisję: a) roczne stawki dobrowolnej modulacji dla każdego regionu i dla całego terytorium; b) roczne całkowite kwoty zmniejszenia w ramach dobrowolnej modulacji, c) w odpowiednich przypadkach, roczne całkowite dodatkowe kwoty wymagane do pokrycia dodatkowej kwoty pomocy, o której mowa w art. 1 ust. 3 akapit drugi powyższego rozporządzenia, oraz d) dane statystyczne i inne dane pomocnicze stosowane do określenia kwot, o których mowa w lit. b) i c).

(5) Artykuł 4 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 378/2007 przewiduje, że Komisja określa kwoty netto uzyskane z zastosowania dobrowolnej modulacji na podstawie: a) obliczeń w przypadku jednolitej krajowej stawki dobrowolnej modulacji; b) w przypadku państw członkowskich stosujących stawki zróżnicowane regionalnie, na podstawie wielkości podanych przez państwa członkowskie we wniosku, zgodnie z art. 3 ust. 2 powyższego rozporządzenia.

(6) Zjednoczone Królestwo podało Komisji następujące roczne stawki dobrowolnej modulacji ustalone na poziomie regionalnym:

Regiony 2007 2008 2009 2010 2011 2012
Anglia 12 % 13 % 14 % 14 % 14 % 14 %
Irlandia Północna 4,5 % 6% 7% 8% 9% 9%
Walia 0% 2,5 % 4,2 % 5,8 % 6,5 % 6,5 %
Szkocja 5% 8% 8,5 % 9% 9% 9%

(7) Zjednoczone Królestwo przekazało również całkowitą kwotę zmniejszenia w ramach dobrowolnej modulacji oraz ocenę wpływu zastosowania dobrowolnej modulacji.

(8) Należy zatem ustalić kwoty netto uzyskane z zastosowania dobrowolnej modulacji w Zjednoczonym Królestwie.

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Kwoty netto wynikające ze stosowania opcjonalnego systemu modulacji w Zjednoczonym Królestwie dla lat kalendarzowych 2007-2012 są ustalone w załączniku do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja stosuje się wraz z początkiem roku budżetowego 2008.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja jest skierowana do Zjednoczonego Królestwa.

Sporządzono w Brukseli, dnia 22 października 2007 r.

W imieniu Komisji
Mariann FISCHER BOEL
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 95 z 5.4.2007, str. 1.

(2) Dz.U. L 298 z 23.9.2004, str. 3.

(3) Dz.U. L 270 z 21.10.2003, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 552/2007 (Dz.U. L 131 z 23.5.2007, str. 10).

ZAŁĄCZNIK 1

Kwoty netto wynikające ze stosowania opcjonalnego systemu modulacji w Zjednoczonym Królestwie

(mln EUR)
2009 2010 2011 2012
397,0 374,9 347,3 313,9
1 Załącznik zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2009/519/WE z dnia 2 lipca 2009 r. (Dz.U.UE.L.09.173.13) zmieniającej nin. decyzję z dniem 1 stycznia 2010 r.

Zmiany w prawie

Wnioski o świadczenie z programu "Aktywny rodzic" od 1 października

Pracujemy w tej chwili nad intuicyjnym, sympatycznym, dobrym dla użytkowników systemem - przekazała we wtorek w Warszawie szefowa MRPiPS Agnieszka Dziemianowicz-Bąk. Nowe przepisy umożliwią wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń: "aktywni rodzice w pracy", "aktywnie w żłobku" i "aktywnie w domu". Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie jednak przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń.

Krzysztof Koślicki 11.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa opublikowana

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 11.06.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz niektórych innych ustaw - poinformowała w poniedziałek kancelaria prezydenta. Nowe przepisy umożliwiają m.in. podpisywanie umów o objęcie przedsięwzięć wsparciem z KPO oraz rozliczania się z wykonawcami w euro.

Ret/PAP 10.06.2024
Wakacje składkowe dla przedsiębiorców z podpisem prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw – poinformowała Kancelaria Prezydenta RP w poniedziałkowym komunikacie. Ustawa przyznaje określonym przedsiębiorcom prawo do urlopu od płacenia składek na ubezpieczenia społeczne przez jeden miesiąc w roku.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Prezydent podpisał ustawę powołującą program "Aktywny Rodzic"

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka "Aktywny rodzic". Przewiduje ona wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń wspierających rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowywaniu i rozwoju małego dziecka: „aktywni rodzice w pracy”, „aktywnie w żłobku” i „aktywnie w domu”. Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń. O tym, które – zdecydują sami rodzice.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Nawet pół miliona kary dla importerów - ustawa o KAS podpisana

Kancelaria Prezydenta poinformowała w piątek, że Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona unijne regulacje dotyczące importu tzw. minerałów konfliktowych. Dotyczy też kontroli przewozu środków pieniężnych przez granicę UE. Rozpiętość kar za naruszenie przepisów wyniesie od 1 tys. do 500 tys. złotych.

Krzysztof Koślicki 07.06.2024