Decyzja 2005/614/WE w sprawie przystąpienia Wspólnoty do regulaminu nr 94 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie przepisów dotyczących homologacji ochrony osób przebywających w pojeździe w przypadku zderzenia czołowego oraz do regulaminu nr 95 w sprawie przepisów dotyczących homologacji ochrony osób przebywających w pojeździe w przypadku zderzenia bocznego

DECYZJA RADY
z dnia 18 lipca 2005 r.
w sprawie przystąpienia Wspólnoty do regulaminu nr 94 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie przepisów dotyczących homologacji ochrony osób przebywających w pojeździe w przypadku zderzenia czołowego oraz do regulaminu nr 95 w sprawie przepisów dotyczących homologacji ochrony osób przebywających w pojeździe w przypadku zderzenia bocznego
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2005/614/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 22 sierpnia 2005 r.)

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając decyzję Rady 97/836/WE z dnia 27 listopada 1997 r. w związku z przystąpieniem Wspólnoty Europejskiej do Porozumienia Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych, dotyczącego przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań ("Zrewidowane Porozumienie z 1958 r.")(1), w szczególności jej art. 3 ust. 3 i art. 4 ust. 2,

uwzględniając wniosek Komisji,

uwzględniając zgodę Parlamentu Europejskiego(2),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Znormalizowane wymogi regulaminu nr 94 i regulaminu nr 95 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie przepisów dotyczących homologacji pojazdów w zakresie dotyczącym ochrony osób przebywających w pojeździe w przypadku zderzenia czołowego i bocznego mają na celu usunięcie barier technicznych w handlu pojazdami silnikowymi pomiędzy umawiającymi się stronami oraz zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa osób przebywających w pojeździe.

(2) Regulamin nr 94 i regulamin nr 95 nie zostały wymienione w załączniku II do decyzji Rady 97/836/WE, ponieważ nie były zgodne z wymaganiami technicznymi oraz specyfikacjami w momencie przystąpienia Wspólnoty do Zrewidowanego Porozumienia z 1958 r.

(3) W świetle zmian wprowadzonych w między czasie do regulaminu nr 94(3) i regulaminu nr 95(4) należy włączyć te regulaminy do wspólnotowego systemu homologacji pojazdów silnikowych,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1
1.
Wspólnota stosuje regulamin nr 94 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie przepisów dotyczących homologacji pojazdów w zakresie dotyczcącym ochrony osób przebywających w pojeździe w przypadku zderzenia czołowego.
2.
Wspólnota stosuje regulamin nr 95 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie przepisów dotyczących homologacji pojazdów w zakresie ochrony osób przebywających w pojeździe w przypadku zderzenia bocznego.
3.
Teksty regulaminów stanowią załącznik do niniejszej decyzji.
Artykuł  2

Regulamin nr 94 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie przepisów dotyczących homologacji pojazdów w zakresie dotyczącym ochrony osób przebywających w pojeździe w przypadku zderzenia czołowego oraz regulamin nr 95 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie przepisów dotyczących homologacji pojazdów dotyczących ochrony osób przebywających w pojeździe w przypadku zderzenia bocznego zostają włączone do wspólnotowego systemu homologacji pojazdów silnikowych.

Artykuł  3

Komisja powiadamia o niniejszej decyzji Sekretarza Generalnego Organizacji Narodów Zjednoczonych.

Sporządzono w Brukseli, dnia 18 lipca 2005 r.

W imieniu Rady
M. BECKETT
Przewodniczący

______

(1) Dz.U. L 346 z 17.12.1997, str. 78.

(2) Zgoda wydana dnia 6 lipca 2005 r. (dotychczas nieopublikowana w Dzienniku Urzędowym).

(3) Dokument ONZ E/ECE/324, E/ECE/TRANS/505, Rev. 1/Add. 93, zmieniony Amend. 1, Amend. 2, Amend. 2/Corr. 1, Amend. 3 i Amend. 4

(4) Dokument ONZ E/ECE/324, E/ECE/TRANS/505, Rev. 1/Add. 94, zmieniony Amend. 1, Amend. 1/Corr. 1, Corr. 1, Amend. 2 i Amend. 3.

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK

ANNEX  1

ANNEX  2

Arrangements of the approval mark

ANNEX  3

Test procedure

ANNEX  4

Determination of performance criteria

ANNEX  5

Arrangement and installation of dummies and adjustment of restraint systems

ANNEX  6

Procedure for determining the 'H' point and the actual torso angle for seating positions in motor vehicles

APPENDIX  1

Description of the three-dimensional 'H' point machine(1)

APPENDIX  2

Three-dimensional reference system

APPENDIX  3

Reference data concerning seat positions

ANNEX  7

Test procedure with trolley

APPENDIX

Equivalence curve - tolerance band for curve ΔV = f(t)

ANNEX  8

Technique of measurement in measurement tests: instrumentation

ANNEX  9

Definition of deformable barrier

ANNEX  10

Certification of procedure for the dummy lower leg and foot

ANNEX  1

ANNEX  2

Arrangements of the approval mark

ANNEX  3

Procedure for determining the 'H' point and the actual torso angle for seating positions in motor vehicles

APPENDIX  1

Description of the three-dimensional 'H' point machine(1)

APPENDIX  2

Three-dimensional reference system

APPENDIX  3

Reference data concerning seating positions

ANNEX  4

Collision test procedure

APPENDIX  1

Determination of performance data

APPENDIX  2

The procedure for calculating the viscous criterion for Eurosid 1

ANNEX  5

Mobile deformable barrier characteristics

APPENDIX  1

Force deflection curves for static tests

APPENDIX  2

Force deflection curves for dynamic tests

ANNEX  6

Technical description of the side impact dummy

ANNEX  7

Installation of the side impact dummy

ANNEX  8

Partial test

Zmiany w prawie

Wnioski o świadczenie z programu "Aktywny rodzic" od 1 października

Pracujemy w tej chwili nad intuicyjnym, sympatycznym, dobrym dla użytkowników systemem - przekazała we wtorek w Warszawie szefowa MRPiPS Agnieszka Dziemianowicz-Bąk. Nowe przepisy umożliwią wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń: "aktywni rodzice w pracy", "aktywnie w żłobku" i "aktywnie w domu". Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie jednak przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń.

Krzysztof Koślicki 11.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa opublikowana

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 11.06.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz niektórych innych ustaw - poinformowała w poniedziałek kancelaria prezydenta. Nowe przepisy umożliwiają m.in. podpisywanie umów o objęcie przedsięwzięć wsparciem z KPO oraz rozliczania się z wykonawcami w euro.

Ret/PAP 10.06.2024
Wakacje składkowe dla przedsiębiorców z podpisem prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw – poinformowała Kancelaria Prezydenta RP w poniedziałkowym komunikacie. Ustawa przyznaje określonym przedsiębiorcom prawo do urlopu od płacenia składek na ubezpieczenia społeczne przez jeden miesiąc w roku.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Prezydent podpisał ustawę powołującą program "Aktywny Rodzic"

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka "Aktywny rodzic". Przewiduje ona wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń wspierających rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowywaniu i rozwoju małego dziecka: „aktywni rodzice w pracy”, „aktywnie w żłobku” i „aktywnie w domu”. Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń. O tym, które – zdecydują sami rodzice.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Nawet pół miliona kary dla importerów - ustawa o KAS podpisana

Kancelaria Prezydenta poinformowała w piątek, że Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona unijne regulacje dotyczące importu tzw. minerałów konfliktowych. Dotyczy też kontroli przewozu środków pieniężnych przez granicę UE. Rozpiętość kar za naruszenie przepisów wyniesie od 1 tys. do 500 tys. złotych.

Krzysztof Koślicki 07.06.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2005.217.1

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2005/614/WE w sprawie przystąpienia Wspólnoty do regulaminu nr 94 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie przepisów dotyczących homologacji ochrony osób przebywających w pojeździe w przypadku zderzenia czołowego oraz do regulaminu nr 95 w sprawie przepisów dotyczących homologacji ochrony osób przebywających w pojeździe w przypadku zderzenia bocznego
Data aktu: 18/07/2005
Data ogłoszenia: 22/08/2005
Data wejścia w życie: 18/07/2005