Rozporządzenie 844/2004 wszczynające dochodzenie dotyczące zarzucanego obchodzenia środków antydumpingowych nałożonych na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 119/97 w sprawie przywozu niektórych kołowych mechanizmów segregatorowych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej przez przywóz niektórych kołowych mechanizmów segregatorowych przywożonych z Tajlandii, zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z Tajlandii, i poddające ten przywóz wymogowi rejestracji

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 844/2004
z dnia 30 września 2003 r.
wszczynające dochodzenie dotyczące zarzucanego obchodzenia środków antydumpingowych nałożonych na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 119/97 w sprawie przywozu niektórych kołowych mechanizmów segregatorowych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej przez przywóz niektórych kołowych mechanizmów segregatorowych przywożonych z Tajlandii, zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z Tajlandii, i poddające ten przywóz wymogowi rejestracji

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 384/96 z dnia 22 grudnia 1995 r. w sprawie ochrony przed dumpingowym przywozem z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 461/2004(2), (rozporządzenie podstawowe), w szczególności jego art. 13 ust. 3 oraz art. 14 ust. 3 i 5,

po konsultacji z Komitetem Doradczym,

a także mając na uwadze, co następuje:

Na podstawie art. 13 ust. 3 podstawowego rozporządzenia Komisja z własnej inicjatywy zdecydowała o wszczęciu dochodzenia dotyczącego zarzucanego obchodzenia środków antydumpingowych nałożonych na przywóz niektórych kołowych mechanizmów segregatorowych pochodzących z Chin.

A. PRODUKT

Produkt, w odniesieniu do którego zarzuca się obejście środków antydumpingowych, to niektóre kołowe mechanizmy segregatorowe pochodzące z Chin (rozważane produkty), zwykle przy zgłoszeniu celnym objęte kodem CN ex 8305 10 00. Kody CN podane są wyłącznie w celu informacyjnym.

Produktem objętym dochodzeniem są niektóre kołowe mechanizmy segregatorowe wysyłane z Wietnamu (produkt objęty dochodzeniem), zwykle przy zgłoszeniu celnym objęte tym samym kodem, co rozważany produkt pochodzący z Chin.

B. ISTNIEJĄCE ŚRODKI

Środki obecnie obowiązujące oraz w odniesieniu do których zarzuca się obejście, to środki antydumpingowe nałożone rozporządzeniem Rady (WE) nr 119/97(3) ostatnio zmienionym rozporządzeniem (WE) nr 2100/2000(4).

C. PODSTAWY

Komisja jest w posiadaniu wystarczających dowodów, że środki antydumpingowe obowiązujące w przywozie niektórych kołowych mechanizmów segregatorowych pochodzących z Chin są obchodzone w drodze przeładunku niektórych kołowych mechanizmów segregatorowych w Tajlandii.

Dostępne są nastepujące dowody:

Istotna zmiana zaszła w strukturze handlu obejmującego wywóz z Chin i Tajlandii do Wspólnoty po nałożeniu środków na rozważany produkt. Przywóz produktu objętego dochodzeniem znacząco się zwiększył, podczas gdy przywóz niektórych mechanizmów kołowych pochodzących z Chin zmalał w następstwie nałożenia środków, oraz że nie ma innego wystarczającego powodu lub uzasadnienia tej zmiany, niż nałożenie cła. Wydaje się, że ta zmiana w strukturze handlu powstaje na skutek przeładunku w Tajlandii niektórych kołowych mechanizmów segregatorowych pochodzących z Chin.

Ponadto dowody wskazują, że skutki naprawcze środków antydumpingowych obowiązujących w odniesieniu do niektórych mechanizmów kołowych pochodzących z Chin są osłabiane w zakresie jakości. Wydaje się, że znaczącej wielkości przywóz rozważanego produktu z Tajlandii zastąpił przywóz kołowych mechanizmów segregatorowych pochodzących z Chin.

Komisja jest w posiadaniu wystarczających dowodów na to produkt objęty dochodzeniem przywożony jest po cenach dumpingowych w stosunku do normalnej wartości wcześniej ustalonej dla kołowych mechanizmów segregatorowych pochodzących z Chin.

Jeżeli w trakcie dochodzenie zostaną stwierdzone praktyki obchodzenia, inne niż przeładunek, objęte zakresem art. 13 rozporządzenia podstawowego, dochodzenie może objąć także te praktyki.

D. PROCEDURA

W świetle powyższego Komisja stwierdziła, że istnieją wystarczające dowody uzasadniające wszczęcie dochodzenia na podstawie art. 13 rozporządzenia podstawowego oraz poddanie wymogowi rejestracji przywozu kołowych mechanizmów segregatorowych wysłanych z Tajlandii, zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z Tajlandii, zgodnie z art. 14 ust. 5 rozporządzenia podstawowego.

a) Kwestionariusze

W celu uzyskania informacji uznanych za niezbędne dla dochodzenia Komisja prześle kwestionariusze eksporterom/producentom i stowarzyszeniom eksporterów/producentów z Tajlandii, eksporterom/producentom i stowarzyszeniom eksporterów/producentów z Chin oraz importerom wspólnotowym i stowarzyszeniom importerów wspólnotowych znanym Komisji, którzy współpracowali podczas dochodzenia, które doprowadziło do ustanowienia obowiązujących środków oraz organom Chin i Tajlandii. Informacje, odpowiednio, mogą także pochodzić od przemysłu wspólnotowego.

W każdym przypadku wszystkie zainteresowane strony powinny skontaktować się z Komisją niezwłocznie, a najpóźniej w terminie określonym w art. 3 niniejszego rozporządzenia, w celu ustalenia, czy są one wymienione we wniosku oraz, w razie potrzeby, zażądać kwestionariusza w terminie określonym w art. 3 ust. 1 niniejszego rozporządzenia, biorąc pod uwagę fakt, że termin określony w art. 3 ust. 2 niniejszego rozporządzenia ma zastosowanie do wszystkich zainteresowanych stron.

Organy Chin i Tajlandii są powiadamiane o wszczęciu dochodzenia.

b) Zbieranie informacji i przeprowadzanie przesłuchań

Wszystkie zainteresowane strony zostają niniejszym poproszone o przedstawienie swych stanowisk na piśmie i dostarczenie dowodów na ich poparcie. Ponadto Komisja może przesłuchać zainteresowane strony, pod warunkiem że zwrócą się one z pisemnym wnioskiem wykazującym, że istnieją szczególne powody dla ich przesłuchania.

c) Zwolnienie z wymogu rejestracji przywozów lub nałożenia środków

Zgodnie z art. 13 ust. 4 rozporządzenia podstawowego, zarzucane obchodzenie ma miejsce poza obszarem Wspólnoty, zwolnienie może zostać przyznać producentom produktu rozważanego w Tajlandii, którzy potrafią wykazać, że nie są powiązani z żadnym producentem objętym środkami, oraz że nie biorą udziału w praktykach obchodzenia określonych w art. 13 ust. 1 i art. 13 ust. 2 rozporządzenia podstawowego. utrzymywać, że nie biorą udziału w praktykach obchodzenia. Producenci pragnący uzyskać zwolnienie powinni przedstawić wniosek należycie poparty dowodami w terminie wskazanym w art. 13 ust. 3 podstawowego rozporządzenia.

E. REJESTRACJA

Na podstawie art. 14 ust. 5 rozporządzenia podstawowego, przywóz produktu objętego dochodzeniem powinien podlegać rejestracji w celu zapewnienia, aby, o ile w wyniku dochodzenia zostanie stwierdzone obchodzenie, cło antydumpingowe mogło być pobierane we właściwej wysokości z mocą wsteczną od dnia rejestracji przywozu wysyłanego z Tajlandii.

F. TERMINY

W interesie należytego zarządzania, należy określić terminy, w których:

- zainteresowane strony mogą zgłosić się do Komisji, przedstawić swoje stanowiska na piśmie i przedłożyć odpowiedzi na kwestionariusze lub wszelkie inne informacje, które mają zostać uwzględnione podczas dochodzenia,

- producenci z Tajlandii mogą złożyć wniosek o zwolnienie z wymogu rejestracji przywozów lub nałożenia środków

- zainteresowane strony mogą złożyć pisemny wniosek o przesłuchanie przez Komisję.

Zwraca się uwagę na fakt, że wykonanie większości praw proceduralnych wymienionych w rozporządzeniu podstawowym zależy od zgłoszenia się przez stronę w terminie wymienionym w art. 3 niniejszego rozporządzenia.

G. BRAK WSPÓŁPRACY

W przypadkach, gdy zainteresowana strona odmawia dostępu lub w inny sposób nie zapewnia niezbędnych informacji w terminach przewidzianych w niniejszym rozporządzeniu albo znacznie utrudnia dochodzenie, ustalenia tymczasowe lub ostateczne, pozytywne bądź negatywne, mogą zostać dokonane zgodnie z art. 18 rozporządzenia podstawowego w oparciu o dostępne fakty. W przypadku gdy ustalono, że którakolwiek ze stron dostarczyła fałszywe lub błędne informacje, nie będą one brane pod uwagę i, zgodnie z art. 18 rozporządzenia podstawowego, korzystać można tylko z dostępnych informacji. Jeśli zainteresowana strona nie współpracuje, lub współpracuje tylko częściowo, ustalenia oparte są na dostępnych informacjach zgodnie z art. 18 może, wynik może być mniej korzystnych dla danej strony niż w przypadku gdyby strona ta podjęła współpracę,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Niniejszym, na podstawie art. 13 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 384/96 wszczyna się dochodzenie w celu ustalenia, czy przywóz do Wspólnoty niektórych kołowych mechanizmów segregatorowych objętych kodem CN ex 8305 10 00 (kody TARIC 8305 10 00 12 i 8305 10 00 22), przywożone z Tajlandii, nawet pochodzące z Tajlandii, są przedmiotem obchodzenia środków nałożonych na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 119/97, ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 2100/2000.

Do celów niniejszego rozporządzenia, kołowe mechanizmy segregatorowe składają się z dwóch prostokątnych kawałków stali lub drutów, z co najmniej czterema półpierścieniami wykonanymi ze stalowych drutów, zamocowanymi na nich, połączonymi stalową przykrywką. Można je otworzyć poprzez pociągnięcie półpierścieni, albo za pomocą małej stalowej dźwigni, przymocowanej do mechanizmu kołowego.

Artykuł  2

Na podstawie art. 13 ust. 3 oraz art. 14 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 384/96, organom celnym nakazuje się podjęcie właściwych kroków w celu rejestrowania przywozu do Wspólnoty określonego w art. 1 niniejszego rozporządzenia.

Rejestracja wygasa dziewięć miesięcy po dacie wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.

Komisja, w drodze rozporządzenia, może nakazać organom celnym zaprzestania rejestrowania przywozu do Wspólnoty produktów wywożonych przez eksporterów, którzy wnioskowali o zwolnienie z wymogu rejestracji i co do których ustalono, że nie obchodzą ceł antydumpingowych.

Artykuł  3
1.
O kwestionariusze należy się ubiegać przed Komisją w terminie 15 dni od opublikowania niniejszego rozporządzenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
2.
Zainteresowane strony, jeżeli ich oświadczenia mają być uwzględnione podczas dochodzenia, muszą zgłosić się do Komisji, przedstawić na piśmie swoje stanowisko i odpowiedzi na kwestionariusz oraz wszelkie inne informacje w terminie 40 dni od opublikowania niniejszego rozporządzenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, o ile nie ustalono inaczej.
3.
Producenci z Tajlandii wnioskujący o zwolnienie z wymogu rejestracji przywozów lub nałożenia środków powinni przedstawić wniosek należycie poparty dowodami w tym samym czterdziestodniowym terminie.
4.
Zainteresowane strony mogą także, w tym samym czterdziestodniowym terminie, składać wnioski o przesłuchanie przez Komisję.
5.
Wszelkie informacje odnoszące się do sprawy, wszelkie wnioski o przesłuchanie lub o kwestionariusz, jak również wnioski o potwierdzenie świadectw o nieobchodzeniu, muszą być sporządzane na piśmie (nie w formie elektronicznej, o ile nie ustalono inaczej), oraz muszą zawierać nazwisko/nazwę, adres, adres poczty elektronicznej, numer telefonu i faksu, i/lub numer telefonu zainteresowanej strony. Wszystkie pisemne wnioski, wraz z informacjami żądanymi w niniejszym rozporządzeniu, odpowiedzi na kwestionariusze oraz korespondencja dostarczona przez zainteresowane strony jako poufna oznaczone są jako "Ograniczony dostęp"(5) oraz, zgodnie z art. 19 ust. 2 rozporządzenia podstawowego, dołączona do nich jest wersja nie - poufna oznaczona jako "Do wglądu dla stron zainteresowanych".

Adres Komisji do korespondencji:

Dyrekcja Generalna

ds. Handlu Komisji Europejskiej

Dyrekcja B

J-79 5/16

B - 1049 Bruksela

Faks (32 2) 295 65 05

Teleks COMEU B 21877.

Artykuł  4

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 28 kwietnia 2004 r.

W imieniu Komisji
Pascal LAMY
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 56 z 6.3.1996, str. 1.

(2) Dz.U. L 77 z 13.3.2004, str. 1.

(3) Dz.U. L 22 z 24.1.1997, str. 1.

(4) Dz.U. L 250 z 5.10.2000, str. 1.

(5)

.................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

.................................................

grafika

Zmiany w prawie

MSZ tworzy dodatkowe obwody głosowania za granicą

We Francji, Irlandii, Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii utworzono pięć dodatkowych obwodów głosowania w czerwcowych wyborach do Parlamentu Europejskiego. Jednocześnie zniesiono obwód w Iraku - wynika to z nowego rozporządzenia ministra spraw zagranicznych. Po zmianach łączna liczba obwodów poza granicami Polski wynosi 299.

Krzysztof Koślicki 28.05.2024
Rząd nie dołoży gminom pieniędzy na obsługę wygaszanego dodatku osłonowego

Na obsługę dodatku osłonowego samorządy dostają 2 proc. łącznej kwoty dotacji wypłaconej gminie. Rząd nie zwiększy wsparcia uzasadniając, że koszt został odpowiednio skalkulowany – wyjaśnia Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Ponadto dodatek osłonowy jest wygaszany i gminy kończą realizację tego zdania.

Robert Horbaczewski 23.05.2024
Będą dodatki dla zawodowych rodzin zastępczych i dla pracowników pomocy społecznej

Od 1 lipca 2024 roku zawodowe rodziny zastępcze oraz osoby prowadzące rodzinne domy dziecka mają dostawać dodatki do miesięcznych wynagrodzeń w wysokości 1000 zł brutto. Dodatki w tej samej wysokości będą też wypłacane - od 1 lipca 2024 r. - pracownikom pomocy społecznej. W środę, 15 maja, prezydent Andrzej Duda podpisał obie ustawy.

Grażyna J. Leśniak 16.05.2024
Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2004.127.67

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 844/2004 wszczynające dochodzenie dotyczące zarzucanego obchodzenia środków antydumpingowych nałożonych na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 119/97 w sprawie przywozu niektórych kołowych mechanizmów segregatorowych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej przez przywóz niektórych kołowych mechanizmów segregatorowych przywożonych z Tajlandii, zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z Tajlandii, i poddające ten przywóz wymogowi rejestracji
Data aktu: 28/04/2004
Data ogłoszenia: 29/04/2004