Rozporządzenie 305/2002 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 94/2002 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 2826/2000 w sprawie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych na rynku wewnętrznym

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 305/2002
z dnia 18 lutego 2002 r.
zmieniające rozporządzenie (WE) nr 94/2002 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 2826/2000 w sprawie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych na rynku wewnętrznym

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 2826/2000 z dnia 19 grudnia 2000 r. w sprawie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych na rynku wewnętrznym(1), w szczególności jego art. 12 i 16,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Załącznik I lit. b) do rozporządzenia Komisji (WE) nr 94/2002(2) umieszcza żywe rośliny i produkty kwiaciarskie wśród produktów, które mogą korzystać ze środków promocyjnych. Jednakże załącznik III do tego rozporządzenia nie zawiera wytycznych dla tego sektora.

(2) Z tego względu dla produktów sektora żywych roślin i produktów kwiaciarskich należy ustanowić wytyczne określające ogólną politykę przeprowadzania kampanii.

(3) Wytyczne podają ogólne wskazówki co do adresatów i celów, jakie mają być osiągnięte, głównego przesłania i używanych instrumentów, czasu stosowania środków i założeń budżetowych.

(4) Wytyczne uwzględniają zarówno sytuację rynkową, jak i wyniki oceny kampanii promocyjnych przeprowadzonych w latach 1997-2000.

(5) Na wniosek kilku Państw Członkowskich należy uaktualnić informacje znajdujące się w załączniku II do powyższego rozporządzenia.

(6) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią wspólnego posiedzenia Komitetów Zarządzających odpowiadających za promocję produktów rolnych,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Tekst załącznika I do niniejszego rozporządzenia dodaje się do załącznika III do rozporządzenia (WE) nr 94/2002.

Artykuł  2

Załącznik II do rozporządzenia (WE) nr 94/2002 zastępuje się załącznikiem II do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  3

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie siódmego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 18 lutego 2002 r.

W imieniu Komisji
Franz FISCHLER
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 328 z 21.12.2000, str. 2.

(2) Dz.U. L 17 z 19.1.2002, str. 20.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

ROŚLINY ŻYWE I PRODUKTY KWIACIARSKIE

1. PRZEGLĄD SYTUACJI

Sytuację po stronie podaży w sektorze charakteryzuje rosnąca konkurencja między produktami pochodzącymi ze Wspólnoty i produktami z państw trzecich.

Badania oceniające kampanie promocyjne przeprowadzone w latach 1997-2000 sugerują, że w celu ułatwienia zbytu produkcji wspólnotowej w Unii Europejskiej cały łańcuch od producenta do dystrybutora wymaga lepszej organizacji i racjonalizacji, a konsumenci winni być lepiej poinformowani o charakterystycznych cechach produktów.

2. CELE

– Zwiększenie popytu na kwiaty i rośliny pochodzące ze Wspólnoty.

– Racjonalizacja branży każdego Państwa Członkowskiego i lepsze informowanie uczestników na wszystkich etapach, w szczególności zachęcające do działań korzystnych dla środowiska.

– Wzmocnienie partnerstwa między profesjonalistami z różnych Państw Członkowskich umożliwiające między innymi dzielenie się najbardziej zaawansowaną wiedzą w sektorze i prowadzące do rozwoju określonych produktów.

3. GŁÓWNI ADRESACI

– producenci

– szkółki

– dystrybutorzy

– studenci

– propagatorzy opinii: dziennikarze, nauczyciele

– konsumenci.

4. GŁÓWNE PRZESŁANIA

– jakość produktów europejskich

– metody produkcji przyjazne dla środowiska

– techniki nastawione na produkty o większej trwałości

– optymalna różnorodność odmian roślin i kwiatów.

5. GŁÓWNE KANAŁY

– targi i wystawy: stoiska prezentujące produkty kilku Państw Członkowskich

– szkolenia dla profesjonalistów, konsumentów oraz studentów

– dzielenie się wiedzą celem zwiększenia trwałości produktu

– działania informacyjne dla konsumentów poprzez prasę, a także inicjatywy takie, jak wydawanie katalogów, kalendarzy działkowca i o ile możliwe kampanie "roślina miesiąca": działania związane z promocją roślin doniczkowych

– zwiększone wykorzystanie mediów elektronicznych (internet, CD-ROM itp.).

6. CZAS TRWANIA PROGRAMU

12 do 36 miesięcy, z priorytetem dla programów prezentujących strategię i należycie uzasadnione cele dla każdego etapu.

7. ZAŁOŻENIA BUDŻETOWE

4 mln EUR.

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK  II

LISTA WŁAŚCIWYCH ORGANÓW W PAŃSTWACH CZŁONKOWSKICH

(do wykonywania rozporządzeń (WE) nr 2702/1999 i (WE) nr 2826/2000)

grafika

Zmiany w prawie

Wnioski o świadczenie z programu "Aktywny rodzic" od 1 października

Pracujemy w tej chwili nad intuicyjnym, sympatycznym, dobrym dla użytkowników systemem - przekazała we wtorek w Warszawie szefowa MRPiPS Agnieszka Dziemianowicz-Bąk. Nowe przepisy umożliwią wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń: "aktywni rodzice w pracy", "aktywnie w żłobku" i "aktywnie w domu". Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie jednak przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń.

Krzysztof Koślicki 11.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa opublikowana

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 11.06.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz niektórych innych ustaw - poinformowała w poniedziałek kancelaria prezydenta. Nowe przepisy umożliwiają m.in. podpisywanie umów o objęcie przedsięwzięć wsparciem z KPO oraz rozliczania się z wykonawcami w euro.

Ret/PAP 10.06.2024
Wakacje składkowe dla przedsiębiorców z podpisem prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw – poinformowała Kancelaria Prezydenta RP w poniedziałkowym komunikacie. Ustawa przyznaje określonym przedsiębiorcom prawo do urlopu od płacenia składek na ubezpieczenia społeczne przez jeden miesiąc w roku.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Prezydent podpisał ustawę powołującą program "Aktywny Rodzic"

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka "Aktywny rodzic". Przewiduje ona wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń wspierających rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowywaniu i rozwoju małego dziecka: „aktywni rodzice w pracy”, „aktywnie w żłobku” i „aktywnie w domu”. Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń. O tym, które – zdecydują sami rodzice.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Nawet pół miliona kary dla importerów - ustawa o KAS podpisana

Kancelaria Prezydenta poinformowała w piątek, że Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona unijne regulacje dotyczące importu tzw. minerałów konfliktowych. Dotyczy też kontroli przewozu środków pieniężnych przez granicę UE. Rozpiętość kar za naruszenie przepisów wyniesie od 1 tys. do 500 tys. złotych.

Krzysztof Koślicki 07.06.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2002.47.12

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 305/2002 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 94/2002 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 2826/2000 w sprawie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych na rynku wewnętrznym
Data aktu: 18/02/2002
Data ogłoszenia: 19/02/2002
Data wejścia w życie: 26/02/2002, 01/05/2004