Rozporządzenie 2647/98 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 2330/98 przewidującego ofertę rekompensat dla niektórych producentów mleka i przetworów mlecznych, tymczasowo objętych ograniczeniem prowadzenia przez nich handlu i określające formularz wniosku o rekompensatę

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 2647/98
z dnia 9 grudnia 1998 r.
ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 2330/98 przewidującego ofertę rekompensat dla niektórych producentów mleka i przetworów mlecznych, tymczasowo objętych ograniczeniem prowadzenia przez nich handlu i określające formularz wniosku o rekompensatę

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 2330/98 z dnia 22 października 1998 r. przewidujące ofertę rekompensat dla niektórych producentów mleka i przetworów mlecznych, tymczasowo objętych ograniczeniem prowadzenia przez nich handlu(1), w szczególności jego art. 9 i 16,

a także mając na uwadze, co następuje:

zgodnie z art. 9 rozporządzenia (WE) nr 2330/98, wnioski o rekompensatę muszą być skierowane do właściwego organu w tym celu wyznaczonego w każdym z zainteresowanych Państw Członkowskich na stosownym formularzu; konieczne jest opracowanie takich formularzy, aby służyły one za dokumenty robocze dla właściwych organów, przy czym każdy z tych organów ma prawo, ze względu na różnice w wymogach administracyjnych, do dostosowywania jego treści;

zgodnie z art. 16 powołanego rozporządzenia, zalecone zostało Komisji przyjęcie szczegółowych zasad dotyczących jego stosowania oraz, w szczególności, przepisów dotyczących zwrotu kosztów na rzecz pełnomocników omawianych producentów;

konieczne jest uwzględnienie w ofercie rekompensaty wynagrodzeń pełnomocników wypłaconych przez producentów w związku z wystąpieniem z roszczeniami przeciwko instytucjom Wspólnoty przed wejściem w życie rozporządzenia (WE) nr 2330/98; powody, które skłoniły Radę do ustalenia, że rekompensata powinna być obliczana według kwoty zryczałtowanej, odnoszą się również do kosztów pełnomocników; jeden pełnomocnik reprezentował często dużą liczbę producentów; dlatego zwrot wynagrodzeń na podstawie stawki ryczałtowej uważa się za właściwy;

producenci, którzy wnieśli skargę do Sądu Pierwszej Instancji, poniosą wyższe koszty wynagrodzeń pełnomocników i dlatego powinni otrzymać wyższe kwoty zryczałtowane; w niektórych szczególnych przypadkach należy również przewiedzieć możliwość zwrotu kosztów wyższych niż kwota zryczałtowana;

uważa się za właściwe wprowadzenie w formie dokumentu jednolitego dla całej Wspólnoty pokwitowania całkowitego i ostatecznego rozliczenia, bez uszczerbku dla prawa Komisji do dostosowania w razie konieczności jego brzmienia do warunków Państwa Członkowskiego;

środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Mleka i Przetworów Mlecznych,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Formularz określony w art. 9 rozporządzenia (WE) nr 2330/98 zostaje zastąpiony formularzem określonym w załączniku I.

Właściwy organ może dostosować formularz w celu uwzględnienia informacji już będących w jego posiadaniu lub w celu uzyskania dodatkowych informacji lub dowodów koniecznych do celów wprowadzenia w życie przepisów rozporządzenia (WE) nr 2330/98, w szczególności jego art. 5 ust. 3 i 4.

Artykuł  2

Koszty poniesione przez producenta tytułem płatności na rzecz pełnomocnika, który podejmował w jego imieniu i na jego rachunek działania przed instytucjami Wspólnoty, są zwracane według stawki ryczałtowej w wysokości 0,5 % kwoty rekompensaty określonej w art. 10 rozporządzenia (WE) nr 2330/98, z zastrzeżeniem minimalnej kwoty 500 ECU w przypadku producentów, którzy wnieśli skargę przeciwko Wspólnocie do Sądu Pierwszej Instancji, oraz minimalnej kwoty w wysokości 250 ECU w pozostałych przypadkach.

Zwrotów dokonuje właściwy organ tylko na wniosek producenta, złożony w formie określonej w art. 1 oraz za okazaniem rachunku obejmującego wynagrodzenie pełnomocnika.

Jednakże kwota wypłacona na rzecz producenta nie może przekroczyć kwoty wykazanej na rachunku, a każdy producent może ubiegać się wyłącznie o zwrot wynagrodzenia jednego pełnomocnika.

Artykuł  3

Nie naruszając przepisów art. 2, w przypadkach, które były przedmiotem orzeczenia Sądu Pierwszej Instancji w zakresie odpowiedzialności instytucji Wspólnoty, wysokość kosztów może być uzgodniona bezpośrednio między instytucjami Wspólnoty a pełnomocnikami zainteresowanych producentów.

Artykuł  4

Dla celów niniejszego rozporządzenia, za pełnomocnika nie uważa się organu, który świadczy usługi jedynie w zamian za płacenie składek.

Artykuł  5

Z zastrzeżeniem sprawdzenia, że rachunek pełnomocnika dotyczy kosztów odnoszących się do usług wykonanych przed wejściem w życie rozporządzenia (WE) nr 2330/98, właściwy organ wskazuje i umieszcza w ofercie rekompensaty skierowanej do producenta kwotę ustaloną zgodnie z art. 2 lub, w stosownym przypadku, kwotę uzgodnioną zgodnie z art. 3 oraz notyfikowaną właściwemu organowi.

Artykuły 11 i 12 rozporządzenia (WE) nr 2330/98 mają również zastosowanie do wyżej wymienionej kwoty.

Artykuł  6

Pokwitowanie całkowitego i ostatecznego rozliczenia, określonego w art. 13 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 2330/98 składa się na wzorcowym formularzu określonym w załączniku II.

Na wniosek Państwa Członkowskiego Komisja może podjąć decyzję o zmianie wzorcowego formularza w odniesieniu do danego Państwa Członkowskiego celem uwzględnienia odpowiednich szczególnych przepisów krajowych.

Artykuł  7

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie trzeciego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 9 grudnia 1998 r.

W imieniu Komisji
Franz FISCHLER
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 291 z 30.10.1998, str. 4.

ZAŁĄCZNIKI

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK  I

ZAŁĄCZNIK  II

Zmiany w prawie

Wnioski o świadczenie z programu "Aktywny rodzic" od 1 października

Pracujemy w tej chwili nad intuicyjnym, sympatycznym, dobrym dla użytkowników systemem - przekazała we wtorek w Warszawie szefowa MRPiPS Agnieszka Dziemianowicz-Bąk. Nowe przepisy umożliwią wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń: "aktywni rodzice w pracy", "aktywnie w żłobku" i "aktywnie w domu". Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie jednak przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń.

Krzysztof Koślicki 11.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa opublikowana

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 11.06.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz niektórych innych ustaw - poinformowała w poniedziałek kancelaria prezydenta. Nowe przepisy umożliwiają m.in. podpisywanie umów o objęcie przedsięwzięć wsparciem z KPO oraz rozliczania się z wykonawcami w euro.

Ret/PAP 10.06.2024
Wakacje składkowe dla przedsiębiorców z podpisem prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw – poinformowała Kancelaria Prezydenta RP w poniedziałkowym komunikacie. Ustawa przyznaje określonym przedsiębiorcom prawo do urlopu od płacenia składek na ubezpieczenia społeczne przez jeden miesiąc w roku.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Prezydent podpisał ustawę powołującą program "Aktywny Rodzic"

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka "Aktywny rodzic". Przewiduje ona wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń wspierających rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowywaniu i rozwoju małego dziecka: „aktywni rodzice w pracy”, „aktywnie w żłobku” i „aktywnie w domu”. Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń. O tym, które – zdecydują sami rodzice.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Nawet pół miliona kary dla importerów - ustawa o KAS podpisana

Kancelaria Prezydenta poinformowała w piątek, że Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona unijne regulacje dotyczące importu tzw. minerałów konfliktowych. Dotyczy też kontroli przewozu środków pieniężnych przez granicę UE. Rozpiętość kar za naruszenie przepisów wyniesie od 1 tys. do 500 tys. złotych.

Krzysztof Koślicki 07.06.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.1998.335.33

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 2647/98 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 2330/98 przewidującego ofertę rekompensat dla niektórych producentów mleka i przetworów mlecznych, tymczasowo objętych ograniczeniem prowadzenia przez nich handlu i określające formularz wniosku o rekompensatę
Data aktu: 09/12/1998
Data ogłoszenia: 10/12/1998
Data wejścia w życie: 13/12/1998, 01/05/2004