(Sprawa C-296/22 1 , A.T.U. Auto-Teile-Unger i Carglass)[Odesłanie prejudycjalne - Rozporządzenie (UE) 2018/858 - Homologacja i nadzór rynku usług dostępu do informacji dotyczących naprawy i konserwacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów - Artykuł 61 ust. 1 i 4 - Załącznik X pkt 2.9 - Informacje z pokładowego układu diagnostycznego (OBD) pojazdów silnikowych - Nieograniczony, znormalizowany i niedyskryminujący dostęp - Obowiązki producentów - Prawa niezależnych podmiotów]
(C/2023/730)
Język postępowania: niemiecki
(Dz.U.UE C z dnia 20 listopada 2023 r.)
Sąd odsyłający
Landgericht Köln
Strony w postępowaniu głównym
Strona skarżąca: A.T.U. Auto-Teile-Unger GmbH & Co. KG, Carglass GmbH
Strona pozwana: FCA Italy SpA
Sentencja
Artykuł 61 ust. 1 i 4 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylającego dyrektywę 2007/46/WE, w związku z załącznikiem X do rozporządzenia 2018/858,
należy interpretować w ten sposób, że:
stoi on na przeszkodzie temu, aby producent samochodów uzależniał dostęp niezależnych podmiotów do informacji dotyczących naprawy i konserwacji pojazdów oraz do informacji z pokładowego układu diagnostycznego, w tym dostęp do wpisów obejmujących te informacje, od warunków innych niż te przewidziane w rzeczonym rozporządzeniu.