Ogłoszenie o naborze nr PE/281/S/FINS - Analityk biznesowy/analityczka biznesowa ds. platformy - SAP (AD 6 i AD 9)

OGŁOSZENIE O NABORZE NR PE/281/S/FINS
Analityk biznesowy/analityczka biznesowa ds. platformy - SAP (AD 6 i AD 9) 1
(2023/C 68 A/01)

Przed zgłoszeniem kandydatury należy uważnie przeczytać przewodnik załączony do tego ogłoszenia o naborze.

Przewodnik ten jest nieodłącznym elementem ogłoszenia o naborze i pomoże zrozumieć zasady procedur selekcji oraz tryb zgłaszania kandydatur.

SPIS TREŚCI

A. Opis obowiązków, warunki dopuszczalności

B. Procedura

C. Składanie kandydatur

Przewodnik dla osób kandydujących w procedurach naboru organizowanych przez Parlament Europejski

Deklaracja

A. OPIS OBOWIĄZKÓW, KRYTERIA DOPUSZCZALNOŚCI

1. Uwagi ogólne

Na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników i warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej 2  (regulamin pracowniczy) Parlament Europejski podjął decyzję o przeprowadzeniu procedury naboru urzędników do Dyrekcji Generalnej ds. Finansów (DG FINS).

DG FINS poszukuje specjalistów/specjalistek z dużą wiedzą i o wysokich kwalifikacjach, którzy pod jej kierunkiem pomogą zarządzać platformą SAP S4HANA Parlamentu Europejskiego i utrzymywać ją. Celem procedury naboru jest głównie obsadzenie wolnych stanowisk w Dziale Centrum Kompetencji w zakresie Systemów Zarządzania Finansami (FMS) w Luksemburgu.

Wybrane osoby zostaną zaszeregowane do grup AD 6 i AD 9.

Celem procedury naboru jest sporządzenie listy 10 osób wyłonionych w każdej grupie zaszeregowania.

W grupie zaszeregowania AD 9 pierwszy stopień wynagrodzenie podstawowe wynosi 8 786,88 EUR miesięcznie.

W grupie zaszeregowania AD 6 pierwszy stopień wynagrodzenie podstawowe wynosi 6 066,59 EUR miesięcznie.

Wynagrodzenie podlega opodatkowaniu podatkiem unijnym oraz innym odliczeniom przewidzianym w regulaminie pracowniczym. Jest zwolnione z podatków krajowych. Stopień zaszeregowania osób wyłonionych może jednak zależeć od ich doświadczenia zawodowego. Ponadto w określonych okolicznościach wynagrodzenie podstawowe powiększa się o dodatki.

To ogłoszenie obejmuje dwie grupy zaszeregowania (AD 6 i AD 9). Można kandydować tylko do jednej grupy zaszeregowania. Dlatego zgodnie z sekcją B.1 osoby kandydujące muszą wybrać grupę zaszeregowania w momencie składania kandydatury przez internet i nie mogą zmienić tej decyzji po zatwierdzeniu zgłoszenia kandydatury.

Pod pewnymi warunkami komisja kwalifikacyjna może przenieść kandydatury z grupy zaszeregowania AD 9 do grupy AD 6. Warunki takiego przeniesienia zapisano w sekcji B.1

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną. Wszelkie zawarte w niniejszym ogłoszeniu sformułowania dotyczące osób płci męskiej należy rozumieć jako odnoszące się również do osób płci żeńskiej.

2. Opis obowiązków

2.1. Dział Centrum Kompetencji w zakresie Systemów Zarządzania Finansami (FMS)

Głównym zadaniem Dyrekcji Generalnej ds. Finansów (DG FINS) jest umożliwienie Parlamentowi Europejskiemu odpowiedzialnego zarządzania budżetem UE i budżetem samego Parlamentu.

W tym celu DG FINS zapewnia:

- właściwe zarządzanie finansowe budżetem udostępnionym Unii Europejskiej i Parlamentowi Europejskiemu,

- przejrzystość w korzystaniu z tego budżetu,

- wspieranie podmiotów politycznych Parlamentu w zarządzaniu finansami.

DG FINS tworzy uproszczone środowisko pracy dla wszystkich zainteresowanych stron uczestniczących w zarządzaniu finansami, by ułatwić im realizację ich zadań finansowych. W tym kontekście Dział Centrum Kompetencji FMS odpowiada za wdrożenie i utrzymanie centralnego systemu zarządzania finansami (FMS) Parlamentu Europejskiego.

FMS włączono do systemu aplikacji finansowych Parlamentu Europejskiego w styczniu 2020 r. W tym jednym narzędziu połączono wykonywanie budżetu, rachunkowość finansową, zarządzanie umowami, zarządzanie zapasami i rachunkowość analityczną.

Przejście na FMS pozwoliło również Parlamentowi Europejskiemu:

- usprawnić, ustandaryzować i zautomatyzować kluczowe procesy budżetowe i finansowe,

- poprawić widoczność i dostępność informacji kluczowych dla podejmowania decyzji przez kadrę kierowniczą wyższego i średniego szczebla,

- lepiej kontrolować dostępne zasoby (ludzkie, informatyczne i finansowe).

Zakres FMS rozszerzono ostatnio na nowe obszary, obejmujące inne procesy, w tym obliczanie wynagrodzeń, dodatków i emerytur posłów do Parlamentu Europejskiego oraz tworzenie nowych sprawozdań finansowych dla kadry kierowniczej.

2.2. Zadania

Wybrane osoby będą zatrudniane głównie w Dziale Centrum Kompetencji FMS. Zatrudnieni analitycy biznesowi, pracujący w języku angielskim, będą wykonywać następujące zadania związane z wdrożeniem lub utrzymaniem systemów SAP, którymi ten dział zarządza:

- definiowanie i wdrażanie rozwiązań technologicznych S4HANA w dziedzinie finansów i zamówień; atutem będzie znajomość narzędzi S4HANA HCM i BW4HANA, również wykorzystywanych przez Parlament Europejski,

- zbieranie wymogów biznesowych i przenoszenie ich na rozwiązania funkcjonalne,

- usprawnianie procesów SAP i dostosowywanie ich do wymogów biznesowych,

- projektowanie integracji SAP z dotychczasowymi aplikacjami klientów,

- działania niezbędne do utrzymania aplikacji SAP (aktualizacje, ulepszenia, korekty itp.),

- wykonywanie testów funkcjonalnych; zarządzanie testami akceptacji użytkowników końcowych,

- wsparcie użytkowników, w tym przez szkolenia,

- udział w koordynowaniu i nadzorowaniu prac wykonywanych przez usługodawców zewnętrznych,

- wkład w projekty niezbędne do realizacji planów strategicznych dyrekcji generalnej, zwłaszcza w potencjalne przyszłe zastosowanie rozwiązań w chmurze oraz efektywną integrację nowych produktów SAP.

2.3. Poszukiwane umiejętności

Wykonując wymienione zadania, wybrane osoby będą musiały wykazać się następującymi umiejętnościami i kompetencjami:

- umiejętność jasnego i precyzyjnego porozumiewania się w języku angielskim, zarówno ustnie, jak i pisemnie,

- umiejętność rozpoznawania najważniejszych faktów w złożonych sprawach oraz opracowywania kreatywnych i praktycznych rozwiązań,

- umiejętność współpracy w zespołach, wspierania wspólnych celów i wymiany wiedzy z kolegami,

- umiejętność efektywnego szkolenia użytkowników końcowych i przekazywania im wiedzy,

- umiejętność priorytetowego traktowania najważniejszych zadań i efektywnej organizacji obciążenia pracą,

- umiejętność efektywnej pracy pod presją i elastycznego dostosowywania się do zmieniającego się środowiska pracy,

- dążenie do podejmowania inicjatyw, by uzyskiwać wysokiej jakości wyniki pracy,

- jednoznaczne ukierunkowanie na potrzeby klientów (wewnętrznych i zewnętrznych).

3. Kryteria dopuszczalności

W dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, osoby kandydujące muszą spełniać następujące warunki ogólne i szczególne:

a) Kryteria ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu pracowniczego osoby kandydujące muszą:

- mieć obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,

- korzystać z pełni praw cywilnych i obywatelskich,

- mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej,

- móc przedstawić odpowiednie referencje potwierdzające zdatność do wykonywania powierzonych obowiązków.

b) Szczególne kryteria dopuszczalności

(i) Wymagane tytuły i dyplomy

W grupie zaszeregowania AD 6:

Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej trzy lata, potwierdzony dyplomem oficjalnie uznawanym w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej.

W grupie zaszeregowania AD 9:

Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej cztery lata, potwierdzony dyplomem oficjalnie uznawanym w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej,

lub

poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej trzy lata, potwierdzony dyplomem oficjalnie uznawanym w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej, oraz zdobyte po uzyskaniu dyplomu co najmniej roczne doświadczenie w dziedzinie, której dotyczy procedura naboru.

Dyplomy, zarówno wydane w państwie członkowskim UE, jak i w państwie spoza UE, muszą być uznane przez oficjalny organ państwa członkowskiego UE, np. ministerstwo edukacji.

Osoby kandydujące mające dyplom wydany w państwie spoza UE muszą do kandydatury dołączyć dokument potwierdzający równoważność tego dyplomu z dyplomami UE. Więcej informacji o uznawaniu kwalifikacji spoza UE można znaleźć w sieciach ENIC-NARIC (https://www.enic-naric.net).

Komisja kwalifikacyjna uwzględni różnorodność systemów edukacji.

Więcej informacji - w załączniku 1 do Przewodnika dla osób kandydujących w procedurach naboru organizowanych przez Parlament Europejski.

(ii) Wymagane doświadczenie zawodowe

Osoby kandydujące muszą mieć doświadczenie zawodowe i wiedzę techniczną dotyczącą SAP, uzyskane po zdobyciu kwalifikacji uprawniających do udziału w procedurze naboru (zob. ppkt (i)).

- W grupie zaszeregowania AD 6: co najmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe powiązane wymienionymi wyżej zadaniami (sekcja 2.2.) dotyczącymi modułów SAP w dziedzinie finansów lub zamówień.

- W grupie zaszeregowania AD 9: co najmniej dziesięcioletnie doświadczenie zawodowe powiązane wymienionymi wyżej zadaniami (sekcja 2.2.) dotyczącymi modułów SAP w dziedzinie finansów lub zamówień. Osoby kandydujące muszą mieć również co najmniej trzyletnie doświadczenie związane z platformą S4HANA w modułach dotyczących finansów lub zamówień (doświadczenie to można zaliczyć do wymogu co najmniej dziesięcioletniego doświadczenia, o którym mowa powyżej).

(iii) Znajomość języków

Osoby kandydujące muszą mieć dogłębną znajomość (co najmniej na poziomie C1) jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej (język 1): angielskiego, bułgarskiego, chorwackiego, czeskiego, duńskiego, estońskiego, fińskiego, francuskiego, greckiego, hiszpańskiego, irlandzkiego, litewskiego, łotewskiego, maltańskiego, niderlandzkiego, niemieckiego, polskiego, portugalskiego, rumuńskiego, słowackiego, słoweńskiego, szwedzkiego, węgierskiego lub włoskiego,

oraz

zadowalającą znajomość (co najmniej na poziomie B2) języka angielskiego (język 2). Język 2 musi być inny niż język 1. Jeżeli językiem 1 osoby kandydującej jest język angielski, językiem 2 musi być dowolny inny język urzędowy Unii Europejskiej (co najmniej na poziomie B2).

Uwaga: określone powyżej minimalne poziomy znajomości języków dotyczą wszystkich umiejętności językowych (mówienie, pisanie, czytanie i słuchanie), o których mowa w formularzu kandydatury. Umiejętności te odpowiadają umiejętnościom określonym w europejskim systemie opisu kształcenia językowego (https://europa.eu/europass/common-european-framework-reference-language-skills).

Języki wybrano do celów tej procedury naboru zgodnie z interesem służby. Stanowisko analityka biznesowego/analityczki biznesowej wymaga specjalnych umiejętności z powodu charakteru obowiązków, o których mowa w pkt A.2 tego ogłoszenia o naborze.

Niemal całą pracę Działu Centrum Kompetencji FMS wykonuje się w języku angielskim. Język angielski jest używany w komunikacji z innymi dyrekcjami generalnymi i z organami politycznymi Parlamentu Europejskiego, a także z zewnętrznymi dostawcami systemów SAP. Ponadto angielskiego używa się podczas spotkań oraz w dokumentachfunkcjonalnych i technicznych. Dlatego aby należycie wykonywać obowiązki i zapewnić sprawne funkcjonowanie działu, osoby zatrudnione muszą być w stanie efektywnie pracować i porozumiewać się po angielsku.

B. PROCEDURA

Procedura bazuje na egzaminach.

1. Przyjęcie kandydatury

Komisja kwalifikacyjna oceni kandydatury na podstawie szczególnych kryteriów dopuszczalności (sekcja A.3). Dopuści do procedury selekcji wstępnej osoby kandydujące spełniające szczególne kryteria dopuszczalności. Podejmując decyzje, komisja będzie się opierać wyłącznie na informacjach podanych w formularzu kandydatury i potwierdzonych w dokumentach.

UWAGA: Zgłaszając kandydaturę w internecie, osoby kandydujące muszą podać, o jaką grupę zaszeregowania się ubiegają (AD 6 czy AD 9). Wszyscy kandydaci muszą do odpowiedniej sekcji zgłoszenia załączyć wypełnione oświadczenie. Jeśli kandydaci do grupy zaszeregowania AD9 nie złożą oświadczenia lub jeśli oświadczenie będzie niekompletne, kandydatura będzie niedopuszczalna.

W zgłoszeniach do grupy zaszeregowania AD 9: Sprawdzając dopuszczalność, komisja kwalifikacyjna może przenieść kandydaturę do grupy zaszeregowania AD 6, jeżeli:

- z informacji podanych w kandydaturze jasno wynika, że dana osoba nie spełnia kryteriów dopuszczalności do grupy zaszeregowania AD 9, ale spełnia kryteria dotyczące grupy AD 6;

oraz

- w oświadczeniu osoba kandydująca wyraziła zgodę na przeniesienie do grupy zaszeregowania AD 6. Należy zauważyć, że jeśli osoba kandydująca nie złoży oświadczenia lub jej oświadczenie będzie niekompletne, a przy tym nie spełnia kryteriów dopuszczalności do grupy zaszeregowania AD 9, nie będzie jej można przenieść do grupy zaszeregowania AD 6, a zatem nie zostanie dopuszczona do procedury naboru.

2. Egzaminy

a) Test wielokrotnego wyboru - selekcja wstępna

Jeżeli komisja kwalifikacyjna postanowi dopuścić Cię do procedury selekcji, otrzymasz zaproszenie na test selekcji wstępnej w postaci testu wielokrotnego wyboru, pod warunkiem że złożysz kandydaturę:

- zgodnie z wymogami zawartymi w pkt C i

- w terminie przewidzianym w pkt C.

Test wielokrotnego wyboru odbędzie się w języku angielskim.

Zawiera maksimum 30 pytań mających ocenić umiejętność rozpoznawania informacji związanych z opisem obowiązków (sekcja A.2). Wymagane minimum: 50 %.

Test trwa maksimum 45 minut; odbędzie się online.

b) Egzamin pisemny

Egzamin pisemny odbędzie się w języku angielskim, będzie oceniał kwalifikacje do wykonywania zadań określonych w opisie obowiązków (sekcja A.2.).

Komisja kwalifikacyjna oceni odpowiedzi udzielone na egzaminie pisemnym nie tylko z technicznego punktu widzenia, ale również pod kątem umiejętności redakcyjnych, i zwróci szczególną uwagę na umiejętność ustrukturyzowanej, logicznej i jasnej komunikacji.

Egzamin pisemny odbędzie się niezwłocznie po teście selekcji wstępnej w postaci testu wielokrotnego wyboru. Jeżeli dana osoba nie uzyska przynajmniej wymaganego minimum w teście wielokrotnego wyboru w selekcji wstępnej, jej egzamin pisemny nie będzie oceniany.

Egzamin pisemny trwa maksimum 120 minut.

Ocena: 0-60 punktów (wymagane minimum: 30 punktów).

Egzamin odbędzie się online.

Na egzaminy ustne zostanie zaproszonych po 20 osób z każdej grupy zaszeregowania w tej procedurze naboru, które w egzaminie pisemnym zdobędą najwyższą liczbę punktów i co najmniej wymagane minimum. W stosownym przypadku komisja kwalifikacyjna uwzględni wszystkie osoby, które uzyskają jednakowy wynik (ex aequo) na ostatnim miejscu w każdej grupie zaszeregowania.

c) Egzamin ustny

Rozmowa z komisją kwalifikacyjną w języku angielskim, mająca ocenić zdolność do wykonywania zadań, a także umiejętności i kompetencje określone w części A.2 (Opis obowiązków), z uwzględnieniem wszystkich informacji zawartych w kandydaturze. Komisja przetestuje znajomość języka 1 wszystkich osób kandydujących, które zadeklarują język angielski jako język 2, oraz znajomość drugiego języka osób kandydujących, które zadeklarują język angielski jako język 1.

Maksymalny czas trwania egzaminu: 45 minut.

Ocena: 0-40 punktów (wymagane minimum: 20 punktów).

Egzaminy ustne mogą być przeprowadzone zdalnie.

W odpowiednim czasie otrzymasz instrukcje dotyczące testów pisemnych i ustnych. Testy odbędą się o określonej godzinie w określonym dniu. Jeżeli nie odpowiesz na zaproszenie lub wiadomość elektroniczną, lub nie stawisz się na jeden z egzaminów, możesz zostać wykluczony/wykluczona z procedury. Musisz postępować zgodnie z instrukcjami. Nieprzestrzeganie instrukcji lub jakiekolwiek działania niezgodne z instrukcjami spowodują natychmiastową dyskwalifikację.

3. Lista osób zakwalifikowanych

Komisja kwalifikacyjna sporządzi listę 10 osób zakwalifikowanych w każdej grupie zaszeregowania w tej procedurze naboru, zawierającą nazwiska spełniających kryteria dopuszczalności osób, które uzyskają najwyższą łączną liczbę punktów. Ta łączna liczba punktów obejmuje sumę punktów uzyskanych we wszystkich egzaminach pisemnych i ustnych, pod warunkiem uzyskania wymaganego minimum w każdym egzaminie. Nazwiska osób zakwalifikowanych znajdą się na liście w kolejności alfabetycznej. Na liście mogą znaleźć się wszystkie osoby, które uzyskają jednakowy wynik (ex aequo) na ostatnim miejscu w danej grupie zaszeregowania.

Lista będzie ważna do 31 grudnia 2026 r. Jej ważność może zostać przedłużona decyzją organu powołującego. W razie przedłużenia ważności listy osoby na nią wpisane zostaną powiadomione w stosownym czasie.

Osoby wyłonione zostaną indywidualnie poinformowane o uzyskanych wynikach, a lista osób zakwalifikowanych zostanie opublikowana na oficjalnej stronie Parlamentu Europejskiego.

Osoby, którym zostanie zaoferowane zatrudnienie, będą musiały przedstawić celem poświadczenia oryginały wszystkich wymaganych dokumentów, w tym dyplomów i świadectw pracy.

Wpisanie na listę osób zakwalifikowanych nie oznacza ani prawa, ani gwarancji naboru.

C. SKŁADANIE KANDYDATUR

Tryb zgłaszania kandydatur

Kandydaturę należy złożyć na platformie Apply4EP:

https://apply4ep.gestmax.eu/search/index/lang/pl_PL

Przed wypełnieniem formularza zgłoszenia należy dokładnie zapoznać się z Przewodnikiem dla osób kandydujących w procedurach naboru organizowanych przez Parlament Europejski.

Termin składania kandydatur

Termin składania kandydatur:

13 kwietnia 2023 r. o godz. 17.00 czasu luksemburskiego.

Po zatwierdzeniu formularza kandydatury otrzymasz automatycznie potwierdzenie odbioru.

Prosimy NIE DZWONIĆ do Parlamentu Europejskiego z pytaniami o tę procedurę naboru.

Przewodnik dla kandydatek i kandydatów biorących udział w konkursach/procedurach naboru organizowanych przez Parlament Europejski

Do celów niniejszego dokumentu termin "ogłoszenie" odnosi się do "ogłoszenia o konkursie" w ramach konkursu oraz do "ogłoszenia o naborze" w ramach procedury naboru.

1. WSTĘP

Przebieg konkursu/procedury naboru

Konkurs/procedura naboru składa się z kilku etapów, podczas których kandydatki i kandydaci konkurują ze sobą. Mogą w nich uczestniczyć wszyscy obywatele i obywatelki Unii Europejskiej, którzy w terminie wyznaczonym na zgłoszenie kandydatury spełniają warunki przyjęcia. Zapewnia to wszystkim kandydatkom i kandydatom taką samą możliwość wykazania swoich kompetencji i umożliwia selekcję na podstawie osiągnięć zgodnie z zasadą równego traktowania.

Kandydatki i kandydaci wybrani w wyniku konkursu/procedury naboru są wpisywani na listę osób zakwalifikowanych. Parlament Europejski skorzysta z niej przy sukcesywnym obsadzaniu stanowisk w miarę potrzeb.

Dla każdego konkursu/każdej procedury naboru powołuje się komisję kwalifikacyjną 3 . Członków komisji powołuje administracja i Komitet Pracowniczy. Prace komisji są tajne i przebiegają zgodnie z załącznikiem III do regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 4 .

Przy podejmowaniu decyzji o dopuszczeniu lub odrzuceniu kandydatki lub kandydata komisja kwalifikacyjna ściśle przestrzega warunków dopuszczalności określonych w ogłoszeniu. Kandydatki i kandydaci nie mogą powoływać się na dopuszczenie do wcześniejszych konkursów lub procedur naboru.

Aby wybrać najlepsze kandydatki i najlepszych kandydatów, komisja kwalifikacyjna porównuje ich wyniki, żeby ocenić zdolność poszczególnych osób do wykonywania obowiązków opisanych w ogłoszeniu. Musi ona zatem nie tylko ocenić poziom wiedzy kandydatek i kandydatów, ale także - w oparciu o ich osiągnięcia - wybrać osobę najbardziej wykwalifikowaną.

Konkurs/procedura naboru trwa najczęściej od sześciu do dwunastu miesięcy w zależności od liczby kandydatek i kandydatów.

2. ETAPY KONKURSU/PROCEDURY NABORU

Konkurs/procedura naboru obejmuje następujące etapy:

- przyjęcie dokumentacji kandydatury,

- weryfikacja warunków przyjęcia,

- ocena kwalifikacji (pod kątem ogłoszenia),

- egzaminy,

- wpisanie na listę osób zakwalifikowanych.

2.1. Przyjęcie dokumentacji kandydatury

Kandydaturę możesz zgłosić wyłącznie na platformie internetowej Apply4EP, ściśle przestrzegając wszystkich etapów aż do końcowego elektronicznego zatwierdzenia zgłoszenia (zob. pkt 3 niniejszego przewodnika). Do formularza zgłoszenia załącz wszystkie odpowiednie dokumenty, najlepiej w formacie PDF, które potwierdzają, że spełniasz warunki określone w ogłoszeniu. Dzięki tym dokumentom komisja kwalifikacyjna może sprawdzić, czy podane informacje są prawdziwe. Upewnij się, że przesłane dokumenty są czytelne.

Platforma Apply4EP umożliwia przesyłanie dokumentów, które potwierdzają podane w formularzu zgłoszenia informacje dotyczące doświadczenia zawodowego, dyplomów i, w stosownym przypadku, znajomości języków, w następujących formatach: DOC, DOCX, GIF, JPG, TXT, PDF, PNG i RTF, o maksymalnej wielkości 5 MB.

2.2. Weryfikacja warunków przyjęcia

Organ powołujący sporządza listę kandydatek i kandydatów, którzy w terminie zgłosili kandydaturę spełniającą warunki zgłoszenia i przekazuje ją komisji kwalifikacyjnej wraz z dokumentacją kandydatury.

W przypadku konkursu jest to komisja konkursowa. W przypadku procedury selekcji jest to komisja selekcyjna.

Komisja kwalifikacyjna analizuje poszczególne zgłoszenia i sporządza listę kandydatek i kandydatów, którzy spełniają warunki przyjęcia określone w ogłoszeniu. Dokonuje tego wyłącznie na podstawie informacji podanych w formularzu zgłoszenia i popartych dokumentami potwierdzającymi.

W formularzu zgłoszenia podaj dokładne informacje dotyczące wykształcenia, doświadczenia zawodowego oraz znajomości języków obcych, tj.:

- w odniesieniu do wykształcenia: datę rozpoczęcia i ukończenia nauki oraz rodzaj dyplomów, a także przedmioty objęte programem studiów,

- w odniesieniu do ewentualnego doświadczenia zawodowego: datę rozpoczęcia i zakończenia pracy oraz dokładny charakter wykonywanych zadań. Podaj także wymiar czasu pracy lub liczbę godzin przepracowanych na dzień/tydzień/miesiąc.

Jeżeli jesteś autorką lub autorem opublikowanych badań, artykułów, raportów lub innych tekstów związanych z opisem stanowiska zawartym w ogłoszeniu, zaznacz to w formularzu zgłoszenia.

Każdy okres doświadczenia zawodowego można uwzględnić tylko raz. Doświadczenie zawodowe powinno być związane z wymaganym zakresem obowiązków oraz odpowiadać rzeczywistej pracy za wynagrodzeniem. Szczególne przypadki doświadczenia zawodowego są jednak rozpatrywane w następujący sposób:

- doświadczenie zawodowe w wolontariacie: jeżeli wolontariat był regulowany umową lub równoważnym formalnym porozumieniem i jeżeli trwał nie mniej niż pięć miesięcy w pełnym wymiarze czasu pracy. Całkowity uznany okres doświadczenia zawodowego zdobytego w ramach wolontariatu nie może przekraczać jednego roku,

- staże płatne lub bezpłatne: jeżeli nie stanowią element programu studiów i nie trwały krócej niż pięć miesięcy w pełnym wymiarze czasu pracy. Całkowity uznany okres doświadczenia zawodowego zdobytego w ramach staży nie może przekraczać jednego roku. Za odpowiednie doświadczenie zawodowe uznaje się jedynie minimalny okres stażu, który trzeba ukończyć, aby uzyskać dostępu do zawodu, i tylko wtedy, gdy kandydatka/kandydat rzeczywiście uzyskali prawo do wykonywania danego zawodu,

- zasadnicza służba wojskowa lub służba zastępcza: na poczet doświadczenia zawodowego zalicza się cały okres służby. W tym konkretnym przypadku takie doświadczenie jest brane pod uwagę niezależnie od daty uzyskania dyplomu, który uprawnia do zatrudnienia w odpowiedniej grupie funkcyjnej i grupie zaszeregowania,

- urlop macierzyński/ojcowski/adopcyjny/rodzicielski/rodzinny: jeżeli był przewidziany w umowie o pracę; uznaje się go za pracę w pełnym wymiarze czasu pracy, niezależnie od tego, czy kandydatka/kandydat korzystali z niego w pełnym czy niepełnym wymiarze,

- studia doktoranckie: przez okres nie dłuższy niż trzy lata, pod warunkiem że kandydatka/kandydat faktycznie uzyskali stopień doktora,

- praca w niepełnym wymiarze czasu: okres doświadczenia oblicza się proporcjonalnie do liczby przepracowanych godzin (np. praca przez dwa dni w pięciodniowym tygodniu pracy przez okres 10 miesięcy odpowiada 4 miesiącom pracy w pełnym wymiarze). Komisja kwalifikacyjna może jednak - korzystając ze swobody uznania - podjąć decyzję o uznaniu za doświadczenie zawodowe w pełnym wymiarze czasu pracy doświadczenia zawodowego zdobytego przy świadczeniu pracy na co najmniej pół etatu. Oznacza to, że doświadczenie zawodowe zdobyte podczas pracy na co najmniej 50 % zwykłego czasu pracy można uznać za doświadczenie pełnoetatowe (jak w przypadku pracy w wymiarze 100 % czasu).

Na tym etapie nie przyjmuje się kandydatek i kandydatów, którzy nie spełniają warunków przyjęcia określonych w ogłoszeniu, kandydatek i kandydatów, którzy załączyli dokumenty potwierdzające, które nie zawierają wystarczających lub dokładnych informacji podanych w formularzu zgłoszenia, ani kandydatek i kandydatów, którzy przesłali dokumenty potwierdzające, które nie pozwalają komisji kwalifikacyjnej sprawdzić, czy osoby te spełniają warunki przyjęcia określone w ogłoszeniu.

Komisja kwalifikacyjna informuje każdą kandydatkę i każdego kandydata pocztą elektroniczną o swojej decyzji w sprawie dopuszczenia danej osoby do egzaminów.

2.3. Ocena kwalifikacji

Jeżeli przewidziano to w ogłoszeniu, komisja kwalifikacyjna oceni kwalifikacje przyjętych kandydatek i kandydatów, aby zaprosić wybrane spośród nich osoby na egzaminy. Dokonuje tego wyłącznie na podstawie informacji podanych w formularzu zgłoszenia i popartych odpowiednimi dokumentami potwierdzającymi (najlepiej w formacie PDF). Komisja kwalifikacyjna opiera się na kryteriach, które wcześniej określiła, i bierze pod uwagę kwalifikacje określone w ogłoszeniu.

Komisja kwalifikacyjna informuje każdą kandydatkę i każdego kandydata pocztą elektroniczną o swojej decyzji w sprawie dopuszczenia danej osoby do egzaminów.

2.4. Egzaminy

Jeżeli spełniasz warunki przyjęcia i po ewentualnej ocenie kwalifikacji uplasujesz się wśród najlepszych kandydatek i kandydatów, otrzymasz zaproszenie na egzaminy. Wszystkie egzaminy są obowiązkowe i eliminacyjne. Maksymalną liczbę kandydatek i kandydatów dopuszczonych do egzaminów określono w ogłoszeniu. Ogłoszenie zawiera także opis i sposób oceny egzaminów.

Informacje techniczne - egzaminy online (test wielokrotnego wyboru i test pisemny)

W przypadku egzaminów przeprowadzanych online Parlament Europejski korzysta z usług usługodawcy.

Aby wziąć udział w egzaminie online, potrzebujesz komputera (stacjonarnego lub laptopa), który posiada:

- system operacyjny Microsoft Windows 10 lub nowszy lub Apple OS X 10.13 lub nowszy dla Mac,

- 1 GB wolnego miejsca na dysku twardym,

- kamerę z przodu ekranu, połączoną lub wbudowaną w komputer,

- połączenie z internetem,

- pamięć RAM o pojemności 4 GB.

Przed rozpoczęciem egzaminów otrzymasz informacje o wszelkich ewentualnych zmianach minimalnych wymogów technicznych, które wynikają z aktualizacji oprogramowania.

Systemy operacyjne XP, Vista i starsze, Windows 10 S, Windows ARM (RT), MacOS starszy niż 10.11, IOS (Ipad, Iphone), Android, Chromebook, maszyna wirtualna, Linux (Debian, Ubuntu itd.) i 32-bitowe systemy operacyjne nie są obsługiwane.

Musisz również posiadać uprawnienia administratora komputera stacjonarnego lub laptopa, żeby na czas trwania egzaminu zablokować dostęp do aplikacji (dokumentów, innego oprogramowania, stron internetowych itp.) innych niż strona usługodawcy.

Sprawdź, czy data i godzina na komputerze są prawidłowe i czy rozdzielczość ekranu jest odpowiednia.

Pobierz, zainstaluj, sprawdź i przetestuj aplikację jak najszybciej (co najmniej tydzień przed egzaminem). Aby przetestować aplikację po jejzainstalowaniu, system poprosi cię o sprawdzenie warunków technicznych przy jej uruchamianiu. Ten wstępny test techniczny jest obowiązkowy i trzeba go przeprowadzić na komputerze, którego będziesz używać w dniu egzaminu. Test techniczny nie wchodzi w zakres oceny. Umożliwi ci zapoznanie się z aplikacją i jej stosowaniem.

Na czas egzaminu wyłącz wszelkie programy antywirusowe zainstalowane na komputerze stacjonarnym lub laptopie.

Jeżeli na jakimkolwiek etapie konkursu/procedury naboru napotkasz problemy techniczne, skontaktuj się z Działem ds. Doboru Talentów za pośrednictwem konta na platformie Apply4EP. Podaj dokładny numer i tytuł konkursu/procedury oraz opisz problem, żebyśmy mogli sprawdzić i usunąć ewentualne nieprawidłowości.

W dniu egzaminu: postaraj się nie odchodzić od komputera w czasie egzaminu. Więcej informacji o przebiegu egzaminu oraz o tym, co wolno robić podczas egzaminu, a czego nie, otrzymasz listownie wraz z zaproszeniem na egzamin.

W razie problemów w trakcie egzaminu skontaktuj się od razu z usługodawcą pod numerem telefonu + 33 176411488, aby rozwiązać problem i kontynuować egzamin.

Egzamin nieukończony nie będzie oceniany.

Jedyną możliwą datą i godziną egzaminu pisemnego jest data i godzina podana w zaproszeniu na egzamin pisemny (lub test wielokrotnego wyboru). Nie ma innej możliwości przystąpienia do egzaminu.

Nawet jeżeli ze względów organizacyjnych egzaminy odbywają się tego samego dnia, będą one oceniane w kolejności określonej w ogłoszeniu. Jeżeli nie uzyskasz wymaganego minimum punktów za jeden z testów/egzaminów, komisja kwalifikacyjna nie przystąpi do oceny następnego egzaminu.

2.5. Lista osób zakwalifikowanych

Lista osób zakwalifikowanych zostanie opublikowana wraz z nazwiskami tych osób.

Wpisanie na listę osób zakwalifikowanych oznacza, że służby instytucji mogą zaprosić kandydatkę lub kandydata na rozmowę kwalifikacyjną. Lista ta nie oznacza jednak, że dana osoba ma prawo lub gwarancję zatrudnienia przez instytucję.

3. ZGŁASZANIE KANDYDATURY

3.1. Uwagi ogólne

Przed zgłoszeniem kandydatury sprawdź dokładnie, czy spełniasz wszystkie kryteria przyjęcia. Zapoznaj się z ogłoszeniem i niniejszym przewodnikiem oraz zaakceptuj warunki udziału w konkursie/procedurze naboru.

Aby umożliwić udział w konkursach/procedurach naboru, Parlament Europejski udostępnia platformę internetową Apply4EP. Platforma ta jest dostępna pod adresem: https://apply4ep.gestmax.eu. Aby założyć konto na platformie Apply4EP, kliknij zakładkę "Wyślij podanie online" pod ogłoszeniem, którego dotyczy zgłoszenie, i postępuj dalej zgodnie z poleceniami.

Możesz założyć tylko jedno konto. Możesz jednak zmienić zarejestrowane dane osobowe, aby zaktualizować podane informacje.

Uwaga: Jeśli opuścisz stronę, nie zachowując zmian, przed wypełnieniem zgłoszenia do końca, lub jeżeli twoja sesja na Apply4EP wygaśnie (po 120 minutach), stracisz wszystkie wprowadzone informacje. Trzeba będzie wypełnić wszystko od nowa. Dlatego najlepiej jest przygotować wcześniej wszystkie dokumenty potwierdzające, które chcesz załączyć do formularza zgłoszenia.

Wypełnij formularz zgłoszenia online i załącz wszystkie wymagane dokumenty potwierdzające, najlepiej w formacie PDF. Dokumenty te muszą potwierdzać, że spełniasz wszystkie warunki określone w ogłoszeniu. Dzięki temu komisja kwalifikacyjna będzie mogła sprawdzić prawidłowość danych. Upewnij się, że przesłane dokumenty są czytelne.

Przesłanie zgłoszenia po upływie terminu (data i godzina) określonego w ogłoszeniu nie będzie możliwe. Nie czekaj ze zgłoszeniem kandydatury do ostatniego dnia. Parlament Europejski nie odpowiada za ewentualne nieprawidłowe funkcjonowanie aplikacji w ostatniej chwili. Może ono wynikać z przeciążenia systemu.

Dział ds. Doboru Talentów nie przyjmuje kandydatur doręczanych osobiście.

Jeżeli jesteś osobą z niepełnosprawnością lub znajdujesz się w szczególnej sytuacji, która może ci utrudniać udział w egzaminach (np. ciąża, karmienie piersią, problemy zdrowotne, leczenie itd.), zaznacz to w formularzu zgłoszenia i przedstaw wszelkie istotne informacje. Umożliwią one administracji podjęcie niezbędnych działań, które uzna ona za rozsądne i wykonalne. W takim przypadku podaj w formularzu zgłoszenia, jakiego rodzaju udogodnienia byłyby konieczne, żeby ułatwić ci przystąpienie do egzaminów. Aby można było rozpatrzyć twój wniosek, prześlij zaświadczenie wydane przez organ krajowy lub zaświadczenie lekarskie. Po rozpatrzeniu dostarczonych zaświadczeń Parlament wprowadzi w razie potrzeby rozsądne udogodnienia.

3.2. Złożenie pełnej dokumentacji

1) Kliknij link podany w ogłoszeniu i postępuj zgodnie z kolejnością poszczególnych etapów zgłoszenia. Potrzebujesz do tego JEDNEGO konta na platformie Apply4EP, które możesz założyć w zakładce "Wyślij podanie online".

2) Załącz do zgłoszenia wszystkie niezbędne dokumenty potwierdzające. Trzeba je przekonwertować, najlepiej do formatu PDF. Upewnij się, że przesłane dokumenty są czytelne. Platforma Apply4EP umożliwia przesłanie dokumentów o wielkości nieprzekraczającej 5 MB na dokument.

3) Zatwierdź zgłoszenie zgodnie z poleceniami w aplikacji w terminie wskazanym w ogłoszeniu. Przed wysłaniem zgłoszenia upewnij się, że jest ono prawidłowo wypełnione i zawiera wszystkie wymagane dokumenty potwierdzające. Po zatwierdzeniu zgłoszenia nie można już wprowadzić w nim zmian ani dodać do niego dokumentów.

3.3. Dokumenty potwierdzające, które należy załączyć do zgłoszenia

3.3.1. Uwagi ogólne

Dokumenty (najlepiej w formacie PDF), które załączasz do formularza zgłoszenia online, nie muszą być potwierdzone "Za zgodność z oryginałem".

Odniesienia do stron internetowych i kont w mediach społecznościowych nie są uznawane za ważne dokumenty potwierdzające.

Wydruki stron internetowych nie są uważane za zaświadczenia, ale można je załączyć tylko jako uzupełnienie odnośnych informacji.

Życiorys nie stanowi dokumentu potwierdzającego doświadczenie zawodowe, dyplom/dyplomy czy, w razie potrzeby, znajomość języków.

Przy składaniu zgłoszenia nie możesz powoływać się na dokumenty czy formularze złożone w ramach wcześniejszego zgłoszenia kandydatury.

3.3.2. Dokumenty potwierdzające, że spełniasz warunki ogólne

Na tym etapie nie są potrzebne dokumenty potwierdzające, że:

- posiadasz obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej,

- korzystasz z pełni praw obywatelskich,

- masz uregulowany stosunek do służby wojskowej,

- przejawiasz postawę etyczną niezbędną do pełnienia obowiązków na danym stanowisku,

- znasz języki wskazane w formularzu zgłoszenia, chyba że jest to wyraźnie przewidziane w ogłoszeniu.

Musisz zaznaczyć pole "Oświadczenie". Zaznaczając to pole, oświadczasz, że spełniasz te warunki, a podane przez ciebie informacje są prawdziwe i kompletne. Dokumenty potwierdzające trzeba będzie jednak przedstawić przy rekrutacji.

3.3.3. Dokumenty potwierdzające, że spełniasz warunki szczegółowe

Udostępnij komisji kwalifikacyjnej wszystkie informacje i dokumenty, które pozwolą jej sprawdzić, czy informacje zawarte w formularzu zgłoszenia są prawdziwe.

Dyplomy i świadectwa ukończenia nauki

Dołącz do formularza zgłoszenia online - najlepiej w formacie PDF - dokumenty obejmujące świadectwa ukończenia szkoły średniej lub dyplomy ukończenia studiów wyższych lub świadectwa potwierdzające ukończenie nauki na poziomie wymaganym w ogłoszeniu. Upewnij się, że przesłane dokumenty są czytelne.

Komisja kwalifikacyjna bierze w tym zakresie pod uwagę różną strukturę systemu nauczania w poszczególnych państwach członkowskich Unii Europejskiej (załącznik I i załącznik II do niniejszego przewodnika). Jeżeli posiadasz dyplom wydany przez państwo trzecie, dołącz do niego oświadczenie o równoważności wydane przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej.

W odniesieniu do dyplomów szkół wyższych podaj jak najbardziej szczegółowe informacje, zwłaszcza o czasie trwania studiów i przedmiotach objętych programem nauczania, tak aby komisja kwalifikacyjna mogła ocenić, czy dyplomy odpowiadają charakterowi obowiązków.

Jeżeli podajesz w formularzu zgłoszenia informacje o szkoleniu technicznym, zawodowym, kursach doskonalących lub specjalizacyjnych, zaznacz, czy są to kursy w pełnym wymiarze godzin, w niepełnym wymiarze godzin czy też kursy wieczorowe. Wymień także nauczane przedmioty i oficjalny czas trwania kursu. Załącz te informacje w jednym dokumencie, najlepiej w formacie PDF.

Doświadczenie zawodowe

Jeżeli w ogłoszeniu przewidziano wymóg posiadania doświadczenia zawodowego, uwzględniane jest jedynie doświadczenie zawodowe nabyte przez kandydatkę lub kandydata po uzyskaniu wymaganego dyplomu lub świadectwa ukończenia nauki. Dokumenty muszą bezwzględnie potwierdzać długość i poziom doświadczenia zawodowego, a rodzaj wykonywanych zadań trzeba opisać jak najbardziej szczegółowo, aby komisja kwalifikacyjna mogła ocenić, czy doświadczenie zawodowe odpowiada charakterowi przyszłych obowiązków. Jeżeli posiadasz kilka dokumentów dotyczących tego samego doświadczenia zawodowego, załącz je razem w jednym pliku. Platforma Apply4EP umożliwia przesłanie dokumentów o wielkości nieprzekraczającej 5 MB na dokument.

Wszystkie wyszczególnione okresy doświadczenia zawodowego muszą być potwierdzone dokumentami, czyli:

- zaświadczeniami od byłych pracodawców oraz od aktualnego pracodawcy, potwierdzającymi doświadczenie zawodowe wymagane do dopuszczenia do konkursu/procedury naboru,

- jeżeli z powodu poufności informacji nie możesz załączyć niezbędnych zaświadczeń o pracy, koniecznie zastąp je kserokopiami umowy o pracę lub potwierdzeniem przyjęcia do pracy oraz pierwszego i ostatniego odcinka wynagrodzenia,

- w przypadku osób zatrudnionych na własny rachunek (pracownicy niezależni, wolne zawody itd.) można przedstawić jako dokumenty potwierdzające faktury wyszczególniające świadczone usługi czy też jakikolwiek inny stosowny oficjalny dokument potwierdzający.

Znajomość języków

W przypadku stanowisk lingwistycznych, o ile w ogłoszeniu przewidziano taki wymóg, trzeba wykazać znajomość trzeciego i ewentualnie czwartego języka spośród dwudziestu czterech języków urzędowych Unii Europejskiej i podać poziom znajomości danego języka.

Deklaracja

Jeżeli w ogłoszeniu przewidziano wymóg złożenia deklaracji, przy składaniu formularza zgłoszenia online, zgodnie z ogłoszeniem, należycie wypełnij "Deklarację" przewidzianą do tego celu. Brak takiej deklaracji lub złożenie deklaracji niekompletnej skutkuje odrzuceniem zgłoszenia.

4. WYKLUCZENIE Z KONKURSU/PROCEDURY NABORU

Na dowolnym etapie konkursu/procedury naboru grozi ci wykluczenie, jeżeli:

- posiadasz więcej niż jedno konto na platformie,

- złożone przez ciebie oświadczenia są niezgodne z prawdą lub nie są potwierdzone odpowiednimi dokumentami,

- nie zdasz nawet jednego z egzaminów,

- oszukiwałaś/oszukiwałeś podczas egzaminów,

- próbowałaś/próbowałeś bez pozwolenia nawiązać kontakt z członkiem komisji kwalifikacyjnej,

- złożyłaś/złożyłeś podpis lub znak wyróżniający na egzaminach pisemnych lub praktycznych, które podlegają anonimowej ocenie,

- nie przestrzegałaś/przestrzegałeś poleceń dotyczących egzaminów online.

Wszystkie kandydatki i wszyscy kandydaci ubiegający się o zatrudnienie muszą wykazać się jak największą uczciwością. Każde oszustwo lub próba oszustwa podlegają karze.

5. KORESPONDENCJA

W związku z wymogiem należytej staranności podejmij wszelkie niezbędne działania, aby w wyznaczonym terminie wskazanym w ogłoszeniu zatwierdzić na platformie Apply4EP odpowiednio wypełniony formularz zgłoszenia online zawierający wszystkie wymagane dokumenty potwierdzające.

Każde zgłoszenie złożone za pośrednictwem Apply4EP zostanie potwierdzone emailem informującym o zarejestrowaniu zgłoszenia. Sprawdź spam.

Rozpatrywane będą wyłącznie zgłoszenia złożone w Apply4EP. W związku z tym nie trzeba wysyłać zgłoszenia pocztą (ani listem poleconym, ani zwykłym). Dział ds. Doboru Talentów nie przyjmuje również zgłoszeń doręczanych przez kandydatów osobiście.

Dział ds. Doboru Talentów odpowiada za kontakty z kandydatkami i kandydatami aż do zamknięcia konkursu/procedury naboru.

Wszelka korespondencja wychodząca z Parlamentu Europejskiego w sprawie danego konkursu/danej procedury naboru, w tym zaproszenia na egzaminy i informacje o wynikach, odbywa się pocztą elektroniczną na adres e-mail wskazany w formularzu zgłoszenia na platformie Apply4EP. Regularnie sprawdzaj wiadomości w poczcie elektronicznej i pamiętaj o aktualizowaniu swoich danych osobowych na koncie Apply4EP.

Nie dzwoń do Działu Doboru Talentów. Jeżeli masz pytania, prześlij je w odpowiedzi na wiadomość e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia kandydatury.

Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta na Apply4EP lub masz problemy techniczne, napisz na adres: PERS-APPLY4EP Contacts@europarl.europa.eu.

Aby zachować niezależność komisji kwalifikacyjnej, wszelki bezpośredni lub pośredni kontakt kandydatek i kandydatów z komisją kwalifikacyjną jest formalnie zakazany i może spowodować ich wykluczenie z konkursu/procedury naboru.

6. INFORMACJE OGÓLNE

6.1. Równość szans

Parlament Europejski czuwa nad równym traktowaniem wszystkich kandydatek i kandydatów.

Stosuje on politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

6.2. Wnioski kandydatek i kandydatów o dostęp do informacji, które ich dotyczą

W kontekście konkursów i procedur naboru kandydatki i kandydaci mają specjalne prawo bezpośredniego i indywidualnego dostępu - na warunkach opisanych poniżej - do niektórych dotyczących ich informacji. Na mocy tego prawa Parlament Europejski może udostępnić kandydatkom i kandydatom na ich wniosek następujące informacje:

a) jeżeli w ogłoszeniu przewidziano test wielokrotnego wyboru, kandydatki i kandydaci, którzy nie zdali tego testu, będą mogli uzyskać siatkę udzielonych odpowiedzi wraz z tabelą odpowiedzi prawidłowych. Odnośny wniosek trzeba złożyć w terminie miesiąca od daty emaila z wynikami wysłanego kandydatkom i kandydatom za pośrednictwem platformy Apply4EP;

b) jeżeli w ogłoszeniu przewidziano etap oceny kwalifikacji, kandydatki i kandydaci, którzy nie zostali dopuszczeni do egzaminów, będą mogli otrzymać kopię indywidualnej karty oceny kwalifikacji. Odnośny wniosek trzeba złożyć w terminie miesiąca od daty wysłania emaila informującego o decyzji za pośrednictwem platformy Apply4EP;

c) jeżeli w ogłoszeniu przewidziano egzamin(-y) pisemny(-e), kandydatki i kandydaci, którzy nie zdali egzaminu pisemnego lub którzy nie zostali zaproszeni na egzaminy ustne, mogą otrzymać niepoprawioną kopię egzaminu(-ów) pisemnego(-ych) oraz kopię poszczególnych kart oceny, a także, w stosownych przypadkach, w zależności od procedury, informację o liczbie punktów przyznanych za każde pytanie "Talent Screener" (ocena umiejętności)/według kryterium oceny kwalifikacji. Odnośny wniosek trzeba złożyć w terminie miesiąca od daty wysłania emaila informującego kandydatki i kandydatów o decyzji za pośrednictwem platformy Apply4EP;

d) kandydatki i kandydaci zaproszeni na egzaminy ustne, których nazwisko nie figuruje jednak później na liście osób zakwalifikowanych, otrzymują informację o liczbie punktów uzyskanych z poszczególnych egzaminów dopiero po tym, jak komisja kwalifikacyjna sporządzi tę listę. Na swój wniosek będą oni mogli otrzymać niepoprawiony egzemplarz egzaminu pisemnego (testów pisemnych) oraz, w odniesieniu do każdego egzaminu pisemnego lub ustnego, kopię poszczególnych kart oceny oraz, w stosownych przypadkach, zgodnie z procedurą, informację o liczbie punktów przyznanych im przez "Talent Screener" (ocena umiejętności)/według kryterium oceny kwalifikacji. Odnośny wniosek trzeba złożyć w terminie miesiąca od daty wysłania emaila informującego o decyzji o nieumieszczeniu na liście osób zakwalifikowanych, który kandydatki i kandydaci otrzymają za pośrednictwem platformy Apply4EP;

e) kandydatki i kandydaci wpisani na listę osób zakwalifikowanych otrzymują informację jedynie o tym, że pomyślnie przeszli konkurs/procedurę naboru. Zakwalifikowane kandydatki i kandydaci mogą jednak złożyć wniosek o dostęp na podstawie lit. a), b), c) i d) powyżej.

Wnioski te są rozpatrywane z poszanowaniem poufnego charakteru prac komisji kwalifikacyjnej przewidzianego w regulaminie pracowniczym urzędników Unii Europejskiej (załącznik III, art. 6). Wyklucza to upublicznienie stanowiska członków komisji kwalifikacyjnej oraz ujawnienie wszelkich informacji dotyczących ocen indywidualnych lub porównawczych poszczególnych kandydatek i kandydatów. Wnioski te są również rozpatrywane zgodnie z zasadami ochrony osób fizycznych w zakresie przetwarzania danych osobowych. Parlament odpowiada na wnioski o dostęp w terminie jednego miesiąca od ich otrzymania.

6.3. Ochrona danych osobowych

Parlament Europejski jako instytucja odpowiedzialna za organizację konkursów/procedur naboru czuwa nad tym, aby dane osobowe kandydatek i kandydatów były przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 5 , zwłaszcza w odniesieniu do ich poufności i bezpieczeństwa.

6.4. Koszty podróży i pobytu w przypadku egzaminów, które wymagają obecności kandydatek i kandydatów na miejscu

W przypadku egzaminów wymagających obecności kandydatek i kandydatów na miejscu, zaproszone osoby otrzymują dodatek na pokrycie kosztów podróży i pobytu. Wraz z zaproszeniem na egzaminy otrzymują oni informacje o warunkach i wysokości dodatku.

Adres podany przez kandydatki i kandydatów w formularzu zgłoszenia jest uznawany za miejsce wyjazdu na egzamin do miejsca docelowego wskazanego w zaproszeniu. W związku z tym zmiana adresu, o której kandydatki i kandydaci poinformują po wysłaniu przez Parlament Europejski zaproszeń na egzaminy, nie może zostać wzięta pod uwagę, chyba że Parlament Europejski stwierdzi, iż okoliczności opisane przez te osoby można uznać za przypadek działania siły wyższej lub przypadek losowy.

7. WNIOSKI O PONOWNE ROZPATRZENIE - ZAŻALENIA I ODWOŁANIA - SKARGI DO EUROPEJSKIEGO RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH

Informacje dotyczące wniosków o ponowne rozpatrzenie, zażalenia odwołania i skarg do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich znajdują się w załączniku III do niniejszego przewodnika.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

Poglądowa tabela unijnych dyplomów uprawniających do udziału w konkursie/procedurze naboru dotyczącej grupy funkcyjnej AD 6  (podlegających indywidualnej ocenie)

PAŃSTWO Wykształcenie wyższe - co najmniej 4 lata Wykształcenie wyższe - co najmniej 3 lata
Belgique - Belgie - Belgien Licence/Licentiaat/Diplôme d'études approfondies (DEA)/Diplôme d'études spécialisées (DES)/Diplôme d'études supérieures spécialisées (DESS)/Gediplomeerde in de Voortgezette Studies (GVS)/Gediplomeerde in de Gespecialiseerde Studies (GGS)/Gediplomeerde in de Aanvullende Studies (GAS)

Agrégation de l'enseignement secondaire supérieur (AESS)/Aggregaat

Ingénieur industriel/Industrïeel ingenieur/Master - 60/120 ECTS/Master complémentaire - 60 ECTS ou plus

Agrégation de l'enseignement secondaire supérieur (AESS) - 30 ECTS

Doctorat/Doctoraal Diploma

Bachelor académique (dit "de transition") - 180 ECTS

Academisch gerichte Bachelor - 180 ECTS

България Диплома за висше образование Бакалавър - 240 ECTS/Магистър - 300

ECTS/Доктор

Магистър след Бакалавър - 60 ECTS/Магистър след Професионален бакалавър по ... - 120 ECTS

Česká republika Diplom o ukončení vysokoškolského studia/Magistr/Doktor Diplom o ukončení bakalářského studia (Bakalář)
Danmark Kandidatgrad/Candidatus/Master/Magistergrad (Mag.Art.)/Licenciatgrad/Ph.d.-grad Bachelorgrad (B.A or B. Sc)/Professionsbachelorgrad/Diplomingeni0r
Deutschland Master (alle Hochschulen)/Diplom (Univ.)/Magister/Staatsexamen/Doktorgrad Bachelor/Fachhochschulabschluss (FH)

Staatsexamen (Regelstudienzeit 3 Jahre)

Eesti Rakenduskõrghariduse diplom Bakalaureusekraad (160 ainepunkti)/Magistrikraa- d/Arstikraad/Hambaarstikraad/Loomaarstikraad/Filosoofiadoktor/Doktorikraad (120-160 ainepunkti) Bakalaureusekraad (min 120 ainepunkti)/Bakalaureusekraad (< 160 ainepunkti)
Éire/Ireland Céim Onôrach Bhaitsiléara (4 bliana/240 ECTS) Honours Bachelor Degree (4years/240 ECTS)/Céim Ollscoile University Degree/

Céim Mhàistir (60-120 ECTS) Master's Degree (60-120 ECTS)/Céim Dochtûra

Doctorate

Céim Onórach Bhaitsiléara (3 bliana/180 ECTS) (BA, B.Sc, B. Eng) Honours Bachelor Degree (3 years/180 ECTS) (BA, B.Sc, B. Eng)
Ελλάδα Πτυχίο (ΑΕΙ πανεπιστημίου, πολυτεχνείου, ΤΕΙ υποχρεωτικής τετραετούς φοίτησης) 4 χρόνια (1ος κύκλος)

Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (2ος κύκλος)

Διδακτορικό Δίπλωμα (3ος κύκλος)

España Licenciado/Ingeniero/Arquitecto/Graduado/Màster Universitario/Doctor Diplomado/Ingeniero técnico Arquitecto técnico/Maestro
France Maîtrise/MST (maîtrise des sciences et techniques)/MSG (maîtrise des sciences de gestion)

DEST (diplôme d'études supérieures techniques)/DRT (diplôme de recherche technologique)

DESS (diplôme d'études supérieures spécialisées)/DEA (diplôme d'études approfondies)

Master 1/Master 2 professionnel/Master 2 recherche

Diplôme des grandes écoles/Diplôme d'ingénieur/Doctorat

Licence
Italia Diploma di Laurea (DL) - da 4 a 6 anni/Laurea specialistica (LS)/Laurea magistrale (LM)/Master universitario di primo livello/Master universitario di secondo livello/Diploma di Specializzazione (DS)/Dottorato di ricerca (DR) Diploma universitario (3 anni)/Diploma di Scuola diretta a fini speciali (3 anni)/Laurea - L180 crediti
Κύπρος Πανεπιστημιακό Πτυχίο/Bachelor

Master/Doctorat

Latvija Bakalaura diploms (160 kredīti)/Profesionālā bakalaura diploms/Maģistra diploms/Profesionālā maģistra diploms/Doktora grāds Bakalaura diploms (min. 120 kredīti)
Lietuva Aukštojo mokslo diplomas/Bakalauro diplomas/Magistro diplomas/Daktaro diplo- mas/Meno licenciato diplomas Profesinio bakalauro diplomas Aukštojo mokslo diplomas
Luxembourg Master/Diplôme d'ingénieur industriel/DESS en droit européen Bachelor/Diplôme d'ingénieur technicien
Magyarország Egyetemi oklevél/Alapfokozat - 240 kredit/Mesterfokozat/Doktori fokozat Főiskolai oklevél/Alapfokozat - 180 kredit vagy annál több
Malta Bachelor's degree/Master of Arts/Doctorate Bachelor's degree
Nederland HBO Bachelor degree HBO/WO Master's degree Doctoraal examen/Doctoraat Bachelor (WO)
Österreich Master Magister/Magistra Magister/Magistra (FH) Diplom-Ingenieur/in Diplom-Ingenieur/in (FH) Doktor/in PhD Bachelor

Bakkalaureus/Bakkalaurea

Bakkalaureus/Bakkalaurea (FH)

Polska Magister/Magister inżynier

Dyplom doktora

Licencjat/Inžynier
Portugal Licenciado/Mestre/Doutor Bacharel/Licenciado
Republika Hrvatska Baccalaureus/Baccalaurea (Sveučilišni Prvostupnik/Prvostupnica) Stručni Specijalist

Master degree (magistar struke) 300 kredit min magistar inženjer/magistrica inženjerka (mag. ing). Doktor struke/Doktor umjetnosti

Baccalaureus/Baccalaurea (Sveučilišni Prvostupnik/Prvostupnica)
Románia Diplomä de Licentä/Diplomä de inginer/Diplomä de urbanist/Diplomä de Master/Diplomä de Studii Aprofundate/Certificat de atestare (studii academice postuniversitare)/Diplomä de doctor Diplomä de Licentä
Slovėnija Univerzitetna diploma/Magisterij/Specializacija/Doktorat Diploma o pridobljeni visoki strokovni izobrazbi
Slovensko diplom o ukončení vysokoškolského štúdia/bakalár (Bc.)/magister magister/inži- nier/ArtD diplom o ukončení bakalárskeho štúdia (bakalár)
Suomi/

Finland

Maisterin tutkinto - Magister-examen

Ammattikorkeakoulututkinto - Yrkeshögskoleexamen (min 160 opintoviikkoa - studieveckor)

Tohtorin tutkinto (Doktorsexamen) joko 4 vuotta tai 2 vuotta lisensiaatin tutkinnon jälkeen - antingen 4 år eller 2 år efter licentiatexamen/Lisensiaatti/Licentiat

Kandidaatin tutkinto - Kandidatexamen/Ammattikorkeakoulututkinto - Yrkeshögskoleexamen (min 120 opintoviikkoa - studieveckor)
Sverige Magisterexamen (akademisk examen omfattande minst 160 poäng varav 80 poäng fördjupade studier i ett ämne + uppsats motsvarande 20 poäng eller två uppsatser motsvarande 10 poäng vardera)/Licentiatexamen/Doktorsexamen

Meriter på avancerad nivå: Magisterexamen, 1 år, 60 högskolepoäng/Masterexamen, 2 år, 120 högskolepoäng

Meriter på forskarnivå: Licentiatexamen, 2 år, 120 högskolepoäng/Doktorsexamen, 4 år, 240 högskolepoäng

Kandidatexamen (akademisk examen omfattande minst 120 poäng varav 60 poäng fördjupade studier i ett ämne + uppsats motsvarande 10 poäng)

Meriter på grundnivå:

Kandidatexamen, 3 år, 180 högskolepoäng (Bachelor)

United Kingdom Honours Bachelor degree/Master's degree (MA, MB, MEng, MPhil, MSc)/Doctorate (Honours) Bachelor degree

NB: Master's degree in Scotland

NOTE:

UK diplomas awarded in 2020 (until 31 December 2020) are accepted without an equivalence. UK diplomas awarded as from 1 January 2021 must be accompanied by an equivalence issued by a competent authority of an EU Member State.

ZAŁĄCZNIK  II

Poglądowa tabela unijnych dyplomów uprawniających do udziału w konkursie/procedurze naboru dotyczącej grupy funkcyjnej AST 7  (podlegających indywidualnej ocenie)

PAŃSTWO Wykształcenie średnie (uprawniające do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe) Wykształcenie wyższe (cykl studiów wyższych nieuniwersyteckich lub krótki cykl studiów uniwersyteckich trwający ustawowo co najmniej dwa lata)
Belgique - Belgie - Belgien Certificat de l'enseignement secondaire supérieur (CESS)/Diploma secundair onderwijs/Diplôme d'aptitude à accéder à l'enseignement supérieur (DAES)/Ge- tuigschrift van hoger secundair onderwijs/Diplôme d'enseignement profession- nel/Getuigschrift van het beroepssecundair onderwijs Candidature - Kandidaat

Graduat - Gegradueerde

Bachelier (dit "professionnalisant" ou de "type court")/Professioneel gerichte Bachelor - 180 ECTS

България Диплома за средно образование/Свидетелство за зрелост/Диплома/Диплома за завършено средно образование/Диплома за средно специално образование Специалист по ...
Česká republika Vysvědčení o maturitní zkoušce Vysvědčení o absolutoriu (Absolutorium) + diplomovaný specialista (DiS.)
Danmark Bevis for: Studentereksamen

H0jere Forberedelseseksamen (HF)/H0jere Handelseksamen (HHX)/H0jere Afgang- seksamen (HA)/Bevis for H0jere Teknisk Eksamen (HTX)

Videregaende uddannelser = Bevis for = Eksamensbevis som (erhversakademiud- dannelse AK)
Deutschland Allgemeine Hochschulreife/Abitur/Fachgebundene Hochschulreife/Fachhochschul- reife/Hochschulzugang für beruflich Qualifizierte
Eesti Gümnaasiumi lõputunnistus + riigieksamitunnistus

Lõputunnistus kutsekeskhariduse omandamise kohta

Tunnistus keskhariduse baasil kutsekeskhariduse omandamise kohta
Éire/Ireland Ardteistiméireacht Grád D3 i 5 ábhar/Leaving Certificate Grade D3 in 5 subjects/Gairmchlár na hArdteistiméireachta (GCAT)/Leaving Certificate Vocational Programme (LCVP) Teastas Nάisiúnta/National Certificate/

Céim Bhaitsiléara/Ordinary Bachelor Degree Dioplóma Nάisiúnta (ND, Dip.)/National Diploma (ND, Dip.)/Dάmhachtain Ardteastas Ardoideachais (120 ECTS)/Higher Certificate (120 ECTS)

Ελλάδα α) Απολυτήριο Γενικού Λυκείου

β) Απολυτήριο Κλασικού Λυκείου

γ) Απολυτήριο Τεχνικού - Επαγγελματικού Λυκείου

δ) Απολυτήριο Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου

Απολυτήριο Ενιαίου Λυκείου/Απολυτήριο Τεχνολογικού Επαγγελματικού Εκπαιδευτη- ρίου/Απολυτήριο Γενικού Λυκείου/Απολυτήριο Επαγγελματικού Λυκείου

Δίπλωμα επαγγελματικής κατάρτισης (ΙΕΚ)
España Bachillerato Unificado y Polivalente (BUP) + Curso de Orientación Universitaria (COU)/Bachillerato Técnico superior/Técnico especialista
France Baccalauréat/Diplôme d'accès aux études universitaires (DAEU)/Brevet de technicien Diplôme d'études universitaires générales (DEUG)/Brevet de technicien supérieur (BTS)/Diplôme universitaire de technologie (DUT)/Diplôme d'études universitaires scientifiques et techniques (DEUST)
Italia Diploma di scuola secondaria superiore (diploma di maturità o esame di Stato conclusivo dei corsi di studio di istruzione secondaria superiore) Certificato di specializzazione tecnica superiore/attestato di competenza (4 semestri) Diploma di istruzione e formazione tecnica superiore (IFTS)/Diploma di istruzione tecnica superiore (ITS) Diploma universitario (2 anni)

Diploma di Scuola diretta a fini speciali (2 anni)

Κύπρος Απολυτήριο Δίπλωμα = Programmes offered by Public/Private Schools of Higher Education (for the latter accreditation is compulsory)/Higher Diploma
Latvija Atestāts par vispārējo vidējo izglītību

Diploms par profesionālo vidējo izglītību

Diploms par pirmā līmeņa profesionālo augstāko izglītību
Lietuva Brandos atestatas Aukštojo mokslo diplomas

Aukštesniojo mokslo diplomas

Luxembourg Diplôme de fin d'études secondaires et techniques Brevet de technicien supérieur (BTS)/Brevet de maîtrise/Diplôme de premier cycle universitaire (DPCU)/Diplôme universitaire de technologie (DUT)
Magyarország Gimnáziumi érettségi bizonyítvány/Szakközép-iskolai érettségiképesítő bizonyítvá- ny/Érettségi bizonyítvány Bizonyítvány felsőfokú szakképesítésről
Malta Advanced Matriculation or GCE Advanced level in 3 subjects (2 of them grade C or higher)/Matriculation certificate (2 subjects at Advanced level and 4 at Intermediate level including systems of knowledge with overall grade A-C) + Passes in the Secondary Education Certificate examination at Grade 5/

2 A Levels (passes A-E) + a number of subjects at Ordinary level, or equivalent

MCAST diplomas/certificates

Higher National Diploma

Nederland Diploma VWO/Diploma staatsexamen (2 diploma's)/Diploma staatsexamen voorbereidend wetenschappelijk onderwijs (Diploma staatsexamen VWO)/Diploma staatsexamen hoger algemeen voortgezet onderwijs (Diploma staatsexamen HAVO) Kandidaatsexamen

Associate degree (AD)

Österreich Matura/Reifeprüfung

Reife-und Diplomprüfung

Berufsreifeprüfung

Kollegdiplom

Akademiediplom

Polska Świadectwo dojrzałości

Świadectwo ukończenia liceum ogólnokształcącego

Dyplom ukończenia kolegium nauczycielskiego Świadectwo ukończenia szkoły policealnej
Portugal Diploma de Ensino Secundário/Certificado de Habilitações do Ensino Secundário
Republika Hrvatska Svjedodžba o državnoj maturi

Svjedodžba o zavrsnom ispitu

Associate degree

Graduate specialist

Stručni Pristupnik/Pristupnica

Romania Diploma de bacalaureat Diploma de absolvire (Colegiu universitar) invätamant preuniversitar
Slovēnija Maturitetno spričevalo (Spričevalo o poklicni maturi) (Spričevalo o zaključnem izpitu) Diploma višje strokovne šole
Slovensko vysvedčenie o maturitnej skúške absolventský diplom
Suomi/

Finland

Ylioppilastutkinto tai peruskoulu + kolmen vuoden ammatillinen koulutus - Studentexamen eller grundskola + treårig yrkesinriktad utbildning (Betyg över avlagd yrkesexamen på andra stadiet)

Todistus yhdistelmäopinnoista (Betyg över kombinationsstudier)

Ammatillinen opistoasteen tutkinto - Yrkesexamen på institutnivå
Sverige Slutbetyg från gymnasieskolan (3-årig gymnasial utbildning) Högskoleexamen (80 poäng)

Högskoleexamen, 2 år, 120 högskolepoäng Yrkeshögskoleexamen/Kvalificerad yrkeshögskoleexamen, 1-3 år

United Kingdom General Certificate of Education Advanced level - 2 passes or equivalent (grades A to E)

BTEC National Diploma

General National Vocational Qualification (GNVQ), advanced level

Advanced Vocational Certificate of Education, A level (VCE A level)

Higher National Diploma/Certificate (BTEC)/SCOTVEC

Diploma of Higher Education (DipHE)

National Vocational Qualifications (NVQ) and Scottish Vocational Qualifications (SVQ) level 4

NOTE:

UK diplomas awarded in 2020 (until 31 December 2020) are accepted without an equivalence. UK diplomas awarded as from 1 January 2021 must be accompanied by an equivalence issued by a competent authority of an EU Member State.

ZAŁĄCZNIK  III

Wnioski o ponowne rozpatrzenie - zażalenia i odwołania - skargi do europejskiego rzecznika praw obywatelskich

A. Wnioski o ponowne rozpatrzenie

Możesz zwrócić się do komisji kwalifikacyjnej o ponowne rozpatrzenie następujących decyzji:

- niedopuszczeniu do konkursu/procedury naboru,

- niezaproszeniu na egzaminy (pisemne lub ustne).

Komisja kwalifikacyjna nie przyjmuje wniosków o ponowne rozpatrzenie decyzji o nieumieszczeniu na liście osób zakwalifikowanych.

Wniosek o ponowne rozpatrzenie możesz złożyć za pośrednictwem konta na platformie Apply4EP w terminie dziesięciu dni kalendarzowych od daty wysłania emaila informującego o decyzji komisji kwalifikacyjnej. Odpowiedź otrzymasz w możliwie najkrótszym terminie.

Decyzja podjęta w następstwie wniosku o ponowne rozpatrzenie zastępuje pierwotną decyzję. Z tego powodu, jeżeli postanowisz złożyć wniosek o ponowne rozpatrzenie decyzji komisji kwalifikacyjnej, poczekaj na odpowiedź komisji zanim ewentualnie złożysz zażalenie lub odwołanie do sądu od niekorzystnej dla siebie decyzji.

B. Zażalenia i odwołania do sądu

Jeżeli uznasz, że decyzja komisji kwalifikacyjnej lub organu powołującego jest dla ciebie niekorzystna, możesz na dowolnym etapie konkursu/procedury naboru złożyć zażalenie na podstawie art. 90 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 8 .

Zażalenia należy kierować na następujący adres:

M. le Secrétaire général

Parlement européen

Bât. Konrad Adenauer

L-2929 Luksemburg

LUKSEMBURG

Organ powołujący nie może zmienić ani unieważnić decyzji komisji kwalifikacyjnych konkursów/procedur naboru. Jeżeli chcesz odwołać się od decyzji komisji kwalifikacyjnej, możesz zaskarżyć ją bezpośrednio do Sądu Unii Europejskiej. Nie musisz wcześniej złożyć zażalenia w rozumieniu art. 90 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej.

W przypadku zaskarżenia decyzji organu powołującego odwołanie do Sądu Unii Europejskiej jest możliwe dopiero po złożeniu zażalenia.

Środek zaskarżenia należy skierować do:

Tribunal de l'Union européenne

L-2925 Luksemburg

LUKSEMBURG,

zgodnie z art. 270 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej oraz art. 91 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej.

Wniesienie odwołania do Sądu Unii Europejskiej odbywa się wyłącznie za pośrednictwem adwokatki lub adwokata uprawnionych do występowania przed sądami danego państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Bieg terminów określonych w art. 90 i 91 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej, przewidzianych dla tych dwóch rodzajów środków odwoławczych rozpoczyna się albo od dnia powiadomienia o pierwotnej niekorzystnej decyzji, albo - w przypadku wniosku o ponowne rozpatrzenie - od dnia przekazania decyzji komisji kwalifikacyjnej podjętej w wyniku ponownego rozpatrzenia.

C. Złożenie skargi do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich

Jeżeli posiadasz obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub miejsce zamieszkania w Unii, możesz złożyć skargę na adres:

Médiateur européen

1 Avenue du Président Robert Schuman - BP 403

67001 STRASBURG CEDEX

FRANCJA,

zgodnie z art. 228 ust. 1 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej i na warunkach przewidzianych w decyzji 94/262/EWWiS, WE, Euratom Parlamentu Europejskiego 9 .

Pamiętaj, że złożenie skargi do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich nie przerywa biegu terminu wniesienia odwołania do Sądu Unii Europejskiej (określonego w art. 91 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej) na podstawie art. 270 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej. Zgodnie z art. 228 ust. 1 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej Europejski Rzecznik Praw Obywatelskich rozpatruje wyłącznie skargi dotyczące spraw, które nie są ani nie były przedmiotem postępowania sądowego.

Złożenie wniosku o ponowne rozpatrzenie, zażalenia, odwołania lub skargi do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich nie przerywa prac komisji kwalifikacyjnej.

OŚWIADCZENIE

PE/281/S/FINS

Imię:
Nazwisko:
Ubiegam się o przyjęcie do grupy zaszeregowania: AD 9 AD 6
Zgadzam się na ewentualne przeniesienie do grupy zaszeregowania AD 6, jeżeli nie spełniam kryteriów zaszeregowania do grupy AD 9, ale spełniam kryteria zaszeregowania do

grupy AD 6.

□ Zgadzam się.

□ Nie zgadzam się.

□ Ubiegam się o przyjęcie do grupy zaszeregowania AD 6 i rozumiem, że zgodnie z ogłoszeniem o konkursie przeniesienie do grupy AD 9 nie jest możliwe.
1 Ogłoszenie zmienione przez sprostowanie z dnia 14 marca 2023 r. (Dz.U.UE.C.2023.95.22) zmieniającego nin. ogłoszenie z dniem 24 lutego 2023 r.
2 Dz.U. 45 z 14.6.1962, s. 1385/62. Tekst skonsolidowany: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A01962R0031-20230101.
3 Do celów niniejszego dokumentu termin "komisja kwalifikacyjna" odnosi się do każdego rodzaju komisji selekcyjnej i konkursowej.
4 Dz.U. 45 z 14.6.1962, s. 1385/62). Tekst skonsolidowany: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A01962R0031-20230101.
5 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).
6 Dodatkowym warunkiem dostępu do grup zaszeregowania 7-16 w grupie funkcyjnej AD jest co najmniej roczne odpowiednie doświadczenie zawodowe.
7 Dodatkowym warunkiem dostępu do grupy funkcyjnej AST jest co najmniej trzyletnie odpowiednie doświadczenie zawodowe.
8 Dz.U. 45 z 14.6.1962, s. 1385/62. Tekst skonsolidowany: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A01962R0031-20230101.
9 Decyzja Parlamentu Europejskiego z dnia 9 marca 1994 r. w sprawie przepisów i ogólnych warunków regulujących wykonywanie funkcji Rzecznika Praw Obywatelskich (94/262/EWWiS, WE, Euratom) (Dz.U. L 113 z 4.5.1994, s. 15).

Zmiany w prawie

Wnioski o świadczenie z programu "Aktywny rodzic" od 1 października

Pracujemy w tej chwili nad intuicyjnym, sympatycznym, dobrym dla użytkowników systemem - przekazała we wtorek w Warszawie szefowa MRPiPS Agnieszka Dziemianowicz-Bąk. Nowe przepisy umożliwią wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń: "aktywni rodzice w pracy", "aktywnie w żłobku" i "aktywnie w domu". Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie jednak przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń.

Krzysztof Koślicki 11.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa opublikowana

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 11.06.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz niektórych innych ustaw - poinformowała w poniedziałek kancelaria prezydenta. Nowe przepisy umożliwiają m.in. podpisywanie umów o objęcie przedsięwzięć wsparciem z KPO oraz rozliczania się z wykonawcami w euro.

Ret/PAP 10.06.2024
Wakacje składkowe dla przedsiębiorców z podpisem prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw – poinformowała Kancelaria Prezydenta RP w poniedziałkowym komunikacie. Ustawa przyznaje określonym przedsiębiorcom prawo do urlopu od płacenia składek na ubezpieczenia społeczne przez jeden miesiąc w roku.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Prezydent podpisał ustawę powołującą program "Aktywny Rodzic"

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka "Aktywny rodzic". Przewiduje ona wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń wspierających rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowywaniu i rozwoju małego dziecka: „aktywni rodzice w pracy”, „aktywnie w żłobku” i „aktywnie w domu”. Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń. O tym, które – zdecydują sami rodzice.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Nawet pół miliona kary dla importerów - ustawa o KAS podpisana

Kancelaria Prezydenta poinformowała w piątek, że Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona unijne regulacje dotyczące importu tzw. minerałów konfliktowych. Dotyczy też kontroli przewozu środków pieniężnych przez granicę UE. Rozpiętość kar za naruszenie przepisów wyniesie od 1 tys. do 500 tys. złotych.

Krzysztof Koślicki 07.06.2024