Język postępowania: słowacki(2023/C 54/20)
(Dz.U.UE C z dnia 13 lutego 2023 r.)
Strony
Strona skarżąca: Komisja Europejska (przedstawiciele: L. Armati, R. Lindenthal i M. Mataija, pełnomocnicy)
Strona pozwana: Republika Słowacka
Żądania strony skarżącej
- stwierdzenie, że poprzez niedokonanie prawidłowej transpozycji do swojego porządku prawnego art. 2 ust. 3, art. 6 akapit pierwszy lit. b), art. 7 ust. 4, art. 14 ust. 1 i 4, art. 35 ust. 3, art. 41 ust. 1 lit. c), art. 42 ust. 2 lit. a), c), f) i j), art. 50 ust. 1 w związku z pkt 1 lit. d) załącznika VII oraz art. 55a ust. 2 dyrektywy 2005/36/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 września 2005 r. w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych 1 Republika Słowacka nie wypełniła zobowiązań wynikających z tych przepisów dyrektywy.
- obciążenie Republiki Słowackiej kosztami postępowania.
Zarzuty i główne argumenty
Termin transpozycji dyrektywy 2005/36/WE upłynął w dniu 20 października 2007 r., a termin transpozycji dyrektywy 2013/55/UE 2 , zmieniającej dyrektywę 2005/36/WE, upłynął w dniu 18 stycznia 2016 r. Republika Słowacka dokonała nieprawidłowej transpozycji lub nie dokonała transpozycji art. 2 ust. 3, art. 6 akapit pierwszy lit. b), art. 7 ust. 4, art. 14 ust. 1 i 4, art. 35 ust. 3, art. 41 ust. 1 lit. c), art. 42 ust. 2, art. 50 ust. 1 w związku z pkt 1 lit. d) załącznika VII oraz art. 55a ust. 2 dyrektywy 2005/36/WE.
1 Dz.U. 2005, L 255, s. 22.
2 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2013/55/UE z dnia 20 listopada 2013 r. zmieniająca dyrektywę 2005/36/WE w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych i rozporządzenie (UE) nr 1024/2012 w sprawie współpracy administracyjnej za pośrednictwem systemu wymiany informacji na rynku wewnętrznym (Dz.U. 2013, L 354, s. 132).