Ogłoszenie o naborze PE/296/S - dyrektora (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Urzędu Przewodniczącego - Dyrekcja ds. Zarządzania Dokumentami i Elektronicznego Obiegu Dokumentów

OGŁOSZENIE O NABORZE PE/296/S

DYREKTORA (K/M) (GRUPA FUNKCYJNA AD, GRUPA ZASZEREGOWANIA 14)

Dyrekcja Generalna ds. Urzędu Przewodniczącego - Dyrekcja ds. Zarządzania Dokumentami i Elektronicznego Obiegu Dokumentów

(C/2023/374)

(Dz.U.UE C z dnia 25 października 2023 r.)

1. Wolne stanowisko

Przewodnicząca Parlamentu Europejskiego podjęła decyzję o wszczęciu procedury naboru na stanowisko dyrektora (k/m) (AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnejds. Urzędu Przewodniczącego - Dyrekcja ds. Zarządzania Dokumentami i Elektronicznego Obiegu Dokumentów, na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 1  (zwanego dalej "regulaminem pracowniczym").

Procedura naboru, mająca dać organowi powołującemu większy wybór, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór dotyczy grupy zaszeregowania AD 14 2 . Miesięczne wynagrodzenie podstawowe wynosi 16 569,31 EUR. Kwota wynagrodzenia podstawowego jest opodatkowana podatkiem na rzecz Unii i zwolniona z podatku krajowego, może być powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie pracowniczym.

Zwracamy uwagę, że stanowisko to podlega przepisom o polityce mobilności pracowników, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego 15 stycznia 2018 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, zwłaszcza kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor (k/m) będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2. Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3. Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, pochodzenie etniczne, kolor skóry, pochodzenie społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4. Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor (k/m) będzie wykonywać następujące zadania 3 , stosując się do wytycznych i decyzji przyjętych przez organy parlamentarne i dyrektora generalnego:

- zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki organizacyjnej Sekretariatu Generalnego obejmującej szereg działów zajmujących się obszarami kompetencji dyrekcji, zgodnie z polityką Parlamentu,

- kierowanie zespołami pracowników, ich organizowanie, motywowanie i koordynowanie - optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i budżetowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,

- planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii) - podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów - ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,

- doradzanie dyrektorowi generalnemu, sekretarzowi generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,

- współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,

- zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową i ich wdrażanie,

- pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.

5. Warunki dopuszczalności

W procedurze naboru mogą kandydować osoby spełniające następujące warunki w dniu, w którym upływa termin zgłaszania kandydatur:

a) Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu pracowniczego wymagane są w szczególności:

- obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej 4 ,

- korzystanie z pełni praw obywatelskich,

- uregulowany stosunek do służby wojskowej,

- poziom etyczny wymagany do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.

b) Warunki szczególne

(i) Wymagane tytuły lub dyplomy

- poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej, jeżeli normalny czas trwania tych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

- poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej oraz co najmniej roczne odpowiednie doświadczenie zawodowe 5 , jeżeli normalny czas trwania tych studiów wynosi co najmniej trzy lata.

Dyplomy - niezależnie od tego, czy zostały wydane w państwie członkowskim Unii, czy w innym kraju - muszą być uznane przez oficjalny organ państwa członkowskiego Unii, np. ministerstwo edukacji jednego z państw członkowskich.

Osoby kandydujące mające dyplomy wydane w państwie niebędącym członkiem Unii 6  muszą dołączyć do zgłoszenia dokument potwierdzający równoważność tych dyplomów z dyplomami wydawanymi w UE. Więcej informacji na temat uznawania kwalifikacji spoza UE można znaleźć w sieciach ENIC-NARIC (https://www.enic-naric.net/).

(ii) Wymagane doświadczenie zawodowe

Doświadczenie zawodowe nabyte po uzyskaniu wymienionych wyżej kwalifikacji:

- dwanaście lat, przynajmniej w części zdobyte w dziedzinach kompetencji dyrekcji, w tym:

- minimum sześć lat w środowisku europejskim lub międzynarodowym

- i minimum sześć lat na stanowiskach kierowniczych w dużej jednostce organizacyjnej.

(iii) Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 7  oraz zadowalająca znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

Dyplomy uzyskane po tym terminie wymagają uznania przez NARIC. W praktyce oznacza to, że dyplomom brytyjskim wydawanym od 1 stycznia 2021 r. musi towarzyszyć dokument potwierdzający równoważność, wydany przez właściwy organ państwa członkowskiego UE.

6. Etapy selekcji

Aby pomóc organowi powołującemu w wyborze, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatur i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które należy zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium zatwierdza listę; komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium może wówczas rozpocząć przesłuchania osób kandydujących.

Rozmowy będą się odnosiły do opisu charakteru obowiązków podanego w punkcie 4, a także do następujących zdolności: - zmysł strategiczny, - zdolności kierownicze, - umiejętność przewidywania, - umiejętność szybkiego reagowania, - rzetelność, - komunikatywność.

7. Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

piątek 10 listopada 2023 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Osoby kandydujące proszone są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną, w formacie pdf - listu motywacyjnego (z dopiskiem: do wiadomości Sekretarza Generalnego Parlamentu Europejskiego, ogłoszenie o naborze nr PE/296/S) i życiorysu w formacie Europass 8 , z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/296/S):

PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu

Decyduje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Należy upewnić się, że zeskanowane dokumenty są czytelne.

Przypominamy osobom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również o doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; dokumenty te przyjmujemy tylko w formie odpisu lub kserokopii 9 . Osobom kandydującym nie zwracamy żadnego z tych dokumentów.

Dane osobowe osób kandydujących będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 10 , zwłaszcza w odniesieniu do poufności i bezpieczeństwa danych.

ZAŁĄCZNIK

Dyrekcja Generalna ds. Urzędu Przewodniczącego

Dyrekcja ds. Zarządzania Dokumentami i Elektronicznego Obiegu Dokumentów

Główne zadania

(jednostka zatrudniająca 61 osób: 42 urzędników, 3 pracowników zatrudnionych na czas określony i 16 pracowników kontraktowych)

11.10.2023

- Wspieranie dyrektora generalnego w wykonywaniu jego funkcji.

- Kierowanie pracą czterech działów dyrekcji, koordynacja i organizacja ich pracy w poszanowaniu przepisów i w duchu służby klientom w trosce o realizację celów DG.

- Zarządzanie projektami.

DZIAŁ ZARZĄDZANIA DOKUMENTAMI

- Współpraca z DG ITEC nad opracowaniem przyszłego elektronicznego systemu zarządzania dokumentami w PE, analiza funkcji systemu i zapewnienie łączności z użytkownikami.

- Opracowanie metodyki uwzględniania zarządzania dokumentami we wstępnej fazie analizy procesów biznesowych - jako przygotowanie do ich cyfryzacji (projekt SEF Document Management by Design).

- Wspieranie międzydyrekcyjnej grupy sterującej ds. zarządzania dokumentami (GIDOC).

- Dostarczanie wiedzy fachowej o zarządzaniu dokumentami danym jednostkom i projektom w PE.

DZIAŁ DS. ARCHIWÓW

- Obsługa archiwów w celu zapewnienia ich integralności i czytelności w czasie: identyfikacja i kodyfikacja każdego dokumentu, zarządzanie aktami zgodnie z zasadami klasyfikacji, zarządzanie procedurami dotyczącymi działań archiwalnych, definiowanie planów klasyfikacji, zasady udostępniania publicznego i zgodność z obowiązującymi przepisami, zachowanie pamięci historii Parlamentu Europejskiego.

- Przechowywanie dokumentów i plików archiwizowanych jako dowody działalności Parlamentu Europejskiego w celu stwierdzenia zgodności z jego zobowiązaniami prawnymi: pozyskiwanie i odbiór archiwizowanych dokumentów, organizacja przestrzeni magazynowych i zarządzanie nimi na potrzeby przechowywania, przygotowywanie transferów do archiwów historycznych Unii Europejskiej, zarządzanie wyposażeniem pozwalający na zapoznawanie się z archiwami, archiwizacja poczty przychodzącej i wychodzącej Parlamentu Europejskiego.

- Archiwizacja cyfrowa służąca integralności i czytelności archiwów cyfrowych w czasie: zarządzanie systemem informacji o archiwach (CLAVIS) i włączenie go do systemu informacyjnego Parlamentu Europejskiego, udostępnianie online archiwów nieutajnionych, zarządzanie cyfrową przestrzenią przechowywania, zarządzanie formatami przechowywania.

- Prezentowanie archiwów wszelkimi innymi metodami rozpowszechniania dokumentów, redakcyjnymi lub akademickimi (publikacje, wystawy, wydarzenia, sesje informacyjne), kwerendy (udostępnianie dokumentów do celów wewnętrznych, a także jednostkom odpowiedzialnym za publiczny dostęp do dokumentów w odpowiedzi na wnioski obywateli zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1049/2001), przyjmowanie naukowców.

DZIAŁ DS. INFORMACJI NIEJAWNYCH

- Zarządzanie wszystkimi aspektami rejestrowania, przechowywania, zarządzania dostępu, indeksowania i archiwizacji informacji niejawnych; zapewnienie stosowania decyzji Prezydium Parlamentu Europejskiego z 15 kwietnia 2013 r. dotyczącej przepisów regulujących postępowanie z informacjami poufnymi w Parlamencie Europejskim ("decyzja Prezydium") oraz porozumień międzyinstytucjonalnych w sprawie przekazywania informacji niejawnych.

- Zarządzanie bezpiecznymi instalacjami, w tym opracowywanie niezbędnych zmian w procedurach bezpieczeństwa operacyjnego.

- Przedstawianie obowiązkowych środków bezpieczeństwa w odniesieniu do informacji niejawnych we współpracy z Działem ds. Oceny Ryzyka DG SAFE.

- Gromadzenie danych w celu sporządzania statystyk i opracowywanie projektu sprawozdania rocznego przedkładanego Prezydium przez sekretarza generalnego Parlamentu w sprawie wykonania decyzji Prezydium.

- Wspieranie sekretarza generalnego we wdrażaniu decyzji Prezydium i proponowanie niezbędnych zmian przedkładanych Prezydium w celu podjęcia decyzji.

- Zapewnienie wymaganego wsparcia podczas negocjowania porozumień międzyinstytucjonalnych oraz przepisów dotyczących przekazywania informacji niejawnych.

DZIAŁ KORESPONDENCJI URZĘDOWEJ

- Obsługa korespondencji urzędowej Parlamentu i przewodniczącej (rejestracja, streszczenia i atrybucja, wsparcie użytkowników systemu GEDA w rejestrowaniu korespondencji)

- Odbieranie i przekazywanie korespondencji przychodzącej do instytucji (weryfikacja, sortowanie, rejestracja paczek i listów poleconych, obsługa klienta).

- Obsługa korespondencji wychodzącej (rejestracja, opłaty pocztowe, wysyłki ekspresowe) oraz zarządzanie zwrotem korespondencji odrzuconej.

- Zarządzanie działem.

- Wkład w rozwój kluczowych narzędzi informatycznych (TrackInside 2 itp.).

- Aktualizacja informacji dostępnych dla klientów na różnych nośnikach (PRESnet, INTRANET, punkty informacyjne itp.).

- Zarządzanie budżetem na korespondencję.

1 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
2 Urzędnicy są klasyfikowani z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu.
3 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
4 Państwami członkowskimi Unii Europejskiej są: Belgia, Bułgaria, Czechy, Dania, Niemcy, Estonia, Irlandia, Grecja, Hiszpania, Francja, Chorwacja, Włochy, Cypr, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Węgry, Malta, Niderlandy, Austria, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Słowacja, Finlandia, Szwecja.
5 Tego roku doświadczenia nie zalicza się do doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Kwalifikacje i dyplomy uzyskane w Zjednoczonym Królestwie do 31 grudnia 2020 r. są akceptowane bez innego potwierdzenia.
7 Językami urzędowymi Unii Europejskiej są języki: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
9 Nie dotyczy to osób zatrudnionych w Parlamencie Europejskim w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur. Do osób kandydujących należy upewnienie się, czy otrzymaliśmy kompletną dokumentację odpowiadającą kandydaturze (jeżeli odpowiednich dokumentów brakuje na portalu HRM (Streamline)).
10 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

Zmiany w prawie

MSZ tworzy dodatkowe obwody głosowania za granicą

We Francji, Irlandii, Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii utworzono pięć dodatkowych obwodów głosowania w czerwcowych wyborach do Parlamentu Europejskiego. Jednocześnie zniesiono obwód w Iraku - wynika to z nowego rozporządzenia ministra spraw zagranicznych. Po zmianach łączna liczba obwodów poza granicami Polski wynosi 299.

Krzysztof Koślicki 28.05.2024
Rząd nie dołoży gminom pieniędzy na obsługę wygaszanego dodatku osłonowego

Na obsługę dodatku osłonowego samorządy dostają 2 proc. łącznej kwoty dotacji wypłaconej gminie. Rząd nie zwiększy wsparcia uzasadniając, że koszt został odpowiednio skalkulowany – wyjaśnia Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Ponadto dodatek osłonowy jest wygaszany i gminy kończą realizację tego zdania.

Robert Horbaczewski 23.05.2024
Będą dodatki dla zawodowych rodzin zastępczych i dla pracowników pomocy społecznej

Od 1 lipca 2024 roku zawodowe rodziny zastępcze oraz osoby prowadzące rodzinne domy dziecka mają dostawać dodatki do miesięcznych wynagrodzeń w wysokości 1000 zł brutto. Dodatki w tej samej wysokości będą też wypłacane - od 1 lipca 2024 r. - pracownikom pomocy społecznej. W środę, 15 maja, prezydent Andrzej Duda podpisał obie ustawy.

Grażyna J. Leśniak 16.05.2024
Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2023.374

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze PE/296/S - dyrektora (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Urzędu Przewodniczącego - Dyrekcja ds. Zarządzania Dokumentami i Elektronicznego Obiegu Dokumentów
Data aktu: 25/10/2023
Data ogłoszenia: 25/10/2023