[Odesłanie prejudycjalne - Prawa podstawowe - Prawo do skutecznego środka prawnego - Artykuł 47 Karty praw podstawowych Unii Europejskiej - Polityka azylowa - Dyrektywa 2013/32/UE - Artykuł 11 ust. 1, art. 23 ust. 1 oraz art. 46 ust. 1 i 3 - Dostęp do informacji zawartych w aktach wnioskodawcy - Całość akt sprawy - Metadane - Przekazanie tych akt w formie nieustrukturyzowanych indywidualnych plików elektronicznych - Informacje pisemne - Zdigitalizowana kopia decyzji opatrzonej odręcznym podpisem - Prowadzenie akt elektronicznych bez przechowywania akt papierowych]Język postępowania: niemiecki
(2023/C 35/15)
(Dz.U.UE C z dnia 30 stycznia 2023 r.)
Sąd odsyłający
Verwaltungsgericht Wiesbaden
Strony w postępowaniu głównym
Strona skarżąca: BU
Druga strona postępowania: Bundesrepublik Deutschland
Sentencja
1) Artykuł 23 ust. 1 oraz art. 46 ust. 1 i 3 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2013/32/UE z dnia 26 czerwca 2013 r. w sprawie wspólnych procedur udzielania i cofania ochrony międzynarodowej w związku z art. 47 Karty praw podstawowych Unii Europejskiej
należy interpretować w ten sposób, że:
nie stoją one na przeszkodzie krajowej praktyce administracyjnej, zgodnie z którą organ administracyjny, który orzekł w przedmiocie wniosku o udzielenie ochrony międzynarodowej, przekazuje przedstawicielowi wnioskodawcy kopię akt elektronicznych dotyczących tego wniosku w postaci ciągu odrębnych plików w formacie PDF (Portable Document Format) niezawierającego ciągłej numeracji stron, którego struktura może zostać uwidoczniona za pośrednictwem bezpłatnego oprogramowania swobodnie dostępnego w Internecie, o ile, po pierwsze, ten sposób przekazania gwarantuje dostęp do wszystkich zamieszczanych w tych aktach informacji istotnych dla obrony wnioskodawcy, na podstawie których decyzja dotycząca tego wniosku została podjęta, a po drugie, wspomniany sposób przekazania zapewnia możliwie najbardziej wierne przedstawienie struktury i chronologii wspomnianych akt, z zastrzeżeniem przypadków, w których cele interesu ogólnego stoją na przeszkodzie ujawnieniu przedstawicielowi wnioskodawcy niektórych informacji.
2) Artykuł 11 ust. 1 dyrektywy 2013/32
należy interpretować w ten sposób, że:
nie jest konieczne, by decyzja w sprawie wniosku o udzielenie ochrony międzynarodowej była opatrzona podpisem urzędnika właściwego organu, który wydał tę decyzję, do tego, by uznać tę decyzję za wydaną na piśmie w rozumieniu tego przepisu.