Ogłoszenie o naborze PE/286/S - Dyrektor generalny (k/m) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 15) - Dyrekcja Generalna ds. Innowacji i Wsparcia Technologicznego

OGŁOSZENIE O NABORZE PE/286/S

DYREKTOR GENERALNY (K/M)

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 15)

DYREKCJA GENERALNA DS. INNOWACJI I WSPARCIA TECHNOLOGICZNEGO (2023/C 20 A/05)

(Dz.U.UE C z dnia 20 stycznia 2023 r.)

1. Wolne stanowisko

Przewodnicząca Parlamentu Europejskiego podjęła decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora generalnego (k/m) (AD, grupa zaszeregowania 15) w Dyrekcji Generalnej ds. Innowacji i Wsparcia Technologicznego na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 1  (zwanego dalej "regulaminem").

Ta procedura naboru, mająca dać organowi powołującemu większy wybór, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór dotyczy grupy zaszeregowania AD 15 2 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 18 433,77 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.

Zwraca się uwagę kandydatów, że stanowisko to podlega przepisom o polityce mobilności pracowników, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego 15 stycznia 2018 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor generalny (k/m) będzie odbywać liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2. Miejsce pracy

Luksemburg Stanowisko to może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3. Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, pochodzenie etniczne, kolor skóry, pochodzenie społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4. Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor generalny (k/m) będzie wykonywać następujące zadania, stosując się do wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i sekretarza generalnego 3 :

- zapewnianie właściwego funkcjonowania dużego oddziału Sekretariatu Generalnego zawierającego kilka dyrekcji obejmujących dziedziny kompetencji podlegające dyrekcji generalnej,

- proponowanie zmian, określanie celów i środków, zarządzanie zespołami, wybór modeli organizacyjnych, gospodarowanie środkami finansowymi,

- zarządzanie projektami o charakterze przekrojowym lub nadzorowanie ich realizacji,

- doradzanie sekretarzowi generalnemu i posłom do Parlamentu w ich dziedzinach kompetencji - współpraca z dyrektorem Wydziału Prawnego i pozostałymi dyrektorami generalnymi,

- w razie potrzeby - reprezentowanie instytucji,

- pełnienie funkcji delegowanego urzędnika zatwierdzającego,

- w razie potrzeby - zastępowanie sekretarza generalnego.

5. Warunki przyjęcia

W procedurze naboru mogą wziąć udział kandydaci spełniający następujące warunki w dniu, w którym upływa termin zgłaszania kandydatur:

a) Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu wymagane są w szczególności:

- posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej 4 ,

- korzystanie z pełni praw obywatelskich,

- uregulowany stosunek do służby wojskowej,

- gwarancje postawy etycznej wymaganej do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.

b) Warunki szczegółowe

(i) Wymagane tytuły lub dyplomy

- poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

- poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 5 , w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.

Dyplomy - niezależnie od tego, czy zostały wydane w państwie członkowskim Unii czy w innym kraju - muszą być uznane przez oficjalny organ państwa członkowskiego Unii, jak np. ministerstwo edukacji jednego z państw członkowskich.

Osoby kandydujące posiadające dyplom wydany w państwie niebędącym członkiem 6  Unii muszą dołączyć do zgłoszenia dokument potwierdzający równoważność dyplomów z dyplomami UE. Więcej informacji na temat uznawania kwalifikacji spoza UE można znaleźć w sieciach ENIC-NARIC (https://www.enic-naric.net/).

(ii) Wymagane doświadczenie zawodowe

Doświadczenie zawodowe nabyte po uzyskaniu wymienionych wyżej kwalifikacji:

- piętnaście lat, przynajmniej w części zdobyte w dziedzinach kompetencji dyrekcji generalnej, w tym minimum dziewięć lat w środowisku europejskim lub międzynarodowym i minimum dziewięć lat na stanowiskach kierowniczych w dużej jednostce organizacyjnej.

Dyplomy uzyskane po tym terminie wymagają uznania przez NARIC. W praktyce oznacza to, że dyplomom brytyjskim wydawanym od 1 stycznia 2021 r. musi towarzyszyć dokument potwierdzający równoważność wydany przez właściwy organ obecnego państwa członkowskiego UE.

iii) Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 7  oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

6. Etapy selekcji

Aby pomóc organowi powołującemu w wyborze, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które należy zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium zatwierdza tę listę; komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium może wówczas rozpocząć przesłuchania kandydatów.

Rozmowy będą się odnosiły do opisu charakteru obowiązków podanego w punkcie 4, a także do następujących zdolności: - zmysł strategiczny, - zdolności kierownicze, - umiejętność przewidywania, - umiejętność szybkiego reagowania, - dokładność, - komunikatywność.

7. Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

piątek 3 lutego 2023 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Należy przesłać na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf - list motywacyjny (ze wzmianką: do wiadomości Sekretarza Generalnego Parlamentu Europejskiego, ogłoszenie o naborze nr PE/286/S) i życiorys w formacie Europass 8 , z podaniem w temacie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/286/S): PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu

Obowiązuje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Kandydaci mają obowiązek upewnić się, że zeskanowane dokumenty są czytelne.

Przypomina się kandydatom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również o doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; dokumenty te przyjmuje się tylko w formie kopii lub kserokopii 9 . Kandydatom nie zwraca się żadnego z tych dokumentów.

Dane osobowe podane przez kandydatów w tej procedurze naboru będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 10 , zwłaszcza w odniesieniu do poufności i bezpieczeństwa danych.

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. INNOWACJI I WSPARCIA TECHNOLOGICZNEGO

GŁÓWNE ZADANIA

(jednostka zatrudniająca 539 pracowników: 345 urzędników, 54 pracowników zatrudnionych na czas określony i 140 pracowników kontraktowych)

9.1.2023

- organizowanie i nadzorowanie działalności dyrekcji generalnej,

- reprezentowanie dyrekcji generalnej w organach PE oraz na posiedzeniach wewnętrznych i zewnętrznych,

- spotkania i współpraca z posłami, w szczególności z wiceprzewodniczącymi odpowiedzialnymi za sprawy IT, i monitorowanie działalności parlamentarnej,

- wykonywanie obowiązków delegowanego urzędnika zatwierdzającego,

- monitorowanie zarządzania personelem dyrekcji generalnej, w tym sprawozdań z oceny pracowników,

- organizowanie sekretariatu dyrektora generalnego i zarządzanie nim, zarządzanie kalendarzem i pocztą,

- stosunki międzyinstytucjonalne i międzynarodowe,

- działania polityczne dotyczące równości szans w dyrekcji generalnej oraz reprezentowanie lub zapewnianie reprezentowania dyrekcji generalnej w komitetach wspólnych lub innych.

Działy podlegające dyrektorowi generalnemu:

DZIAŁ DS. STRATEGII I INNOWACJI

DZIAŁ DS. ARCHITEKTURY KORPORACYJNEJ

+ Wydział ds. Analizy i Architektury Instytucjonalnej

DYREKCJA A

DYREKCJA DS. ROZWOJU I WSPARCIA

- koordynacja Biura ds. Zarządzania Wsparciem Projektów i zarządzanie strategią informatyczną,

- kierowanie pracą działów i wydziałów dyrekcji, koordynacja i organizacja ich pracy; zapewnianie spójności pracy działów z dokumentem określającym misję dyrekcji; podejmowanie decyzji strategicznych dotyczących IT pod względem organizacyjnym i technicznym,

- pełnienie funkcji głównego subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego,

- relacje z organami politycznymi i administracyjnymi oraz dyrekcjami generalnymi korzystającymi z danych usług (w szczególności z Komitetem Zarządzającym ds. Informatyki),

- zarządzanie ryzykiem związanym z działalnością dyrekcji,

- zapewnianie spójności procesów wewnętrznych w dyrekcji,

- zarządzanie relacjami z obecnymi i potencjalnymi dostawcami.

Działy należące do dyrekcji A:

DZIAŁ DS. WSPARCIA DLA UŻYTKOWNIKÓW

+ Wydział ds. Zarządzania Operacyjnego

+ Wydział ds. Zarządzania Usługami

+ Wydział ds. Jakości

DZIAŁ DS. DOŚWIADCZENIA CYFROWEGO POSŁÓW

+ Wydział ds. Wsparcia w zakresie Cyfrowego Środowiska Pracy

+ Wydział ds. Komunikacji IT z Posłami

DZIAŁ DS. SYSTEMÓW IT DO ZADAŃ LEGISLACYJNYCH

+ Wydział ds. Pakietu e-Parlament

+ Wydział ds. Rozwiązań

+ Wydział ds. Systemów Parlamentarnych

+ Wydział ds. Systemów Legislacyjnych

DZIAŁ DS. SYSTEMÓW IT DO ZADAŃ INSTYTUCJONALNYCH

+ Wydział ds. Systemów dla Posłów

+ Wydział ds. Systemów Centralnych

+ Wydział ds. Systemów Kadrowych

+ Wydział ds. Systemów ERP

+ Wydział ds. Systemów Komunikacyjnych

DZIAŁ DS. WSPARCIA PROJEKTÓW

+ Biuro ds. Zarządzania Wsparciem Projektów

+ Wydział ds. Zapewniania Jakości i Testowania

+ Wydział ds. Wyboru Oprogramowania Instytucjonalnego

DYREKCJA B

DYREKCJA DS. PUBLIKACJI, INNOWACJI I ZARZĄDZANIA DANYMI

- kontynuowanie restrukturyzacji i rozwoju dyrekcji,

- kierowanie pracą działów dyrekcji, koordynacja i organizacja ich pracy,

- czuwanie nad dystrybucją zasobów kadrowych i finansowych dyrekcji oraz należytym zarządzaniem nimi,

- monitorowanie bieżących działań i projektów dyrekcji,

- funkcje centralnego sekretariatu dyrekcji,

- reprezentowanie instytucji w Komitecie Zarządzającym Urzędu Publikacji.

Działy należące do dyrekcji B:

DZIAŁ DS. INNOWACJI, INTRANETÓW I ROZWIĄZAŃ CYFROWYCH + Wydział ds. Produkcji Treści

+ Wydział ds. Rozwiązań i Narzędzi Cyfrowych

DZIAŁ DS. ZARZĄDZANIA DANYMI i REDAGOWANIA DOKUMENTÓW + Wydział ds. Zarządzania Danymi i Obróbki Dokumentów + Wydział ds. Przygotowania Dokumentów do Publikacji Wielojęzycznych

DRUKARNIA

+ Wydział ds. Produktów Wysokiej Jakości i Logistyki

+ Wydział ds. Natychmiastowego Druku i Dostawy + Wydział ds. Zunifikowanego Systemu Drukowania

DZIAŁ DS. WSPARCIA REDAKCYJNEGO I PROJEKTÓW WIZUALNYCH + Wydział ds. Klientów i Projektów + Wydział ds. Automatyzacji Publikacji

DYREKCJA C DYREKCJA DS. ZASOBÓW

- kierowanie pracą działów i wydziałów dyrekcji, koordynacja i organizacja ich pracy oraz zapewnianie jej spójności,

- nadzór nad zarządzaniem zamówieniami i planowanie procedur dotyczących zamówień publicznych,

- nadzór nad zarządzaniem zasobami kadrowymi w dyrekcji generalnej i prowadzenie polityki szkoleniowej,

- gwarantowanie wdrożenia środków finansowych zgodnie z rozporządzeniem finansowym i nadzór nad kontrolą ex ante,

- nadzór nad wdrażaniem skoordynowanej polityki komunikacyjnej w dyrekcji generalnej i koordynacja wewnętrznych kampanii komunikacyjnych,

- nadzór nad relacjami z klientami - organami politycznymi i administracyjnymi, dyrekcjami generalnymi, które korzystają z danych usług, i grupami politycznymi.

Działy należące do dyrekcji C:

DZIAŁ DS. ZASOBÓW KADROWYCH + Wydział ds. Kontroli Ex Ante + Wydział ds. Szkoleń i Zarządzania Kadrami

DZIAŁ DS. ZARZĄDZANIA ZASOBAMI FINANSOWYMI

DZIAŁ DS. ZARZĄDZANIA PRZETARGAMI I UMOWAMI + Wydział ds. Administrowania Zamówieniami Publicznymi + Wydział ds. Administrowania Umowami

DZIAŁ DS. OBSŁUGI KLIENTÓW

+ Wydział ds. Zarządzania Obsługą Klientów + Wydział ds. Doskonalenia Obsługi Klientów

DYREKCJA D

DYREKCJA DS. INFRASTRUKTURY I WYPOSAŻENIA

- dbanie, aby infrastruktura informatyczna i usługi od niej zależne były dostępne i funkcjonowały na pożądanym poziomie, monitorowanie infrastruktury informatycznej i systemów informatycznych niezbędnych dla działalności Parlamentu, eksploatacja tej infrastruktury i tych systemów w celu osiągnięcia oczekiwanego poziomu usług (umowy o gwarantowanym poziomie usług i umowy o gwarantowanym poziomie operacyjnym),

- zarządzanie usługami telekomunikacyjnymi: sprzęt do wideokonferencji, studia, sale konferencyjne, połączenia sieciowe, transmisja telewizyjna itp.; biura kontaktowe: zarządzanie zasobami informatycznymi (dostęp, telefony, sieć, e-mail); w odniesieniu do wszystkich indywidualnych urządzeń informatycznych Parlamentu: zapewnianie dostaw, odbioru, konfiguracji, dystrybucji, przemieszczania, konserwacji i napraw, zarządzania katalogami produktów, planowania usług logistycznych i operacyjnych, likwidacji, zarządzania aktywami w postaci oprogramowania i systemem głosowania elektronicznego,

- ewidencjonowanie i wprowadzanie nowych produktów dla pozostałych działów w DG ITEC i pracowników Parlamentu odpowiedzialnych za sprawy informatyczne; zapewnianie wysokiego poziomu wsparcia i doradztwa technicznego innym działom; badanie, testowanie i udostępnianie rozwiązań "pod klucz" stosownie do zmieniających się potrzeb Parlamentu,

- określanie, koordynowanie i wdrażanie strategii Parlamentu dotyczącej przetwarzania w chmurze oraz monitorowanie jej realizacji; integracja cyfrowego środowiska pracy (ujednolicona komunikacja i e-mail, SharePoint, Office 365, Mac Os i Windows, telefonia) z usługami w chmurze; stworzenie centrum kompetencji w zakresie przetwarzania w chmurze,

- realizacja projektów związanych z infrastrukturą informatyczną (centrum danych, telefonia, okablowanie, sieci, wideokonferencje), projektowanie i wsparcie na poziomie 3 infrastruktury informatycznej, bezpieczeństwo sieci i śledzenie nowości technicznych dotyczących infrastruktury informatycznej,

- administracyjne i finansowe zarządzanie dyrekcją.

Działy należące do dyrekcji D:

DZIAŁ DS. SIECI I DOSTĘPU

+ Wydział ds. Inżynierii Sieci Telekomunikacyjnych i Usług Dostępu Telekomunikacyjnego

+ Wydział ds. Okablowania i Specjalnych Projektów Telekomunikacyjnych

+ Wydział ds. Inżynierii Zarządzania Uprawnieniami i Tożsamością Użytkowników

DZIAŁ DS. WYPOSAŻENIA INDYWIDUALNEGO I LOGISTYKI

+ Wydział ds. Logistyki i Operacji ICT

+ Wydział ds. Zarządzania Aktywami Programowymi i Aktywami w Chmurze

+ Wydział ds. Głosowania Elektronicznego i Usług Powiązanych

DZIAŁ DS OPERACJI I HOSTINGU ICT

+ Nadzór i Operacje

+ Potencjał i Zapewnienie Ciągłości

DZIAŁ DS. ARCHITEKTURY, PLANOWANIA I KOORDYNACJI

DZIAŁ DS. CYFROWEGO ŚRODOWISKA PRACY I INŻYNIERII CHMURY

+ Wydział ds. Cyfrowego Środowiska Pracy

+ Centrum Kompetencji w zakresie Technologii Chmury

DZIAŁ DS. USŁUG HOSTINGU HYBRYDOWEGO

+ Wydział ds. Eksploatacji Platformy Hostingu Hybrydowego

+ Wydział ds. Tworzenia i Rozbudowy Platformy Hostingu Hybrydowego

DYREKCJA E

DYREKCJA DS. CYBERBEZPIECZEŃSTWA

- wdrożenie struktury zarządzania i wszystkich powiązanych aspektów (organizacja wewnętrzna, określenie wieloletniego planu działania); śledzenie nowości technologicznych; monitorowanie polityki, norm i wytycznych w zakresie cyberbezpieczeństwa,

- monitorowanie konkretnych projektów i inicjatyw mających wpływ na bezpieczeństwo informatyczne (np. uczestnictwo w komitetach sterujących lub procedurach wyboru produktów i sprzętu),

- koordynacja wszelkiego rodzaju działań wspomagających główną misję, w szczególności przez uczestnictwo w komitecie CERT-UE,

- zarządzanie zasobami kadrowymi i finansowymi,

- zarządzanie incydentami i koordynacja określonego wykazu działań, w tym przygotowywanie sprawozdań dla zwierzchnictwa i właściwych organów; prowadzenie ocen i kontroli bezpieczeństwa komputerowego,

- prowadzenie działań informacyjnych dla użytkowników.

Działy należące do dyrekcji E:

DZIAŁ DS. STRATEGII, NORM I WYTYCZNYCH W ZAKRESIE CYBERBEZPIECZEŃSTWA

DZIAŁ DS. OPERACJI W ZAKRESIE BEZPIECZEŃSTWA ICT

DZIAŁ DS. ZAGROŻEŃ DLA CYBERBEZPIECZEŃSTWA, MONITOROWANIA RYZYKA I SPRAWOZDAWCZOŚCI DOTYCZĄCEJ

PRZESTRZEGANIA OCHRONY DANYCH

1 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
2 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu.
3 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
4 Państwami członkowskimi Unii Europejskiej są: Belgia, Bułgaria, Czechy, Dania, Niemcy, Estonia, Irlandia, Grecja, Hiszpania, Francja, Chorwacja, Włochy, Cypr, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Węgry, Malta, Niderlandy, Austria, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Słowacja, Finlandia, Szwecja.
5 Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego wymaganego w następnym akapicie.
6 Kwalifikacje/dyplomy uzyskane w Zjednoczonym Królestwie do 31 grudnia 2020 r. są akceptowane bez innego potwierdzenia.
7 Językami urzędowymi Unii Europejskiej są: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
9 Nie dotyczy to kandydatów pracujących w Parlamencie Europejskim w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur.
10 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

Zmiany w prawie

MSZ tworzy dodatkowe obwody głosowania za granicą

We Francji, Irlandii, Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii utworzono pięć dodatkowych obwodów głosowania w czerwcowych wyborach do Parlamentu Europejskiego. Jednocześnie zniesiono obwód w Iraku - wynika to z nowego rozporządzenia ministra spraw zagranicznych. Po zmianach łączna liczba obwodów poza granicami Polski wynosi 299.

Krzysztof Koślicki 28.05.2024
Rząd nie dołoży gminom pieniędzy na obsługę wygaszanego dodatku osłonowego

Na obsługę dodatku osłonowego samorządy dostają 2 proc. łącznej kwoty dotacji wypłaconej gminie. Rząd nie zwiększy wsparcia uzasadniając, że koszt został odpowiednio skalkulowany – wyjaśnia Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Ponadto dodatek osłonowy jest wygaszany i gminy kończą realizację tego zdania.

Robert Horbaczewski 23.05.2024
Będą dodatki dla zawodowych rodzin zastępczych i dla pracowników pomocy społecznej

Od 1 lipca 2024 roku zawodowe rodziny zastępcze oraz osoby prowadzące rodzinne domy dziecka mają dostawać dodatki do miesięcznych wynagrodzeń w wysokości 1000 zł brutto. Dodatki w tej samej wysokości będą też wypłacane - od 1 lipca 2024 r. - pracownikom pomocy społecznej. W środę, 15 maja, prezydent Andrzej Duda podpisał obie ustawy.

Grażyna J. Leśniak 16.05.2024
Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2023.20A.24

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze PE/286/S - Dyrektor generalny (k/m) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 15) - Dyrekcja Generalna ds. Innowacji i Wsparcia Technologicznego
Data aktu: 20/01/2023
Data ogłoszenia: 20/01/2023