Ogłoszenie o naborze nr PE/284/S - Dyrektor (k/m) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Partnerstwa na rzecz Demokracji Parlamentarnej - Dyrekcja ds. Biur Kontaktowych

OGŁOSZENIE O NABORZE NR PE/284/S

DYREKTOR (K/M)

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)

DYREKCJA GENERALNA DS. PARTNERSTWA NA RZECZ DEMOKRACJI PARLAMENTARNEJ - DYREKCJA DS. BIUR KONTAKTOWYCH

(2023/C 20 A/03)

(Dz.U.UE C z dnia 20 stycznia 2023 r.)

1. Wolne stanowisko

Przewodnicząca Parlamentu Europejskiego podjęła decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora (k/m) (AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnejds. Partnerstwa na rzecz Demokracji Parlamentarnej - Dyrekcja ds. Biur Kontaktowych na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 1  (zwanego dalej "regulaminem").

Procedura naboru, mająca dać organowi powołującemu większy wybór, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Osoba wybrana w procedurze naboru zostanie zaszeregowana do grupy AD 14 2 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 16 292,34 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.

Proszę zwrócić uwagę, że stanowisko to podlega przepisom o polityce mobilności pracowników, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego 15 stycznia 2018 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor (k/m) będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2. Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3. Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, pochodzenie etniczne, kolor skóry, pochodzenie społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4. Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor (K/M) będzie wykonywał następujące zadania, stosując się do wytycznych i decyzji przyjętych przez organy parlamentarne i dyrektor generalną 3 :

- zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki organizacyjnej Sekretariatu Generalnego obejmującej szereg działów zajmujących się obszarami kompetencji dyrekcji, zgodnie z polityką Parlamentu,

- kierowanie zespołami pracowników, ich organizowanie, motywowanie i koordynowanie - optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i budżetowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,

- planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii) - podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów - ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,

- doradzanie dyrektor generalnej, sekretarzowi generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,

- współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,

- zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową i ich wdrażanie,

- pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.

5. Warunki dopuszczalności

W procedurze naboru mogą wziąć udział osoby spełniające następujące warunki w dniu, w którym upływa termin zgłaszania kandydatur:

a) Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu wymagane są w szczególności:

- posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej 4 ,

- korzystanie z pełni praw obywatelskich,

- korzystanie z pełni praw obywatelskich, uregulowany stosunek do służby wojskowej,

- poziom etyczny wymagany do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.

b) Warunki szczegółowe

(i) Wymagane tytuły lub dyplomy

- poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

- poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony dyplomem oficjalnie uznawanym w jednym z państw członkowskich oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej 5  jednego roku, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.

Dyplomy - niezależnie od tego, czy zostały wydane w państwie członkowskim Unii czy w innym kraju - muszą być uznane przez oficjalny organ państwa członkowskiego Unii, jak np. ministerstwo edukacji jednego z państw członkowskich.

Osoby kandydujące posiadające dyplom wydany w państwie niebędącym członkiem Unii 6  muszą dołączyć do zgłoszenia dokument potwierdzający równoważność dyplomów z dyplomami UE. Więcej informacji na temat uznawania kwalifikacji spoza UE można znaleźć w sieciach ENIC-NARIC (https://www.enic-naric.net/).

(ii) Wymagane doświadczenie zawodowe

Doświadczenie zawodowe nabyte po uzyskaniu wymienionych wyżej kwalifikacji:

- dwanaście lat, przynajmniej w części zdobyte w dziedzinach kompetencji dyrekcji, w tym minimum sześć lat w środowisku europejskim lub międzynarodowym i minimum sześć lat na stanowiskach kierowniczych w dużej jednostce organizacyjnej.

Dyplomy uzyskane po tym terminie wymagają uznania przez NARIC. W praktyce oznacza to, że dyplomom brytyjskim wydawanym od 1 stycznia 2021 r. musi towarzyszyć dokument potwierdzający równoważność wydany przez właściwy organ państwa członkowskiego UE.

(iii) Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 7  oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

6. Etapy selekcji

Aby pomóc organowi powołującemu w wyborze, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatur i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które należy zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium zatwierdza listę; komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium może wówczas rozpocząć przesłuchania kandydatów.

Rozmowy będą się odnosiły do opisu charakteru obowiązków podanego w punkcie 4, a także do następujących zdolności: - zmysł strategiczny, - zdolności kierownicze, - umiejętność przewidywania, - umiejętność szybkiego reagowania, - dokładność, - komunikatywność.

7. Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

piątek 3 lutego 2023 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Należy przesłać na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf - list motywacyjny (ze wzmianką: do wiadomości Sekretarza Generalnego Parlamentu Europejskiego, ogłoszenie o naborze nr PE/284/S) i życiorys w formacie Europass 8 , z podaniem w temacie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/284/S): PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu

Decyduje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Należy upewnić się, że zeskanowane dokumenty są czytelne.

Przypomina się osobom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również o doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; dokumenty te przyjmuje się tylko w formie kopii lub kserokopii 9 . Wspomniane dokumenty nie podlegają zwrotowi.

Dane osobowe osób kandydujących będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 10 , zwłaszcza w odniesieniu do poufności i bezpieczeństwa danych.

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. PARTNERSTWA NA RZECZ DEMOKRACJI PARLAMENTARNEJ - DYREKCJA DS. BIUR KONTAKTOWYCH

GŁÓWNE ZADANIA

(Jednostka zatrudniająca 40 pracowników: 35 na stanowisku urzędnika (w tym 4 urzędników oddelegowanych z ESDZ i 5 urzędników z innych dyrekcji generalnych, 3 pracowników tymczasowych i 2 pracowników kontraktowych)

9.1.2023

- reprezentowanie Parlamentu Europejskiego w państwach trzecich i organizacjach międzynarodowych, zwłaszcza za pośrednictwem Biura Kontaktowego Parlamentu Europejskiego w Zjednoczonym Królestwie, Biura Kontaktowego ds. Stosunków PE z Kongresem USA w Waszyngtonie, a także przedstawicielstw Parlamentu Europejskiego w Organizacji Narodów Zjednoczonych w Nowym Jorku, w Stowarzyszeniu Narodów Azji Południowo-Wschodniej (ASEAN) w Dżakarcie oraz w sekretariacie Unii Afrykańskiej w Addis Abebie,

- kierowanie pracą działów i wydziałów dyrekcji, koordynacja i organizacja ich pracy, a także zarządzanie personelem i organizacja ogólna dyrekcji,

- promowanie na całym świecie - za pośrednictwem Działu ds. Programu Wizyt w Instytucjach Unii Europejskiej - wartości i interesów UE, w tym za pomocą dyplomacji bezpośredniej i otwartego dialogu z partnerami zewnętrznymi, którzy są zapraszani na wizyty studyjne w instytucjach UE, ze szczególnym uwzględnieniem gości z krajów demokratycznych na innych kontynentach,

- zarządzanie projektami,

- pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.

BIURO KONTAKTOWE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO W ZJEDNOCZONYM KRÓLESTWIE

- dbanie o rozwój stosunków między Parlamentem Europejskim, parlamentem brytyjskim oraz krajowymi, regionalnymi i lokalnymi organami brytyjskimi; - informowanie władz politycznych i hierarchii o sytuacji politycznej w Zjednoczonym Królestwie,

- ożywianie i kreowanie debaty publicznej na temat działalności PE za pomocą dostępnych metod, skierowanej przede wszystkim do obywateli UE, młodzieży i proeuropejsko nastawionej opinii publicznej - organizacja debat i wydarzeń politycznych i kulturalnych; - organizacja kampanii informacyjnych o wartościach takich jak różnorodność kulturowa i prawa człowieka; - dbanie o rozwój sieci wolontariackiej together.eu,

- wsparcie logistyczne przewodniczącej, posłów i delegacji parlamentarnych podczas ich wizyt w Zjednoczonym Królestwie,

- zarządzanie finansowe działalnością biura; - zarządzanie kadrami i logistyką Domu Europejskiego,

- informowanie mediów krajowych, regionalnych i specjalistycznych (prasa, telewizja, radio, internet, media społecznościowe) o stanowisku Parlamentu Europejskiego w różnych kwestiach; - zarządzanie stroną internetową biura,

- dbałość o relacje międzyinstytucjonalne z Europejską Służbą Działań Zewnętrznych (ESDZ), w tym wspólne zarządzanie przestrzenią publiczną.

BIURO KONTAKTOWE DS. STOSUNKÓW PE Z KONGRESEM USA W WASZYNGTONIE

- ułatwianie dialogu parlamentarnego z Kongresem Stanów Zjednoczonych i innymi instytucjami, w tym przygotowywanie wizyt lub wirtualnych spotkań w ramach Transatlantyckiego Dialogu Ustawodawców lub z ramienia Delegacji do spraw Stosunków ze Stanami Zjednoczonymi, delegacji komisji parlamentarnych lub innych organów, władz i posłów do PE odwiedzających Stany Zjednoczone,

- zacieśnianie stosunków z organami Kongresu na wszystkich szczeblach; - przygotowywanie wizyt posłów i deputowanych lub personelu PE i Kongresu z myślą o poprawie wzajemnych kontaktów,

- zacieśnianie kontaktów z ośrodkami analitycznymi, uczelniami, instytucjami akademickimi i grupami refleksji, a także z organizacjami pozarządowymi i innymi interesariuszami; - dbanie o udział przedstawicieli biura w interesujących seminariach i konferencjach, a także informowanie o UE i działalności PE na forach akademickich i w środowisku uniwersyteckim,

- informowanie organów w Brukseli o rozwoju sytuacji w Stanach Zjednoczonych, zwłaszcza w Kongresie, a także dbanie o właściwe identyfikowanie konkretnych kwestii legislacyjnych, które są przedmiotem wspólnego zainteresowania,

- opracowanie strategii komunikacyjnej biura (media społecznościowe, briefingi); redagowanie dokumentów informujących amerykańską opinię publiczną o PE i jego działalności,

- dbanie o prawidłowe funkcjonowanie i zarządzanie finansowe biura,

- rozwój kontaktów, w tym sieci Alumni (stażyści) i programów EUVP, sieci Alumni CRS, GAO, CBO etc.,

- dbanie i rozwijanie kontaktów z diasporą europejską w Stanach Zjednoczonych zgodnie ze strategicznymi ramami działania, z myślą o przyszłych wyborach europejskich i z naciskiem na aktywizację wolontariuszy i młodzieży europejskiej,

- zacieśnienie współpracy międzyinstytucjonalnej z delegaturą Unii Europejskiej w Waszyngtonie (ESDZ i Komisja Europejska).

PRZEDSTAWICIELSTWO PE W ORGANIZACJI NARODÓW ZJEDNOCZONYCH

- kontakty z sekretariatem, agencjami i programami ONZ, w szczególności z biurem przewodniczącego Zgromadzenia Ogólnego i sekretarza generalnego ONZ,

- wspieranie i promowanie roli Parlamentu Europejskiego i jego widoczności w ONZ, zwłaszcza podczas sesji Zgromadzenia Ogólnego Organizacji Narodów Zjednoczonych,

- promowanie bardziej systematycznych i zorganizowanych kontaktów z najwyższymi władzami Zgromadzenia Ogólnego ONZ i z państwami członkowskimi UE,

- promowanie działalności komisji Parlamentu Europejskiego i wspieranie ich podczas wizyt w ONZ;

- kontakty z państwami członkowskimi Unii Europejskiej w kwestii wymiaru parlamentarnego strategii politycznych, a także, w razie potrzeby, z przedstawicielstwami krajów trzecich,

- zacieśnianie i pogłębianie współpracy w dziedzinie obserwacji wyborów i pomocy przy wyborach,

- wkład w rozwój współpracy z Unią Międzyparlamentarną w ramach działalności ONZ,

- rozwój współpracy z Unią Międzyparlamentarną i Departamentem ds. Politycznych i Budowania Pokoju ONZ w sprawie mediacji politycznej,

- kontakty z akademią, ekspertami, ośrodkami analitycznymi i organizacjami pozarządowymi z siedzibą w Nowym Jorku, których wielostronna działalność jest szczególnie przydatna z punktu widzenia organów PE,

- dbanie o lepszą i bardziej regularną wymianę informacji między ONZ, UE i Parlamentem Europejskim,

- wyszukiwanie zagadnień/ekspertów (w tym wśród doradców zewnętrznych ONZ), którzy mogą być interesujący z punktu widzenia działalności komisji parlamentarnych i stałych delegacji; - dbanie o widoczność działalności Parlamentu Europejskiego i jego priorytetów politycznych i generowanie zainteresowania nimi.

PRZEDSTAWICIELSTWO PE W ASEAN

- wspieranie wymiany doświadczeń i dobrych praktyk ze Zgromadzeniem Międzyparlamentarnym ASEAN (AIPA) oraz parlamentami krajowymi państw członkowskich ASEAN,

- koordynacja z wszystkimi podmiotami instytucjonalnymi UE zaangażowanymi w stosunki UE-ASEAN, na przykład PE i inne instytucje, w tym ESDZ i jego przedstawicielstwa,

- wkład w rozwój stałego i wielostronnego dialogu UE-ASEAN, na podstawie porozumienia zawartego między przewodniczącym Delegacji do spraw Stosunków z Państwami Azji Południowo-Wschodniej i Stowarzyszeniem Państw Azji Południowo-Wschodniej (ASEAN) i sekretarzem generalnym AIPA,

- uwrażliwianie na rolę instytucjonalną i politykę PE i poprawa widoczności PE w regionie; wspieranie przygotowań do działań PE w regionie i ich śledzenie; - promowanie wymiany dobrych praktyk legislacyjnych w dziedzinach wspólnego zainteresowania,

- opracowanie zestawu narzędzi i działań komunikacyjnych, które będą zachęcać do współpracy między regionami i sprzyjać kontaktom osobistym,

- rozwój sieci ośrodków analitycznych i fundacji politycznych w regionie ASEAN,

- regularne informowanie personelu i posłów do PE o sytuacji politycznej i ustawodawczej w regionie ASEAN i na odwrót; - ułatwianie współpracy między służbami analiz parlamentarnych parlamentów krajowych ASEAN, EPRS i departamentami tematycznymi.

PRZEDSTAWICIELSTWO PE - UNIA AFRYKAŃSKA

- zacieśnianie stosunków UE z Unią Afrykańską (UA) i jej państwami członkowskimi, w tym na szczeblu spotkań Rady i poszczególnych komisji; - udział w szczytach UE-UA i wdrażanie ich planów działania,

- rozwój stosunków z Unią Afrykańską w ramach współpracy AKP-UE, szczególnie w związku z wygaśnięciem umowy z Kotonu,

- udział w misjach obserwacji wyborów UA i pogłębianie współpracy w dziedzinie procesu wyborczego z Departamentem ds. Demokracji i Pomocy Wyborczej UA,

- udział w działaniach Parlamentu Panafrykańskiego; wkład w budowanie potencjału Parlamentu Panafrykańskiego,

- wkład w działalność ośmiu regionalnych wspólnot gospodarczych, w tym ich organów parlamentarnych,

- organizacja dorocznych wizyt Delegacji do spraw Stosunków z Parlamentem Panafrykańskim w Midrand i Delegacji do spraw Stosunków z Republiką Południowej Afryki w Pretorii etc.; w przyszłości wspieranie Delegacji do Wspólnego Zgromadzenia Parlamentarnego AKP-UE w wyjazdach do Addis Abeby i bliska współpraca z delegacją,

- opracowanie narzędzi rozwijania dialogu międzyparlamentarnego, aby wspierać wymianę między parlamentem UA i Parlamentem Europejskim na temat najlepszych praktyk ustawodawczych i promowanie wzorowanego na unijnym ustawodawstwa w obszarach wspólnego zainteresowania.

DZIAŁ DS. PROGRAMU WIZYT W INSTYTUCJACH UNII EUROPEJSKIEJ (EUVP)

- przygotowywanie - na bazie zainteresowań gości - programów wizyt i spotkań w instytucjach, a także poza nimi, w razie potrzeby organizacja wizyt wirtualnych,

- dbanie o zarządzanie działem międzyinstytucjonalnym (PE, Komisja) odpowiedzialnym za koordynację indywidualnych wizyt studyjnych w instytucjach europejskich w Brukseli i/lub Strasburgu - około 300 osób spoza UE rocznie,

- bezpośrednia, skuteczna i codzienna współpraca z delegaturami UE i biurami kontaktowymi i przedstawicielstwami Parlamentu Europejskiego poza UE, aby poprawić przygotowanie programu wizyt studyjnych oraz selekcję kandydatów i kontakty z nimi,

- dbanie o zarządzanie budżetem i koordynacja administracyjna wizyt,

- regularne kontakty ze służbami innych instytucji (PE, KE, Rada, KR, EKES, ESDZ etc.), z ośrodkami analitycznymi i uczelniami,

- działania komunikacyjne i ich rozwój, aktualizacja informacji na stronie internetowej i kontach Facebook, publikacja informacji o programie,

- organizacja podróży: rezerwacja zakwaterowania i lotów (w razie potrzeby także przygotowanie ubezpieczeń i wiz).

1 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
2 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu.
3 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
4 Państwami członkowskimi Unii Europejskiej są: Belgia, Bułgaria, Czechy, Dania, Niemcy, Estonia, Irlandia, Grecja, Hiszpania, Francja, Chorwacja, Włochy, Cypr, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Węgry, Malta, Niderlandy, Austria, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Słowacja, Finlandia, Szwecja.
5 Tego roku doświadczenia nie zalicza się do doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Kwalifikacje/dyplomy uzyskane w Zjednoczonym Królestwie do 31 grudnia 2020 r. są akceptowane bez innego potwierdzenia.
7 Językami urzędowymi Unii Europejskiej są języki: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
9 Nie dotyczy to osób zatrudnionych w Parlamencie Europejskim w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur.
10 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

Zmiany w prawie

MSZ tworzy dodatkowe obwody głosowania za granicą

We Francji, Irlandii, Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii utworzono pięć dodatkowych obwodów głosowania w czerwcowych wyborach do Parlamentu Europejskiego. Jednocześnie zniesiono obwód w Iraku - wynika to z nowego rozporządzenia ministra spraw zagranicznych. Po zmianach łączna liczba obwodów poza granicami Polski wynosi 299.

Krzysztof Koślicki 28.05.2024
Rząd nie dołoży gminom pieniędzy na obsługę wygaszanego dodatku osłonowego

Na obsługę dodatku osłonowego samorządy dostają 2 proc. łącznej kwoty dotacji wypłaconej gminie. Rząd nie zwiększy wsparcia uzasadniając, że koszt został odpowiednio skalkulowany – wyjaśnia Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Ponadto dodatek osłonowy jest wygaszany i gminy kończą realizację tego zdania.

Robert Horbaczewski 23.05.2024
Będą dodatki dla zawodowych rodzin zastępczych i dla pracowników pomocy społecznej

Od 1 lipca 2024 roku zawodowe rodziny zastępcze oraz osoby prowadzące rodzinne domy dziecka mają dostawać dodatki do miesięcznych wynagrodzeń w wysokości 1000 zł brutto. Dodatki w tej samej wysokości będą też wypłacane - od 1 lipca 2024 r. - pracownikom pomocy społecznej. W środę, 15 maja, prezydent Andrzej Duda podpisał obie ustawy.

Grażyna J. Leśniak 16.05.2024
Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2023.20A.14

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze nr PE/284/S - Dyrektor (k/m) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Partnerstwa na rzecz Demokracji Parlamentarnej - Dyrekcja ds. Biur Kontaktowych
Data aktu: 20/01/2023
Data ogłoszenia: 20/01/2023