Ogłoszenie o naborze nr PE/290/S - Dyrektor(-ka) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Urzędu Przewodniczącego - Dyrekcja Spraw Międzyinstytucjonalnych i Koordynacji Legislacyjnej

OGŁOSZENIE O NABORZE NR PE/290/S

DYREKTOR(-KA)

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)

Dyrekcja Generalna ds. Urzędu Przewodniczącego - Dyrekcja Spraw Międzyinstytucjonalnych i Koordynacji Legislacyjnej

(2023/C 180 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 23 maja 2023 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodnicząca Parlamentu Europejskiego podjęła decyzję o wszczęciu procedury naboru na stanowisko dyrektora (dyrektorki) (AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Urzędu Przewodniczącego - Dyrekcja Spraw Międzyinstytucjonalnych i Koordynacji Legislacyjnej, na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 1  (zwany dalej "regulaminem pracowniczym").

Procedura naboru, mająca dać organowi powołującemu większy wybór, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór dotyczy grupy zaszeregowania AD 14 2 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 16 292,34 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem na rzecz Unii i jest zwolniona z podatku krajowego, może być powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie pracowniczym.

Zwracamy uwagę, że stanowisko to podlega przepisom o polityce mobilności pracowników, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego 15 stycznia 2018 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, zwłaszcza kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor(-ka) będzie odbywał(a) liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, pochodzenie etniczne, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik (urzędniczka) dyrektor(-ka) będzie wykonywać następujące zadania, stosując się do wytycznych i decyzji przyjętych przez organy parlamentarne i dyrektora generalnego 3 :

zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki organizacyjnej Sekretariatu Generalnego obejmującej szereg działów zajmujących się obszarami kompetencji dyrekcji, zgodnie z polityką Parlamentu,
kierowanie zespołami pracowników, ich organizowanie, motywowanie i koordynowanie - optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i budżetowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,
planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii) - podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów - ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,
doradzanie dyrektorowi generalnemu, sekretarzowi generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,
współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,
zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową i ich wdrażanie,
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.
5.
Warunki przyjęcia kandydatur

W procedurze naboru mogą kandydować osoby spełniające następujące warunki w dniu, w którym upływa termin zgłaszania kandydatur:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu wymagane są w szczególności:

obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej 4 ,
korzystanie z pełni praw obywatelskich,
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
poziom etyczny wymagany do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.
b)
Warunki szczególne
(i)
Wymagane tytuły lub dyplomy
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej, jeżeli normalny czas trwania tych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej, oraz co najmniej roczne odpowiednie doświadczenie zawodowe 5 , jeżeli normalny czas trwania tych studiów wynosi co najmniej trzy lata.

Dyplomy - niezależnie od tego, czy zostały wydane w państwie członkowskim Unii, czy w innym kraju - muszą być uznane przez oficjalny organ państwa członkowskiego Unii, np. ministerstwo edukacji jednego z państw członkowskich.

Osoby kandydujące mające dyplom wydany w państwie nienależącym do Unii 6  muszą dołączyć do zgłoszenia dokument potwierdzający równoważność dyplomów z dyplomami UE. Więcej informacji na temat uznawania kwalifikacji spoza UE można znaleźć w sieciach ENIC-NARIC (https://www.enic-naric.net/).

(ii)
Wymagane doświadczenie zawodowe

Doświadczenie zawodowe nabyte po uzyskaniu wymienionych wyżej kwalifikacji:

dwanaście lat, przynajmniej w części zdobyte w dziedzinach kompetencji dyrekcji, w tym minimum sześć lat w środowisku europejskim lub międzynarodowym i minimum sześć lat na stanowiskach kierowniczych w dużej jednostce organizacyjnej.

(iii)
Znajomość języków

Wymagana jest gruntowna znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 7  oraz zadowalająca znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

6.
Etapy selekcji

Aby pomóc organowi powołującemu w wyborze, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatur i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które należy zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium zatwierdza listę; komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium może wówczas rozpocząć przesłuchania kandydatów.

Rozmowy będą się odnosiły do opisu charakteru obowiązków podanego w punkcie 4, a także do następujących zdolności:

zmysł strategiczny,
zdolności kierownicze,
umiejętność przewidywania,
umiejętność szybkiego reagowania,
dokładność,
komunikatywność.
7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

poniedziałek 5 czerwca 2023 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Osoby kandydujące prosimy o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf - listu motywacyjnego (z dopiskiem: "do wiadomości Sekretarza Generalnego Parlamentu Europejskiego, ogłoszenie o naborze nr PE/290/S") i życiorysu w formacie Europass 8 , z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/290/S):

PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu

Decyduje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Należy upewnić się, że zeskanowane dokumenty są czytelne.

Przypominamy osobom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty potwierdzające ukończenie studiów oraz doświadczenie zawodowe i obecnie zajmowane stanowisko; dokumenty te przyjmuje się tylko w formie odpisu lub kserokopii 9 . Dokumenty te nie są zwracane.

Dane osobowe podane przez kandydatów w tej procedurze naboru będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 10 , zwłaszcza w odniesieniu do poufności i bezpieczeństwa danych.

ZAŁĄCZNIK

Dyrekcja Generalna ds. Urzędu Przewodniczącego Dyrekcja Spraw Międzyinstytucjonalnych i Koordynacji Legislacyjnej

Główne zadania

(Jednostka zatrudniająca 37 pracowników: 30 urzędników, 2 pracowników zatrudnionych na czas określony i 5 pracowników kontraktowych)

8.5.2023 r.

Wspieranie zastępcy sekretarza generalnego w wykonywaniu jego funkcji,
kierowanie pracą pięciu działów dyrekcji, koordynacja i organizacja ich pracy w poszanowaniu przepisów i w duchu służby klientom w trosce o realizację celów DG.

DZIAŁ PLANOWANIA LEGISLACYJNEGO I KOORDYNACJI

Zapewnienie działań związanych z programowaniem: planowanie porządków obrad sesji plenarnych i przygotowywanie powiązanych dokumentów (tabele programowania, notatki, dossier priorytetowe, przygotowanie i wdrożenie "wspólnej deklaracji", analiza i monitorowanie rocznego programu prac Komisji),
zapewnienie działań związanych z koordynacją: monitorowanie prac posiedzenia plenarnego (w tym wsparcie dla wiceprzewodniczących) i komisji parlamentarnych; sporządzanie notatek na te tematy, wnoszenie wkładu do briefingu dla przewodniczącej w perspektywie sesji plenarnych; udział w grupach roboczych lub koordynacyjnych, w tym w grupach sterujących,
administrowanie aplikacjami SCHED i ITER oraz zasilanie ich danymi dotyczącymi debat, głosowań i wszystkich procedur plenarnych; otwieranie procedur na wniosek komisji parlamentarnych i grup politycznych; zasilanie aplikacji ITER danymi o wszystkich decyzjach Rady (Coreper I i II); sporządzanie i dostarczanie analizy statystyk dotyczących funkcjonowania posiedzenia plenarnego,
organizowanie we współpracy z innymi dyrekcjami generalnymi seminariów i warsztatów skierowanych do urzędników krajowych w perspektywie przyszłych prezydencji Rady; dostarczanie notatek i organizowanie posiedzeń w celu przygotowania przyszłych prezydencji Rady oraz informowanie o priorytetach przyszłych prezydencji Rady,
sporządzanie tabel i notatek na temat trwających procedur ustawodawczych i nieustawodawczych.

DZIAŁ DS. INFORMACJI NIEJAWNYCH

Zarządzanie wszystkimi aspektami związanymi z rejestrowaniem, przechowywaniem, zarządzaniem dostępem, indeksowaniem i archiwizacją informacji niejawnych w kontekście wglądu do nich; zapewnienie stosowania decyzji Prezydium Parlamentu Europejskiego z dnia 15 kwietnia 2013 r. dotyczącej przepisów regulujących postępowanie z informacjami poufnymi w Parlamencie Europejskim ("decyzja Prezydium") oraz porozumień międzyinstytucjonalnych w sprawie przekazywania informacji niejawnych,
zarządzanie bezpiecznymi instalacjami, w tym opracowywanie niezbędnych zmian w procedurach bezpieczeństwa operacyjnego,
przedstawianie obowiązkowych środków bezpieczeństwa w odniesieniu do informacji niejawnych we współpracy z Działem ds. Oceny Ryzyka DG SAFE,
gromadzenie danych w celu sporządzania statystyk i opracowywanie projektu sprawozdania rocznego przedkładanego Prezydium przez sekretarza generalnego Parlamentu w sprawie wykonania decyzji Prezydium,
wspieranie sekretarza generalnego we wdrażaniu decyzji Prezydium i proponowanie niezbędnych zmian przedkładanych Prezydium w celu podjęcia decyzji,
zapewnienie wymaganego wsparcia podczas negocjowania porozumień międzyinstytucjonalnych oraz przepisów dotyczących przekazywania informacji niejawnych.

DZIAŁ DS. STOSUNKÓW MIĘDZYINSTYTUCJONALNYCH

Monitorowanie działalności innych instytucji: działania następcze i rozpowszechnianie regularnych not na temat działalności Rady Europejskiej, Rady, Komisji, Trybunału Obrachunkowego, EKES, KR i ESDZ; zarządzanie kalendarzem międzyinstytucjonalnym w intranecie PE,
nadzór nad koordynacją i dialogiem międzyinstytucjonalnym: rozwój projektu "Poprawa sprawozdawczości dotyczącej działań Komisji Europejskiej w następstwie rezolucji Parlamentu Europejskiego"; udział w negocjowaniu porozumień międzyinstytucjonalnych, seminariach informacyjnych dla prezydencji Rady; monitorowanie ogólnych spraw dotyczących substancji międzyinstytucjonalnej; tworzenie i utrzymywanie bazy danych na temat porozumień międzyinstytucjonalnych,
wspieranie zastępcy sekretarza generalnego we wdrażaniu Porozumienia w sprawie lepszego stanowienia prawa, w szczególności ust. 10 (działania następcze ze strony KE w związku z rezolucjami nieustawodawczymi PE); monitoring w kontekście ust. 50 (monitorowanie wdrażania w innych instytucjach; sprawozdanie roczne i posiedzenie wysokiego szczebla); wnoszenie wkładu w przygotowanie wspólnej deklaracji w sprawie rocznego i wieloletniego planowania legislacyjnego i w działania następcze; pomoc w negocjowaniu porozumień międzyinstytucjonalnych w następstwie Porozumienia w sprawie lepszego stanowienia prawa,
zapewnienie organizacji, przygotowania i działań następczych międzyinstytucjonalnej grupy koordynacyjnej: nadzorowanie grupy jako forum dialogu międzyinstytucjonalnego, koordynacji sesji plenarnych i monitorowania wdrażania Porozumienia w sprawie lepszego stanowienia prawa,
zarządzanie pracami związanymi z sesją plenarną: przygotowanie briefingów dla przewodniczącej na posiedzenie plenarne; pomoc w planowaniu porządków obrad plenarnych i regularny dialog z innymi instytucjami na temat zarządzania ich porządkami obrad; monitorowanie obecności innych instytucji.

DZIAŁ DS. PRZEJRZYSTOŚCI

Przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o publiczny dostęp do dokumentów Parlamentu Europejskiego w przepisowych terminach; pomoc wnioskodawcom w doprecyzowaniu treści ich wniosków i negocjowaniu z nimi, gdy wnioski dotyczą bardzo długich i złożonych dokumentów; koordynowanie odpowiedzi z właściwymi służbami Parlamentu i konsultacje z osobami trzecimi w przypadku wniosków dotyczących dokumentów osób trzecich,
dalsze wdrażanie w Parlamencie nowego porozumienia międzyinstytucjonalnego między Parlamentem Europejskim, Radą i Komisją w sprawie rejestru służącego przejrzystości oraz stosowanie decyzji podjętych w tej dziedzinie przez właściwy organ (Prezydium, wiceprzewodniczący, sekretarz generalny); dbanie o wewnętrzną komunikację i szkolenia w zakresie rejestru służącego przejrzystości,
utrzymywanie kontaktów z lobbystami, sprawdzanie dopuszczalności i jakości danych przekazywanych przez lobbystów w celu ich wpisania do rejestru, rozpatrywanie skarg składanych do sekretariatu, pomoc w przygotowaniu rocznego sprawozdania z funkcjonowania rejestru; organizowanie szkoleń i działań komunikacyjnych w celu szerzenia wiedzy na temat rejestru i promowania posługiwania się nim wśród posłów i pracowników,
reprezentowanie Parlamentu Europejskiego we wspólnym sekretariacie rejestru służącego przejrzystości utworzonym na mocy porozumienia międzyinstytucjonalnego między Parlamentem Europejskim, Radą i Komisją w sprawie rejestru służącego przejrzystości; przygotowywanie dorocznego posiedzenia zarządu rejestru służącego przejrzystości i dbanie o wdrożenie rocznych priorytetów rejestru; wspieranie Europejskiego Trybunału Obrachunkowego w kontekście audytu rejestru służącego przejrzystości,
koordynacja rozwoju narzędzia informatycznego rejestru wraz z DG ITEC,
sporządzanie rocznego sprawozdania Parlamentu w sprawie dostępu do dokumentów.

DZIAŁ DS. MIĘDZYINSTYTUCJONALNEJ REFLEKSJI NAD PRZYSZŁOŚCIĄ

Monitorowanie i składanie sprawozdań z działań podjętych w następstwie Konferencji w sprawie przyszłości Europy; wspieranie służb Parlamentu w uwzględnianiu konkluzji i procesów związanych z Konferencją w pracach Parlamentu; refleksja nad możliwymi przyszłymi zmianami międzyinstytucjonalnymi; wnoszenie wkładu w działania komunikacyjne i informacyjne dotyczące wyników Konferencji,
projekty not technicznych i briefingów, analiz i statystyk dla służb i organów Parlamentu na temat doświadczeń z Konferencji i wdrażania jej wyników, zarówno w Parlamencie, jak i przez inne instytucje,
dostarczanie informacji i wiedzy fachowej na temat istotnych wydarzeń w celu ewentualnego omawiania działań wdrożeniowych oraz wspieranie roli i zobowiązań Parlamentu w zakresie kontroli,
dalsze rozwijanie wewnętrznej koordynacji legislacyjnej Parlamentu, wieloletniego i rocznego planowania legislacyjnego oraz zadań w zakresie programowania,
działania następcze i sprawozdawczość związana z dyskusjami i wydarzeniami dotyczącymi Konferencji, zarówno w ramach obecnych ram traktatowych, jak i zmian instytucjonalnych,
współdziałanie z innymi instytucjami w zakresie koordynacji działań wdrożeniowych związanych z Konferencją,
udział w odnośnych działaniach komunikacyjnych i informacyjnych z zainteresowanymi stronami i obywatelami w instytucjach i poza nimi oraz wspieranie przygotowań Parlamentu do wyborów europejskich,
współpraca z odpowiednimi służbami i organami politycznymi Parlamentu, w szczególności z sekretariatami komisji.
1 Rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
2 Urzędnik jest zaliczany do danej grupy zaszeregowania w chwili zatrudnienia, zgodnie z art. 32 regulaminu.
3 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
4 Państwami członkowskimi Unii Europejskiej są: Belgia, Bułgaria, Czechy, Dania, Niemcy, Estonia, Irlandia, Grecja, Hiszpania, Francja, Chorwacja, Włochy, Cypr, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Węgry, Malta, Holandia, Austria, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Słowacja, Finlandia, Szwecja.
5 Tego roku doświadczenia nie zalicza się do doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Kwalifikacje i dyplomy uzyskane w Zjednoczonym Królestwie do 31 grudnia 2020 r. są akceptowane bez innego potwierdzenia. Dyplomy uzyskane po tym terminie wymagają uznania przez NARIC. W praktyce oznacza to, że dyplomom brytyjskim wydawanym od 1 stycznia 2021 r. musi towarzyszyć dokument potwierdzający równoważność, wydany przez właściwy organ państwa członkowskiego UE.
7 Języki urzędowe Unii Europejskiej to: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
9 Nie dotyczy to osób zatrudnionych w Parlamencie Europejskim w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur. Do osób kandydujących należy upewnienie się, czy służby Parlamentu otrzymały kompletną dokumentację odpowiadającą kandydaturze (jeżeli odpowiednich dokumentów brakuje na portalu HRM (Streamline)).
10 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

Zmiany w prawie

MSZ tworzy dodatkowe obwody głosowania za granicą

We Francji, Irlandii, Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii utworzono pięć dodatkowych obwodów głosowania w czerwcowych wyborach do Parlamentu Europejskiego. Jednocześnie zniesiono obwód w Iraku - wynika to z nowego rozporządzenia ministra spraw zagranicznych. Po zmianach łączna liczba obwodów poza granicami Polski wynosi 299.

Krzysztof Koślicki 28.05.2024
Rząd nie dołoży gminom pieniędzy na obsługę wygaszanego dodatku osłonowego

Na obsługę dodatku osłonowego samorządy dostają 2 proc. łącznej kwoty dotacji wypłaconej gminie. Rząd nie zwiększy wsparcia uzasadniając, że koszt został odpowiednio skalkulowany – wyjaśnia Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Ponadto dodatek osłonowy jest wygaszany i gminy kończą realizację tego zdania.

Robert Horbaczewski 23.05.2024
Będą dodatki dla zawodowych rodzin zastępczych i dla pracowników pomocy społecznej

Od 1 lipca 2024 roku zawodowe rodziny zastępcze oraz osoby prowadzące rodzinne domy dziecka mają dostawać dodatki do miesięcznych wynagrodzeń w wysokości 1000 zł brutto. Dodatki w tej samej wysokości będą też wypłacane - od 1 lipca 2024 r. - pracownikom pomocy społecznej. W środę, 15 maja, prezydent Andrzej Duda podpisał obie ustawy.

Grażyna J. Leśniak 16.05.2024
Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2023.180A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze nr PE/290/S - Dyrektor(-ka) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Urzędu Przewodniczącego - Dyrekcja Spraw Międzyinstytucjonalnych i Koordynacji Legislacyjnej
Data aktu: 23/05/2023
Data ogłoszenia: 23/05/2023